Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

Jmecherii by FORD !

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#19
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Si in 1964 se nasteau frustrati! Acum, ca au reusit sa-si ia A8, iar frustrarea nu le-a disparut, inca nu inteleg ca altceva era mic in ceea ce-i priveste, nu masina pe care o conduc! Sau daca au inteles aspectul, le e foarte greu sa accepte realitatea. Du-te nene la psiholog! Si ia-ti si aoptul tau mesereash sa-l prezinti lu nenea doctoru'!

O revizie la 30000 la mondeo in de sau au e 120-160 euro (informatie recenta obtinuta direct in 26.04.2007, in Frankfurt). Eu zic ca merita plimbarea!

#20
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006
am facut eu de curand revizia, la bdt (langa lujerului). a costat un pic mai mult decat cea de acum 1 an, deoarece acum au schimbat si filtrul de polen. fara filtrul de polen, revizia ar fi costat tot ca acum 1 an.

#21
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006

View Post_Smiley_, on May 8 2007, 10:48, said:

am facut eu de curand revizia, la bdt (langa lujerului). a costat un pic mai mult decat cea de acum 1 an, deoarece acum au schimbat si filtrul de polen. fara filtrul de polen, revizia ar fi costat tot ca acum 1 an.
si e secreta suma?

#22
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View Post_Smiley_, on May 8 2007, 10:48, said:

am facut eu de curand revizia, la bdt (langa lujerului). a costat un pic mai mult decat cea de acum 1 an, deoarece acum au schimbat si filtrul de polen. fara filtrul de polen, revizia ar fi costat tot ca acum 1 an.


un filtru polen e undeva la 1-1.2 mil plus manopera parca ( .....nu stiu unde-s facturile) . Exact despre asta vorbeam ca au bagat consumabile mult mai devreme......adica intr-un ciclu de 100.000 km /4 ani sa se schimbe mult mai multe fata decat era normal ca sa-si scoata banii pe anul ala in plus oferit garantie. :P

@adris cred a suma secreta e undeva la 5-5.5 bulioane

Edited by cosmin_miu, 11 May 2007 - 22:00.


#23
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
Nu e normal sa schimbi filtrul ala de polen la 2 ani ? La ce interval ar trebui ? Mai ales la noi in rrrromanica plina de praf... :angry:

#24
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View Postcornel001, on May 14 2007, 10:13, said:

Nu e normal sa schimbi filtrul ala de polen la 2 ani ? La ce interval ar trebui ? Mai ales la noi in rrrromanica plina de praf... :angry:


cred ca depinde cat de imbicsit este. Mie nu mi l-au schimbat la Mazda la 32.250km , iar la mondeo 29.000 km au facut-o . La acelasi service. In plus la focus acum 3 ani cand mi l-au schimbat la 40.000 nu arata chiar rau ...iar la 50.000 vroiau sa-l schimbe iar, le-am zis ca abia a fost schimbat la 40.000 ce fac schimb filtru din 10 in 10 mii.?(si nici macar nu folosisem recircularea) :confuzzled:

De asta vorbesc de politici diferite chiar daca service-ul este acelasi.

Edited by cosmin_miu, 14 May 2007 - 18:18.


#25
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006

View Postadris1919, on May 8 2007, 13:10, said:

si e secreta suma?

nu, nu-i secreta.

totalul: 746.77 ron (tva inclus)

din care(fara TVA):
-filtru motorina: 183.19
-filtru aer: 41.18
-filtru ulei: 45.38
-filtru polen: 102.52
-ulei: 107.56
-degresant: 16.81
-manopera 130.90



La filtrul de polen nu cred ca exista vreo recomadare privind intervalul de schimbare, intrucat nu afecteaza functionarea autoturismului(e problema ta daca-ti place sa mergi cu el imbacsit sau nu). Eu l-as schimba anual, dar la revizia de anul trecut meseriasii nu m-au intrebat nimic si eu am presupus ca vor schimba tot ce e de schimbat. Nici acum, n-ar fi zis nimic, daca nu-i intrebam eu de el. Am cerut eu explicit sa-l schimbe, ei nu ar fi umblat la el in caz contrar(seful de service mi-a explicat ca putini cer sa fie schimbat si filtrul de polen, iar daca le sugereaza ei, deseori refuza, asa ca au ajuns sa nu mai intrebe de el)


@cosmin_miu : nu inteleg partea cu "au bagat consumabile mult mai devreme.........ca sa-si scoata banii pe anul ala in plus oferit garantie".  din ce-am vazut eu, in service nu s-a schimbat nimic(preturi, consumabile, interval revizii) fata de perioada cand garantia era de 3 ani.

inca ceva: 5-5.5 bulioane e revizia la benzinare (chiar mai ieftina, cred, in jur de 4.5). la diesel consumabilele sunt mai scumpe.

Edited by _Smiley_, 15 May 2007 - 10:09.


#26
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
Smiley parca tu ai fiesta 1.4 tdci ?
Pe mine la focus benzinara m-a costat tot la bdt 420 ron cu tot cu degresantul ala dar fara filtrul de polen, revizia de 1 an.
La Romcar am inteels ca ma iesea cam 500 ron aprox.

Legat de filtrul de polen ? Din cauza lui incepe sa mai miroasa mai imbacsit atunci cand dai drumu la ventilatie fara AC, de ex imediat dupa ce opresti AC-ul dar ventilatia ramane , si mai ales pe recirculare ?

#27
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006
dap, 1.4 tdci am.

nu cred ca-i de la filtrul de polen mirosul ala de "statut" care se simte imediat ce opresti AC-ul. Rolul filtrului e sa mai curete din impuritatile aspirte in habitaclu. Mai precis, praf, polen etc. Mirosurile nu cred ca le trateaza. Eu l-am vrut si in speranta ca o sa fie mai putin praf in masina de acum incolo(erau perioade in care stergeam bordul in fiecare zi si tot prafuit mi se parea).

legat de preturi, la meseriasii de pe forumul de fordisti consumabilele ajungeau pe la 4 bulioane si un pic. deci consumabilele pentru tractorase sunt mai scumpe, nu-i o manarie a service-urilor.

#28
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006
Mirosul teoretic se poate curata cu niste sprayuri antifungicide. Eu n-am vazut pana acum, doar citeam pe topicuri din Ungaria ca se poate cumpara acolo si la hypermarketuri.

#29
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

View Postamandigi, on May 16 2007, 15:31, said:

Mirosul teoretic se poate curata cu niste sprayuri antifungicide. Eu n-am vazut pana acum, doar citeam pe topicuri din Ungaria ca se poate cumpara acolo si la hypermarketuri.


zicea cineva ca se gaseste cam peste tot la noi ..acel spray..am dat si eu o data cu asa ceva.E simplu, se baga un furtunel pe conductele de aerisire,...si gata...dupa aia miroase urat 10 min in masina de nu poti sa stai si mirosul ar trebui sa dispara...
din pacate nu dispare.Ala doar dezinfecteaza...
Filtrul de polen trebuie schimbat, nu-l lasati aiurea sa se imbacseasca.Nu e scump.
La anumite masini, filtrul e cu carbon...nu stiu cum e la Ford dar la Audi, asa e.

#30
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006
Bine, dar mirosul poate veni de la cipuercile si bacteriile care sunt in instalatie. Filtrul de polen filtreaza cea ce intra in sistem, nu cea ce este deja inauntru.

#31
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

View Postamandigi, on May 16 2007, 17:59, said:

Bine, dar mirosul poate veni de la cipuercile si bacteriile care sunt in instalatie. Filtrul de polen filtreaza cea ce intra in sistem, nu cea ce este deja inauntru. CORECT!
Mirosul din masinile care au km multi parcursi si in care s-a si fumat, e ceva care iese mai greu.La ala poti sa dai si cu mama spray-ului ca nu iese.E impregnat in mochete, etc...Si daca speli totul ...tot urat miroase in masina...
e binecunoscutul miros de "basina de neamt" sau de second hand, cum zicea Basarab,... :naughty:
Deja suntem offtopic cu asta dar...

#32
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
Masina mea are doar 14.000 km, un an jumate aproape, la revizie aveam  sub 11.500 km parca, si nu s-a considerat deja necesara schimbarea filtrului de polen. De fumat nici vorba. Adica nu e cazul la mine am vrut sa zic :)

Cei care au cont pe clubford pot citi :
http://www.clubford....opic.php?t=5572

Ce e de fapt mirosul urat de la AC   Reply with quote
AM PRELUAT ACEST ARTICOL DIN ZIARUL BANATEANUL.
L-AM POSTAT FIINDCA ESTE DE INTERES GENERAL, MULTI NU AU NICI O IDEE DE CE MIROASE URAT DE LA AC...
La finalul articolului am pus si o mica fotografie cu unul din cele mai bune spray-uri de dezinfectat evaporatorul.

Miroase urât


În cursul săptămânii trecute, Dinu L., un om de afaceri timișorean, a avut probleme cu aparatul de aer condiționat din autoturismul său. "Mă întorceam în oraș după un drum lung, de câteva sute de kilometri. La un moment dat, aparatul de aer condiționat a început să emane un miros greu, înțepător. Mi-am dat seama că ceva nu este în regulă și am închis imediat clima", povestește Dinu. Fără să stea prea mult pe gânduri, imediat a doua zi, omul s-a dus cu mașina la service pentru ca mecanicii să descopere de unde vine acel miros apărut din senin.


Consult la service


După un scurt "consult", mecanicii au găsit cauza: bacilul legionellei, care poate deveni periculos dacă este inhalat de om. Antidotul, cel puțin pentru mecanicii auto, este un spray dezinfectant care se aplică după curățarea filtrului de aer al autoturismului. Mecanicii auto sunt familiarizați deja cu această bacterie și recomandă tuturor șoferilor să curețe filtrele de aer cel puțin atât de des cât este prevăzut în cartea tehnică a mașinii. O dată ce intră în acțiune, bacilul legionellei declanșează, după o perioadă de incubație de până la două săptămâni, o pneumonie gravă: Legionella pneumofila, o boală care, netratată corespunzător, poate duce la complicații letale.


Se ia din aer


"Legionella pneumofila este cu mult subdiagnosticată și a făcut destule victime și la noi. Bacilul, rezistent la temperaturi de până la 60 de grade Celsius, se găsește în sol, dar mai ales în bazinele de înot, instalațiile de apă și cele de aer condiționat", spune prof. dr. Lucian Negruțiu, șeful secției de boli infecțioase din cadrul Spitalului "Victor Babeș". Conform specialiștilor, bacilul poate intra în organism dacă cineva înghite din greșeală apa infectată dintr-un bazin sau prin inspirarea aerului provenit dintr-o instalație de aer condiționat.


Probleme cu filtrul


Directorul de service al firmei "Auto CARdo", Florian Sas, afirmă că infectarea cu bacilul legionella se datorează exploatării incorecte a filtrelor de la aparatele de aer condiționat din autoturisme. "Dovada prezenței acestei bacterii constă într-un aer înțepător, mai greu respirabil, pe care șoferul sau orice alt pasager din mașină îl simte în interiorul mașinii. E ca și cum ai intra într-o cameră în care s-a răsturnat oțet", avertizează Sas. Pericolul nu apare însă numai la aparatele de aer condiționat. "Apa termală constituie și ea un mediu prielnic de înmulțire a acestui bacil. Ba chiar și apa de la robinet poate fi contaminată accidental, atunci când instalațiile sunt învechite", explică prof. dr. Negruțiu.


Febră sau pneumonie


O dată contaminat, organismul uman reacționează diferit. Cei norocoși contactează așa-numita febră de Pontiac, care seamănă mai mult cu o gripă. "Perioada de incubație este scurtă, de 1-2 zile. Apar febra, frisoanele, dureri musculare și articulare, cefalee și o tuse cu expectorații chinuitoare. Boala se vindecă în șapte zile", spune profesorul Negruțiu. Cei ghinioniști pot face însă o formă gravă de pneumonie, Legionella pneumofila, care, netratată corespunzător, duce la decesul pacientului. Perioada de incubație este de două săptămâni, iar boala debutează brusc, cu febră de 40 grade Celsius, dureri mari de cap, dureri toracice, tuse purulentă și hemoragie pulmonară.


Antibiotice și sterilizări la peste 60 C


La examenul radiologic, apar zone de opacitate pulmonară. Dacă nu este tratată, boala duce în scurt timp la infecții ale rinichiului, pleurezie, miocardite, ba chiar și tulburări nervoase, uneori meningită. Bolnavul intră apoi în comă și moare. Tratamentul acestor bolnavi se face obligatoriu în spital, deoarece bacilul se transmite pe cale aeriană. Bacilul poate fi omorât doar prin administrarea unor antibiotice puternice, de ultimă generație, iar obiectele și lenjeria contaminate trebuie sterilizate apoi la o temperatură de peste 60 de grade Celsius.


Spray-ul vieții


La autoturisme, periodicitatea curățirii filtrelor este legată de numărul de kilometri parcurși și de timpul scurs de la ultima curățire. "De regulă, această curățire se suprapune cu o revizie tehnică. Filtrele trebuie demontate, se spală și se suflă aer în sens invers. După ce au fost curățate, se aplică un șpray special care conține substanțe dezinfectante și odorizanți. Operațiunea durează 15-20 minute. Din păcate, doar 10% dintre clienți solicită și curățarea filtrului. De obicei, oamenii vin la service când nu merge mașina, nu când ceva nu este în regulă cu filtrul", încheie Florian Sas, director de service la "Auto CARdo".

29 DE VICTIME. Medicii americani au descoperit bacilul legionellei în anul 1976, după o epidemie declanșată în rândul participanților la Convenția americană a veteranilor Legiunii Americane. Au fost contaminate 180 de persoane. Din cauza virulenței și a tratamentului incorect aplicat, 29 dintre veteranii Legiunii au murit. Boala a fost denumită legioneloză, fiind o maladie care poate evolua galopant spre forme grave de pneumonie, unele dintre ele mortale.

FACTORII DE RISC.

# Pacienții care suferă de anumite boli cronice pulmonare, cardiace sau hepatice pot contacta mai repede acest bacil

# Vârsta înaintată

# Sexul masculin (rata este de 2,5 ori mai mare la bărbați decât la femei)

# Persoanele care au făcut oxigenoterapie sau au fost supuse la ventilație respiratorie

# Reparațiile recente ale conductelor

BOALĂ SUBDIAGNOSTICATĂ. Legioneloza este o boală cu mult subdiagnosticată. În SUA, de exemplu, anual, între 10.000 și 20.000 de persoane contactează această boală, doar 1.500-1.800 de cazuri fiind raportate. La nivel mondial, conform Organizației Mondiale a Sănătății, 15% dintre pneumoniile comunitare care necesită spitalizare se datorează legionelelor.

by @titocus.


De remarcat ca totusi din cate vad este altceva decat ce ma plangeam eu, la mine in timpul AC-ului nu se simte, poate din ca e aerul rece ? in plus nici pe ventilatie simpla nu se simte mereu, si nu l-as caracteriza ca intepator cat imbacsit asa... in plus vad ca mai sus e vorba de filtrul de aer nu cel de polen ? Nu toate masinile au de polen la AC din cate stiu.

Edited by cornel001, 22 May 2007 - 14:11.


#33
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006
savantii autori ai acelui articol n-au habar care-i diferenta dintre filtrul de aer si cel de polen :)
deci:
-prin filtrul de aer trece aerul care ajunge in motor, ajutand la arderea combustibilului. Circuitul aerului respectiv nu trece prin habitaclu, nu are nici o legatura cu acesta
-prin filtrul de aer trece aerul din habitaclu. nu stiu daca la recirculare aerul mai este trecut inca o data prin acest filtru, dar sigur aerul  "de afara", fara recirculare, trece pe acolo.

mirosurile legate de instalatia de aer conditionat au, de obicei, urmatoarele cauze:
1.scapari de freon, care ajunge astfel in habitaclu
2.filtru de polen imbacsit cu materie organica(frunze, insecte etc), care in timp incepe sa putrezeasca
3.bacterii de conductele instalatiei de AC

rezolvarile sunt destul de usor de intuit:
1. se merge la specialisti si se rezolva problema(de obicei o conducta a crapat sau o garnitura a imbatranit si nu mai etanseaza bine). oricum trebuie ajuns la specialisti, deoarece in curand AC-ul nu va mai functiona(se va pierde prea mult freon)
2. se schimba filtrul de polen. eu am vazut cateva filtre d'astea, uzate, si sunt decis sa-l schimb pe al meu anual. e o investitie in sanatatea voastra, filtrel alea aduna o gramada mare de tot de praf, care altfel ar ajunge la voi in plamani. praful ala, pe langa bacteriile pe care le contine, mai poate cauza diverse forme de alergie, precum si astm(iar daca deja ai astm, poate cauza crize dese de astm)
3. se foloseste un spray antibacterian pentru instalatia de AC. asta se gaseste la magazinele de piese auto(gen augsburg), in benzinarii etc. e relativ uaor de folosit.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate