Offroad greu
#38
Posted 19 December 2009 - 23:19
buna! sa va zic si eu cate ceva de masini "off-road" sunt cateva tipuri de masini preferate de "meseriasii" off-roadului cum ar fi : Suzuki samurai (usor, sasiu separat, punti rigide, diferentiale bloabile, reductor, gume MT(obtionale)), Nissan patrol primul tip sau al doilea cunoscut si ca GR (mare, greu, puternic, trage ca un bivol in noroi, usor de modificat si intretinut) mitubishi pajero( merge si la off-road greu , dar preferat la rally raid avand suspensie independenta pe fata, in rest primele modele sunt modele facute sa reziste, robuste, fara multe cabluri electrice), Mercedes G ( mare , confortabil , te duce pe unde vrei nu prea greu de modificat dar scump) Toyota Land Cruiser, HDJ , FJ etc (modelele vechi fara multa electronica sunt bune usor de modificat si de intretinut , scumpe insa, la achizitionare, dar fac toti banii) mai sunt o gramda de off-roadere bune cum ar fi Land Rover defender (punti rigide fata spate etc etc... dar ceva mai scumpe si mai rare pe la noi, dar se gasesc si cine stie ce vrea o sa-i placa un defender, mai sunt Jeep urile CJ5,7 JK(mai noi) cherokee (alea mai vechi '80)masini trainice care daca sunt pregatite te scot cam de pe oriunde stiu americanii ce au construit), modele mai ieftine dar care isi fac treaba destul de bine mai sunt IMS(cam peste tot merge) ARO 240,244,243 etc, daihatsu rocky,feroza , Isuzu trooper, Opel frontera (slabut dar merge bine) dacie pick-up si drop-side (merge destul de bine , pacat ca nu are diferential blocabil spate, ca ar merge mult mai bine, si cu alte gume merge ok pe coclauri, Va spun insa ca toate tipurile si marcile enumerate mai sus cele mai bune sunt cele construite pana in '90 max '95 , ce este dupa are mult plastic si multe "creiere" gen calculatoare si altele.......... daca ati vazut cum arata noul tip de patrol nu o sa va mai trebuiasca sa va ganditi mult ca sa stiti ca e foarte urat, mare si incapabil in off-road, la fel ca multe alte modele de suvuri preferate de gangsterii romaniei mai sunt mult emodele cu diferite capabilitati dar nu mi-au venit in cap toate acuma Numai bine !
daca masinile sunt pregatite corespunzator ar trebui sa mearga pana in varf de munte. in ordinea "importantei" sunt: cauciucuri MT(mud terrain) AT(sa nu mergi pe janta , dar merg cat de cat si off-road), troliu , hi-lift, sufe, canistra de benzina (plina) , roata rezerva, compresor, sacure, drujba(cine isi permite) scule si multe alte chitzubushuri .... o regula de aur in off-road este sa NU MERGI SINGUR , daca ramai pe coclau , fara coclau, fara soare pe cer , te manaca lupii, ca nu vine nimeni pe acolo , de aceea trebuie sa mai fi cu cel putin inca o masina sau in cazuri in car enu ai ce face si trebuie s amergi singur trebuie sa fi foarte pregatit Attached FilesEdited by javra4x4, 19 December 2009 - 22:55. |
#39
Posted 04 January 2010 - 01:57
adybmw, on 10th October 2007, 21:00, said: Salut! Parerea mea ca Jeep Wrangler nu este o masina spartana de teren greu.Masinile de teren si in general masinile fara electronica s-au fabricat pana in anii 85,max 90 si dupa parerea mea sunt cele mai fiabile(electronica asta,bat-o vina cu enspe mii calculatoare!) In afara de G-class si Defender as mai enumera Patrolul si Land Cruiserul bineinteles fabricate pana in 90.Aaa si Pajero! Mak,pt offroad greu iti trebuie punti rigide fata si spate,eventual fara bare de torsiune dar asta banuiesc ca stii si cam oricine care e familiarizat cat de cat cu fenomenul.Si nu in ultimul rand cauciucurile... Daca Jeep Wrangler nu e o masina de teren greu inseamna ca nu ai vazut una, nu vorbim daca ai condus vreodata un Wrangler. Jeep Wrangler Rubicon vine setat din fabrica ptr off road, iar baietii "veseli" il imbunatatesc si nimic nu le sta in cale. Jeep Wrangler a ramas una dinte putinele masini de teren adevarate cu care poti intra aproape pe oriunde far sa iti fie teama ca nu iesi (aici depind 2 factori foarte importanti: soferul si pneurile). Daca voi avea de gand sa ma apuc de offroad primul pe lista ar fi Jeep Wrangler Rubicon. Si pana si SUV-urile de la jeep (chair si jeep Patriot) sunt trail rated, aceste masini mergand pe acolo pe unde alte masini "de teren" mult mai scumpe si elogiate de unii nu ar putea intra, nu vorbim ca sa si mai iasa de acolo. |
#40
Posted 04 January 2010 - 11:10
Presupun ca vin si astea cu tot felul de optiuni. Am vazut acum un an la Moeciu, in curtea pensiunii unde eram cazat un Wrangler care a intrat el smecherel intr-un mormanel de zapada si dup-aia nu putea sa iasa, desi avea niste cauciucuri super cramponate. Se vedea clar ca are ambele punti cu diferentiale deschise, se invartea cate o singura roata pe fiecare punte. Noroc ca era cu un amic cu un Dodge RAM care l-a tras ca pe un pai, dar nu inainte sa-l ia la p**la si sa-i spuna ca s-a rahatit pe el si nu si-a luat un autoblocant pe spate.
|
#41
Posted 04 January 2010 - 15:28
Zetics, on 4th January 2010, 12:10, said: Presupun ca vin si astea cu tot felul de optiuni. Am vazut acum un an la Moeciu, in curtea pensiunii unde eram cazat un Wrangler care a intrat el smecherel intr-un mormanel de zapada si dup-aia nu putea sa iasa, desi avea niste cauciucuri super cramponate. Se vedea clar ca are ambele punti cu diferentiale deschise, se invartea cate o singura roata pe fiecare punte. Noroc ca era cu un amic cu un Dodge RAM care l-a tras ca pe un pai, dar nu inainte sa-l ia la p**la si sa-i spuna ca s-a rahatit pe el si nu si-a luat un autoblocant pe spate. stefaniordan, on 4th January 2010, 02:57, said: Daca voi avea de gand sa ma apuc de offroad primul pe lista ar fi Jeep Wrangler Rubicon. |
#42
Posted 04 January 2010 - 21:50
Stefaniordan, citeste cu atentie ce-am scris. Am spus masina spartana de offroad. Bine, acum stiu eu ce intelegi tu prin offroad? Si inca ceva, eu cand vorbesc sau scriu ceva o fac din experienta personala. O fi Jeep Wrangler bun de offroad, dar poate doar modele de prin anii 80-90. Sau iti pot da dreptate, Jeep Rubicon e bun la offroad extrem dar cu conditia unei modificari a masinii substantiale. Daca tu ai Jeep Wrangler asta nu inseamna ca e cel mai bun in offroad. Doar asa la misto, uita-te pe la o competitie de offroad adevarata si spune-mi cate masini de prin anii 90 pana in prezent vezi! Aud?
|
#43
Posted 04 January 2010 - 22:53
adybmw, on 4th January 2010, 22:50, said: ...Sau iti pot da dreptate, Jeep Rubicon e bun la offroad extrem dar cu conditia unei modificari a masinii substantiale.... adybmw, on 4th January 2010, 22:50, said: ...uita-te pe la o competitie de offroad adevarata si spune-mi cate masini de prin anii 90 pana in prezent vezi! Aud? |
#44
Posted 05 January 2010 - 00:21
Daca tu ai Jeep Wrangler asta nu inseamna ca e cel mai bun in offroad. Doar asa la misto, uita-te pe la o competitie de offroad adevarata si spune-mi cate masini de prin anii 90 pana in prezent vezi! Aud?
[/quote] M-am uitat si motivul nu este calitatea masinilor dupa 90 ci pretul lor. Cati isi cumpara o masina noua si o baga pe un traseu de off road extrem? Daca dai 35000 de euro pe masina noua plus alte moficari in jur de cateva mii nu cred ca iti permiti. De aceea cele mai multe sunt masini facute pana in anii 1990 sunt cele mai folosite acolo. |
#45
Posted 05 January 2010 - 09:54
stefaniordan, on 5th January 2010, 01:21, said: ... De aceea cele mai multe sunt masini facute pana in anii 1990 sunt cele mai folosite acolo. Edited by anakin28, 05 January 2010 - 09:55. |
#46
Posted 05 January 2010 - 11:26
Anakin, eu n-am spus ca din cauza unei proaste fabricari nu sunt masini de offroad din anii 2000 si mai sus. In offroad nu vad rostul electronicii, cu x drive si terrain response, zeci de calculatoare si restul. In anii 2020 vei vedea masini din anii 2000-2010 dar fara electronica. Aro ala cum il stii de pe vremuri e o masina ideala pt teren greu. Dar asa ceva nu se mai fabrica, pt ca piata s-a schimbat mult. Si ca sa-ti mai dau un exemplu, masina mea de suflet, aka Nissan Patrol s-a scos din fabricatie. Oare de ce?
Land Cruiserul asta nou e blindat de electronica, se duce spre suv, Jeep la fel, doar Rubiconul e mai pt off dar are electronica la greu si exemplele pot continua. Tehnologia evolueaza, de ce sa ma "chinui" sa cobor o panta cu un Wrangler din anii 80, iau un Rubicon, apas butonul hill control si merge singura. Masinile din ziua de azi sunt pt comoditatea noastra. Asta cere piata, asta se vinde. Pt pasionati si nostalgici, singura solutie e o masina mai veche la care aduci modificari substantiale. Repet, nu calitatea face ca o masina noua sa intre in offroad. Cate masini de off din ziua de azi se mai fac cu sasiu separat si punti rigide cu diferentiale fata, spate si interaxial? Fara hill control, fara terrain response fara electronica? Pe de alta parte cati potentiali clienti baga o masina in offroad greu? Cativa pasionati. Si atunci merita pt constructori sa faca masini strict pt offroad cu cat mai putina electronica? Eu cred ca nu. La asta m-am referit cand am afirmat ca masinile noi n-au ce cauta in off, in primul rand. In al doilea rand, pretul. Cat despre Defender-ul cel nou sa vedeti ce se plang de fiabilitatea lui multi, chiar englezii care stiti ce conservatori sunt. In schimb de Defender-urile mai vechi se plange cineva? |
|
#47
Posted 05 January 2010 - 12:04
Zetics, on 4th January 2010, 11:10, said: Presupun ca vin si astea cu tot felul de optiuni. Am vazut acum un an la Moeciu, in curtea pensiunii unde eram cazat un Wrangler care a intrat el smecherel intr-un mormanel de zapada si dup-aia nu putea sa iasa, desi avea niste cauciucuri super cramponate. Se vedea clar ca are ambele punti cu diferentiale deschise, se invartea cate o singura roata pe fiecare punte. Noroc ca era cu un amic cu un Dodge RAM care l-a tras ca pe un pai, dar nu inainte sa-l ia la p**la si sa-i spuna ca s-a rahatit pe el si nu si-a luat un autoblocant pe spate. anakin28, on 4th January 2010, 15:28, said: Sunt multi maidanezi care-si iau Wrangler ptr ca au auzit ca este tare in off-road. Si cand ajung la dealer se zgarcesc la 2 de euro si isi iau Wrangler Sport. Aia sunt demni de injurat. Prietenul cu RAM-ul avea dreptate. ei, diferenta nu e chiar de 2 euro (numai aerul conditionat e 1.000 de euro) sistemul command-trac II iti spune ceva ? |
#48
Posted 05 January 2010 - 18:01
Skizo, on 5th January 2010, 13:04, said: maidanezii isi iau Touareg si q7 (din fericire) ei, diferenta nu e chiar de 2 euro (numai aerul conditionat e 1.000 de euro) sistemul command-trac II iti spune ceva ? Nimic nu poate inlocui 3 diferentiale blocabile sanatoase, nici macar sistemul Command Trac de generatia a II-a. |
#50
Posted 10 January 2010 - 10:00
anakin28, on 5th January 2010, 10:54, said: Nici macar la chestia asta nu are dreptate. De exemplu, una dintre masinile cele mai cautate acum ptr amatorii de off-road este Nissan Patrol an fabricatie 1999-2002 (tot din cauza pretului binenteles), motor 4,2 benzina. Peste 10 ani se vor cauta masinile fabricate in perioada 2008-2010. adybmw, on 5th January 2010, 12:26, said: Anakin, eu n-am spus ca din cauza unei proaste fabricari nu sunt masini de offroad din anii 2000 si mai sus. In offroad nu vad rostul electronicii, cu x drive si terrain response, zeci de calculatoare si restul. In anii 2020 vei vedea masini din anii 2000-2010 dar fara electronica. Aro ala cum il stii de pe vremuri e o masina ideala pt teren greu. Dar asa ceva nu se mai fabrica, pt ca piata s-a schimbat mult. Si ca sa-ti mai dau un exemplu, masina mea de suflet, aka Nissan Patrol s-a scos din fabricatie. Oare de ce? Land Cruiserul asta nou e blindat de electronica, se duce spre suv, Jeep la fel, doar Rubiconul e mai pt off dar are electronica la greu si exemplele pot continua. Tehnologia evolueaza, de ce sa ma "chinui" sa cobor o panta cu un Wrangler din anii 80, iau un Rubicon, apas butonul hill control si merge singura. Masinile din ziua de azi sunt pt comoditatea noastra. Asta cere piata, asta se vinde. Pt pasionati si nostalgici, singura solutie e o masina mai veche la care aduci modificari substantiale. Repet, nu calitatea face ca o masina noua sa intre in offroad. Cate masini de off din ziua de azi se mai fac cu sasiu separat si punti rigide cu diferentiale fata, spate si interaxial? Fara hill control, fara terrain response fara electronica? Pe de alta parte cati potentiali clienti baga o masina in offroad greu? Cativa pasionati. Si atunci merita pt constructori sa faca masini strict pt offroad cu cat mai putina electronica? Eu cred ca nu. La asta m-am referit cand am afirmat ca masinile noi n-au ce cauta in off, in primul rand. In al doilea rand, pretul. Cat despre Defender-ul cel nou sa vedeti ce se plang de fiabilitatea lui multi, chiar englezii care stiti ce conservatori sunt. In schimb de Defender-urile mai vechi se plange cineva? |
#51
Posted 10 January 2010 - 20:09
anakin28, on 5th January 2010, 18:01, said: Nimic nu poate inlocui 3 diferentiale blocabile sanatoase, nici macar sistemul Command Trac de generatia a II-a. Si exista vreo doua modele care se bucura de asa ceva, ce pacat ca nu se mai fabrica si azi asemenea masini de exceptie... E buna vorba aia: "cine nu are batrani, sa-si cumpere", in cazul de fata, batranii sunt ai off-road-ului anilor 80-90. |
|
#52
Posted 11 January 2010 - 19:41
anakin28, on 5th January 2010, 18:01, said: Nu ma intelege gresit. Eu sunt fan Wrangler. Insa nu pot fi de acord cu cineva care isi ia Sport in defavoarea Rubicon-ului. Corect diferenta de bani este cam de 5000 euro insa chiar si asa. Nimic nu poate inlocui 3 diferentiale blocabile sanatoase, nici macar sistemul Command Trac de generatia a II-a. sport - 27.809 rubicon - 34.589 -------------- diferenta = 6.780 ma rog, pentru unii o fi un flecustet. pe forum este permis cam orice, ca doar nu ne vedem, dar as vrea mult de tot sa-mi spuna cineva "maidanez" cind sintem fata in fata |
#53
Posted 12 January 2010 - 00:07
Skizo, on 11th January 2010, 20:41, said: nu prea esti la curent cu preturile. sport - 27.809 rubicon - 34.589 -------------- diferenta = 6.780 ma rog, pentru unii o fi un flecustet. pe forum este permis cam orice, ca doar nu ne vedem, dar as vrea mult de tot sa-mi spuna cineva "maidanez" cind sintem fata in fata |
#54
Posted 12 January 2010 - 10:39
anakin28, on 12th January 2010, 00:07, said: Sa inteleg ca ai modelul sport? Poate ca nu ai stiut ca exista si rubicon sau poate ca ai crezut ca reprezinta un nivel de echipare. Se poate. La suma asta diferenta este mica pe cand diferenta dintre sport si rubicon este uriasa. Jeep Wrangler este doar Rubicon-ul. Modelul Sport este ptr impresia artistica. Te duci la plaja cu el, arata bine insa cam atat. Nu-l fortezi ca ramai intepenit si te faci de rusine ca amicul de mai sus. Parerea mea! l-am bagat prin niste nameti si nu mi s-a parut ca a facut eforturi sa iasa. am mers si pe ceva gheata in rampa si am avut senzatia ca sint pe uscat. oricum nu-l bag prin padure si nici n-aveam de gind. din animatia despre command-trac II prezentata pe site-ul jeep.com rezulta ca puterea distribuita pe punti este egala, iar recomandarea de a nu cupla fata pe teren aderent sugereaza ca rotile se invirtesc cu turatie egala. de aceea am tras concluzia ca s-ar descurca si in conditii mai grele, nu numai pe asfalt sau la plaja (n-am fost niciodata cu el pe nisip, dar la vara o sa caut o plaja nepopulata). lamureste-ma ce-i cu diferentialele blocabile, si de ce este nevoie sa fie 3, cind masina are 2 punti. cred ca vrei sa ma faci sa vind masina si sa-mi iau celalat model . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users