Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e
 Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...
 Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#6823
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
La uleiul sustina daca s- a inegrit trebuie vazut cat s-a inegrit ca sa ne dam seama daca e o problema . eu inca nu am ajuns la 5000 km sa fac un test cu MotorCheckUP . Mai am putin .

In alta ordine de idei (ca am vazut afirmat)  ce inseamna alte aliaje pentru motoare japoneze vs motoare de la grupul VAG . Ce legatura ar avea alierea cu vascozitatea uleiului  Eventual un ulei ar putea sa aiba anumiti aditivi functie de o anume aliere in procente din piesele unui motor . Testele pe un ulei se fac si in regim de casa si in regim de cerut de un STAS pentru omologare . Cele in regim de casa sa fac pe eprubete identice cu ceea ce gasim efectiv pe un motor deci un constructor stiie exact ce sa ceara unui tribolog respectiv unui producator de ulei pentru performante maxime .
Daca exista o sursa ( bibliografie etc ) care spune cele afirmate adica diferente de materiale in construirea motoarelor as dori sa cunosc si eu . ( nu ma refer la blocul motor care poate fi din fonta sau din aluminiu ( aici e clar ))

#6824
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
O sa vezi ca daca pui un ulei FE intr-un motor VAG la analiza de ulei uzat o sa vezi cifre imense la VAG si normale la o Mazda de exemplu.

Aici vezi diferenta intre aliaje, nu ai nevoie de studii superioare in domeniu sau alte documentatii. Asta ca o paranteza legat  de unele teste de industrie. Normele FE fiind mai permisive ca si cifre de uzuri ( la metoda de testare a unului ulei in industrie ) dar in realitate, in motoarele japoneze uzurile sunt infime atata timp cat uleiul este de calitate.

VAG a avut in trecut seria 503 506 si 506.01, uleiuri FE la care au renuntat nu la foarte mult timp. De ce ?
Erau motoare ALH cu pachetul de norme de mai sus dar si ALH ce foloseau A3B4. Culmea este ca in prezent cum pui un 5w30 C3 in ALH scoti uzuri mai ridicate decat un 5w40 C3. Aici e un semn clar legat de tipul de aliaje folosit asta in timp ce la un 1.8 TFSI scoti uzuri asemanatoare intre 5w30 si 5w40 daca nu chiar identice sau mai bune in functie de uleiul folosit si pachetul de aditivare din dotare. Aici e un semn ca aliajele folosite la acele motoare sunt mai de calitate si adaptate unor alte uleiuri pentru ca motoarele sa fie mai eficiente.

Niciodata o japoneza nu o sa aiba aceleasi aliaje cu o masina VAG. Drept dovada faptul ca japonezele ruleaza cu 0w20-uri lejer in timp ce o masina europeana ruleaza cu 0w30 rar de tot.

Froome, e si normal ca asiaticele sa scoata consumuri faine. Motoare FE nu doar cu sigle pe exterior sau in denumirea masinii " blueefficiency ". Motoare FE care ruleaza cu uleiuri FE cu uzuri infime si raport pret / km excelent.

Eu din A3 am reusit sa scot consumuri de exceptie dupa utilizarea de 5w30 XL-III cu ceratec si ceva modificari pe partea de admisie. Mai am sa ii fac downpipe si sa ii optimizez softul cum trebuie.

In prezent la temperaturi de 14-15 grade afara am ziua in oras 9 la ora de varf. In weekend am mers sportiv cu drum nu tocmai liber, ziua, si am avut undeva la 10.5.  Noaptea la oras imi mananca undeva la 6% in 20 km de oras deci nu pe un anumit traseu.  
VAG nu a investit in eficienta ci a aratat o falsa eficienta prin softuri smechere.

Diesel-ul o sa fie scos  usor usor de pe piata, benzinarul o sa mai ramana. Nu de alta dar vor sa puna si pe ele DPF Posted Image))))

Edited by Kspic, 05 April 2017 - 16:50.


#6825
SirCypress

SirCypress

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 15.04.2010

View Postdanut101958, on 05 aprilie 2017 - 12:25, said:

La uleiul sustina daca s- a inegrit trebuie vazut cat s-a inegrit ca sa ne dam seama daca e o problema . eu inca nu am ajuns la 5000 km sa fac un test cu MotorCheckUP . Mai am putin .

De unde ai achizitionat tester-ul?

#6826
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
MotorCheckUP se gaseste in Bucuresti - au o reprezentatanta am luat mai multe . Acum nu mai stiu daca mai sunt .Am sa caut numarul si daca il gasesc il voi transmite .
https://www.olx.ro/o...D5iPDM.html  

                                  

#6827
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

View PostKspic, on 05 aprilie 2017 - 16:47, said:

Niciodata o japoneza nu o sa aiba aceleasi aliaje cu o masina VAG. Drept dovada faptul ca japonezele ruleaza cu 0w20-uri lejer in timp ce o masina europeana ruleaza cu 0w30 rar de tot.
vw vede in occident numai vapsoil 0w-30(masina noua sau veche), iar pe site-urile uleiurilor care au 0w-30 cu 504/507 iti recomanda asta prima data. problema era/este, norma aceasta la aceasta vascozitate, inca nu o au toate uleiurile, doar firmele cele mai bune. Posted Image

Edited by 41ex, 05 April 2017 - 20:00.


#6828
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Post41ex, on 05 aprilie 2017 - 20:00, said:


vw vede in occident numai vapsoil 0w-30(masina noua sau veche)

Siiiguur :))) Si caini cu covrigi in coada peste tot :)))))

Topicu asta ma dixtreaza tot mai mult.

Edited by zveroboi78, 05 April 2017 - 20:15.


#6829
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
au spus si pe aici unii useri care sunt in germania, de exemplu.

sunt sigur ca uleiul oe va deveni 0w-30 cand castrol sau cine il face va avea 504/507 la 0w-30.

#6830
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Uleiul original OE pt VAG e Quatum oil, o basina de ulei.

http://parts.firstfo...-litre-oil.html

Apoi, tot trendul este de reducere de costuri, sa salvam natura, sa nu poluam, nu toata lumea e obligata sa foloseasca uleiuri noi si proaste, ca asa e trendul. In uleiuri nu e ca in moda.

#6831
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
De fapt e castrol.
http://quantum.thetr...cts/lubricants/

Un fel de vapsoil al lui Shell.

http://msdspds.castr...XE-8HC5EX_0.pdf
https://quantum.thet...LB00503_PDS.pdf

View Post41ex, on 05 aprilie 2017 - 20:00, said:

vw vede in occident numai vapsoil 0w-30(masina noua sau veche), iar pe site-urile uleiurilor care au 0w-30 cu 504/507 iti recomanda asta prima data. problema era/este, norma aceasta la aceasta vascozitate, inca nu o au toate uleiurile, doar firmele cele mai bune. Posted Image

Adevarat, vede 0w30 si 5w30 dar C3 care au 11.7-12 cst la 100 grade in timp ce un 5w30 FE are 9.6-10 cst la 100 grade in medie.  
Mobil1 0w20 are cam 8.6 cst la 100 grade. Deci este o diferenta IMENSA. De la 3.5 HTHS la 2.6 ......

Motoare care merg bine merci, fara sa mai aiba panica utilizatorii ca sunt prea subtiri uleiurile, asta ca o completare la vascozitatea care protejeaza motorul.

Edited by Kspic, 05 April 2017 - 21:25.


#6832
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

View PostDeenman, on 05 aprilie 2017 - 20:42, said:

Apoi, tot trendul este de reducere de costuri, sa salvam natura, sa nu poluam, nu toata lumea e obligata sa foloseasca uleiuri noi si proaste, ca asa e trendul. In uleiuri nu e ca in moda.

daca era asa, bagau norma 504/507 la 0w-30 de cand a aparut. dar uite ca si in 2017 putini reusesc performanta asta.

#6833
eboda

eboda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 07.12.2007
E dupa "cum vrea" constructorul ..la benzinare Mazda 2004-2009  gasesti in configuratoarele multor branduri de ulei celebre si cu expertiza in teste pe motoare, recomandat ca prima optiune premium ,ulei 0W40  ..ulei "mai sintetic" cu penetrare mai rapida la rece  si film mai performant la impiedicarea uzurii  decat 5w30 A5/B5...FE de Ford.
La FORD nici vorba.........  doar 5w30  si teoria uleiului A5/B5  si majoritatea stau cu canistra de ulei A5/B5 in masina dupa 200k.
Motoarele la unele modele sunt identice Ford-Mazda.
Daca deschizi manualul reparatii HAYNES pt FORDURI E4  acolo se recunoaste  realitatea  se poate folosi si
A3/B4 ..5W40
PORSCHE nu va renunta la motoarele noi pe benzina in A40 approved oil list la  0w40 pana in 2020.......  vor fiabilitate poluanta, cel putin pana atunci.
0w40  branduri premium
Are baze mai bune,
Timp de penetrare in motor mai bun ca 5w30
Film de ulei mai bun in turatii medii si mari.
Rezistenta la oxidare mai buna.
Istoric in motoare fara probleme sute de mii de km..
DEZAVANTAJ pretul mai mare in general .

Edited by eboda, 05 April 2017 - 21:42.


#6834
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Scuza-ma ca te intreb, ti se pare o performanta sa folosesti ulei din ce in ce mai subtire, si cu tbn/baza tot mai slaba insa sa-l aditivezi de sa murezi motorul in speranta ca nu se oxideaza? Pe bune, tu chiar crezi povestile astea? La ce te-ar ajuta un 0w30? ai nevoie de 0w? pt 10 zile pe an cand sunt -20 grade? hai frate, trezirea, ca incep sa fac spume la gura.

#6835
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Ulei cu TBN mic si carburant fara sulf = suprematie.

Cu cat mai putina aciditate cu atat TBN-ul scade mai greu.
http://oil-club.de/i...tlich-gefahren/
http://oil-club.de/i...-mpi-14-780-km/


Deenman citeste despre uleiurile 504 507 si influenta sulfului Posted Image Acolo e o mare parte din secretul lor.


Eboda chestia cu canistra de ulei in portbagaj este extrem de exagerata. Cunosc persoane cu fordulete peste 200k km care nici macar nu completeaza cu ulei.

Multi " tarani " au ajuns sa conduca masini faine, mai ales Ford, Renault, care nu sunt tocmai scumpe. Si ii vezi ca le pornesc si le ard in turatii in primele secunde. Am un vecin asa care chinuie zi de zi un renault Clio 1.5 dci de imi e mie mila de halul in care face motorul. Si tin, nu pica cu una cu doua.

Dar vezi draga, uleiul FE e de vina, nu fiinta inteligenta din spatele covrigului.

Sunt motoare VAG care ruleaza cu 504 si ma refer la TFSI care au trecut cu bine de cateva sute de mii de km cu OCI de 30k km. Dar sunt altele in batista.
Diferenta o face stilul de a conduce iar multi au impresia ca motorul e gata de talpa din primele secunde de rulare si cu orice consumabile schimbate la orice interval.
Vrei sa ii dai ? Folosesti ceva adecvat si ai interval de schimb corect.

Exact pe stilul asta talpa grea e o colega de facultate cu figuri in cap de .... mama mama. Are un A3 2012 1.6 TDI 105 cp si efectiv dupa 6 ore in care masina a stat in parcare, se urca la volan ii da cheie, baga imedia 1-a si ii da 3500-4000 rpm. Uleiul ? La 1 an jumatate ca asa a facut nu stiu cine un calcul pentru cei 30k km.

https://bobistheoilg...91_#Post4330588
https://bobistheoilg...k_O#Post4341039
https://bobistheoilg...Tac#Post4303205
https://bobistheoilg...20_#Post4348115
https://bobistheoilg...9_m#Post4338023
https://bobistheoilg..._20#Post4338783
https://bobistheoilg...281/Valvoline(?)_0W-20_in_2003_Civ#Post4314281
https://bobistheoilg...0W-#Post4295591

Si lista merge mai departe.
nu sunt valori de speriat sau valori care sa indice necesitatea unui ulei mai gros decat e cazul.

piesele in miscare au o anumita distanta constructiva intre ele, nu poti da ulei mai gros decat e cazul pentru ca risti sa faci mai mult rau.
Motoare FE necesita uleiuri FE. Vrei sa faci un bine ? Il schimbi mai des si ATAT

Aceeasi problema mereu, vascozitatea uleiului. De asta au fost facute laboratoarele de testare a uleiului uzat si peste tot pe glob s-a aratat ca un 507 intr-un TDI ofera uzuri infime atata timp cat este schimbat la timp. Iar calitatea carburantului a fost dovedita prin analize de ulei uzat comparative in tari ca DE vs Ru.
Nu are nimeni nevoie de 13 facultati pentru a analiza un asa subiect.

Edited by Kspic, 05 April 2017 - 22:02.


#6836
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

View PostDeenman, on 05 aprilie 2017 - 21:32, said:

Scuza-ma ca te intreb, ti se pare o performanta sa folosesti ulei din ce in ce mai subtire, si cu tbn/baza tot mai slaba insa sa-l aditivezi de sa murezi motorul in speranta ca nu se oxideaza? Pe bune, tu chiar crezi povestile astea? La ce te-ar ajuta un 0w30? ai nevoie de 0w? pt 10 zile pe an cand sunt -20 grade? hai frate, trezirea, ca incep sa fac spume la gura.
pana cand ajunge motorul la temperatuta de lucru conteaza acel 0w(si ajunge mai repede datorita lui). deci in cea mai grea perioada a sa e ajutat. Posted Image
de ce nu te enervezi cand doar  uneori pe forumuri vezi blamat vw504/507, in schimb toate paginile mai oficiale zic ca e cel  mai fiabil etc?Posted Image

culmea, pana si porschele prefera 0w.Posted Image

la uleiuri pe pagina lor te sfatuiesc si in functie de tara.

@kspic, cred ca vapsoilul "ar face fata" si la FE-uri, poate chiar le depaseste la economie. Posted Image

Edited by 41ex, 05 April 2017 - 22:11.


#6837
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
FE-urile au TBN de 10. Valvoline Synpower FE 5w30 are TBN undeva la 10.

Am testat pe un Ford de 1.6 benzina Mobil1 ESP 5w30. A dus excelent uleiul doar ca pe la 12k km.... motorul devenise galagios. Acum sa vedem cum se impaca cu Valvoline Synpower Fe 5w30 pentru urmatorii 15k km.

Uleiurile 504 507 avand continut mai mic de sulf, fosfor... etc ofera cenusi in urma arderii mai mici. Un aspect important cand vine vorba de motoarele DI la TSI sau TFSI sau FSI. EGR-ul recirculand gazele arde determina depuneri mai mici pe valvele de admisie sau pe tot circuitul de admisie.
Cu o singura exceptie este mai indicat un 5w40 sau 0w40, in cazul in care motorul respectiv papa ulei 5w30 si nu papa 5w40 sau 0w40. Abia atunci bilantul depunerilor este mai favorabil pentru A3B4.

De fapt ar mai fi o exceptie, tarile care nu fac parte din UE unde carburantul are foarte mult sulf, acolo este o indicatie pentru uleiuri A3B4 si nu pentru C3.

In rest un C3 507 schimbat la 10k km in TDI isi face treaba poate chiar mai bine decat un C3 505.01.
In TFSI aceeasi poveste, ABT nu lucreaza nici la R8-uri cu uleiuri 502.

Mai sus e un UOA la un S3 la 15k km. Iar ABT testeaza cu analize de ulei uzat masinile cu sigla ABT Posted Image


La un TDI sau TSI
- 0w30 iarna daca vrei neaprat cel mai dat naibi ulei
- 5w30 primavara - toamna - vara.

Daca vrei remap si ai si anulare DPF te poti arunca pe 5w40 sau 0w40 in ideea ca sistemul de racire al uleiului ar fi subdimensionat oarecum pentru noile cerinte.

Acum mai am o precizare, o masina de strada e masina de strada. Poate sa fie si fun car dar nu trebuie abordata in stil vulgar daca vrei sa ai si OCI mare. Vrei sa freci masina la oras, sa o calci cand ai chef, apelezi la un OCI mic.
Cazul meu, repetat a nu stiu cata oara, 6000 km.

Edited by Kspic, 05 April 2017 - 22:21.


#6838
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Nu mai sunt cu tdi, sunt cu TSI acum.  Si nici nu ma mai plimb doar afara, fac 10-12.000km de Bucuresti pe an si vreo 8000km afara.

Masina o conduc foarte fluent si civilizat, fara accelerari bruste in oras ca sunt inutile.  

Acum in motor mi-au facut ei revizia si au bagat 5w30 mai mult ca sigur, trebuie sa ridic masina vineri si vad, au pus fie Castrol fie Mobil, la Avia Buc, o sa fie trecut in cartea service ce ulei sau daca nu pe eticheta pe stalpul b.

Uleiul asta o sa-l tin probabil 7000km, pana prin august, cand o sa pun total alta marca, si masina nefiind in garantie nu mai sunt obligat sa pun ulei de la ei, sau la ei. Cred ca-i fac reviziile la automeister sau ad garage, cu produsele mele.

#6839
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View PostKspic, on 05 aprilie 2017 - 16:47, said:

Aici vezi diferenta intre aliaje, nu ai nevoie de studii superioare in domeniu sau alte documentatii. Asta ca o paranteza legat  de unele teste de industrie. Normele FE fiind mai permisive ca si cifre de uzuri ( la metoda de testare a unului ulei in industrie ) dar in realitate, in motoarele japoneze uzurile sunt infime atata timp cat uleiul este de calitate.


Niciodata o japoneza nu o sa aiba aceleasi aliaje cu o masina VAG. Drept dovada faptul ca japonezele ruleaza cu 0w20-uri lejer in timp ce o masina europeana ruleaza cu 0w30 rar de tot.

Motorul de pe Avensis (1ZZ-FE) la peste 170.000 km nu se da inca deloc la ulei, chiar daca pana acum am dolosit doar uleiul OE care este un 5W30 FE ( vascozitate la cald de sub 10) cu schimb la ~10.000 km (+/- 1000 km). Si este motor care iarna pe frig (-15/-20 grade) porneste la peste 2000 rpm.

Edited by closchkutza, 05 April 2017 - 22:47.


#6840
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Deci inca un caz concret ca FE-ul nu uzeaza motorul ca sa mergi cu canistra de ulei in portbagaj.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate