Cu "Mocanita"
Ultima postare: mai 15 2016 15:50, Inițiat de
Adi_B
, iul 07 2006 15:12
·
0
#1
Publicat: 07 iulie 2006 - 15:12
Mocanita este denumirea data trenurilor forestiere care urcau (pana nu demult) pana la inaltimi de 1100 m si coborau incarcate cu lemne.
Din cate stiu eu, acest gen de linii si de locomotive mai exista doar in Maramures (intre Viseu de Jos si Comanu) si in Suceava (la Moldovita) Linia din Maramures, pe ecartament ingust (760 mm) a fost construita intre anii 1930—1933 Lungimea caii ferate este de 56 kilometri Locomotivele, model “RESITA”, sunt fabricate in anii ‘50 Linia din judetul Suceava are in total 24 km, dar in prezent a fost reabilitata doar pe o lungime de 3 - 4 km pe langa localitatea Moldovita. Aceste linii sunt in pericol de a fi dezmembrate si vandute ca fier vechi, desi pot reprezenta o atractie turistica foarte mare. Asta ar insemna pierderea unei parti foarte importante de istorie, liniile fiind o marturie a dezvoltarii feroviare in Europa. Mocanita1.jpg 24,27K 540 download-uri Mocanita2.jpg 38,1K 502 download-uri Mocanita3.jpg 41,87K 388 download-uritachment] Mai stie cineva si alte linii? A fost cineva cu Mocanita? As vrea sa ma plimb si eu cu "Mocanita", se mai poate? Daca da, cum, unde si cand sa ma duc? Editat de Adi_B, 07 iulie 2006 - 15:13. |
#3
Publicat: 07 iulie 2006 - 22:27
Adi_B, on Jul 7 2006, 18:12, said: Mocanita este denumirea data trenurilor forestiere care urcau (pana nu demult) pana la inaltimi de 1100 m si coborau incarcate cu lemne. Din cate stiu eu, acest gen de linii si de locomotive mai exista doar in Maramures (intre Viseu de Jos si Comanu) si in Suceava (la Moldovita) Linia din Maramures, pe ecartament ingust (760 mm) a fost construita intre anii 1930—1933 Lungimea caii ferate este de 56 kilometri Locomotivele, model “RESITA”, sunt fabricate in anii ‘50 Linia din judetul Suceava are in total 24 km, dar in prezent a fost reabilitata doar pe o lungime de 3 - 4 km pe langa localitatea Moldovita. Aceste linii sunt in pericol de a fi dezmembrate si vandute ca fier vechi, desi pot reprezenta o atractie turistica foarte mare. Asta ar insemna pierderea unei parti foarte importante de istorie, liniile fiind o marturie a dezvoltarii feroviare in Europa. attachment attachment Mocanita3.jpg 41,87K 388 download-uritachment] Mai stie cineva si alte linii? A fost cineva cu Mocanita? As vrea sa ma plimb si eu cu "Mocanita", se mai poate? Daca da, cum, unde si cand sa ma duc? Editat de Adi_B, 10 iulie 2006 - 07:48. |
#5
Publicat: 09 iulie 2006 - 20:18
tonio, on Jul 8 2006, 01:06, said: si intre campia turzii si campeni este mocanita! Poti ajunge cu ea in mijlocul apusenilor! |
#6
Publicat: 10 iulie 2006 - 14:35
Mai exista o cale ferata ingusta si pe ruta Targu Mures - Sovata, insa neintelegerile o tin departe de un eventual circuit turistic!
Quote Un milion de euro pentru ca mocănița să pornească din nou Aflată de aproape 10 ani în paragină, calea ferată cu ecartament îngust pe ruta Târgu Mureș-Sovata întârzie să fie reabilitată pentru că CJ Mureș ezită, inexplicabil, să concesioneze lucrarea unei firme dispuse să investească. Potrivit unui studiu al Serviciului de Dezvoltare Regională din cadrul Consiliului Județean Mureș, calea ferată îngustă, care traversează localitățile de pe Valea Nirajului către Sovata, are nevoie de minimum un milion de euro, investiții urgente în reabilitarea șinelor și terasamentului, în amenajarea gărilor abandonate, refacerii sistemului de iluminare și semnalizare, dar și refacerii trenului. "CJ Mureș se află de doi ani în căutarea unui investitor, însă investiția nu este considerată, deocamdată, profitabilă de cei care s-au interesat. Sperăm că din momentul în care turismul din Sovata și de pe Valea Nirajului se va relansa, investiția în calea ferată îngustă ar putea avea un viitor", ne-a declarat un reprezentant la CJ Mureș. Acesta însă nu a putut da o explicație legată de proiectul elaborat de mai bine de trei ani al unei firme din Târgu Mureș, care reclama că nu a fost luat în seamă de edilii județului. Directorul general al firmei, Constantin Husar, spunea că proiectul său prevede ca pe lungimea de 70 km a rutei Târgu Mureș-Sovata-Praid calea ferată îngustă să fie reabilitată în doar șase luni, în urma unei investiții de peste 500.000 euro, cu termen de amortizare în cel mult 10 ani. "Se pare că ideea concesionării, pe 49 de ani, a rutei respective nu a convenit nici fostei și nici actualei conduceri a Consiliului Județean", a remarcat investitorul. Sursa: Adevarul |
#7
Publicat: 12 iulie 2006 - 21:12
De la Viseu de Sus in sus pe Valea Vaserului circula un tren turistic si citeva trenuri forestiere. Anul trecut pretul la trenul turistic era 200.000 lei/pers dus-intors pe distanta Viseu-Faina. Plecarea dimineata in jur de ora 8.
Link-uri: http://www.wassertalbahn.ch/ http://www.cffviseu.ro/ http://www.viseu.mmn...rism/vaser.html Util de citit stiri actuale la pagina News. Cei care nu inteleg limba germana, pot naviga de ex pe aceasta traducere in engleza: http://translate.goo.....ch/frame.html |
#8
Publicat: 12 iulie 2006 - 22:18
mirceat, on Jul 13 2006, 00:12, said: De la Viseu de Sus in sus pe Valea Vaserului circula un tren turistic si citeva trenuri forestiere. Anul trecut pretul la trenul turistic era 200.000 lei/pers dus-intors pe distanta Viseu-Faina. Plecarea dimineata in jur de ora 8. Link-uri: http://www.wassertalbahn.ch/ http://www.cffviseu.ro/ http://www.viseu.mmn...rism/vaser.html Util de citit stiri actuale la pagina News. Cei care nu inteleg limba germana, pot naviga de ex pe aceasta traducere in engleza: http://translate.goo.....ch/frame.html Editat de Adi_B, 14 iulie 2006 - 13:01. |
#12
Publicat: 14 august 2006 - 16:54
Fujitsu, on Aug 6 2006, 10:39, said: A fost cineva de curand cu trenul forestier pe linie ingusta care pleaca de la Viseu si urca pe Valea Vaserului ? Ceva detalii, orar, eventual cazare ... |
#13
Publicat: 15 august 2006 - 22:36
#14
Publicat: 16 august 2006 - 09:50
Fujitsu, on Aug 6 2006, 10:39, said: A fost cineva de curand cu trenul forestier pe linie ingusta care pleaca de la Viseu si urca pe Valea Vaserului ? Ceva detalii, orar, eventual cazare ... Nu am fost de curand, am fost anul trecut. In principiu: trebuie sa fii dimineata acolo (pe la 7), ca sa cumperi bilete. Cazare gasesti chiar in VIseu la particulari. Daca nu vrei sa stai in Viseu, poti sta in Borsa, in statiune, de unde mai poti merge si pe munte. Anul trecut pretul la mocanita era de 200k lei de persoana. Merita sa mergi. Eu am fost de doua ori si as mai merge. A doua oara a fost mai urat, pentru ca a plouat si a fost foarte frig, dar tot a fost OK. |
#15
Publicat: 17 august 2006 - 09:36
Dacă ați auzit de comuna Comandău, lângă orașul Covasna... Aici a existat un circuit de 70 de km de cale ferată îngustă cu un plan înclinat care făcea legătura între platoul Comandăului cu Covasna. Locomotiva aducea vagoanele până la platou, de acolo se dădea drumul la vagoanele pline la vale, iar greutatea vagoanelor pline trăgea în sus vagoanele goale. Costuri de exploatare zero. Locomotivele funcționau cu niște cărămizi din rumeguș care se presau la fabrica de cherestea din Comandău, rumeguș amestecat cu rășină, ardea ca lumea, calorii multe, și iarăși nu costa, rezolvându-se astfel problema de depozitare a rumegușului. Planul înclinat a fost construit la începutul sec.19, nu știu acum exact anul, dar mă pot documenta dacă vrea cineva. În copilărie m-am plimbat mult cu acest trenuleț, avea și un vagon de pasageri, ruta era până în Nehoiu, Moldova, trecea Carpații pufâind.... era frumos... A venit "revoluția".... s-a dus tot... azi nu mai circulă, vezi numai camioane. Patronii firmelor de exploatare preferă să ducă lemnul exploatat altundeva, decât să dea de muncă la câteva sute de oameni care au muncit cândva în fabrica de cherestea. Poate că nu știați... după Timișoara, Comandău a fost a doua localitate în țară unde a existat curent electric, produs tot din rumegușul acela de generatorul cu aburi al fabricii.
|
|
#17
Publicat: 31 august 2006 - 13:34
Fujitsu, on Aug 6 2006, 10:39, said: A fost cineva de curand cu trenul forestier pe linie ingusta care pleaca de la Viseu si urca pe Valea Vaserului ? Ceva detalii, orar, eventual cazare ... Da, am fost eu la inceputul lui august. N-are ora fixa de plecare - undeva in jur de ora 8. ideea e ca trebuie sa fii acolo cand trage la peron ca sa prinzi loc la vagoanele terasa, ca nu sunt decat doua iar alea inchise n-au nici un farmec. Ocuparea locurilor se face pe sistemul "care e mai rapid". biletul costa 250.000. plimbarea dureaza foarte mult: cam 7 ore in total: dus-intors. Eu unul m-am plictisit , ca si alti 10-20 turisti care motaiau dupa prima ora. Ideea e ca asta merge cam 3.5 ore dus, sta vreo ora jumate, timp in care lumea sta pe pajiste si mananca ce si-a adus la pachetel, apoi o ia indarat. Peisajul e frumos dar mie mi se pare mult prea lung traseul. Sa-ti iei mancare si apa ca n-ai de unde cumpara pe traseu. Cazari gasesti in viseu de sus ca e plin de pensiuni. |
#18
Publicat: 03 octombrie 2006 - 10:55
Chiar daca e din iulie, merita raspuns la ea
Mocanita de la Sibiu (Sibiu - Agnita si Sibiu-Vurpar) NU este "in plin proces de reabilitare". Poate daca reabilitare se poate numi mutarea vagoanelor de linie ingusta din gara care pute a urina in depoul parasit de ani de zile, unde creste iarba pe sine, rampa de carbuni e la pamant fizic vorbind, iar locomotivele si alte accesorii ruginesc de voie. Da, exista o initiativa a celor de pe Valea Hartibaciului de a revigora linia ingusta, dar, deocamdata, nimic pe teren. Si nimic va fi si in continuare. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi