Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 

Metroul - Mitul disparut al transportului civilizat

- - - - -
  • Please log in to reply
194 replies to this topic

#1
Dizzy_75

Dizzy_75

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 20.08.2007
Metroul era, pe vremuri, un mijloc rapid si civilizat de transport in comun. Avea o logica, o schema, un program bine batut in cuie.
Pe vremuri, insa...
Acum?

Nepasarea guvernantilor a coborat, de la suprafata, in adancuri.

Cateva probleme:

1. Intervalul dintre trenuri. Metroul a fost conceput sa aiba un interval de maxim 10 minute intre trenuri. De ce spun asta? Cronometrele (ramase de pe vremea lui Ceausescu) din fiecare statie arata intervalul trecut de la trenul precedent. Or aceste cronometre au afisajul de formatul M:SS, unde M-minute, S-secunde. Daca se trece de 9:55, arata 0:00. Pe vremea lui Ceausescu trebuia sa se intample un eveniment neplacut ca sa se ajunga la aceasta situatie. Acum insa...asta e REGULA. Astazi, de exemplu, ora 10:00, intervalul dintre 2 trenuri pe linia 2 IMGB-Pipera a fost de aproximativ 20 de minute. De ce? Pentru ca pe directorii de Metrorex, guvernanti, etc. ii doare in cot de oamenii obisnuiti. Care circula cu metroul - si nu de placere, ci pentru a se duce la munca, de ex. Pentru a munci pentru tara asta care ii trateaza cu...stiti dvs. ce.

2. Trenuri noi, trenuri vechi. Pe linia 2 s-au schimbat trenurile. Au aparut astea noi, de tip "Bombardier" sau cum le-o zice. Neinteresant. De ce neinteresant? De exemplu, pentru ca nu au bara de sustinere verticala din mijloc, din dreptul usilor. La ce ar folosi bara aia? Sa se tina lumea de ea...si asta pentru ca trenurile intarzie nepermis de mult si, bonus, din lipsa respectivelor bare, ne mai si calcam pe picioare. Presupun ca asta-i filozofia guvernantilor: sa ne simtim ca niste oi, ca niste sardine intr-o conserva.
Ce se-ntampla cu trenurile vechi? S-o luam logic. Ce se vede? Graffiti. Dar doar pe trenurile vechi. Nicio linie, nici un desen pe cele noi. Ce sa deducem de-aici? Ca desenatorii "targeteaza" trenurile vechi? Ca astea sunt garate in aer liber, pe langa vreun depozit de spray-uri de graffiti? Sa fim seriosi. "Miros" (suspectez) o anormala "conlucrare" intre desenatori si directorii Metrorex: lasati-i sa le picteze pe alea vechi, sa prindem contracte bune pentru alea noi.

3. Anunturile "de groaza". Din cand in cand, Metrorex invadeaza linistea de pe peron cu anunturi cat se poate de infioratoare. Intr-un limbaj de lemn din cel mai putred (o sa le inregistrez ca sa vi le redau odata, cu subiecte din verbe la infinitiv lung si constructii conjunctive din cele care nu se vor folosi niciodata in limba noastra vorbita), distinsii domni de la Metrorex ne anunta, cu alte cuvinte, ca: "sa-i anuntam daca observam vreun bagaj abandonat si suspect" si ca "in caz de neplaceri, incidente de orice natura, Metrorex nu-si asuma nicio responsabilitate". In traducere in limba romana, ei ne spun urmatoarele: "Voi, nefericitilor care mergeti cu metroul si de care ne doare in cot. Daca vedeti vreo bomba, faceti ceva si spuneti-ne si noua. Sau fugiti. Daca sare-n aer, nu ne-asumam nicio responsabilitate. E problema voastra". Multumesc, Metrorex, ce bine ma simt acum.

4. Paza si cersetorii. Paza (adica niste "body-guarzi" care ar putea speria, cel mult, niste tanci de gradinita) a aparut pe trenurile noi. Am fost martor la niste incidente in care respectivii se vadeau foarte zelosi - adica de-a dreptul magari, nesimtiti - cu calatorii de rand, civilizati. Si la incidente provocate de personaje mai dubioase - si la care aceiasi body-guarzi se spalau pe maini. Pe ideea - "pe asta nu pot sa-l indimidez cu bastonul meu de cauciuc. Asta face scandal, probabil ca ma si loveste. Nu ma dau la el." Multumesc, body-guard, ce bine ma simt ca ma aperi, cel mult, de persoanele inofensive din metrou.
A, da, cersetorii. Bantuie in continuare trenurile vechi. Ne oripileaza cu amputarile, cicatricile sau bubele lor, probabil multi din ei purtand cine stie ce boli contagioase. Multumesc, Metrorex, pentru asemenea cadouri. Unde sa mai gasesc eu asa usor bacili / microbi de lepra, ciuma, holera, paduchi, purici, etc? Multumesc, Metrorex!

5. Nesimtirea "conductorilor", "vatmanilor" sau cum s-or numi ei. Nu ma intereseaza denumirea lor oficiala. Sunt oamenii care conduc metrourile. Si sunt, multi din ei, nesimtiti. Imi pare rau pentru cei care sunt, totusi, oameni, insa o parte dintre ei creeaza un renume neplacut pentru toata breasla. Si am vazut n situatii in care inchid usile fix in nasul oamenilor care inca mai vor sa intre. Mai ales la statii in care se face jonctiunea intre linii. Inchid, cu o nepasare absurda, usile in nasul zecilor de calatori care tocmai au schimbat linia. Multumesc, Metrorex, ca n-angajati oameni.

Ce vreau?
1. Intervalul dintre trenuri: publicat la fiecare statie, pe peron. In momentul in care se depaseste intervalul, calatorii trebuie anuntati motivul intarzierii, numarul de minute si trebuie sa li se ceara SCUZE. Ca platim pentru servicii si nu pentru bataie de joc.

2. Sa vedem si noi o ancheta lamuritoare la trenurile vechi. Cum de-au ajuns asa pline de graffiti. Ca cineva tot trebuia sa le pazeasca, inclusiv in depouri. Ori daca e cu "invoire" de la "conducere" (ceea ce eu cred, ca mi se pare absurd ca un paznic sa inchida voluntar ochiii la niste pusti care deseneaza graffiti-uri ore intregi, pana acopera un tren), ar trebui sa pice niste capete. Ia sa vedem...

3. Vreau anunturi in limba romana. Angajati-va consultant un profesor de romana. Si vreau sa va asumati responsabilitate pentru paza in trenuri, curatenia pe peron si in statii - si toate acele lucruri pentru care noi va platim, fie direct prin cumpararea de cartele, fie indirect, prin darile la stat.

4. Nu mai vreau picior de cersetor in metrou. Si nici pretexte cu "trenuri" vechi. Un body-guard intr-un tren vechi ar trebui sa fie de ajuns. Bine, dar uitasem ca astia au obiceiul sa se ia doar de oamenii civilizati...

5. Fiecare tren sa fie personalizat cu un numar. Vreau sa pot sa fac plangeri. Inclusiv cu un telefon montat in fiecare statie. Sa spun "trenul nr. cutare" a inchis usile in fata a 20 de oameni. La fel, sa ma plang de body-guarzi. Care sa aiba numele si un numar de identificare in piept, nu o imitatie de legitimatie cu o stampila pe o hartie goala.

Vreau un metrou civilizat. Oare sunt singur?

#2
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,086
  • Înscris: 07.07.2006
Pai fiecare tren are un numar, iar Bombardierele au si nume.

Subscriu si eu la faza cu intervalul si cersetorii. Dar paznicii nu cred ca sint pusi sa pazeasca pasagerii, ci trenurile de vandalisme.

#3
razvano2002

razvano2002

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 81
  • Înscris: 27.12.2005
subscriu si eu la cele spuse anterior...

paznicii sunt pusi doar de intimidare, nu intervin in niciun fel in caz de incidente..

daca rolul lor este doar de a proteja impotriva vandalismelor, atunci de ce 4-5 paznici intr-o singura garnitura, (unul nu era de ajuns?) si de ce nu dorm in metrou? (vandalismele se pot produce si seara)

pe aceasta cale, multumesc si eu metrorex!

ps: momentan, tot e mai civilizat ca RATB-ul, dar nu ar trebui sa ne bizuim pe acest lucru ca sa avem termen de comparatie...

numai bine!

#4
zuppy

zuppy

    elbonian

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,247
  • Înscris: 12.10.2002
la lista de mai sus se poate adauga problema climatizarii. in metrourile vechi poti deschide geamul, e cat de cat ok, dar in astea noi nu ai ce deschide si in 99% din cazuri aerul conditionat nu e pornit (deh, costa, trebuie sa ciupeasca cineva si de acolo asa ca se face economie pe spianrea noastra).

View PostDizzy_75, on Aug 20 2007, 13:07, said:

5. Fiecare tren sa fie personalizat cu un numar. Vreau sa pot sa fac plangeri. Inclusiv cu un telefon montat in fiecare statie. Sa spun "trenul nr. cutare" a inchis usile in fata a 20 de oameni. La fel, sa ma plang de body-guarzi. Care sa aiba numele si un numar de identificare in piept, nu o imitatie de legitimatie cu o stampila pe o hartie goala.
fiecare tren este personalizat si daca te uitai atent in fiecare vagon sunt numere de telefon ale metrorex. :)

#5
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
bombardiere in subsol? :huh: anyway, mi se pare o denumire nefericita, parca ii si vad pe teroristi "oare unde sa punem noi bomba?" :scratchchin: "evrika!" :drac:

#6
isr2002

isr2002

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,980
  • Înscris: 06.09.2004
De acord, super post! Circul zilnici cu metroul si tot ce s-a scris e adevarat.

#7
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,784
  • Înscris: 06.09.2004
nu pot sa contrazic multe chestii. dar totusi, cand ma dau jos din ratb, metroul e o gura de aer curat. pt mine metroul inca reprezinta binele   :)  sau in fine, mai binele...
te contrazici - spui ca vrei un program, dar te plangi ca nu asteapta toti calatorii. asta e absolut normal, trenul are un program.

#8
isr2002

isr2002

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,980
  • Înscris: 06.09.2004

View Postborn2lose, on Aug 21 2007, 05:36, said:

te contrazici - spui ca vrei un program, dar te plangi ca nu asteapta toti calatorii. asta e absolut normal, trenul are un program.
Nu e asa. Nu are nici un program sau daca are nu e respectat. Dupa ce pleaca un metrou nu stii cind vine celalalt. Poate peste 4 minute poate peste 12, cum ai noroc. In intervalele 8.20-9.00 si 17.30-18.30 cind circul zilnic ele vin cam intre 7 si 11 minute, super aglomerate.

Edited by isr2002, 21 August 2007 - 09:35.


#9
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

View Postborn2lose, on Aug 21 2007, 05:36, said:

nu pot sa contrazic multe chestii. dar totusi, cand ma dau jos din ratb, metroul e o gura de aer curat. pt mine metroul inca reprezinta binele   :)  sau in fine, mai binele...
te contrazici - spui ca vrei un program, dar te plangi ca nu asteapta toti calatorii. asta e absolut normal, trenul are un program.

ce gura de aeur curat?? in bombardierele acestea noi transpiri rau, e infernal de cald
in fiecare zi vad cum curge transpiratia pe oameni, ajung la serviciu cu camasa uda si mort de cald; nu am decat 3 statii de mers si rau imi pare de cei care merg 6-7
aseara, la universitate, nu am incaput in metrou, era extrem de aglomerat; l-am luat pe al doilea si nu am rezistat decat pana la unirea, cred ca erau 50 grade in interior si ne sufocam pur si simplu
am ajuns sa ma bucur enorm cand mai apare cate o garnitura veche pe m2, e mai uman sa calatoresti cu ea

mari cretini astia cu achizitiile lor, si autobuzele citaro si bombardierele, probabil sunt masini destinate unor zone mai reci din lume gen suedia, norvegia, etc. nu la noi, alta explicatie pentru inexistenta geamurilor care se deschid (sau sunt foarte mici la autobuze) nu vad
AC-ul bineinteles ca nu merge in majoritatea cazurilor, dar oricum nu face fata, capacitatea ei a fost gandita pentru un numar de oameni egal cu numarul de scaune plus 10-20 in picioare, ori la noi cred ca numai cu un vagon se depaseste capacitatea

dimineata, la dristor spre unirii din ce in ce mai des ajung sa astept 8-10+ minute sa vina metroul; bineinteles cand apare e plin ochi si cald de mori in interior

Edited by aeon, 21 August 2007 - 10:06.


#10
Un-Baiat

Un-Baiat

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 881
  • Înscris: 31.07.2006
Pe mine ma enerveaza cretinii si dobitocii care se baga peste tine sa urce in metrou cand tu nici n-ai apucat sa cobori bine.  :death:

Edited by Un-Baiat, 21 August 2007 - 10:48.


#11
isr2002

isr2002

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,980
  • Înscris: 06.09.2004

View Postaeon, on Aug 21 2007, 11:05, said:

dimineata, la dristor spre unirii din ce in ce mai des ajung sa astept 8-10+ minute sa vina metroul; bineinteles cand apare e plin ochi si cald de mori in interior
E plin cu mine ca eu urc la Titan  :lol:

#12
mitf

mitf

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 28.08.2004
Ca unul ce foloseste mai rar metroul, am dificultati  din cauza lipsei totale de informare pentru calatori. Este incredibil ca in statii si in trenuri nu exista harti ale traseelor. Eu sint bucurestean si trebuie sa imi iau reperele inainte de a pleca de acasa unde am o harta mai veche a metroului, dar ma gindesc la cei din tara sau la straini care nestiind nici limba risca sa se trezeasca intr-un labirint al groazei.
S-a vorbit aici despre graffiti. Nu cred ca e vorba de asta ci de niste mizgaleli oribile ale unor fiinte care-si inchipuie ca fac arta. Ar fi amuzant sa aflam ca de fapt "desenele" au fost comandate si platite de metrorex  :lol:

#13
depressed_daysleeper

depressed_daysleeper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 328
  • Înscris: 01.02.2007
si mie mi-e dor de garniturile vechi..circul mult cu metroul si toate ca toate da' pe mine ma enerveaza cel mai mult constipatele alea de la ghiseu...doamne, cat de nesuferite pot fi unele  <_<

#14
934

934

    Rain Man.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,360
  • Înscris: 14.04.2007
Perfect de acord cu ce s-a spus. Cred ca se doreste tinerea maselor sub contol in forma de turme de vite inghesuite ca pentru taiere. Nu am mers in ultima vreme cu metroul, dar de citeva saptamini am fost nevoit sa merg zilnic si ma ingrozesc(ca de tot sistemul de transport bucurestean de altfel :puke: ). Ca strain sa te aventurezi prim metrou sau itb inseamna o aventura unica si de nerepetat.

Dar problema pe care as vrea sa o ridic este urmatoare : in minunata "capitala" ioropeana este chiar imposibila introducerea transportului nocturn? Un metrou la 30 de minute, la fel un autobuz :death: Greu nu? Sau are cineva interes sa ii umplem de bani pe taximetristii jepcari? A existat la un moment dat pe site-ul ratb o votare "doriti introducerea transportului nocturn"...praful s-a ales. :death:

#15
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,086
  • Înscris: 07.07.2006
Mitf, sint harti la intrarea in fiecare statie, atit schema liniilor cit si harta orasului cu traseele de metrou.

#16
rootkit

rootkit

    Awake. Security DNA

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,883
  • Înscris: 07.02.2007
l-am vazut pe un Scorseze azi(un paznic d'ala) imbracat un uniforma aia de luptatot anti-tero :lol: si cu papuci in picioare..... :lol:

#17
Andreea

Andreea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 614
  • Înscris: 26.08.2005

View Postisr2002, on Aug 21 2007, 12:46, said:

E plin cu mine ca eu urc la Titan  :lol:
Si eu tot acolo cand e sa plec.
Ultima oara am fost la Gara de N acum vreo 2 saptamani si la intoarcere trenul s-a oprit intre 2 statii si am stat 10 minute fara sa stim nimic sau ce se intampla, cu luminile cand aprinse, cand stinse!  N-a fost prea placut. :confuzzled:
Am mai vazut ca in zilele de canicula metrourile sunt din ce in ce mai solicitate. Personal, eu nu-i inteleg pe oameni pt ca pe peron si in metrou te sufoci mai ceva ca in autobuz. Am patit-o la P Unirii , n-a venit niciun tren pret de un sfert de ora si abia se putea respira. In sfarsit, a venit o vechitura p-l-i-n-a si am urcat. A mers incet, sinele sau nu stiu ce naiba scoteau un sunet ca un scartait chinuitor, m-a pipait jumatate de vagon si in felul asta am parcurs patru statii intr-o ora  :death:

Ah, am si eu o curiozitate, de unde naiba ideea de a "boteza" fiecare metrou ? Ca pana azi cred ca am mers cu aproape fiecare oras din Europa si cam tot ce creste in gradina :lol:

#18
sonya

sonya

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 16.11.2005
Iata procesul artistic de la metrou:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/19iWKH9gWgw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by sonya, 23 August 2007 - 12:57.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate