Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
#6806
Posted 02 April 2017 - 15:37
Deenman, on 02 aprilie 2017 - 11:36, said:
Un ulei bun la toate nu are cum sa existe, cum explici ca au creat un super ulei care poate fi pus in orice masina inclusiv tsi?tdi PD/tdi CR/ pompa rotativa alh/ ?! trebuie sa crezi in zana maseluta si in mos craciun, sa traiesti cu impresia ca un ulei bun la toate poate fi adevarat bun. Nu ma intereseaza uleiul care sa fie bun la toate. Ma intereseaza uleiul care sa fie bun pentru masina mea sau pentru masina celui care cere sfatul. Shell Helix Ultra 5w40 nu e bun pentru 2.0 i de Audi A4, vestilul motor care papa ulei in draci. In schimb pentru 1.6 aspirat este foarte foarte bun fara consum de ulei comparativ cu un 10w40. Pentru noi cu TSI/TFSI sunt super ok uleiurile 5w30 504 507 iar intre ESP si XL-III aleg oricand XL-III. Le-am folosit pe ambele, iar XL-III-ul chiar a fost foarte bun. In 5k-5.5k km nu am avut gram de consum de ulei la A3. In timp ce cu 5w30 ESP am avut undeva la 100 ml, cu castrol dupa o talpa sanatoasa in km putini dar si cu Amsoil am avut consum de ulei. In prezent uleiul are si 6% Ceratec de la Liqui Moly in el. Un salt si mai mare spre linistea motorului, scaderea consumului de benzina dar si cresterea performantei. Masina efectiv se simte mai bine atat la mers subturat cat si in turatii inalte. Teste comparative audio nu mai am cum sa fac pentru ca am mai modificat putin partea de admisie aer iar sunetul e diferit, mai ales daca o turez. Una peste alta, motorul de 1.4 e o alegere faina mai ales cu distributie pe curea, nu te doare capul. Si sincer te sfatuiesc sa nu te arunci la uleiuri groase pentru ca nu iti aduc nici un beneficiu. Cel mai fain ulei xw40 folosit la A3 de mine a fost Shell helix ultra 5w40. Fata de un 5w30 simplu, diferenta de consum nu era chiar mare. Dar dupa 6k km... s-a facu cam apa de ploaie adica ... valvoline-ul mi-a facut motorul felina pe langa SHU cu 6k km. Si tin minte ca atunci cand am pus Shell si am dat jos XL-III-ul cu 5-5.5k km, am zis ca diferentele nu sunt foarte sesizabile. In schimb de la un SHU 5w40 cu 6k km la un 5w30 XL-III fresh diferenta a fost chiar sesizabila motorul fiind MAI siltentios iar comportamentul masinii ceva mai bun mai ales la mersul de oras. Una peste alta Shell-ul a fost fain ca ulei la pretul de 90 de lei iar pentru un OCI de 6k km la 1.4 TFSI este un ulei decent. Consumul de ulei 0 vizibil pe joja. Edited by Kspic, 02 April 2017 - 15:41. |
#6807
Posted 02 April 2017 - 16:16
Daca e asa cum spui tu (si aici nu ne referim la cum se conduce masina cu uleiul x sau y pt ca astea nu sunt teste exacte), de ce se obtin uzuri considerabil mai mici cu 5w40 fata de 5w30.
Si mai mult, de ce la UOA de uleiuri, mai ales la masinile de generatie noua, cu uleiuri gen 5w30 507.00 le gaseste o cantitate mare de Fe si Al ?!!!!! Pe mine ma intereseaza strict: -uzura la motor sa fie minima- -consumul de ulei sa fie in parametri- Nu sunt absolut deloc interesat de sunete, sau de consumul de carburant, si dupa cum am spus, uleiul ramane in motor 9500-10.000km niciodata peste. Edited by Deenman, 02 April 2017 - 16:18. |
#6808
Posted 02 April 2017 - 19:03
Deenman, on 02 aprilie 2017 - 16:16, said:
Daca e asa cum spui tu (si aici nu ne referim la cum se conduce masina cu uleiul x sau y pt ca astea nu sunt teste exacte), de ce se obtin uzuri considerabil mai mici cu 5w40 fata de 5w30. Si mai mult, de ce la UOA de uleiuri, mai ales la masinile de generatie noua, cu uleiuri gen 5w30 507.00 le gaseste o cantitate mare de Fe si Al ?!!!!! |
#6809
Posted 02 April 2017 - 20:00
black1990, on 02 aprilie 2017 - 14:31, said:
Salutare. Am cumparat de curand un Ford focus 1.6 benzina ti-vct. Masina a avut schimb la 15.000 km doar cu 5w30, ford formula si ultimul schimb repsol 5w30. Ce norma trebuie sa respecte ? Ce ulei imi recomandati ? Sa merg pe schimb la 10 k sau 15 k ? Shell Helix HX7 AF 5w-30 Professional Synthetic Technology Engine Oil Ravenol FO 5w30 Filtru ulei - MAHLE ORIGINAL - OC1051 Filtru aer - Motor - MAHLE ORIGINAL - LX1780/3 Schimbul la 8000km Edited by sctnicu, 02 April 2017 - 20:06. |
#6810
Posted 02 April 2017 - 20:28
Masina inca in rodaj cu ulei 5w30. Fara fe sau al in exces.
http://www.oil-club....-1444894737.jpg 1.6 MPI http://www.oil-club....-1474892761.jpg Fara Fe sau Al in exces. Dar se observa aici calitatea benzinei de la rusi din unele zone sau sa zic statii peco prin valoarea TBN scazuta prematur. 1.4 TSI CAXA - cel mai probabil cu lant ! La fel faloare TBN scazuta si am spus mai sus motivul. Uzuri INFIME http://www.oil-club....-1460448566.jpg 1.4 TSI 150 cp cu 0w40 New Life http://www.oil-club....-1392013693.jpg Lista merge la infinit asa. 1.4 TSI 122 SHU 5w40 cu oras 30% http://www.oil-club....-1454407374.jpg Cauta la rusi pentru 1.4 tsi analize de ulei uzat si ai sa vezi ca un 5w30 gen ESP sau XL-III schimbat des reprezinta o alegere excelenta. Uleiurile 5w40 scot poate uzuri mai mici pe testele de industrie pentru ca sunt teste standardizate care nu tin de un tip nou de aliaj al unui producator ci de un anume aliaj pentru testare. Orice producator de bunt simt ( exceptie VAG cu seria 503 506 si 506.01 ) ofera vascozitatea optima unui motor iar asta se face prin adaptare la un anume tip de aliaje folosite. Japonezele lucreaza cu 0w20 si asta pentru ca au alte aliaje fata de VAG. Acelasi lucru si pentru Ford cu uleiurile FE. Si vezi forduri cu KM grei iar daca sunt intretinute au uzuri minime. Testele de industrie te ajuta doar in cazul in care compari uleiuri de aceeasi vascozitate cu aceleasi norme. Adica ai 3 uleiuri 504 507 : Aici potate fi un criteriu de diferentiere. - mobil1 esp 5w30 - valvoline synpower xtreme xl-III 5w30 - Shell Helix Ultra ECT 0w30 In cazul valvoline primesti afirmatia oficiala ca ofera uzuri cu pana la 70% mai mici decat standardele de industrie. La shell cu 50% mai mici Iar la mobil1 nu primesti procentaj dar ai un test facut pe un TDI + faptul ca e uleiul oficial ABT + faptul ca uleiul e de prima umplere si revizie la Porsche si bentley. Cauta la nemti la 5w30 UOA-uri la S3 si S5 si ai sa vezi ca un 5w30 castrol nemtesc scoate uzuri infime atata timp cat au OCI mic, nu intins pana la 30k km. Aici nu doar uleiul face toata treaba ci si consumabilele + carburantul. Am spus de foarte multe ori si aici si pe sectiunea de ulei 2t in diesel de pe alt forum ca un carburant cu sulf in el termina repede un ulei 504 507. In Ro asa cum am tot afirmat nu avem carburant vestic, cu sulf spre 0 iar uleiurile au de suferit de asta si spun folositi OCI mic. Eu nu las un ulei mai mult de 6k km in Audi si asta pentru ca NU AM INCREDERE in carburantul de comert dpdv al cantitatii de sulf. Ne costa 125 lei 4 litri ulei XL-III la uleideulei.ro, 40 lei un filtru de ulei pe original iar manopera e 30 lei. Cu sub 200 lei faci un schimb de ulei la 1.4 TSI/TFSI. Un pret absolut decent si un compromis ideal pentru o masina cu motor fara moarte. 1.4 TSI/TFSI are probleme la partea de distributie pe lant ( cine are ) si la unele cutii de viteze ( cum a fost a mea ). In rest dai in el cu 200 cp si tine dpdv al internelor. Uleiurile 504 507 au alt pachet de aditivare, mai modern, care daca nu este atacat cu acid sulfuric sau sa zic sulf, face treaba mai buna decat clasicul ZDDP in exces. Drept dovada utilizarea Ravenol VMP in 2.0 TFSI pe circuit in conditii de stres maxim. Aliaje bune, ulei corect ? Nu te doare capul. Uzura minima tu o scoti in functie de cum mergi cu ea. Ulei BUN schimbat devreme + filtru de ulei pe original + stil corect de a conduce = uzuri minime. RESTUL E CANCAN Tu bagi ce ulei vrei .... eu ti-am spus parerea mea si experienta mea cu motorul asta. 5w40 bun pentru el - Ravenol VST 5w40 de 2016 - Shell Helix Ultra 5w40. 0w40 - Shell Helix Ultra 0w40 Edited by Kspic, 02 April 2017 - 20:19. |
#6811
Posted 02 April 2017 - 23:33
Nu îți trebuie multe cunoștințe să realizezi că OCI mult scurtat este singura metodă 100% sigură pentru motor. La uleiul LL ținut cât mint ăia în carte sunt depuneri cât cuprinde! Am văzut weekendul acesta la un VW Golf 1.6 tdi desfăcut motorul și era efectiv plin de zgură și nămol. Reviziile făcute la reprezentanta conform cărții service. Nu aveam baterie la telefon că vă puneam poze să vă minunați!
Altă mașină, un 1.2 tsi scăpat săracul de beleaua cu lanțul de distribuție a prins uzură la axa cu came. Tot de la ulei ținut cât scrie în carte. Cea mai logică explicație ar fi că aciditatea este de vină. A pățit cam ca smalțul dinților... Cum să demonstrezi că este o minciună acest long life? |
#6812
Posted 03 April 2017 - 14:05
sctnicu, on 02 aprilie 2017 - 20:00, said:
Pune WSS-M2C912-A1 sau WSS-M2C913-A Shell Helix HX7 AF 5w-30 Professional Synthetic Technology Engine Oil Ravenol FO 5w30 Filtru ulei - MAHLE ORIGINAL - OC1051 Filtru aer - Motor - MAHLE ORIGINAL - LX1780/3 Schimbul la 8000km Salut, am uitat sa spun ca masina merge pe GPL. Pot sa merg pe Ravenol FO in aceste conditii ? |
#6813
Posted 03 April 2017 - 15:46
mergi pe oricare din cele 2 pe care le-am enumerat mai sus
|
#6814
Posted 04 April 2017 - 08:14
Cam negru Sustina 5w40 din Tjet dupa 7 luni si 4500 km. Colegul care a promis o analiza la 5000km mai are de parcurs mult ?
|
|
#6815
Posted 04 April 2017 - 12:33
Opel Astra J 2.0 CDTI -204 cp și app 480 nm cuplu de cam 1000km modificarea.
Ultimele 3 schimburi făcute cu Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w40. Înainte a avut MST 5w30 o tura. Primele schimburi făcute cu GM 5w30 După Motul 8100 xclean 8100 5w40 Redline euro 5w30 Iar până în prezent valvoline. received_1866854513552695.jpeg 189.97K 41 downloads received_1866832036888276.jpeg 119.28K 40 downloads received_1866854463552700.jpeg 245.97K 39 downloads Edited by Kspic, 04 April 2017 - 12:33. |
#6816
Posted 04 April 2017 - 12:52
Pentru valorile afirmate exista si test Dyno de confirmare?
|
#6817
Posted 04 April 2017 - 16:34
Fara corectie la roata.
Ginel a facut corectia si au iesit undeva la 204 caluti. Masina are DPF-ul anulat, downpipe inox, iar de la motor pana in spate masina are " teava goala ". Prezinta doar toba finala pe care nu o anulez .... ar face mult prea multa galagie. Uleiul a fost dat jos la cam 8k km o data cu schimbarea unei garnituri de la pompa de ulei care teoretic ar face probleme. O interventie cu rol de preventie. Una peste alta, curatenia este la nivel..... pro la OCI de 8k km. 17776781_768456849998650_1577368206_o.jpg 254.82K 33 downloads Baia de ulei curatata cu ceva degresant. In afara de ulei altceva nu avea pe ea. 0 depuneri. 17760567_1866873803550766_1154209193_n.jpg 58.96K 34 downloads 1.jpg 47.88K 28 downloads 17793048_1866832013554945_751285003_n.jpg 57.78K 25 downloads Pentru schimbul de acum, acelasi ulei, valvoline synpower xtreme mst c3 5w40 cu toate ca norma dexos 2 nu imi mai este necesara, uleiul detine norma Porsche a40 si un pachet de aditivare modern. Motorul este curat, merge bine, nu exista nici un motiv pentru a trece pe un full saps cu reteta veche de aditivare. Consum de ulei 0, chiar si dupa remap cu care masina a rulat 1500 km. Mai devreme am aflat numarul de km cu aproximatie ( nu eu merg cu ea ). Si totusi a vazut cateva ture de dyno, mers pe autostrada unde a fost intins cat se poate de mult. Si nu a mancat ulei ca in cazul lui Deenman. Acum na ce sa zic... unul e Opel altul e VW. Am mers cu masina si efectiv accelereaza brutal. Mergi constant in treapta 2 cu 2000 rpm, calci pedala la podea si cand a facut boost rupe aderenta pe fata intr-un stil nesimtit. Cu anvelope 225 50 17. Cu toate astea, la mers sportiv care implica 4000-4500 rpm, masina nu scoate gram de fum fiind harta facuta sa nu dea fum, iar uleiul se comporta excelent. Oricat o calc nu isi schimba motorul sunetul sesizabil la drum intins. Valvoline pe mine m-a invatat un lucru esential. Ai fost multumit ? Lasa naibi experimentele. Atat la A3 cat si la Astra J valvoline se comporta exceptional in motor. O sa trec la Valvoline Synpower 5w40 atat la 1.2 MPI cat si la 1.7 DTI de la Ravenol VST 5w40. Asta ca .... un test comparativ intre VST si Synpower pe aceleasi motoare, benzina si diesel. Edited by Kspic, 04 April 2017 - 16:55. |
#6818
Posted 04 April 2017 - 16:55
fara sa anulezi dpf-ul nu se putea? iti dai seama ca poluezi mai rau ca o dacie de 30 de ani?
|
#6819
Posted 04 April 2017 - 17:05
Eiii na..... s-a gasit masina care sa polueze extra.
Ne sunt permise in tara masini cu motoare de 5.0, nu stiu ce M5-uri sau masini de 3.0 diesel pentru mers la oras si s-a gasit catastrofa nucleara la un amarat de 2.0 diesel. Avem pe strazi 1.9 TDI ARL cu sute de cai, sunt sute de masini de generatie veche pe care smecherii le folosesc pentru mersul de fita la oras, masini care scot fum intr-o noapte mai mult decat hornul de la casa in o saptamana. Sincer DPF-ul mi se pare o metoda gresita de a nu polua. Pentru a fabrica un DPF ai nevoie de industrie, care ghici ce ? Polueaza atat prin procesul de fabricare cat si prin consumarea unor resurse naturale. Trecem peste asta. In timpul unei regenerari se injecteaza cantitati mari de motorina, ne batem joc putin si de turbo ca na.... o incingem, iar ceea ce se elimina se elimina sub forma de fum negru albastrui. Deci am incarcat DPF-ul cu ceva toxic si il elimin la un moment dat fie sub forma de cenusa care ajunge in pamant carata de apa de ploaie fie sub forma de fum deci tot in aerul pe care il respiram. In plus prezenta unui DPF determina o viata mai scurta pentru turbo dar si uzuri mai mari pentru motor ( regenerarile nu sunt chiar blande ) Acum sa zic ca are si EGR-ul anulat ? Sa fie o crima contra naturii mai mare ? Masina face cel mult 10k km pe an acum... e folosita doar la drum intins. DPF-ul.... praf in ochi.... sincer. Poluare mai mica in orase dar pentru mediu e acelasi lucru. Iar cum masina nu prea miroase orasul ( poate 5% din toti km pe care ii face intre-un an ).... sincer prefer sa conserv piesele de pe un motor decat sa cresc necesarul pe piata. Necesar pe piata care este oferit de industrie prin fabrci care polueaza pentru a produce. Sincer, si un motor de 2.0 mi se pare exagerat de mare pentru o masina de zi cu zi. Eu ma descurc exceptional cu un 1.4 turbo care nu e el crema cremelor, dar cand ai nevoie scoate putere iar cand vrei sa iti faci treaba iti ofera consum decent. Un mare avantaj este faptul ca a scazut consumul de carburant la acelasi stil de a conduce poate o idee mai sportiv. Lucru explicat prin faptul ca masina consuma o cantitate mai ridicata putin de motorina in acceleratie dar ajunge la viteza x mai repede. Edited by Kspic, 04 April 2017 - 17:27. |
|
#6820
Posted 04 April 2017 - 20:35
black1990, on 02 aprilie 2017 - 14:31, said:
Salutare. Am cumparat de curand un Ford focus 1.6 benzina ti-vct. Masina a avut schimb la 15.000 km doar cu 5w30, ford formula si ultimul schimb repsol 5w30. Ce norma trebuie sa respecte ? Ce ulei imi recomandati ? Sa merg pe schimb la 10 k sau 15 k ? CONCRET uleiuri norma Ford WSS-M2C913-D. In opinia mea.... VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30 MOTUL SPECIFIC 913D maxim 10000km/12luni Edited by eboda, 04 April 2017 - 21:03. |
#6821
Posted 05 April 2017 - 06:22
Kspic, dejeaba ne areti uleiul ala din moment ce ai egr off. Eu ti-am aratat un ulei de 7000km uzat la un motor de 315.000km cu egr on, cred ca stii si tu diferenta. Tu ai un ulei maroniu si nu ai cum sa ai depuneri din moment ce nu mai ai gaze recirculate cu noxe/fum/negreala. E la mintea cocosului.
|
#6822
Posted 05 April 2017 - 12:03
Kspic, on 04 aprilie 2017 - 17:05, said:
Eiii na..... s-a gasit masina care sa polueze extra. Ne sunt permise in tara masini cu motoare de 5.0, nu stiu ce M5-uri sau masini de 3.0 diesel pentru mers la oras si s-a gasit catastrofa nucleara la un amarat de 2.0 diesel. Avem pe strazi 1.9 TDI ARL cu sute de cai, sunt sute de masini de generatie veche pe care smecherii le folosesc pentru mersul de fita la oras, masini care scot fum intr-o noapte mai mult decat hornul de la casa in o saptamana. Sincer DPF-ul mi se pare o metoda gresita de a nu polua. Pentru a fabrica un DPF ai nevoie de industrie, care ghici ce ? Polueaza atat prin procesul de fabricare cat si prin consumarea unor resurse naturale. Trecem peste asta. In timpul unei regenerari se injecteaza cantitati mari de motorina, ne batem joc putin si de turbo ca na.... o incingem, iar ceea ce se elimina se elimina sub forma de fum negru albastrui. Deci am incarcat DPF-ul cu ceva toxic si il elimin la un moment dat fie sub forma de cenusa care ajunge in pamant carata de apa de ploaie fie sub forma de fum deci tot in aerul pe care il respiram. In plus prezenta unui DPF determina o viata mai scurta pentru turbo dar si uzuri mai mari pentru motor ( regenerarile nu sunt chiar blande ) Acum sa zic ca are si EGR-ul anulat ? Sa fie o crima contra naturii mai mare ? Masina face cel mult 10k km pe an acum... e folosita doar la drum intins. DPF-ul.... praf in ochi.... sincer. Poluare mai mica in orase dar pentru mediu e acelasi lucru. Iar cum masina nu prea miroase orasul ( poate 5% din toti km pe care ii face intre-un an ).... sincer prefer sa conserv piesele de pe un motor decat sa cresc necesarul pe piata. Necesar pe piata care este oferit de industrie prin fabrci care polueaza pentru a produce. Sincer, si un motor de 2.0 mi se pare exagerat de mare pentru o masina de zi cu zi. Eu ma descurc exceptional cu un 1.4 turbo care nu e el crema cremelor, dar cand ai nevoie scoate putere iar cand vrei sa iti faci treaba iti ofera consum decent. Un mare avantaj este faptul ca a scazut consumul de carburant la acelasi stil de a conduce poate o idee mai sportiv. Lucru explicat prin faptul ca masina consuma o cantitate mai ridicata putin de motorina in acceleratie dar ajunge la viteza x mai repede. Foarte just, din miile de junghiuri din tara nu poluezi tu cel mai mult. Doar ca; ca idee generala, poate invata ceva si consumatorul roman (inclusiv eu) si nu numai, ca un motor diesel se foloseste in industrie si nu in viata de zi cu zi! Se pot obtine consumuri mici si dintr-um motor de benzina supraalimentat (sau chiar aspirat, cum e cazul celor de la Mazda, unde japonezii le dau inca o palma europenilor) si sa lasam odata 'tractoarele' sa are pamantul si noi sa ne intoarcem la motoare 'normale'. Dpmdv in cativa ani nu o sa se mai produca motoare diesel, deja sunt anumite zone din UE unde nu ai voie sa mai circuli cu 'tractorasul'. |
Anunturi
▶ 4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users