Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Aer conditionat home made
Last Updated: Oct 18 2015 13:43, Started by
unpuisor
, Jun 08 2007 13:45
·
0
#199
Posted 27 July 2007 - 09:41
As vrea sa plachez peretii exteriori cu polistiren dar stau la etajul 9 si nu imi vine sa ma joc de-a tarzan la inaltimea aia. Pe interior... nu cred ca ar avea mare efect, ar mucegai peretii si mi-ar manca 5-10 cm din camera care e minuscula.
Cooler din acela am luat dar are efect numai cand sunt vreo 30 max 33 de grade nu la 40. Am experimentat cu gheata. Daca se ingheata la congelator bucatoaie mai mari tine cam 2 ore pana se topeste insa trebuie facute la dimensiunile unui cozonac. Acum sunt un pic frustrat ca nu am gasit cu ce puii mei sa astup una din gaurile de la radiator ca sa termin proiectul. Bine ca si un pic de lene e de vina acum pe caldurile astea. |
#200
Posted 29 July 2007 - 06:19
unpuisor, on Jul 27 2007, 10:41, said: Pe interior... nu cred ca ar avea mare efect, ar mucegai peretii si mi-ar manca 5-10 cm din camera care e minuscula. |
#201
Posted 29 July 2007 - 12:00
Si in ce conditii apare mucegaiul ? Daca pun extrudat sau alta varianta mai scumpa dar sa nu existe mucegai ?
Ar fi o idee totusi. |
#202
Posted 29 July 2007 - 15:11
addysoftware, on Jul 27 2007, 01:42, said: Bun asa, acum am redus binisor pierderile prin convectie prin beton. ("pierderile" de caldura dinspre exterior spre interior). Merge si la iarna, in sens invers... dar e cam daunator ptr. pereti... |
#203
Posted 29 July 2007 - 18:45
betamax3, on Jul 29 2007, 16:11, said: O mica observatie: prin beton caldura se propaga prin conductie, nu prin convectie. asa e, eu mai fac uneori confuzii de genu asta - am imbatranit, e clar! Convectia e la fluide, solidele transporta prin conductie. ptr comparatii expandat-extrudat - iata aici: http://forum.softped...php/t65261.html http://www.misiuneac...t-sau-extrudat/ concluzii: ptr o treaba definitiva, pui extrudat. ptr ceva temporar, expandat ca e mult mai ieftin. Extrudatul e mult mai bun pentru interior deoarece nu lasa sa treaca umezeala din aer spre pereti, unde aceasta se va condensa iarna. Oricum, nu cred ca e o solutie pe termen lung sa pui numai pe interior, indiferent de tip. Probabil ca in 3-4 ani va trebui neaparat sa pui si exterior - si sa zugravesti... Eu nu sunt specialist in constructii, ci in electronica. Poate se baga in discutie careva care stie mai multe... |
#204
Posted 29 July 2007 - 19:53
#205
Posted 30 July 2007 - 11:34
Nu se pot reduce cheltuielile de incalzire/racire cu 90% printr-un strat de 2 cm de polistiren in valoare de 50 ron pachetul de 12.5 metri patrati. La cheltuieli trebuie socotita si munca si celelalte materiale (plasa de armare, adeziv, mortar, zugravire) care adauga semnificativ peste costul celor 2 cm de polistiren. Asta e inca un motiv sa pui polistiren mai gros, 5cm dar preferabil 10.
Izolatia e preferabil sa fie facuta pe exterior pentru a avea masa termica in interior - spatiul va fi mai putin afectat de extremele zilnice de afara. Trebuie luat in considerare si transferul termic cu apartamentele vecine si casa scarilor - peretii respectivi sunt neizolati din constructie pe cand cei exteriori sunt prevazuti cu un minim de izolatie. Deci daca la vecini e cald va fi si la tine, daca folosesc toti AC atunci e numai bine! La ultimul etaj de multe ori principalele pierderi sunt prin tavan. Condensul nu are loc numai la 5 grade - la orice temperatura cand umiditatea e ridicata si exista un corp mai rece decat ambiantul, e posibil sa apara condens pe obiectul mai rece. Deci si o buna aerisire ajuta la evitarea mucegaiului. |
#206
Posted 14 August 2007 - 14:03
Salut !
hai sa`ti spun si eu câte ceva referitor la " aparatul tau de aer conditionat " . Eu muncesc in domeniu ... adica mai pe scurt import aparate de aer conditionat si LE MONTEZ ! * Un apaat de aer conditionat nu consuma mii de KW ! decat poate in câtiva ani . ( cine ti-a spus asta .. minte mult ) * Bateriile care vrei sa-ti raceasca apa din radiator ... trebuie sa fie ceva gen baterie de masina . altfel o sa le schimbi din 5 in 5 minute. * Cum reglezi temperatura pe care rei sa ti-o dea tentativa ta de aer ?! * Mai este o problema .... NU stiu daca ai aflat.... dar..diferentele de aer ( rece cu cald ) formeaza un condens . La "aparatul tau de aer conditionat " o sa formeze pe tevile de cupru . Cum colectezi tu condensul , având in vedere ca acest condens (care se transforma intr-un lichid asemanator apei ) trebuie sa se si scurga afara din aparat ,altfel arzi tot ce iti trece tie prin cap sa faci . Si totusi.. daca reusesti sa inventezi asa ceva .. desii este cam 99% improbabil , si sa si functionaeze.. cauta-ma sa facem afaceri impreuna :lol: |
#207
Posted 14 August 2007 - 14:56
AntiStres, on Aug 14 2007, 15:03, said: * Mai este o problema .... NU stiu daca ai aflat.... dar..diferentele de aer ( rece cu cald ) formeaza un condens . La "aparatul tau de aer conditionat " o sa formeze pe tevile de cupru . Cum colectezi tu condensul , având in vedere ca acest condens (care se transforma intr-un lichid asemanator apei ) trebuie sa se si scurga afara din aparat ,altfel arzi tot ce iti trece tie prin cap sa faci . Edited by betamax3, 14 August 2007 - 14:57. |
#208
Posted 14 August 2007 - 15:56
blimpyway, on Jul 30 2007, 12:34, said: Nu se pot reduce cheltuielile de incalzire/racire cu 90% printr-un strat de 2 cm de polistiren in valoare de 50 ron pachetul de 12.5 metri patrati. La cheltuieli trebuie socotita si munca si celelalte materiale (plasa de armare, adeziv, mortar, zugravire) care adauga semnificativ peste costul celor 2 cm de polistiren. Asta e inca un motiv sa pui polistiren mai gros, 5cm dar preferabil 10. Izolatia e preferabil sa fie facuta pe exterior pentru a avea masa termica in interior - spatiul va fi mai putin afectat de extremele zilnice de afara. |
|
#209
Posted 24 April 2008 - 00:29
Buna tinand cont ca deja se apropie vara ... vad ca vine mai repede decat pare as vrea si eu sa fac un parat de aer conditionat cat mai mic si mai eficient pe apa sau prin alte modalitati pt o camera de 6 mp astept pareri sugesti si niste ventilatoare foarte puternice daca sar putea niste pale gen cele de la avioane cu reactie am vazut ceva gen undeva prin maxxa( un magazin chinezesc) erau niste ventilatoare foarte foarte puternice era 2 si dupa un timp au disparut le-au pus ei la ventilatia magazinului de unde as putea lua asa ceva? cat mai ieftin eventual de la un fier vechi sau de la un slot auto ... ce masini au ventilatoare puternice?
Edited by mister_rf Uite ca problema ridicata de tine a mai fost discutata aici... Edited by mister_rf, 24 April 2008 - 01:25. |
#210
Posted 17 May 2008 - 13:01
panouri solare care iti alimenteaza aerul conditionat ar fi solutia /acumulatori tampon pe timpul noptii care sa inmagazineze suficienta energie pina dimineata/oricum seara temperatura fiind in scadere dat pe economic ar fi o solutie
Attached FilesEdited by mister_rf, 13 June 2008 - 20:04. |
#211
Posted 13 June 2008 - 05:07
Alte idei nu mai are nimeni ? Cum e cu racirea lamelor bimetalice ?
|
#212
Posted 13 June 2008 - 10:26
Apropo teai pus vreodata sa faci un calcul cat consuma o clima sa zicem de 950 W pe zi daca merge incontinu ,adica ma refer daca o lasi pornita ca ea no sa consume 0.95KW/h , eu din cate am vazut la ce am eu la o temperatura a camerei de 25-26 de grade vara nu consuma mai mult decat un frigider :).Eu zic ca nu merita se te chinui cu chestii de genu.
Eu am facut testu asta asta vara si am fost multumit de rezultat.O clima de 9500BTU scoate in jur de 2500W de racire si 2800w incalzire.Acuma consumu depinde si de camera si de izolarea pe care o ai ca daca iti pierde mult normal ca clima o sati consume mai mult. Edited by mister_rf, 13 June 2008 - 20:04. |
#213
Posted 07 August 2008 - 11:07
unpuisor, on Jun 8 2007, 14:45, said: Intrucat a venit vara si un aparat de aer conditionat este oarecum scump insa muuult mai scump ar fi curentul pe care il consuma m-am gandit sa imi fac eu singur un aparat mai simplu si care sa consume cat un bec. Dupa cateva idei luate de pe net care constau intr-un ventilator care sufla in niste tevi de cupru cuplate la o pompita de apa rece dintr-o lada frigorifica. Ideea ar fi asemanatoare dar cu un design mai imbunatatit. Ingrediente: - Unul sau doua ventilatoare cu carcasa patrata, cat mai mari si mai puternice. - Un fel de radiator cu tevi de cupru (inca nu m-am decis daca sa il fac eu singur sau sa cumpar unul de masina) - O pompa de apa (am gasit o pompa de gradina cu debit de 300l/h la pret mic) - O lada frigorifica de picnic - Cateva baterii pt lada frigorifica care sa tina apa rece. - Alte maruntisuri furtunele, cabluri suruburi si ce mai trebuie. - Eventual un filtru de hota pt a retine praful. De preferinta lavabil si refolosibil. Ideea ar fi urmatoarea. Apa racita de catre bateriile sau gheata din lada frigorifica circula in "radiator" si il raceste. Iar ventilatorul sau ventilatoarele ar face transferul de aer rece acolo unde este nevoie. Am facut un calcul aproximativ si s-ar ridica la 2-300 RON max. Si la un consum de max 100W. Ceea ce este mult mai bine decat orice aer conditionat. (unii carcotasi ar comenta ca se mai consuma curent cand ingheata congelatorul apa si face gheata, si au partial dreptate dar ce mai conteaza inca un pic la congelator cand un A/C normal mananca mii de W) Daca aveti idei de imbunatatire sau de unde as putea sa achizitionez "ingredientele" accesoriile orice sfat este binevenit. Promit poze cand o sa fie terminat ;) |
|
#214
Posted 07 August 2008 - 15:52
Si ce putere de racire o sa aiba sistemul tau ai calculat? O instalatie de aer are o eficienta energetica destul de mare dar cantitatea de caldura care trebuie evacuata dintr-o incapere e mare. Ai vazut cit de repede se topesc cuburile de gheata dintr-un pahar ? Si racesc numai un pahar cu apa nu o camera. Bateriile alea de racire sunt calculate sa preia numai caldura intrata in cutia aia de 20l care mai e si destul de bine izolata. Pentru o camera mica de 9 mc (9000 de litri) in care mai esti si tu ca sursa de caldura si alte aparate si cam prost izolata efectul va fi nesemnificativ cu baterii de lada frigorifica.
|
#215
Posted 07 August 2008 - 17:18
#216
Posted 19 May 2009 - 20:03
Nici nu stiu de unde sa incep. Problemele sunt multiple si va scapa o gramada de elemente.
1. Ca sa racesti o incinta, inseamna sa transporti o cantitate de caldura din interior, catre exterior prin diferite mijloace. Din constructie, climatizorul este un agregat foarte eficient, coeficientul sau de performanta variind intre 3 si 4. Asta inseamna ca pentru fiecare KW de energie electrica consumata, climatizorul transporta afara 3-4KW de caldura. 2. Orice alt tip de agregat, care foloseste metode empirice de a produce caldura, sau in cazul nostru, frig, e sortit esecului tocmai datorita acelui coeficient de performanta. 3. Folosind frigiderul, congelatorul sau orice alt agregat similar aflat in casa, va veti scarpina cu mana stanga in urechea dreapta. Sa va spun de ce. Acea gheatza pe care o face congelatorul, o face transportand energie termica din interior, catre exterior, adica din congelator, in casa. Deci acea gheatza pe care o obtineti voi in congelator are ca efect secundar incalzirea camerei in care e frigiderul cu fix cantitatea de energie pe care o are inmagazinata apa racita. 4. Pana la ora actuala, s-a constatat ca cel mai eficient mod de transport al energiei este unul care utilizeaza schimbarea de stare a substantelor, adica evaporare/condensare, datorita fix a caldurii latente de vaporizare etc. 5. Grosimea de polistiren cu care se izoleaza o incinta reiese dintr-un calcul relativ laborios si nu empiric, la modul "crek 5 cm sunt suficienti", aceasta grosime depinzand atat de grosimea peretelui, de natura sa, de orientarea geografica, de nivelul de protectie la vant al camerei si nu in ultimul rand de dimensiunile ferestrelor acolo unde sunt. 6. Izolatia termica se face intotdeauna cu polistiren la exterior, pentru ca altfel, riscul de aparitie al condensului si implicit al mucegaiului este mult prea mare. Decizia de utilizare a polistirenului extrudat sau expandat tine in principiu de rezistenta mecanica a acestora, cel extrudat fiind mai rigid si nicidecum de vreo proprietate de bariera de vapori a acestuia. In plus, cel extrudat are un coeficient de transfer termic mai mare decat cel expandat, ceea ce inseamna ca pentru acelasi grad de izolare termica trebuie sa folositi mai mult polistiren extrudat decat expandat. In principiu, cel extrudat se foloseste pe fatadele expuse la intemperii frecvente si puternice, gen furtuni sau grindina. 7 Condensul este un proces foarte complex care se studiaza folosind diagrama h/x. El poate aparea intr-o gama foarte variata de temperaturi si este dependent de umiditatea relativa a aerului din incapere cat si de temperatura acestuia. Sper ca randurile de mai sus sa va faca sa reveniti cu picioarele pe pamant si sa va dati seama ca un agregat creat empiric nu va putea niciodata sa faca minuni asa cum isi inchipuie "inventatorul". Adevarate minuni tehnologice pot fi descoperite doar de cei care inteleg fenomenul in deplinatatea sa si in urma unor calcule foarte atent efectuate. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users