Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Viteza reala (GPS) VS viteza afisata

- - - - -
  • Please log in to reply
296 replies to this topic

#289
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postvalitudor, on 30 august 2014 - 09:43, said:

Asta este si parerea mea. Acum 40 de ani cand a aparut directiva ONU nu era nebunia asta cu ecologia, iar acolo imi amintesc ca am vazut si motivul: siguranta traficului



De acord din nou. Insa in aceast topic se vorbea de erori de determinare a vitezeui ca si cum calculatorul masinii n-ar fi fost in stare s-o determine exact., ceea ce este fals.

La masinile vechi, senzorul de viteza era dispus pe cutia de viteze si era identic ca functionalitate cu cel de pozitie a axului cu came. Acesti din urma erau foarte exacti, printr-o deductie simpla se putea ajunge la concluzia corecta ca si cei de viteza a masinii sunt foarte exacti, dar eroarea era indusa din alte motive (spuse mai devereme Posted Image )

Masinile mai noi din ziua de azi nu mai au senzor de viteza pe cutie, ci se folosesc senzorii ABS, care-s foarte exacti, evident... dar eroarea (intentionata a )vitezometrului persista

crezi ca acum 40 de ani a aparut regulamentul? (parca e 39 din cate imi aduc aminte)
da, este siguranta traficului. indicatoarele de pe strada sunt calculate in functie de mai multi parametrii (in general de inginerii de traffic, am facut si asa ceva) si nu trebuiesc depasite in cazul in care vitezometrul iti indica valoarea respectiva.
sunt niste tolerante aprobate de regulament

etalonarea vitezometrului se face pe categorii departajate intre ele in f: de viteza maxima constructiva a vehiculului
pentru autoturisme in general este 40, 80 si 120km/h daca-mi aduc bine aminte, pentru celelalte, parca 40km/ si 0.8*vmax, naiba ca am facut asa ceva acum mai bine de 15 ani.

practic eroarea ar trebui sa fie constanta procentual, adica la 80 ai o eroare care se mentine si la viteze superioare.
insa tu ai adus in discutie si calculatorul.
la mine la masina, calculatorul "corecteaza" procentul si mentine eroarea in limite absolute, constanta.
adica, se observa ca eroarea numeric, creste de pe la 40 pana la 90km/h, unde e cu cauciucurile de iarna 6km/h, dupa care se mentine constanta pana la vmax care e limitata electronic la 215km/h pe board (in realitate viteza e de 209km/h, ce arata boardul + eroarea de -6km/h)
la majoritatea vehiculelor insa eroarea este progresiva, faras a fie "atenuata" de calculator
nu stiu daca sa-ti dau dreptate referitor la senzorii ABS, ma rog poate stii mai bine
Sa-ti exemplific:
Cand aveam masina la omologare, printre probe in pachet aveam si proba de franare (asta era una dintre preferatele mele alaturi de cea de stabilitate laterala brusca)
in regulamentul 13 (franare), exista o proba cu simularea defectiunii sistemului ABS.
aveam libertatea sa scoatem releul (sau siguranta) sau fisa de la regulatorul de langa pompa de frana.
vitezometrul functiona.
daca tu ai dreptate inseamna ca senzorul era in continuare activ pentru a "masura" frecventa dintilor de pe discul ABS

#290
manusu

manusu

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 116
  • Înscris: 06.01.2007

View Posttsunnami, on 30 august 2014 - 16:04, said:


teoretic nu are cum sa iti arate 3 viteze diferite gps-uri diferite
erai pe panta  sau in rampa?
pe drum drept e cam imposibil

teoretic asa ar fi insa mie asa-mi aratau....banuiesc,ca total tine de hardware si software

#291
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postmanusu, on 30 august 2014 - 17:49, said:


teoretic asa ar fi insa mie asa-mi aratau....banuiesc,ca total tine de hardware si software

nu stiu vad doar 3 diferente care ar putea fii intre ele
1. viteza de procesare a informatiei
2. faptul ca daca urc sau cobor e posibil ca un gps sa-ti calculeze viteza pe surpafata plana si altul tinand cont de "slope" si atunci cel care calculeaza viteza pe suprafata plana iti arata mai putin decat ai in realitate pe suprafata inclinata
3. precizia de masurare

1 si 3, ar inseamna ca GPS-ul sa varieze in jurul valori reale
adica nu poti spune ca la viteza constanta fixata pe cruise-ctrol unul arata mai mult si altul mai putin daca suprafata e plana
da, unul iti poate arata 214-215 constant, altul 210-220, dar nu exista dupa mintea mea motiv pentru care unul iti arata mai mult, altul mai putin

GPS-ul este un receptor care primeste semnal de la satelitii GPS
acum daca un GPS ia semnal o data pe minut, inseamna ca dupa 2 minute iti arata vteza prin calcul
acelasi semnal capteaza si alt GPS o data pe secunda si acelasi semnal si alt GPS care ia 10 semnale pe secunda
calculele sunt aceleasi
v = s/t

eu am un garmin (pentru moto, un GPS Maps 62st) si un Mio vechi pentru masina
cand le-am pus unul langa altul... nici o diferenta notabila, doar cateodata 1km/h in plus sau in minus

deci refa testul pe linie dreapta, cruise-ctrol, "on" si drum plan (nu in panta notabila)

#292
manusu

manusu

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 116
  • Înscris: 06.01.2007
dispozitivele de mai sus erau la nivelul anilor 2006-2008.....intre timp s-au schimbat daravelele....am montat pe niste tractoare gps-uri(tablete cu win7 ,program dedicat),functioneaza ok insa cand am schimbat antena sa vedem diferentele(ne interesa marja de eroare a geolocatiei) cu una mai scumpa si mai performanta treaba s-a schimbat radical(de la 15-25 cm eroare la 1-2 cm)....atunci am observat ca si viteza indicata de gps in comparatie cu vitezometrul tractorului(comandat de un sistema radar deci super precis) s-a micsorat semnificativ (0,1-0,2 kmh de la 0,6-0,9 cat era inainte)....

Edited by manusu, 30 August 2014 - 21:46.


#293
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009
yup, are sens
totul este legat de receptie si de viteza de calcul
cand faci un test sa fie totul cat mai constant
eu am facut la etalonarea vitezometrului la masina pe buc-pitesti cu gps-ul, mi-a luat cred ca vreo 25-30 minute
un test il faci din 2 motive:
sa-ti verifici o teorie
sa demonstrezi altora o teorie de-a ta

#294
Fizicaozn

Fizicaozn

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 28.09.2016

Eu nu înțeleg dece se chinuie lumea prin ro cu mio si alte sf&uri din astea.
Tomtom e stas-ul, google maps e next, garmin e epava falimentară cumpărată de habarnisri...waze e o jucărie...apoi toate gps-urile de prin ro care culmea costa 4-5 milioane sau mai mult...is niste glume...mio maps/via/etc...luati-va Tomtom dacă meseria presupune șofat, sau google maps gratis îți găsește orice adresa ascundă oriunde de n-o știe nici postasul.
Cat despre precizie...atât Tomtom clasic, cat si Tomtom android app, si google maps îmi indică 30 mph iar Prius 2006/2009/2012/2013 indică 33 bord...la 41 gps 44 bord , 70 gps 76 bord...la BMW seria 5 2012/3/4  arată 30 gps si 31 în bord.

Edited by Fizicaozn, 04 October 2016 - 09:15.


#295
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Acum, la mijlocul anului 2019, care ar fi concluzia tehnica, pertinenta?Este mai reala, viteza indicata de un navigator dedicat decat cea indicata de vitezometrul masinii care este setat sa indice o viteza mai mare decat cea reala, din motive de siguranta rutiera?

Edited by max_01, 06 July 2019 - 22:39.


#296
marcusdefeis

marcusdefeis

    Lunetist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,028
  • Înscris: 14.07.2008

 max_01, pe 06 iulie 2019 - 22:36, a scris:

Este mai reala, viteza indicata de un navigator dedicat decat cea indicata de vitezometrul masinii care este setat sa indice o viteza mai mare decat cea reala, din motive de siguranta rutiera?
sa mor daca am inteles logica intrebarii

#297
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,273
  • Înscris: 12.03.2003
E cea mai potrivitã mașinã.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate