Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
De ce e mai sigur avionul decat autoturismul?
Last Updated: Aug 05 2010 23:57, Started by
ciuhandicapatu
, Jun 08 2007 14:05
·
0
#163
Posted 05 August 2010 - 22:49
"De ce e mai sigur avionul decat autoturismul?, Eu nu cred asa ceva"
Te-ai pus in situatia lui Toma Necredinciosul. Din partea mea, poti sa ramai in starea asta de gratie. Nu ma deranjeaza. |
#164
Posted 05 August 2010 - 22:57
domnul-hindus, on 5th August 2010, 23:32, said: eu am intrebat -de ce nu merge? m-am gandit la cateva idei punerea pasagerilor intr-o cutie si parasutati parasute gigant balon cu umflare rapida Statistic majoritatea accidentelor ce implica avioane de line au loc la decolare/aterizare. In acest caz orice solutie de genul parasuta/balon nu prea are timp sa fie activata. Scaune ejectabile nu se pot pune pe avioane de linie pentru ca a) pt a folosi un scaun ejectabil un pilot are nevoie de j' de ore de antrenament ca sa stie ce sa faca in acea situatie si cum sa contracareze pe cat posibil efectele suprasarcinii si b- un scaun ejectabil e al naibii de greu si de sofisticat + gandeste-te la 300 de scaune activate pirotehnic "sarind" dintr-un avion la unison. Parasute gigant s-au incercat destule insa tehnica e inca intr-o faza incipienta. E aplicata parca la avioane ultrausoare si planoare. Iar un balon cu umflare rapida ar trebui sa functioneze ca un airbag, care daca nu ma insel e activat tot de o incarcatura pirotehnica sau de un rezervor de aer comprimat (nu-s sigur care din astea doua). Pentru un avion ar fi foarte dificil de adus la scara treaba asta + din nou dezavantajul timpului necesar pt activare. Deci zborul ramane (cel putin pt moment) o chestie de noroc, insa in niciun caz una care sa iti dea insomnii in opinia mea. |
#165
Posted 05 August 2010 - 23:09
shefu_de_combinat, on 5th August 2010, 23:57, said: Statistic majoritatea accidentelor ce implica avioane de line au loc la decolare/aterizare. In acest caz orice solutie de genul parasuta/balon nu prea are timp sa fie activata. Scaune ejectabile nu se pot pune pe avioane de linie pentru ca a) pt a folosi un scaun ejectabil un pilot are nevoie de j' de ore de antrenament ca sa stie ce sa faca in acea situatie si cum sa contracareze pe cat posibil efectele suprasarcinii si b- un scaun ejectabil e al naibii de greu si de sofisticat + gandeste-te la 300 de scaune activate pirotehnic "sarind" dintr-un avion la unison. Parasute gigant s-au incercat destule insa tehnica e inca intr-o faza incipienta. E aplicata parca la avioane ultrausoare si planoare. Iar un balon cu umflare rapida ar trebui sa functioneze ca un airbag, care daca nu ma insel e activat tot de o incarcatura pirotehnica sau de un rezervor de aer comprimat (nu-s sigur care din astea doua). Pentru un avion ar fi foarte dificil de adus la scara treaba asta + din nou dezavantajul timpului necesar pt activare. Deci zborul ramane (cel putin pt moment) o chestie de noroc, insa in niciun caz una care sa iti dea insomnii in opinia mea. -nu ma refeream la scaune ejectabile pt toti ci la introducerea pasagerilor cat timp dureaza decolarea-aterizarea intr-o cutie ejectabila urmand ca sa isi ia locurile normale in timpul zborului(optional evident) -alta solutie de ejectare ar fi punerea scaunelor pe sine si lansarea lor printr-o usa deschisa in spatele avionului. |
#166
Posted 05 August 2010 - 23:22
Pai si daca balonul e umflat avionul cum mai...zboara? Ca viteza de decolare e pe la 300km/h, balonul din orice l-ai face o sa se distruga + avionul va fi franat de balon si decolarea va fi imposibila. Umplere : heliu-scump, se obtine din metan, e pacat de el sa-l golesti in atmosfera; hidrogen pasagerii de pe Hindenburg au aflat ca e o idee proasta, unii din ei n-au mai apucat sa povesteasca si cat de proasta; aer cald cum?
Eu ma gandeam acum ceva vreme la un sistem de ejectare a zonei de pasageri cu totul sau impartita in tronsoane cu usi ermetice intre ele care sa previna depresurizarea la altitudine, cu aterizarea cu ajutorul unor parasute care daca fragmentezi zona de pasageri in 3-4 module devin mai acceptabile ca marime, aterizare asistata in faza terminala cu niste fuzee si cu flotoare cu aer comprimat activate in cazul aterizarii in apa. |
#167
Posted 05 August 2010 - 23:57
shefu_de_combinat, on 6th August 2010, 00:22, said: Pai si daca balonul e umflat avionul cum mai...zboara? Ca viteza de decolare e pe la 300km/h, balonul din orice l-ai face o sa se distruga + avionul va fi franat de balon si decolarea va fi imposibila. Umplere : heliu-scump, se obtine din metan, e pacat de el sa-l golesti in atmosfera; hidrogen pasagerii de pe Hindenburg au aflat ca e o idee proasta, unii din ei n-au mai apucat sa povesteasca si cat de proasta; aer cald cum? Eu ma gandeam acum ceva vreme la un sistem de ejectare a zonei de pasageri cu totul sau impartita in tronsoane cu usi ermetice intre ele care sa previna depresurizarea la altitudine, cu aterizarea cu ajutorul unor parasute care daca fragmentezi zona de pasageri in 3-4 module devin mai acceptabile ca marime, aterizare asistata in faza terminala cu niste fuzee si cu flotoare cu aer comprimat activate in cazul aterizarii in apa. -cat despre ideea ta: -nu au reusit sa puna o usa blindata ca sa nu intre teroristii in cabina in avioane pt ca era scumpa si ingreuna avionul. -o singura incapere in care sa fie inghesuiti pasagerii in caz de criza ar fi mai ieftina decat compartimentarea in module. ar ocupa si mult mai putin spatiu(fara scaune,coridor ,bagaje) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users