Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Mar 28 2024 14:57, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
134
#6787
Posted 30 March 2017 - 16:11
Am reusit sa schimb si eu masina. Problema este ca inca nu am ridicat-o si nu am manualul, dar stiu ca trebuie vw 502.00. E un seat leon 1.4 tsi 122 CP turbo pe curea.
Norma 502.00 din cate stiu se gaseste atat pe 5w30 cat si pe 5w40. Uleiul va fi schimbat la 9-10.000km maxim, ce ulei recomandati? . Daca la PD ma pricepeam, la benzina nu ma pricep absolut deloc. Valvoline xtreme 5w30? |
#6789
Posted 31 March 2017 - 16:23
Deenman, on 30 martie 2017 - 16:11, said:
Am reusit sa schimb si eu masina. Problema este ca inca nu am ridicat-o si nu am manualul, dar stiu ca trebuie vw 502.00. E un seat leon 1.4 tsi 122 CP turbo pe curea. Norma 502.00 din cate stiu se gaseste atat pe 5w30 cat si pe 5w40. Uleiul va fi schimbat la 9-10.000km maxim, ce ulei recomandati? . Daca la PD ma pricepeam, la benzina nu ma pricep absolut deloc. Valvoline xtreme 5w30? Sa inteleg ca-i noua si tu te preocupi de ulei? Oricum faci schimbul la Seat si-ti pun ei ulei... Sau esti cetatean european si ai dreptul sa mergi cu uleiul in portbagaj la garantie... Daca asa e situatia..te sfatuiesc sa nu-ti complici viata cat e in garantie masina. Nu stii ce probleme se ivesc la minunile alea de motoare si-ti arata curu' aia in caz de garantie....pentru ce? |
#6790
Posted 31 March 2017 - 16:24
Deenman, on 30 martie 2017 - 16:11, said:
Am reusit sa schimb si eu masina. Problema este ca inca nu am ridicat-o si nu am manualul, dar stiu ca trebuie vw 502.00. E un seat leon 1.4 tsi 122 CP turbo pe curea. Norma 502.00 din cate stiu se gaseste atat pe 5w30 cat si pe 5w40. Uleiul va fi schimbat la 9-10.000km maxim, ce ulei recomandati? . Daca la PD ma pricepeam, la benzina nu ma pricep absolut deloc. Valvoline xtreme 5w30? |
#6791
Posted 31 March 2017 - 16:27
E frumos sa judecati si sa vorbiti cand nu cunoasteti toate informatiile. o sa fac cam 12.000km in oras si 8000km afara.
Masina am luat-o SH (cand ma zis noua, ma refeream la noua achizitie/masina, nu masina cumparata de noua). Are garantie 1 an sau 10.000km e luata de la avia/ dasweltauto, e made in 2013. Nu imi fac reviziile in reprezentanta, ci intr-un alt service, uleiul il aduc eu. Ce ulei sa-mi curga pe la turbo... am 54.000km. Edited by Deenman, 31 March 2017 - 16:50. |
#6793
Posted 31 March 2017 - 20:21
Deenman, on 31 martie 2017 - 16:27, said:
E frumos sa judecati si sa vorbiti cand nu cunoasteti toate informatiile. o sa fac cam 12.000km in oras si 8000km afara. Masina am luat-o SH (cand ma zis noua, ma refeream la noua achizitie/masina, nu masina cumparata de noua). Are garantie 1 an sau 10.000km e luata de la avia/ dasweltauto, e made in 2013. Nu imi fac reviziile in reprezentanta, ci intr-un alt service, uleiul il aduc eu. Ce ulei sa-mi curga pe la turbo... am 54.000km. Ai dat Golful? |
#6794
Posted 31 March 2017 - 20:22
Tinand cont ca matizul a implinit 133 mii km, ce ar fi indicat, sa continui cu 5w30 sau sa bag un 10w40?
Si vreo 9 ani. |
#6795
Posted 31 March 2017 - 20:23
Am bănuit ca fiind benzina trebuie norma 502. Norma 507e una castrața și e pt dpf,. Ceea ce eu nu am.
|
#6796
Posted 31 March 2017 - 20:24
|
#6797
Posted 31 March 2017 - 20:28
Se poate folosi fie 504/507 pentru interval flexibil (2 ani / 30k km sau la indicatia cb), fie 502 pentru interval fix (1 an / 15k km).
Eu pana acum am folosit doar 504 OE si acum la ultimul schimb Shell, dintre cele doua Shell-ul imi place mai mult. |
#6798
Posted 31 March 2017 - 20:53
#6799
Posted 31 March 2017 - 21:20
Pai eu schimb la 10.000km indiferent de vreme sau unde rulează mașină. De obicei sub 10.000km. Vreau sa țin mașină minim 5ani.
|
#6800
Posted 31 March 2017 - 22:30
Deenman, on 31 martie 2017 - 20:23, said:
Am bănuit ca fiind benzina trebuie norma 502. Norma 507e una castrața și e pt dpf,. Ceea ce eu nu am. |
#6801
Posted 01 April 2017 - 00:28
Deenman, on 31 martie 2017 - 20:23, said:
Am bănuit ca fiind benzina trebuie norma 502. Norma 507e una castrața și e pt dpf,. Ceea ce eu nu am. Corect, TSI-urile cu interval fix de exploatare sau mai dur, prima optiune 502.00, adica - G052167M2 - 1L, 5W40, ulei supralubrifiant ~70Lei/L, sau G052167M4 - 5L. Pentru intervale extinse si exploatare mai lejera, 507.00, adica - G052195M2 - 1L, 5W-30, ulei cu valabilitate lunga ~45Lei/L Daca bugetul este doar un detaliu, alegerea este OE 502.00, insa daca esti "price sensitive" incearca Fuchs-ul care are aprobare 502.00, deja ai fost multumit de brand-ul acesta. |
|
#6802
Posted 01 April 2017 - 18:11
Anul trecut am facut un test de compresie si aveam o diferenta de 8rpm.
Azi am facut un alt test de compresie si am aceasi diferenta de 8rpm Facts: -15999km condusi intre teste -uleiul shell ultra 5w40 isi face treaba. Masina nu este menajata cand se poate si-o ia pe cocoasa rau. -gpl nu a afectat motorul, cel putin in acest test. Pozele de anul trecu Poze anul asta Attached Files |
#6803
Posted 02 April 2017 - 11:13
Deenman, on 30 martie 2017 - 16:11, said:
Am reusit sa schimb si eu masina. Problema este ca inca nu am ridicat-o si nu am manualul, dar stiu ca trebuie vw 502.00. E un seat leon 1.4 tsi 122 CP turbo pe curea. Norma 502.00 din cate stiu se gaseste atat pe 5w30 cat si pe 5w40. Uleiul va fi schimbat la 9-10.000km maxim, ce ulei recomandati? . Daca la PD ma pricepeam, la benzina nu ma pricep absolut deloc. Valvoline xtreme 5w30? Teoria pentru TFSI 5w30 sau 504 507 = greseala iti spun eu ca pica. Eu am avut in motor 1.4 TFSI de 125 cp cu distributie pe lant atat 5w30 cat si 0w40 sau 5w40. Pentru micul turbo, poti pune orice 5w40 sau 0w40 vrei, ca il pui degeaba. In afara de niste benzina in plus arsa altceva nu ai sa vezi de la el. Eu am pus ultima data Valvoline Synpower XL-III 5w30 dupa gata 6000 km de Shell Helix Ultra 5w40. Uleiul Shell a fost ok, nu am ce zice, dar sincer nu ma asteptam ca un 5w30 fresch 5w30 sa bata din toate punctele de vedere acel 5w40 cu doar 6000 km. Motoarele de 1.4, 1.8, 2.0 TSI/TFSI NU au nevoie de uleiuri 5w40. Uleiurile 0w30 sau 5w30 504 507 de calitate sunt mai mult decat suficiente. Exploatare lejera 507 ? Imi cer scuze speedo dar Ravenol VMP 5w30 este uleiul oficial cupa Audi TTS si le alearga baietasii aia de le sar capacele. ABT Germania pun si in R8-uri mobil1 ESP 5w30. Multi uita sau nu vor sa inteleaga ca motoarele de generatii noi au alte aliaje si alte tratamente care sa le permita utilizarea unor uleiuri subtiri pentru economie sporita. Iar partea cu uleiul ORIGINAL pentru VW..... este o aberatie scumpa din punctul meu de vedere. Sunt uleiuri in comert de mult mai mare calitate decat acel Castrol Edge Long Life 3 vandut la extra pret. Am masini VAG in special Audi o gramada care au trecut de la Castrol sau ulei original pe valvoline sau mobil1. Si nici unul nu a mai dat inapoi. Edited by Kspic, 02 April 2017 - 11:19. |
#6804
Posted 02 April 2017 - 11:36
Un ulei bun la toate nu are cum sa existe, cum explici ca au creat un super ulei care poate fi pus in orice masina inclusiv tsi?tdi PD/tdi CR/ pompa rotativa alh/ ?! trebuie sa crezi in zana maseluta si in mos craciun, sa traiesti cu impresia ca un ulei bun la toate poate fi adevarat bun.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users