Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tatuator handpoke

Plaja de nudisti in Grecia?

Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...
 Impamantare

Apple maps pe Windows 10

Sfarsitul woke-ismului si al core...

Renovare completa + pompa de cald...
 Libre Office nu vad liniile

Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa
 Parere achiziționare BMW G20

Schimbarea bateriei moderne la VA...

Rostschreck Lidl

Si noi suntem Florin Piersic? / J...
 

Faza f. ciudata la ~145 km/h. Heeeeeeelp

- - - - -
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#19
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
itzi tzin pumnii !

#20
zahei

zahei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,463
  • Înscris: 28.08.2002
lucrul despre care vorbiti cu pedala la fund = downshift se numeste "kickdown" si este mai bine sau mai prost implementat in functie de producator si este mai mult sau mai putin fericit sa se intample in functie de sofer si de situatie. am condus in state o vreme un pontiac grand am cu schimbator automat si am resimtit lipsa schimbatorului manual in fiecare zi, de cel putin cateva zeci de ori.

imi place sa decid EU cand se schiba viteza. EU conduc masina si nu ea pe mine. conteaza foarte mult, mai ales atunci cand ai un stil sportiv de conducere.

cat despre simtomele de care vorbeati mai sus, nici unul dintre voi nu cred ca are dreptate:
- daca masina n-ar mai vrea sa schimbe din treapta a 4-a in treapta a 5-a, n-ar fi nici o problema. se stie ca treapta a 5-a s-a inventat pentru economie. performantele maxime (respectiv viteza maxima) se obtine in treaapta a 4-a a cutiei de viteze.
- daca masina ar fi limitata electronic, turatia nu ar mai creste din acel moment, ori inteleg ca desi masina nu mai putea, turatia crestea.

inclin sa cred ca masina nu poate mai mult. intampinand o rezistenta mare la frecarea cu aerul (eventual vant puternic frontal), de regula simptomul e acelasi: creste turatia dar nu si viteza. aceasta este performanta maxima a masinii. poate ca are o cutie de viteze etajata pentru economie maxima si performanta minima.

#21
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
Zahei - e cutie automata!

cresterea turatiei - fara cresterea vitezei - denota o buba in cutie de obicei ... nu cred ca vantul poate fi asa de rau incat sa omoare un motor de 200 CP ...

la cutie manuala nu cred ca vezi fenomenul cu cresterea turatiei fara cresterea vitezei ...

#22
zahei

zahei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,463
  • Înscris: 28.08.2002
E plin de specialisti pe-aici, ceea ce ma bucura, avem ocazia sa invatam unii de la altii.
Un motor de 200 CP pe hartie poate fi restrictionat la 70 CP in 10 minute cu putina pricepere, o bormasina si niste tabla. In alta ordine de idei, lucrul mecanic se pierde prin frecarea cu aerul, turatia insa creste indiferent de felul cutiei. adaug: parerea mea.

#23
sigxcpu

sigxcpu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 22.09.2002
cuplajul este aproape fix, cum pana mea sa creasca turatia fara sa se reflecte in viteza? doar daca aluneca rotile se poate asta.

pe de alta, parte, eu intrebam daca sa intreb sau nu relativ la " e cu fata sau cu spatele", ca n-am fost atent, da' vaz ca esti prea serios

#24
zahei

zahei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,463
  • Înscris: 28.08.2002
scuze pupalash  :mad:

#25
Mtz

Mtz

    Retired member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,545
  • Înscris: 01.12.2002
Nu ma pricep eu la cutii automate, dar parca acolo e niste lichid si pe langa alte obiecte metalice mai sunt si niste discuri.

Fenomenul de la Masterboy este acelasi ca la un disc de ambreiaj de la o cutie manuala care este uzat si patineaza. Asta se intampla si la el. Patineaza ceva acolo in cutie in loc sa se cupleze. E posibil sa scape cu o simpla inlocuire a lichidului din cutie care si-o fi pierdut proprietatile. Eu in locul lui mai intai as schimba lichidul si dupa aia m-as duce la reprezentanta, ca acolo la ei nu e vreun Nea Gigi Mecanicul care sa ii "inventeze" ceva ca sa functioneze, ci aia o sa ii puna o cutie noua in brate, de o sa il usture si in smile-ul lui Zahei de mai sus.

sigxcpu
aia e problema. Ca e "aproape fix"; altfel nu ar avea decat o treapta de viteza la cutie.

Zahei... vant... hmmm. nici macar in tuneluri aerodinamice nu cred ca se intampla ce ai zis tu. Ceea ce zici tu totusi e perfect adevarat din punct de vedere al fizicii (partea de fizica-mecanica) dar in cazul de fata... 200 de cai... uragane in NY, nu prea cred.

enjoy,
Mtz

#26
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001

Quote

Originally posted by zahei
E plin de specialisti pe-aici, ceea ce ma bucura, avem ocazia sa invatam unii de la altii.
Un motor de 200 CP pe hartie poate fi restrictionat la 70 CP in 10 minute cu putina pricepere, o bormasina si niste tabla. In alta ordine de idei, lucrul mecanic se pierde prin frecarea cu aerul, turatia insa creste indiferent de felul cutiei. adaug: parerea mea.


bre zahei, mai citeste o data ce am scris eu si apoi ce ai scris tu ...

daca e frecarea dracului acolo, la o cutie manuala (DACIA) se pot inatmapla fenomene din 2 categorii:

1. crapa motorul - putin probabil la propriu - in principiu moare ..

2. crapa cutia de viteze ... si asta discutabil ...

in realitate - vei avea senzatia ca nu trage (dar nu vei vedea turometrul sa sparga tavanul in treapta superioara si masina melc)... dar la 200 de cai chiar sa nu mai traga deloc peste 145 ... da' ce, e taifun?!

tzinand cont ca exista (totusi) niste rapoarte foarte bine calculate la constructia cutiilor manuale (care sunt date de dimensiunile si modul de angrenare a pinioanelor - conceptia si constructia cutiei in sine de fapt), e foarte greu sa spui ca variezi turatia motorului ... si creste ... si creste ... si roata nik ... da-l dracu' de ambreiaj ... ca la viteza si puterea aia zboara ca OZNul ...

si da, din pacate sunt multi "meseriasi" in toate domeniile ... ma lovesc zilnic de asta :(

PS: oricum, itzi multzumim frumos pentru zambet ...

#27
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,294
  • Înscris: 05.06.2002
nu am avut nici o data masina cu cutie de viteze automata, dar din cate stiu eu are un soi de ambreiaj pe principiu centrifugal, sau asa ceva. fara ambreiaj nu prea ar fi posibila pornirea de pe loc. ma gandesc ca asta ar putea fi cauza. la cutia clasica, cresterea turatiei motorului fara cresterea vitezei e simptom clar de prost cuplu la discul de ambreiaj, probabil uzat.

#28
Masterboy

Masterboy

    Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 5,910
  • Înscris: 24.06.2002

Quote

Originally posted by zahei

cat despre simtomele de care vorbeati mai sus, nici unul dintre voi nu cred ca are dreptate:
- daca masina n-ar mai vrea sa schimbe din treapta a 4-a in treapta a 5-a, n-ar fi nici o problema. se stie ca treapta a 5-a s-a inventat pentru economie. performantele maxime (respectiv viteza maxima) se obtine in treaapta a 4-a a cutiei de viteze.
- daca masina ar fi limitata electronic, turatia nu ar mai creste din acel moment, ori inteleg ca desi masina nu mai putea, turatia crestea.

inclin sa cred ca masina nu poate mai mult. intampinand o rezistenta mare la frecarea cu aerul (eventual vant puternic frontal), de regula simptomul e acelasi: creste turatia dar nu si viteza. aceasta este performanta maxima a masinii. poate ca are o cutie de viteze etajata pentru economie maxima si performanta minima.


Citeva completari, masina am dus-o ieri in service la Pontiac. Astia au un circuit pt speed-test si astfel de probleme si mi-au zis ca or sa o "alerge". Insa ei mi-au zis ca viteza maxima pt Pontiac Firebird e ~245km pt motorul de 3800 cm3 cu 205 CP si ~270 km/h pt motorul de 5700 cm3 cu 325 CP.
     De mentionat ca ambele motoare au cutii automate cu 4 trepte.
  Zahei, de frecarea cu aerul nu poate fi vorba, mai ales ca Firebird-urile si TrasnAm-urile sint foarte, foarte aerodinamice. De fapt iti dai seama din poze... deci forta de frecare e minima.
   Miine ma duc s-o iau si va tin la curent. Sper sa nu fie transmisia de vina. :rolleyes:

#29
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Bafta!

#30
AIWAMAN

AIWAMAN

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 4,532
  • Înscris: 26.11.2001
Master..sper sa fie ceva mai putin costisitor! Bafta

#31
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
Mult succes! Sa nu te "rupa" !

#32
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Mtz a fost cel mai aproape de adevar. Si cutiile automate au un fel de ambreiaj. Dar nu cum il stim noi dinasta uscat. In loc de ambreiaju de la cutia manuala, aici este o turbina! Ce face asta? Transmite lucrul mecanic efectuat de motor la cutie. La aceasta chestie i se mai spune "fluid coupling". Turbina niciodata nu poate decupla total motorul de roti (in afara cazului in care puneti cutia pe N sau P, momente in care nu sunt roti dintate legate intre ele). De aceea cand stati la stop si lasati cutia pe D sau R trebuie sa tineti pe pedala de frana.
Aceasta turbina NICIODATA nu face un transfer perfect de lucru mecanic asa cum face ambraiju uscat. Intotdeauna bendixu se va invarti o idee mai rapid decat arborele primar din cutie (ii spun arbore primar deoarece nu stiu cum se zice la cutii automate)

Nu sunt expert, dar aproape as pune pariu ca a cedat cedat ceva in turbina care lasa sa circule lichidu prea usor. Sau doar ceva dereglat la turbina. Teoretic, la turatii mari aceasta turbina ar trebui sa devina tot mai eficienta si sa transmita lucurl mecanic tot mai bine, pe cand la Masterboy moare la un moment dat.

Sunt curios ce au spus/ ce au facut cei de la reprezentanta Pontiac.

:cya:

#33
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Hai ca am cautat ceva pe net si uitati si o pozna de la turbinuta asta prapadita....

[ http://static.howstuffworks.com/gif/torque-intro.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

:cya:

#34
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
probabil vor incerca sa schimbe uleiul in cutie... apoi, cutia...

Masterboy: tot o sa-tz ia pe "consultatie"... cel putin $75 pt ca o sa puna si mana. Eu zic sa afli exact ce are si apoi sa te duci la altii sa o faca.. la preturi decente. asta la pontiac o sa te rupa... adica, sincer mie imi miroase a peste mie daca iti schimba cutia... plus labor.. fara 15 sute nu scapi.

daca te duci la pepboys, toata povestea e 7-8 sute....

#35
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
@arty

Chiar toata cutia sa o schimbe? Nu cred ca are rost! Dar singur ceva piese o sa fie schimbate si cu reglajele....nici nu vreau sa ma gandesc.... :rolleyes:

:cya:

#36
Mtz

Mtz

    Retired member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,545
  • Înscris: 01.12.2002
driverx,
trezeste-te. Acolo e America. Crezi ca sta vreun Nea Smith sa demonteze bucati o cutie la o masina de serie? E mai ieftina una de la cimitir.
Sper ca Masterboy mai gandeste ca un roman sarac si nu ii lasa pe aia sa isi faca de cap cu schimbatul cutiei.
Primul pas l-a facut  bine, cred; adica o consultatie. Apoi as face in ordine: schimbat ulei cutie. Nu merge, incercat luat cutie de la cimitir si apoi cumparat cutie. Asta in cazul in care ar fi stricata cutia.

Masterboy, ti-ai luat toate casetele din masina? Ai golit torpedoul, portbagajul si rezervorul? Sau acolo nu se fac chestii dintr-astea?

enjoy,
Mtz

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate