Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

De ce e mai sigur avionul decat autoturismul?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
166 replies to this topic

#163
johnnyboo

johnnyboo

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,280
  • Înscris: 08.12.2009
"De ce e mai sigur avionul decat autoturismul?, Eu nu cred asa ceva"

Te-ai pus in situatia lui Toma Necredinciosul.
Din partea mea, poti sa ramai in starea asta de gratie. Nu ma deranjeaza.

#164
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 domnul-hindus, on 5th August 2010, 23:32, said:

eu am intrebat -de ce nu merge?
m-am gandit la cateva idei
punerea pasagerilor intr-o cutie si parasutati
parasute gigant
balon cu umflare rapida

Statistic majoritatea accidentelor ce implica avioane de line au loc la decolare/aterizare. In acest caz orice solutie de genul parasuta/balon nu prea are timp sa fie activata. Scaune ejectabile nu se pot pune pe avioane de linie pentru ca a) pt a folosi un scaun ejectabil un pilot are nevoie de j' de ore de antrenament ca sa stie ce sa faca in acea situatie si cum sa contracareze pe cat posibil efectele suprasarcinii si b- un scaun ejectabil e al naibii de greu si de sofisticat + gandeste-te la 300 de scaune activate pirotehnic "sarind" dintr-un avion la unison. Parasute gigant s-au incercat destule insa tehnica e inca intr-o faza incipienta. E aplicata parca la avioane ultrausoare si planoare. Iar un balon cu umflare rapida ar trebui sa functioneze ca un airbag, care daca nu ma insel e activat tot de o incarcatura pirotehnica sau de un rezervor de aer comprimat (nu-s sigur care din astea doua). Pentru un avion ar fi foarte dificil de adus la scara treaba asta + din nou dezavantajul timpului necesar pt activare.

Deci zborul ramane (cel putin pt moment) o chestie de noroc, insa in niciun caz una care sa iti dea insomnii in opinia mea.

#165
domnul-hindus

domnul-hindus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,122
  • Înscris: 05.08.2010

 shefu_de_combinat, on 5th August 2010, 23:57, said:

Statistic majoritatea accidentelor ce implica avioane de line au loc la decolare/aterizare. In acest caz orice solutie de genul parasuta/balon nu prea are timp sa fie activata. Scaune ejectabile nu se pot pune pe avioane de linie pentru ca a) pt a folosi un scaun ejectabil un pilot are nevoie de j' de ore de antrenament ca sa stie ce sa faca in acea situatie si cum sa contracareze pe cat posibil efectele suprasarcinii si b- un scaun ejectabil e al naibii de greu si de sofisticat + gandeste-te la 300 de scaune activate pirotehnic "sarind" dintr-un avion la unison. Parasute gigant s-au incercat destule insa tehnica e inca intr-o faza incipienta. E aplicata parca la avioane ultrausoare si planoare. Iar un balon cu umflare rapida ar trebui sa functioneze ca un airbag, care daca nu ma insel e activat tot de o incarcatura pirotehnica sau de un rezervor de aer comprimat (nu-s sigur care din astea doua). Pentru un avion ar fi foarte dificil de adus la scara treaba asta + din nou dezavantajul timpului necesar pt activare.

Deci zborul ramane (cel putin pt moment) o chestie de noroc, insa in niciun caz una care sa iti dea insomnii in opinia mea.
balonul la care ma refeream este deja umflat la decolare/aterizare si se dezumfla-inchide cand avionul prinde viteza-pote fi cu heliu,hidrogen sau aer cald.

-nu ma refeream la scaune ejectabile pt toti ci la introducerea pasagerilor cat timp dureaza decolarea-aterizarea intr-o cutie ejectabila urmand ca sa isi ia locurile normale in timpul zborului(optional evident)
-alta solutie de ejectare ar fi punerea scaunelor pe sine si lansarea lor printr-o usa deschisa in spatele avionului.

#166
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007
Pai si daca balonul e umflat avionul cum mai...zboara? :ermm: Ca viteza de decolare e pe la 300km/h, balonul din orice l-ai face o sa se distruga + avionul va fi franat de balon si decolarea va fi imposibila. Umplere : heliu-scump, se obtine din metan, e pacat de el sa-l golesti in atmosfera; hidrogen  :w00t: pasagerii de pe Hindenburg au aflat ca e o idee proasta, unii din ei n-au mai apucat sa povesteasca si cat de proasta; aer cald cum?

Eu ma gandeam acum ceva vreme la un sistem de ejectare a zonei de pasageri cu totul sau impartita in tronsoane cu usi ermetice intre ele care sa previna depresurizarea la altitudine, cu aterizarea cu ajutorul unor parasute care daca fragmentezi zona de pasageri in 3-4 module devin mai acceptabile ca marime, aterizare asistata in faza terminala cu niste fuzee si cu flotoare cu aer comprimat activate in cazul aterizarii in apa.

#167
domnul-hindus

domnul-hindus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,122
  • Înscris: 05.08.2010

 shefu_de_combinat, on 6th August 2010, 00:22, said:

Pai si daca balonul e umflat avionul cum mai...zboara? :ermm: Ca viteza de decolare e pe la 300km/h, balonul din orice l-ai face o sa se distruga + avionul va fi franat de balon si decolarea va fi imposibila. Umplere : heliu-scump, se obtine din metan, e pacat de el sa-l golesti in atmosfera; hidrogen  :w00t: pasagerii de pe Hindenburg au aflat ca e o idee proasta, unii din ei n-au mai apucat sa povesteasca si cat de proasta; aer cald cum?

Eu ma gandeam acum ceva vreme la un sistem de ejectare a zonei de pasageri cu totul sau impartita in tronsoane cu usi ermetice intre ele care sa previna depresurizarea la altitudine, cu aterizarea cu ajutorul unor parasute care daca fragmentezi zona de pasageri in 3-4 module devin mai acceptabile ca marime, aterizare asistata in faza terminala cu niste fuzee si cu flotoare cu aer comprimat activate in cazul aterizarii in apa.
nu intru in detalii acum cum sta treaba cu balonul;cert e ca ca e o treaba un pic complexa
-cat despre ideea ta:
-nu au reusit sa puna o usa blindata ca sa nu intre teroristii in cabina in avioane pt ca era scumpa si ingreuna avionul.
-o singura incapere in care sa fie inghesuiti pasagerii in caz de criza ar fi mai ieftina decat compartimentarea in module.
ar ocupa si mult mai putin spatiu(fara scaune,coridor ,bagaje)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate