Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce corzi de chitara sa cumpar?

Galaxy A54 compass defect?

Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...

Telekom
 Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...

Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...
 La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...
 Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?
 

Jurnal Skoda Octavia Tour 1.6 102CP

- - - - -
  • Please log in to reply
171 replies to this topic

#19
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
Dupa ce postezi, la un interval de timp mesajele nu se mai pot modifica. Cat despre consum, mie mi se pare rezonabil, sa nu te astepti ca la diesel sa scoti 3%. Mai ales ca vad ca nu prea alergi, nu cred ca iti amortizai investitia in tractorina prea devreme. Bucura-te de masina, ce naiba? E o masina noua la care multi viseaza... daca-ti luai diesel probabil ca injurai ca duduie ca tractorul si ca pute a formol :cursing:

#20
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004

View Postzafycom, on Oct 24 2006, 23:20, said:

Se pare ca nu stiu sa folosesc acest forum , tot incerc sa editez mesajul anterior si nu pot , ma rog , o sa continui aici
Am ajuns la 2250Km , atat avea acum o ora , a trecut cam o luna de cand am luat masina.

Probleme:
difuzor dreapta inca nu sa rezolvat , nu au difuzoare pe stoc , oricum s eaud groaznic
briketa nu mai functiona , au reparat-o baietzii era ceva minor .
Loc foarte putin pt. pasagerii spate , daca se urca unul mai maricel incepe sa cam strige la mine sa dau scaunul mai in fatza , lucru foarte enervant .
Butonul de la recirculare aier  am crezut ca e defect nu cupla cand dadeam pe dezaburire , dar se pare ca asa e normal sa nu mearga cand se foloseste dezaburirea parbrizului

Consum :
extern : 5.6 la 90-100Km/h daca depasesc 120km /h deja creste mult 6-7%
intern : 7.5-12%
Per total mi se pare exagerat , tot nu mi-a trecut de gafa pe care am facut-o :( mai bine mai dadeam ceva bani si luam diesel.

Daca nu era consumul asta naucitor eram super incantat de masina , asa sunt doar incantat si traiesc cu sperantza ca o sa se ieftinineasca benzina intr-o zi :D ce vis placut :D , in skimb imi place zgomotul facut de tobe super adevarat . Apropo de zgomot , pana la 100Km/h nu prea se aude nimic peste deja mototorul cam urla rau . Imi place ca a inceput sa se infiga , la 150Km/h daca e si terasamentul bun se tine foarte bine pe drum.

Vreau sa montez alrma pe ea ca ma disperat keya , avetzi ideie unde pot monta o alrma ieftin , la ce dealer skoda ca sa nu pierd nici garantia ? Ma intereseaza sa vin eu cu alarma mea si sa imi monteze ei.

i
Butonul de recilculare nu e defect, nu functioneaza cand e pe dezaburire geamuri, si eu m-am cam impacientat prima oara, dar am pus mana si m-am documentat si m-am linistit :)
Sa nu iti para rau de banii pe care i-ai dat, atat ai avut la momentul respectiv, atat ai cheltuit, oricum e o masina buna. Intotdeauna va fi loc de mai bine, dar tre sa ne cam multumim cu ce ne permitem la momentul respectiv.
In ceea ce priveste alarma eu zic sa le dai cate un mail serviceurilor autorizate si sa pui o intrebare sau sa ii suni si sa vezi ce zic.
Bafta si sa te bucuri de ea.

#21
zafycom

zafycom

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 04.12.2004
RedMan_BZ
Am fost mai ponderat deasta am facut doar 2000 km luna asta :D
De zgomot la Tour diesel cel putin 1,9 ce am condus eu e chiar zgomotos , dar sunt obijnuit ca am avut doua masini diesel , ce era mai naspa la dieselul ala , era pedela de ambreiaj care tremura urat de tot de la trepidatiile motorului , in rest era super , dar totusi ma asteptam sa fie mult mai silentioasa , Opel astra f caravan cu motor GM diesel in interior era mult mai bine antifonata cal putin nu se auzea la fel de tare motorul cu toate ca avea putere mai mica dar era si mai vechi , ma rog asta e economia de piatza.


Am fost la service pt. difuzor , nu l-au skimbat ca nu era pe stoc , astept sa imi aduca , am intrebat si de alarma , ca sa o monteze ei imi iau 2,3 milparca plus inca ceva pt. ce mai pun ei pe acolo fire etc. dci cam 3 mil pt. montaj doar :o cand am auzit imi venea sa ii injur , iar cu alarma de la ai cam 5,5-6 mil.tot skump :( , asta e Romania fratilor.


Mai am observat ceva , amortizoarele cand am luat masina erau destul de tari , acum face ca o barca , asa face si la voi?

#22
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004

View Postzafycom, on Oct 25 2006, 22:54, said:

RedMan_BZ
Am fost mai ponderat deasta am facut doar 2000 km luna asta :D
De zgomot la Tour diesel cel putin 1,9 ce am condus eu e chiar zgomotos , dar sunt obijnuit ca am avut doua masini diesel , ce era mai naspa la dieselul ala , era pedela de ambreiaj care tremura urat de tot de la trepidatiile motorului , in rest era super , dar totusi ma asteptam sa fie mult mai silentioasa , Opel astra f caravan cu motor GM diesel in interior era mult mai bine antifonata cal putin nu se auzea la fel de tare motorul cu toate ca avea putere mai mica dar era si mai vechi , ma rog asta e economia de piatza.
Am fost la service pt. difuzor , nu l-au skimbat ca nu era pe stoc , astept sa imi aduca , am intrebat si de alarma , ca sa o monteze ei imi iau 2,3 milparca plus inca ceva pt. ce mai pun ei pe acolo fire etc. dci cam 3 mil pt. montaj doar :o cand am auzit imi venea sa ii injur , iar cu alarma de la ai cam 5,5-6 mil.tot skump :( , asta e Romania fratilor.
Mai am observat ceva , amortizoarele cand am luat masina erau destul de tari , acum face ca o barca , asa face si la voi?
Man, cred ai nimerit tu una mai aiurea... la mine nu tremura pedala de ambreiaj, iar in ceea ce priveste zgomotul mie chiar nu mi se pare zogmotos tractorasu meu  :inlove:
Amortizoarele sunt si la mine tari si e foarte ridicata de fund, sper sa nu se lase in timp. Am un prieten cu una identica cu a mea, dar cu un an mai veche si a mea e mai inaltata cu vreo 10 cm, sper ca nu se va lasa in timp....

#23
zafycom

zafycom

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 04.12.2004

View PostGoofy, on Oct 25 2006, 23:54, said:

Man, cred ai nimerit tu una mai aiurea... la mine nu tremura pedala de ambreiaj, iar in ceea ce priveste zgomotul mie chiar nu mi se pare zogmotos tractorasu meu  :inlove:
Amortizoarele sunt si la mine tari si e foarte ridicata de fund, sper sa nu se lase in timp. Am un prieten cu una identica cu a mea, dar cu un an mai veche si a mea e mai inaltata cu vreo 10 cm, sper ca nu se va lasa in timp....


La mine deja sa mai lasat , suspensia e mai moale acum si nu a trecut decat o luna  sau ma rog 2700 km , daca nu era consumul asta astronomic sau pretul astronomic al benzinei eram super mutumit .


Ma asteptam ca service-ul sa fie mai serios totusi dar din pacate tot in Romania suntem :(.

Stie careva un service autorizat Skoda unde pot monta o alarma si cam la ce pret?

#24
to_the_limit

to_the_limit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,232
  • Înscris: 03.04.2004
Eu nu stiu ce te miri atat,ai ales un motor invechit moral de la primele generatii alea Octaviei de conceptie 98's.Consumul e in parametri.Ai gresit ca ai luat 1.6.
Cat despre dizel si tremurat,si eu am dizel dar si vin de pe benzina si sincer cand am pornit-o prima data am crezut ca a gresit delaerul masina si mi-a dat tot benzina.
Ce tremurat,ce pedala,ce vorbiti voi aici?

#25
alex blink

alex blink

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 01.05.2006
Sa nu iti para rau ca nu ai luat diesel....eu ma aflu la polul opus...m'am saturat de diesel...probabil si deoarece sunt mai tanar si prima masina a mea este un diesel...dar innebunesc cand merg cu un prieten si il vad ca se duce cu ea pana la 5-6mii de ture....a mea daca ii dau peste 4mii de ture...imi bat joc de motor cred...saracu consuma putin dar mai mult nu poate...asa ca de fiecare data cand te uiti la consum baga piciorul in ea sa simti ca ai benzina :D...bineinteles...glumeam...depinde de cum vedem fiecare lucrurile...a fost alegerea ta asa ca ai procedat bine...data viitoare o sa fii mai experimentat cand o sa iei o decizie :D...numai bine si stapaneste'o sanatos

#26
zafycom

zafycom

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 04.12.2004

View Postto_the_limit, on Nov 3 2006, 21:45, said:

Eu nu stiu ce te miri atat,ai ales un motor invechit moral de la primele generatii alea Octaviei de conceptie 98's.Consumul e in parametri.Ai gresit ca ai luat 1.6.
Cat despre dizel si tremurat,si eu am dizel dar si vin de pe benzina si sincer cand am pornit-o prima data am crezut ca a gresit delaerul masina si mi-a dat tot benzina.
Ce tremurat,ce pedala,ce vorbiti voi aici?


   Am ales 1.6 ca de atat am avut bani motorul e ok doar consumul e cam maricel in viziunea mea , daca aveam bani de diesel imi luam cu siguranta diesel. Pentru ca am avut doua diesel inainte de asta stiu ca e diferentza la consum si la buzunar dar asta e alta poveste , de atat am avut eu bani , atat am luat  , m-am consolat cu ideia.
   Iar cu tremuratul credema ca e adevarat masina pe care am condus-o eu avea 7000 km (cea diesel) intradevar era masina de drive test dar am vb. cu cineva care e in masura sa spuna mult mai multe decat mine si mi-a dat dreptate, am o cunostinta care si-a luat de curand diesel si sunt curios sa vad daca la el se simte . Cel putin in service mi-au zis ca fac faza asta cu pedala de ambreiaj destul de multe.

    Azi am dat jos dopurile alea din spatele difuzoarelor (portiera fata) care probabil aveau rol de antifonaj si nu numai tin sa va anunt ca se aude mult mai bine acum , ma rog mult mai bine insemnand ca se simte o diferentza fata de cum se auzeau difurile de joase , care dupa parerea mea sunt jalnice , de preferat sa fie skimbate pt. un sunet adevarat.
     Astept acum sa imi aduca si dufuzorul din dreapta care a fost ars de cand am luat masina , dar se pare ca Skoda sta cam prost la faza asta , din cauza faptului ca nu am luat masina cu sonorizare originala ci doar cu pregatire sunet (4 difuzoare (de kkt)) nu imi dau garantie la difuzoare asta e prea penala faza , plus ca am luat-o cu radio-cd-ul montat de dealer care se aude si el cum se aude dar cum moaka ingrasa nu pot spune nimic , bun si asta decat deloc.

#27
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,030
  • Înscris: 09.05.2006

View Postzafycom, on Nov 5 2006, 23:20, said:

Am ales 1.6 ca de atat am avut bani motorul e ok doar consumul e cam maricel in viziunea mea , daca aveam bani de diesel imi luam cu siguranta diesel. Pentru ca am avut doua diesel inainte de asta stiu ca e diferentza la consum si la buzunar dar asta e alta poveste , de atat am avut eu bani , atat am luat  , m-am consolat cu ideia.

Ideea e ca, cu un TDI economisesti bani din prima zi. Daca stai sa faci calcule nu se amortizeaza peste noapte. Dar cand stii ca faci 1000km de autostrada cu 50€ te simti mai bine.

Eu inteleg aspectul ca nu ai avut bani de 1.9 TDI dar mai ales ca ai mai avut diesel (poate chiar turbo) trebuia fie sa mai astepti fie sa faci un efort (imprumut) sa iei un 1.9 TDi.

Chiar si tu ai vazut ca demarajul e destul de anemic la 1.6 MPI (care e un motor cu 2 supape pe cilindru).
La TDI nu conduci caii putere ci conduci cuplul motor...la turatii mici.
La benzinarul de 1.6 trebuie sa-l conduci din varful piciorului...ca numai un pic daca apesi mai tare, incepe sa bea canalia aia de motor.In rest e o masina care trebuie sa o turezi ca sa mearga. Du-te de curiozitate cu 140km/h in a V-a si o sa vezi ca  ai peste 4000rpm.

Daca luai 1.9 TDI aveai cel mai economic si fiabil motor care l-a facut VAG vreodata.

Seful meu a vrut sa-si ia Octavia si i-am spus sa-si ia TDI. Mi-a replicat ca diesel-urile nu pornesc iarna si ca sunt lenese. Am zambit...doar nu eram sa ma contrazic cu seful...:)

Si-a luat 1.6MPI si m-a chemat sa-l duc cu Octavia mea (1.9 TDI de 5 ani) sa si-o ridice la dealer.

I-a facut plinul iar dupa 14 km de mers in oras ii arata autonomia 450km...adica exact cat mie doar ca eu aveam indicatorul rezervorului la jumatate...

Nu mai are sens sa comentez...

Macar seful meu crede in continuare ca TDI-urile sunt lenese si nu pornesc iarna... :w00t: asa ca e impacat si atunci cand baga mana adanc in buzunar la benzinarie...


Invatatura de minte:  Nu fa un compromis, sperand ca va fi bine si asa...Mai bine verifici daca e bine si faci compromisul sa mai astepti daca nu esti sigur de ceea ce faci...

#28
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
"I-a facut plinul iar dupa 14 km de mers in oras ii arata autonomia 450km...adica exact cat mie doar ca eu aveam indicatorul rezervorului la jumatate..."

hehe autonomia aia depinde de mai multe... de cum s-a mers cu ea in perioada anterioara. urban/extern, si daca mai e si in rodaj si de-abia a luat-o si n-a apucat sa mearga cu ea prea mult... ca doar n-o sa ghiceasca compul cum va merge el in continuare

#29
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,030
  • Înscris: 09.05.2006
Pai ce am scris eu nu lasa loc de dubiu...

Evident ca era in rodaj pt ca abia o ridicase ...iar de circulat nu se circulase anterior (logic).Computerul de bord a fost resetat dupa alimentare

Oricum, ideea e ca in materie de consum in oras un benzinar aspirat si un turbo diesel nu prea suporta comparatie.

#30
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005

View Postclausio, on Nov 10 2006, 16:05, said:

Ideea e ca, cu un TDI economisesti bani din prima zi. Daca stai sa faci calcule nu se amortizeaza peste noapte. Dar cand stii ca faci 1000km de autostrada cu 50€ te simti mai bine.

Eu inteleg aspectul ca nu ai avut bani de 1.9 TDI dar mai ales ca ai mai avut diesel (poate chiar turbo) trebuia fie sa mai astepti fie sa faci un efort (imprumut) sa iei un 1.9 TDi.

Chiar si tu ai vazut ca demarajul e destul de anemic la 1.6 MPI (care e un motor cu 2 supape pe cilindru).
La TDI nu conduci caii putere ci conduci cuplul motor...la turatii mici.
La benzinarul de 1.6 trebuie sa-l conduci din varful piciorului...ca numai un pic daca apesi mai tare, incepe sa bea canalia aia de motor.In rest e o masina care trebuie sa o turezi ca sa mearga. Du-te de curiozitate cu 140km/h in a V-a si o sa vezi ca  ai peste 4000rpm.

Daca luai 1.9 TDI aveai cel mai economic si fiabil motor care l-a facut VAG vreodata.

Seful meu a vrut sa-si ia Octavia si i-am spus sa-si ia TDI. Mi-a replicat ca diesel-urile nu pornesc iarna si ca sunt lenese. Am zambit...doar nu eram sa ma contrazic cu seful...:)

Si-a luat 1.6MPI si m-a chemat sa-l duc cu Octavia mea (1.9 TDI de 5 ani) sa si-o ridice la dealer.

I-a facut plinul iar dupa 14 km de mers in oras ii arata autonomia 450km...adica exact cat mie doar ca eu aveam indicatorul rezervorului la jumatate...

Nu mai are sens sa comentez...

Macar seful meu crede in continuare ca TDI-urile sunt lenese si nu pornesc iarna... asa ca e impacat si atunci cand baga mana adanc in buzunar la benzinarie...
Invatatura de minte:  Nu fa un compromis, sperand ca va fi bine si asa...Mai bine verifici daca e bine si faci compromisul sa mai astepti daca nu esti sigur de ceea ce faci...

Fals spus, pentru un om care merge normal cu masina. Cu un diesel economisesti bani cam dupa 80-100.000 km, nu mai induce omul in eroare, fiind data diferenta semnificativa intre motorizarile benzina-diesel, precum si costul mai mare al reviziilor, nu mai punem la socoteala riscul ridicat de stricare a turbo-ului, valvei EGR, etc, care se intalnesc asa de des la diesel-urile turbo. Adica merg cel putin 3-5 ani ca sa-mi amortizez asa-zisa investitie, ca de abia dupa aia, eventual cand vreau sa vand masina, sa incerc sa economisesc, e total nonsense. Oi fi facand tu cu 50e 1000 km si te simti bine, insa te simti prost cand te gandesti ce diferenta ai dat.

Cat despre performante, afla ca "canalia" asta scoate mult mai bine decat tractoreanul de 90 CP, deci nu se pune problema. Ca vorbesti tu acolo de 140 si 4.000 RPM, la benzina e normal, sunt motoare de turatii, de oameni ce-si traiesc viata intens, nu de pensionari. Ideea e ca la benzina la 4.000 mai ai vreo 2500 de ture sa urci... la diesel deja gafai si suna motorul de zici ca bubuie.Nu mai spun de zgomotul unei benzine la 4000 vs. zgomotul unui diesel la 3000 :nonobad: E ca si cum ai compara niste bikini cu niste chiloti de baba, nah, acum fiecare alege ce-i place :D

Si seful tau stia el ceva, doar ca nu le-a nimerit. E vorba de zgomot si de trepidatii. Cand vii noaptea in parcare stai linistit ca o sa stie toti vecinii. Sa nu mai zic de cum pute motorina arsa. Si el spre deosebire de tine baga mana in buzunar la benzinarie dar in rate foarte mici, tu bagi mana in buzunar cand iti iei masina, mai si platesti dobanda la ei daca e in rate sau leasing.

Cat despre consum, uite, eu cu un Golf IV 1.6 FSi la mers economic 90-100 am avut consum instantaneu de 4,3% si cu clima cam 4,7-4,8. In orase scot cam 8, ca am noroc si circul cand e liber. Pe drumuri mixte, cu curbe, urcusuri, coborasuri, scot 6,5%. Dar asta bineinteles mers cu simt de raspundere si economic, frana de motor pe cat posibil, acceleratii constante si liniare, etc. Ca se poate scoate si mult e adevarat. La 200 imi ia 16 si la mers numai in blana am scos 22%. Dar stai linistit ca e destula lume pe aici cu dieseluri care iau 15 in oras sau un Megane dci de 80 cp care ia 10% in Bucuresti, diesel nu e o minune, e ceva mai economic decat benzina, insa nu radical. Daca mergi intr-adevar mult (peste 30 k pe an) sau iti face placere sa auzi clantanitul tractoresc, eventual pentru utilitara sau masini mari si grele, OK, diesel, cu toata putoarea motorinei si zgomotului naspa. Dar pentru masina de suflet, care se vrea rafinata, relaxanta, etc, benzina ramane de top. Daca nu ai turat un motor vreodata la 7000 rpm, inseamna ca nu ma intelegi :inlove: .

View Postclausio, on Nov 11 2006, 00:16, said:

Oricum, ideea e ca in materie de consum in oras un benzinar aspirat si un turbo diesel nu prea suporta comparatie.

Dar nici preturile de achizitie nu suporta comparatie, cum nici placerea unui motor rafinat, silentios, care aproape ca nu se aude la turatii modeste nu se compara cu un diesel care la orice blana scoate fum negru pe teava de esapament, cu norisori cu tot :peacefingers:

Am scris randurile astea pentru ca am observat ca tu iti vezi doar partea plina a paharului, dar vezi ca paharul ala nu e plin. Eu il felicit pe om pentru alegerea facuta, de ce sa astepte inca un an sau sa stea distrus cu alte imprumuturi, pentru ce traim, sa economisim? Sau sa ne simtim bine, sa ne traim viata cu adevarat, ca doar una avem si asta scurta, daca mai si asteptam... ;) Asa e zafycomule?

Edited by RedMan_BZ, 11 November 2006 - 00:24.


#31
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004

View PostRedMan_BZ, on Nov 11 2006, 00:22, said:

Fals spus, pentru un om care merge normal cu masina. Cu un diesel economisesti bani cam dupa 80-100.000 km, nu mai induce omul in eroare, fiind data diferenta semnificativa intre motorizarile benzina-diesel, precum si costul mai mare al reviziilor, nu mai punem la socoteala riscul ridicat de stricare a turbo-ului, valvei EGR, etc, care se intalnesc asa de des la diesel-urile turbo. Adica merg cel putin 3-5 ani ca sa-mi amortizez asa-zisa investitie, ca de abia dupa aia, eventual cand vreau sa vand masina, sa incerc sa economisesc, e total nonsense. Oi fi facand tu cu 50e 1000 km si te simti bine, insa te simti prost cand te gandesti ce diferenta ai dat.

Cat despre performante, afla ca "canalia" asta scoate mult mai bine decat tractoreanul de 90 CP, deci nu se pune problema. Ca vorbesti tu acolo de 140 si 4.000 RPM, la benzina e normal, sunt motoare de turatii, de oameni ce-si traiesc viata intens, nu de pensionari. Ideea e ca la benzina la 4.000 mai ai vreo 2500 de ture sa urci... la diesel deja gafai si suna motorul de zici ca bubuie.Nu mai spun de zgomotul unei benzine la 4000 vs. zgomotul unui diesel la 3000 :nonobad: E ca si cum ai compara niste bikini cu niste chiloti de baba, nah, acum fiecare alege ce-i place :D

Si seful tau stia el ceva, doar ca nu le-a nimerit. E vorba de zgomot si de trepidatii. Cand vii noaptea in parcare stai linistit ca o sa stie toti vecinii. Sa nu mai zic de cum pute motorina arsa. Si el spre deosebire de tine baga mana in buzunar la benzinarie dar in rate foarte mici, tu bagi mana in buzunar cand iti iei masina, mai si platesti dobanda la ei daca e in rate sau leasing.

Cat despre consum, uite, eu cu un Golf IV 1.6 FSi la mers economic 90-100 am avut consum instantaneu de 4,3% si cu clima cam 4,7-4,8. In orase scot cam 8, ca am noroc si circul cand e liber. Pe drumuri mixte, cu curbe, urcusuri, coborasuri, scot 6,5%. Dar asta bineinteles mers cu simt de raspundere si economic, frana de motor pe cat posibil, acceleratii constante si liniare, etc. Ca se poate scoate si mult e adevarat. La 200 imi ia 16 si la mers numai in blana am scos 22%. Dar stai linistit ca e destula lume pe aici cu dieseluri care iau 15 in oras sau un Megane dci de 80 cp care ia 10% in Bucuresti, diesel nu e o minune, e ceva mai economic decat benzina, insa nu radical. Daca mergi intr-adevar mult (peste 30 k pe an) sau iti face placere sa auzi clantanitul tractoresc, eventual pentru utilitara sau masini mari si grele, OK, diesel, cu toata putoarea motorinei si zgomotului naspa. Dar pentru masina de suflet, care se vrea rafinata, relaxanta, etc, benzina ramane de top. Daca nu ai turat un motor vreodata la 7000 rpm, inseamna ca nu ma intelegi :inlove: .
Dar nici preturile de achizitie nu suporta comparatie, cum nici placerea unui motor rafinat, silentios, care aproape ca nu se aude la turatii modeste nu se compara cu un diesel care la orice blana scoate fum negru pe teava de esapament, cu norisori cu tot :peacefingers:

Am scris randurile astea pentru ca am observat ca tu iti vezi doar partea plina a paharului, dar vezi ca paharul ala nu e plin. Eu il felicit pe om pentru alegerea facuta, de ce sa astepte inca un an sau sa stea distrus cu alte imprumuturi, pentru ce traim, sa economisim? Sau sa ne simtim bine, sa ne traim viata cu adevarat, ca doar una avem si asta scurta, daca mai si asteptam... ;) Asa e zafycomule?

Le cam vorbesti din carti tu... Zici ca la benzinar la 4000 mai ai ture... asa o fi... dar la 4000 cu dieselul cred ca esti nitel mai sus ca si viteza decat cu benzina, nu mai vorbesc de putere si de cuplu... Daca tu imi arati un consum mediu de 3 cu fsi-ul tau, esti belea... Cum pute motorina arsa? Nu de alta, dar mie mi se pare mai pregnat mirosul de benzina decat ala de motorina.
In ceea ce priveste reviziile, iar vorbesti din mituri urbane.... intretinere mai scumpa... bla bla. Diesel de 1,9 si vreo 43k km de 1 an de zile, nu a dat banii decat la revizii, vreo 3 mil la prima si cam 5-6 la a doua, unde i-au schimbat pe langa filtre si ce se mai schimba de obicei si niste becuri care se arsesera... Nu mai vorbesc ca de cand este, masinuta aia a vazut motorina si apa la parbriz, in rest drum, drum si iar drum...
Si eu il felicit pentru alegerea facuta, dar de aici si pana la a incerca sa explici ca benzina e mai ieftina, ca aia e mai asa si pe dincolo, c'mon.... Cea mai buna masina e aia pe care ti-ai permis sa ti-o iei, indiferent ca o cheama Logan, skoda sau ferrarri.

Bafta si sa le conduceti cu placere.

#32
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,030
  • Înscris: 09.05.2006

View PostRedMan_BZ, on Nov 11 2006, 00:22, said:

Oi fi facand tu cu 50e 1000 km si te simti bine, insa te simti prost cand te gandesti ce diferenta ai dat.
Din ce am citit eu, dinamica la FSI-uri e mai slaba ca la MPI-uri...sunt mai putin elastice si sunt mai zgomotoase...iar economia de consum (fata de MPI) nu se regaseste in practica (pt ca masina nu trage la turatii joase si daca o turezi sa mearga incepe sa soarba adanc).

OK...de acord ca eu nu am avut un Golf FSI dar masina cu injectie multipunct pe benzina am avut....si nu un an-doi ci 6 ani...asa ca stiu cum e sa ai un benzinar...

Protagonistul topicului a avut diesel-uri inainte (poate si cu turbo) si acum si-a luat benzinar...si trage ponoasele.

Eu am avut benzinar 6 ani si am de 5 ani TDI (nu in leasing prietene) si stiu despre ce vb despre ambele motorizari.

Tu vorbesti de TDI cum vorbeste seful meu...adica fara sa stie despre ce vorbeste.

Iar in ce priveste diferenta de pret care am dat-o eu in plus pe TDI, eu o castig in 2 luni de zile...deci ma simt perfect... :coolspeak: si nu sunt nici pensionar si stiu sa-mi traiesc viata (apropo de bazaconiile de argumente pe care le foloseai pt a justifica turarea excesiva a unui motor 1.6 cu 2 supape pe cilindru).

Nu in ultimul rand, nu comparam mere cu prune ...ci spuneam ca unei Octavia i se potriveste mult mai bine un 1.9 TDI decat un 1.6 MPI.

Daca vorbesti despre performante la un benzinar trebuia sa aduci in discutie motorul 1.8t care e intr-adevar performant dar isi cere tributul si el la benzinarie. Macar acolo stii pentru ce platesti. La un 1.6 doar platesti fara sa stii de ce...

#33
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005

View PostGoofy, on Nov 11 2006, 18:20, said:

Le cam vorbesti din carti tu... Zici ca la benzinar la 4000 mai ai ture... asa o fi... dar la 4000 cu dieselul cred ca esti nitel mai sus ca si viteza decat cu benzina, nu mai vorbesc de putere si de cuplu... Daca tu imi arati un consum mediu de 3 cu fsi-ul tau, esti belea... Cum pute motorina arsa? Nu de alta, dar mie mi se pare mai pregnat mirosul de benzina decat ala de motorina.
In ceea ce priveste reviziile, iar vorbesti din mituri urbane.... intretinere mai scumpa... bla bla. Diesel de 1,9 si vreo 43k km de 1 an de zile, nu a dat banii decat la revizii, vreo 3 mil la prima si cam 5-6 la a doua, unde i-au schimbat pe langa filtre si ce se mai schimba de obicei si niste becuri care se arsesera... Nu mai vorbesc ca de cand este, masinuta aia a vazut motorina si apa la parbriz, in rest drum, drum si iar drum...
Si eu il felicit pentru alegerea facuta, dar de aici si pana la a incerca sa explici ca benzina e mai ieftina, ca aia e mai asa si pe dincolo, c'mon.... Cea mai buna masina e aia pe care ti-ai permis sa ti-o iei, indiferent ca o cheama Logan, skoda sau ferrarri.

Bafta si sa le conduceti cu placere.

Nu le vorbesc deloc din carti, am condus destul de multe diesel-uri, de la Ford Transit vechi de 10 ani la e320 cdi. Eu am criticat doar parerea amicului care zicea ca la 130 ai 4000 de ture si ca vai ce tragedie la benzina. E normal ca dieselul la 4.000 sa aiba viteza mai mare decat benzina la 4000, comparam mere cu pere. De putere si cuplu, nu uita ca niciodata un diesel de aceeasi putere cu benzina nu va fi mai rapid. Vezi testul de la top gear cu 535d vs 530i (parca) si o sa te convingi. Cuplul e pentru tractari, remorci, etc. Acolo te ajuta cu adevarat. Si chiar daca cuplul la diesel e mai mare ca la benzina, dureaza prea putin, fata la benzina unde e cliniar si constant. Daca tu faci 43.000 km pe an, atunci ai facut alegerea perfecta, insa pentru majoritatea care fac pana-n 25.000, un diesel devine rentabil doar dupa 3 ani, ceea ce mi se pare naspa. In orice caz, mai ai de mers pana devii profitabil :coolspeak: . Faza cu reviziile nu e nici un mit, fa comparatie la orice masina si o sa vezi ca reviziile sunt mai scumpe la diesel. Sa mai pun ca-n toate tarile civilizate impozitul e dublu (asa va deveni si in RO ca intram in UE). Si da, pentru omul nostru, care merge moderat, iese mult mai bine cu benzina. Alea cu consum mediu de 3% sunt de domeniul Pokemonului, iti scot si eu consum mediu 0% ca-mi dau drumul la vale de 4 km. O Octavia de 90 CP ia la mers economic 4-5% afara si un 7-8% in oras, depinde de care oras.

View Postclausio, on Nov 11 2006, 20:48, said:

Din ce am citit eu, dinamica la FSI-uri e mai slaba ca la MPI-uri...sunt mai putin elastice si sunt mai zgomotoase...iar economia de consum (fata de MPI) nu se regaseste in practica (pt ca masina nu trage la turatii joase si daca o turezi sa mearga incepe sa soarba adanc).

OK...de acord ca eu nu am avut un Golf FSI dar masina cu injectie multipunct pe benzina am avut....si nu un an-doi ci 6 ani...asa ca stiu cum e sa ai un benzinar...

Protagonistul topicului a avut diesel-uri inainte (poate si cu turbo) si acum si-a luat benzinar...si trage ponoasele.

Eu am avut benzinar 6 ani si am de 5 ani TDI (nu in leasing prietene) si stiu despre ce vb despre ambele motorizari.

Tu vorbesti de TDI cum vorbeste seful meu...adica fara sa stie despre ce vorbeste.

Iar in ce priveste diferenta de pret care am dat-o eu in plus pe TDI, eu o castig in 2 luni de zile...deci ma simt perfect... :coolspeak: si nu sunt nici pensionar si stiu sa-mi traiesc viata (apropo de bazaconiile de argumente pe care le foloseai pt a justifica turarea excesiva a unui motor 1.6 cu 2 supape pe cilindru).

Nu in ultimul rand, nu comparam mere cu prune ...ci spuneam ca unei Octavia i se potriveste mult mai bine un 1.9 TDI decat un 1.6 MPI.

Daca vorbesti despre performante la un benzinar trebuia sa aduci in discutie motorul 1.8t care e intr-adevar performant dar isi cere tributul si el la benzinarie. Macar acolo stii pentru ce platesti. La un 1.6 doar platesti fara sa stii de ce...

Iti dai cu parerea despre mine fara sa ma cunosti. In opinia ta se potriveste mai bine tdi decat benzina. Daca omul merge putin, vrea liniste, atunci i se potriveste mai bine benzina. In cel mai rau caz poti spune ca tie ti se potriveste pe Octavie mai bine tdi-ul, insa generalizarea e departe de realitate. Si astept sa-mi povestesti si mie cum faci tu in 2 luni cel putin 50.000 km :deadtongue: Asa e ca vorbesti aiurea?

Si daca tot aduceti vorba de performante si cuplu, ia uitati-va la saracia aia de 1.6 mpi, scoate al dracului cu 1,2 secunde mai putin la 0-100 fara de maretul si puternicul TDi. Iar va dati cu parerea fara fundament real.

In orice caz, suntem off-topic rau, eu zic sa-l lasam pe om in pace ca el stie mai bine ce i se potriveste. :peacefingers: Nu are nevoie de "eu as fi facut daca eram in locul tau". Dupa cum vedeti nu sunteti in locul lui, asa ca... bafta :photo:

Nu mai raspund decat daca se mentine in limitele on-topic-ului.

#34
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004

View PostRedMan_BZ, on Nov 11 2006, 20:36, said:

De putere si cuplu, nu uita ca niciodata un diesel de aceeasi putere cu benzina nu va fi mai rapid. Vezi testul de la top gear cu 535d vs 530i (parca) si o sa te convingi. Cuplul e pentru tractari, remorci, etc.
De depasiri. ce zici?

Acolo te ajuta cu adevarat. Si chiar daca cuplul la diesel e mai mare ca la benzina, dureaza prea putin, fata la benzina unde e cliniar si constant.  
Cum adica dureaza prea putin??

Daca tu faci 43.000 km pe an, atunci ai facut alegerea perfecta, insa pentru majoritatea care fac pana-n 25.000, un diesel devine rentabil doar dupa 3 ani, ceea ce mi se pare naspa. In orice caz, mai ai de mers pana devii profitabil :coolspeak:
Pe mine ma intereseaza sa ma simt bine in masina si in siguranta nu sa fiu profitabil, ca nu am luat masina sa devin profitabil :)
Faza cu reviziile nu e nici un mit, fa comparatie la orice masina si o sa vezi ca reviziile sunt mai scumpe la diesel.
La preturile care sunt la skoda, chiar nu ma intereseaza ca ar fi mai scumpe decat la benzina

Sa mai pun ca-n toate tarile civilizate impozitul e dublu (asa va deveni si in RO ca intram in UE).
Om trai si om vedea cum va fi cu impozitul.

Si da, pentru omul nostru, care merge moderat, iese mult mai bine cu benzina. Alea cu consum mediu de 3% sunt de domeniul Pokemonului, iti scot si eu consum mediu 0% ca-mi dau drumul la vale de 4 km. O Octavia de 90 CP ia la mers economic 4-5% afara si un 7-8% in oras, depinde de care oras.

Cand eu am zis ca vorbesti din carti, te-ai suparat pe mine.... Ia uite aci consum: Poza , si crede-ma ca e in mers si nu cu motorul oprit la vale. Am mai vazut si pe un alt forum, o poza cu un consum de 3,4. Ce parere ai despre asta? Se poate au ba?


#35
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
Bai da ce de aberatii pe aici , v-as bana pe toti daca as fi admin .

#36
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004

View Postcornel001, on Nov 11 2006, 22:53, said:

Bai da ce de aberatii pe aici , v-as bana pe toti daca as fi admin .
Asta e, ghinion, nu esti. Pana una, alta ce s-a scris mai sus, mai are legatura cu subiectul.... Tu ce legatura ai cu subiectul in postul de mai sus? Daca te deranjeaza, vezi ca exista un forum de Ford, unde iti simte lumea lipsa ;)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate