Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 

De ce e mai sigur avionul decat autoturismul?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
166 replies to this topic

#73
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
comparatiile nu se fac asa simplu... cifrele extrem de categorice in favoarea avioanelor nu sunt altceva decat manipualare statistica...
in cazul autoturismelor este foarte dificil de estimat cam care sunt sansele de a deceda in asa ceva dintr-un simplu motiv: exista foarte multe variabile (despre care evident nu se pomeneste nimic in comparatii avion vs. masina - comparatii care sunt de regula propaganda in favoarea companiilor aeriene)
majoritatea accidentelor auto au ca si cauze viteza&alcool-ul, depind (si) de carosabil(una e sa circuli pe autostra, alta pe un drum secundar slab semnalizat si eventual cu "pietoni" si animale),  iar sansele de supravietuire depind de siguranta masinii... de ex. un sofer calm(nevitezoman), care nu consuma alcool, care respecta cu strictete toate regulile si care detine o masina SIGURA ar trebui sa aiba un ghinion extrem pt. a fi implicat in vreun accident mortal(in care sa fie victima)... chiar si atunci cand ar fi lovit de altcineva, ar avea sanse mari de supravietuire cu o masina buna...
alta "smecherie" la astfel de statistici e utilazarea raportului incidente/distanta, raport clar in favoarea avioanelor care parcurg doar distante lungi... pt. a face o comparatie ceva mai corecta ar trebui luate in calcul doar accidentele auto de pe autostrazi (stiu, in romanica nu e valibil)....

#74
katman

katman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,434
  • Înscris: 16.05.2004
Mi-ati amintit de o poanta intr-un joc devenit clasic : The Longest Journey.
Eroina vorbea cu un gardian despre un proaspat prabusit transportor aerian:
"Credeam ca statistic sunt cel mai sigur mijloc de transport"
"Asa si e, statistic"
"Si atunci?"
"Statistic, adica atunci cand nu esti in ele" :)

Era si mai amuzant in engleza. Va recomand si jocul.

#75
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005

 ciuhandicapatu, on Jun 8 2007, 15:05, said:

Ei zic asa: daca ti se opreste motorul masinii, tragi pe dreapta.
Daca s-a oprit un motor al avionului la 10.000 m, esti kaput.
Si atunci de ce sa cred eu ca e mai sigur cu avionul?

P.S Rog moderatorii sa rezolve neintelegerea si sa aduca aici posturile de pe topicul cu distrugerea adversarului. Scuze inca o data.

In fiecare zi vezi la televizor cum au mai murit unii in accidente auto. Si numai in Ro. Trec luni pana se aude de un accident de avion. Si asta international.
Personal consider vaporul cel mai sigur.

#76
ciuhandicapatu

ciuhandicapatu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 28.05.2007
Eu am mai spus aici, dar apologetii zborului se fac ca nu vad.
Statistica trebuie sa dea verdicte numai dupa ce compara fenomene cu aceeasi frecventa si care se desfasoara in conditii similare. Altfel, batem campii. Are cineva o statistica facuta asa? N-as prea crede. Cum spunea si gtk, accidentele de masina au drept cauza intr-un procent foarte mare betia. Cum pilotii nu se urca beti la manete, as vrea sa vad o statistica a cazurilor de accidente de masina in care niciun sofer implicat nu era beat. Cel mai corect ar fi sa vedem statistici ale car-crashes in care a fost implicata o singura masina, care mergea pe un sens, fara sa-i vina nicio alta masina din spate sau din fata.
Ia sa ne gandim la erorile umane. Cate accidente de masina au fost provocate de erori umane savarsite in aceleasi conditii in care s-au petrecut erori umane cu avioane? Ia sa mai spuna domnii mistocari de pe-aici, cate accidente cu masini se cunosc la care cauzele sa ramana necunoscute sau sa fie descoperite numai dupa ce tot felul de comisii si-au batut capul ani de zile? Sa vad si eu unde a fost sa fie o masina in care s-a bagat carburantul corect, uleiul corect, s-a facut revizia de niste specialisti grei, s-au respectat toate procedurile privind pornirea si plecarea de pe loc si totusi, dupa numai un minut, masina sa fi facut explozie, asa, fara sa se ciocneasca de nimic?

#77
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 02.03.2003
Materium, ai dreptate cu vaporul, doar ca ai uitat sa ii spui numele, Titanic.

Chestia cu siguranta zborului e un instrument de marketing.
Americanii, in special, au arta de a fabrica indicatori. Prin acesti indicatori reusesc sa exprime orice. Doar ca nu detaliaza algoritmul de elaborare a indicatorilor.
Baietii folosesc se folosesc de cuvantul statistica pentru a pacali doar acei oameni care habar nu au de ea.

Tot ce inseamna studii si tehnologie destinate informarii maselor se poate aduna sub o singura notiune: marketing.

#78
beaucafea

beaucafea

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,919
  • Înscris: 03.04.2007

 ciuhandicapatu, on Jun 9 2007, 08:26, said:

Eu am mai spus aici, dar apologetii zborului se fac ca nu vad.
Statistica trebuie sa dea verdicte numai dupa ce compara fenomene cu aceeasi frecventa si care se desfasoara in conditii similare. Altfel, batem campii. Are cineva o statistica facuta asa? N-as prea crede. Cum spunea si gtk, accidentele de masina au drept cauza intr-un procent foarte mare betia.
Am vazut un test pe discovery: un sofer beat si un sofer surmenat au trebuit sa urmeze acelasi traseu; ghici care s-a descurcat mai bine? Iti spun eu: cel beat.
Zilele trecute am ascultat un interviu la radio cu o cantareata de-a noastra care a jucat si intr-un film. Cu gura ei si nesilita de nimeni a recunoscut ca a adormit odata la volan cand se intorcea de la filmari.

Quote

Cel mai corect ar fi sa vedem statistici ale car-crashes in care a fost implicata o singura masina, care mergea pe un sens, fara sa-i vina nicio alta masina din spate sau din fata.
De cate ori ti s-a intamplat sa fii tu singur pe strada in timpul zilei?

Quote

Ia sa ne gandim la erorile umane. Cate accidente de masina au fost provocate de erori umane savarsite in aceleasi conditii in care s-au petrecut erori umane cu avioane

Nu ai cum sa compari conditiile pentru ca rareori se intampla sa fii tu singur pe strada. Si cati nu sunt care sa treaca semaforul pe rosu, sa depasesca in curba cu viteza mare sau sa nu acorde prioritate?

Quote

Ia sa mai spuna domnii mistocari de pe-aici, cate accidente cu masini se cunosc la care cauzele sa ramana necunoscute sau sa fie descoperite numai dupa ce tot felul de comisii si-au batut capul ani de zile?
Te-ncalzeste cu ceva sa stii de ce mori? Si cate accidente de avion au avut loc in total? Nu numai cele ale caror cauze au fost greu de determinat (intrebare retorica)

#79
alalaltu

alalaltu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,837
  • Înscris: 30.10.2006
Eu nu prea inteleg sensul acestui topic. Statisticile astea is facute de regula pentru companiile de asigurari. Stiu aia dupa ce criterii trebuie sa le faca. Daca ti-e tie personal frica de avion , nu te obliga nimeni sa te urci !

#80
aimunteanu

aimunteanu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,307
  • Înscris: 11.12.2005

 ciuhandicapatu, on Jun 8 2007, 15:16, said:

Ziceai ceva de complexitate. Pai pe mine complexitatea asta ma sperie mai mult decat orice, pentru ca nu o pot controla nicicum. Un motor de masina e mult mai accesibil, doar am avut si eu Dacia. Mi se pare alta treaba sa stii despre ce e vorba. Asa, ti se spune ca e ceva complex si e ca si cum ti s-ar zice "crede si nu cerceta".
de ce folosesti un calculator? banuiesc ca nu prea stii ce e in interior, poate la un moment dat iti sare bitu' drept in fata! Ce te faci atunci? Sau de ce folosesti metroul? Banuiesc ca cel putin de 2 ori in viata ta ai folosit asa ceva! Habar n-ai ce se intampla sau cum functioneaza metroul respectiv! Te sperie complexitatea? Pai du-te in epoca de piatra, totul e simplu acolo!   :console:

De ce nu te sperie si complexitatea naturii? Nu prea o intelegi tu cand oamenii sunt trazniti de fulgere! Cred ca mor mai multi oameni trazniti de fulgere decat in accidente aviatice intr-un an! Asa ca eu zic ca ai alte lucruri de care sa te temi! Pana una alta nu mai incerca sa controlezi o complexitate la care nu ai acces, sau pe care nu o vei putea intelege niciodata decat in termeni statistici.

Eu zic ca topicul asta era bun, la capitolul fun, sau fobii!

Si acum ia zi-mi un lucru, care situatie ti se pare mai sigura?

Avion:
1. mai mult de 1 motor (redundanta)
2. mai mult de 1 pilot (redundanta)
3. revizie tehnica dupa fiecare zbor (considerand o companie aeriana serioasa)
4. traiectorie stabilita dinainte si verificata din turnul de control
5. incalcarea regulilor duce la sesizare imediata
6. pilotul nu se urca nici beat nici obosit in avion! i se ia tensiunea inainte de fiecare zbor! face parte din realitate
7.in cazul unui accident mii de oameni sunt implicati in a afla de ce s-a produs accidentul pentru a-l opri sa se mai intample
8. pune tu un avion sa mearga in continuu mii de km! O sa se opreasca cand o sa explodeze cauciucul automobilului si adio control in cazul unei masini serioase ca Dacia- despre care stii tu tot!

Automobil:
1. un singur sofer
2. un singur motor
3. revizie tehnica odata pe an (in cazul unui sofer serios)
4. traiectorie stabilita in 2 secunde, virand brusc in masina de pe contrasens
5. incalcarea regulilor se sesizeaza in maxim 10% din cazuri
6. nimeni nu impiedica un betiv sau unul care a dormit 2 ore sa se urce la volan! face parte din realitate, deci pentru tine cel mai corect ar fi sa se stearga numarul mortilor din cauza alcoolului! interesant, deci 1+1=2 aproximam pe 2 ca fiind egal cu 1 rezulta 1+1=1
7.in cazul unui accident vin maxim 10 politisti si declara ca a fost de vina pasagerul din dreapta soferului!
8. vezi punctul 8 de mai sus

Eu zic ca tu ai o fobie in a zbura cu avionul! Am intalnit la un moment dat pe cineva in avion care zburase de sute de ori si tot ii era frica sa zboare! Deci oricat de mult ai zbura s-ar putea sa nu scapi de frica respectiva!

#81
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004

 beaucafea, on Jun 9 2007, 11:44, said:

Am vazut un test pe discovery: un sofer beat si un sofer surmenat au trebuit sa urmeze acelasi traseu; ghici care s-a descurcat mai bine? Iti spun eu: cel beat.
iar de aici ai ajuns la concluzia ca cei beti conduc mai bine decat cei treji? :lol: ... :death:

 beaucafea, on Jun 9 2007, 11:44, said:

Nu ai cum sa compari conditiile pentru ca rareori se intampla sa fii tu singur pe strada. Si cati nu sunt care sa treaca semaforul pe rosu, sa depasesca in curba cu viteza mare sau sa nu acorde prioritate?
pai accidentele care au loc pe la semafoare nici nu ar trebui luate in calcul... alea oricum se intampla, ca nu poti lua avionul prin oras... ar trebui luate in calcul doar accidentele de pe autostrazi, unde nu ai contransens, semafoare, catei, betivani care traverseaza aiurea, etc.

 alalaltu, on Jun 9 2007, 11:57, said:

Eu nu prea inteleg sensul acestui topic. Statisticile astea is facute de regula pentru companiile de asigurari. Stiu aia dupa ce criterii trebuie sa le faca. Daca ti-e tie personal frica de avion , nu te obliga nimeni sa te urci !
Top 10 Most Dangerous Jobs
Do you work in a dangerous occupation? According to the Bureau of Labor Statistics, the top 10 most dangerous jobs are:
1. Timber cutters
2. Airplane pilots
3. Construction laborers
4. Truck drivers
5. Farm occupations
6. Groundskeepers
7. Laborers
8. Police and detectives
9. Carpenters
http://www.insurance...s_Jobs/artid/23

Life insurance for Pilots
Premium Issues
Due to the high-risk nature of their occupation pilots may be charged a different rate for life insurance premiums
http://www.profam.co...e-insurance.asp

 aimunteanu, on Jun 9 2007, 12:40, said:

6. nimeni nu impiedica un betiv sau unul care a dormit 2 ore sa se urce la volan! face parte din realitate, deci pentru tine cel mai corect ar fi sa se stearga numarul mortilor din cauza alcoolului! interesant, deci 1+1=2 aproximam pe 2 ca fiind egal cu 1 rezulta 1+1=1
important e ca in primul rand sa nu te sui TU beat sau obosit la volan(sau dupa caz, sa nu te sui intr-o masina a carui sofer e beat sau obosit) ... e ceva mai putin relevant ca se suie altii...

#82
beaucafea

beaucafea

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,919
  • Înscris: 03.04.2007

 gtk, on Jun 9 2007, 13:51, said:

iar de aici ai ajuns la concluzia ca cei beti conduc mai bine decat cei treji? :lol: ... :death:
De aici au tras altii concluzia (iar eu am aprobat) ca un om beat se poate concentra mai bine decat unul care nu a consumat alcool deloc, dar care este foarte obosit. Sa-ti dau un link la dex sa vezi ce inseamna surmenat? :P

Quote

ar trebui luate in calcul doar accidentele de pe autostrazi, unde nu ai contransens, semafoare, catei, betivani care traverseaza aiurea, etc.
De ce? Lumea nu circula doar pe autostrazi, ca sa nu mai spun ca la noi nici macar nu exista inca.

#83
ciuhandicapatu

ciuhandicapatu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 28.05.2007

 beaucafea, on Jun 9 2007, 14:04, said:

Quote

ar trebui luate in calcul doar accidentele de pe autostrazi, unde nu ai contransens, semafoare, catei, betivani care traverseaza aiurea, etc.
De ce? Lumea nu circula doar pe autostrazi, ca sa nu mai spun ca la noi nici macar nu exista inca.
Ca sa pricepi acest lucru, ar trebui sa ai putirinta de a pune cap la cap cateva lucruri care s-au tot spus aici.
1. Ca sa faci o comparatie intre cifrele a doua statistici, trebuie ca fenomenele masurate de cele doua sa aiba aceleasi conditii si aceeasi frecventa.
2. Avioanele circula pe culoare aeriene, unde nu exista contrasent, semafoare, depasiri, animale care traverseaza in fuga, etc, etc. Masinile circula pe strazi unde apar toate cele descrise mai sus.(deci nu sunt aceleasi conditii)
3. Numarul de avioane care pleaca in cursa in fiecare secunda este cu mult mai mic decat numarul autovehiculelor care pleaca in cursa in fiecare secunda (deci nu este aceeasi frecventa)
Tampenia pe care o sustin amatorii de statistici este ca daca din toate avioanele care zboara pe culoare sigure in decursul unui an se prabuseste unul singur si din toate masinile care merg oriunde si oricum (Paris-Dakar, New York, raliuri ilegale, autostrazi etc)  in decursul aceluiasi an se dau peste cap 100, inseamna ca avionul este de o suta de ori mai sigur.

Edited by ciuhandicapatu, 09 June 2007 - 13:43.


#84
mianna

mianna

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,779
  • Înscris: 29.06.2005
si tampenia pe care-o sustii tu care e? ca daca am compara un avion cu un autoturism care ar circula singur-singurel pe o autostrada perfecta si lata, fara vreun oobstacol in fata sau in lateral, ar fi mai sigur autoturismul? da, de acord :)

#85
Strict

Strict

    Custom member title

  • Grup: Members
  • Posts: 5,226
  • Înscris: 07.08.2006
Ia fă tu o statistică în aceleași condiții și cu aceeași frecvență.  De cîte ori decolează un avion ia o mașină și catapulteaz-o în atmosferă, unde nu există pietoni, contrasens, semafoare.  Vezi dacă scapă vreuna.

Cum vrei să faci o statistică în aceleași condiții cînd condițiile repsective nu pot fi aceleași?

Echivalentul pentru contrasens, pie4toni etc există și la avioane.  Culoare de zbor, aglomerație pe aeroport.  Cînd au încercat să decoleze două avioane simultan de pe aceeași pistă n-a scăpat nimeni.  Și totuși, se întîmplă mai rar decît la mașini.

 mianna, on Jun 9 2007, 13:44, said:

si tampenia pe care-o sustii tu care e? ca daca am compara un avion cu un autoturism care ar circula singur-singurel pe o autostrada perfecta si lata, fara vreun oobstacol in fata sau in lateral, ar fi mai sigur autoturismul? da, de acord :)
Nici măcar atunci.  AU fost grămezi de cazuri în care o mașină a ieșit în decor fără să vină cineva de pe contrasens, sau de șoferi care au adormit la volan.

Edited by Strict, 09 June 2007 - 13:48.


#86
ciuhandicapatu

ciuhandicapatu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 28.05.2007

 Strict, on Jun 9 2007, 14:46, said:

Ia fă tu o statistică în aceleași condiții și cu aceeași frecvență.  De cîte ori decolează un avion ia o mașină și catapulteaz-o în atmosferă, unde nu există pietoni, contrasens, semafoare.  Vezi dacă scapă vreuna.
Cand spun aceleasi conditii, nu spun "in acelasi loc". In fond e simplu: doua vehicole propulsate de motoare. Aceleasi conditii inseamna ca nu e normal ca unul sa mearga singur, intr-un spatiu infinit si celalalt intr-un trafic infernal, putand oricand sa fie lovit DIN VINA ALTCUIVA.

 Strict, on Jun 9 2007, 14:46, said:

Cum vrei să faci o statistică în aceleași condiții cînd condițiile repsective nu pot fi aceleași?
Ba pot, dupa cum ti-am explicat mai sus. Gandeste-te la doua puncte materiala care se deplaseaza in medii DIFERITE. Ca sa vezi care din ele este mai expus la riscuri de coliziune, trebuie sa le asiguri aceleasi conditii: obstacole, alte puncte materiale deplasandu-se in preajma lor, etc. Asadar nu mai fa confuzii deliberate.

Quote

si tampenia pe care-o sustii tu care e? ca daca am compara un avion cu un autoturism care ar circula singur-singurel pe o autostrada perfecta si lata, fara vreun oobstacol in fata sau in lateral, ar fi mai sigur autoturismul? da, de acord smile.gif
Ma bucur pentru tine ca esti de acord cu o tampenie.

#87
beaucafea

beaucafea

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,919
  • Înscris: 03.04.2007

 ciuhandicapatu, on Jun 9 2007, 15:05, said:

Cand spun aceleasi conditii, nu spun "in acelasi loc". In fond e simplu: doua vehicole propulsate de motoare. Aceleasi conditii inseamna ca nu e normal ca unul sa mearga singur, intr-un spatiu infinit si celalalt intr-un trafic infernal, putand oricand sa fie lovit DIN VINA ALTCUIVA.
Tu-ti dai seama ca vorbesti de ceva utopic? E ca si cum ai intreba: "de ce un om casatorit are mai multe sanse sa divorteze decat unul necasatorit?" Raspuns: pentru ca cel casatorit are sotie! Poate daca cel necasatorit ar avea si el sotie, s-ar certa mai des, ca deh, e mai irascibil si pana la urma ar divorta. Dar nu are!

Edited by beaucafea, 09 June 2007 - 14:12.


#88
Strict

Strict

    Custom member title

  • Grup: Members
  • Posts: 5,226
  • Înscris: 07.08.2006
Avionul nu merge într-un spațiu infinit.

Există o altitudine maximă, dincolo de care atmosfera nu îi mai poate conferi suficientă portanță.  Deci în sus am rezolvat-o.
Există și o altitudine minimă, dincolo de care s-ar izbi de pămînt.  Am rezolvat-o și în jos.  Mai mult, altitudinea minimă variază cu formele de relief; au existat cazuri de avioane izbite de munți.

Din volumul rămas, există alte limitări, unele mai drastice decît altele.  Pe lîngă granițe (un avion nu poate survola ce țară vrea el cînd vrea el), și pe lîngă ruta aleasă (un avion nu poate alege o rută ocolitoare din proprie inițiativă din simplul motiv că nu cară o cantitate infinită de combustibil) există ceea ce se numește culoar de zbor, iar un avion care nu se păstrează în limitele care i-au fost rezervate riscă să intre în coliziune cu un alt avion; la vitezele cu care zboară reflexele piloților nu sînt suficiente pentru a preveni - manual - coliziunile.  Iar peste toate astea, deși cînd traversează oceanul sau vreun deșert nu sînt foarte multe avioane în aceeași zonă, la apropierea de aeroportuir cu trafic mare spațiul devine incredibil de "ocupat".

Gîndește-te că o eroare umană (a piloțilorsau a controlorilor de trafic) este suficientă pentru a vedea avionul respectiv la știri.  Și totuși nu se întîmplă prea des.

#89
ThunderRa

ThunderRa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,241
  • Înscris: 02.05.2006
Am si eu cateva argumente pentru siguranta avioanelor:

1. Toti pilotii de avion sunt profesionisti. Soferii ...

2. Toti pilotii au examenele medicale "la zi". Soferii ...

3. Raportul femei pilot / barbati pilot este clar in favoarea barbatilor :D

4. Standardele de constructie a avioanelor sunt respectate. Masinile respecta doar standardele de poluare....nu si cele de siguranta.

5. Parasutistii sunt mult mai putini decat pietonii.

Lista poate continua...

#90
c0nte

c0nte

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 22.11.2006
Personal, cred ca nici una nu este sigura, daca destinul este s-o mierlesti, se poate intampla in o mie de locuri, inclusiv avion sau masina. :notangel:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate