Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
sfat achizitie telefon pana in 20...

Stoc Smart CAM TV

Ce corzi de chitara sa cumpar?

Galaxy A54 compass defect?
 Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...

Telekom

Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...
 Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...

La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!
 pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...

Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect
 

Piata moto de la noi creste rapid

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
Furia-Rosie-Turbo

Furia-Rosie-Turbo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 12.05.2006
Piata moto din Romania creste rapid


Piata motocicletelor ar putea inregistra o crestere accentuata dupa ce legislatia a fost modificata, astfel incat scuterele sau motocicletele cu o capacitate cilindrica de sub 50 cc pot fi conduse fara permis.

In 2004 se vindeau 1.007 motociclete in toata tara, in 2005 piata a inregistrat o crestere de 30%, ajungand la 1.324 de unitati vandute.

In primul trimestru al acestui an s-au vandut insa 345 de unitati, ceea ce inseamna o crestere de aproape 90% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In medie, un scuter costa 1.500 de euro.

Segmentul scuterelor si al motocicletelor mici ar putea creste peste nivelul general de apreciere al pietei, in conditiile in care de acum doua luni legislatia permite conducerea acestor vehicule fara permis. In aceasta statistica intra nu numai motocicletele, dar si scuterele sau mopedele.

Autoritatile mentioneaza ca foarte multi isi vor cumpara scutere, dar exista parti pozitive si negative ale acestui aspect: pe de-o parte, un trafic mai putin aglomerat, dar creste riscul accidentelor, pentru ca cei care circula cu scuterul ar putea sa nu aiba nici carnet B.

O varianta buna a adoptat Spania, care, pe langa masura luata recent si la noi (fara carnet pentru vehiculele sub 50 cc), a permis conducatorilor auto cu categoria B sa conduca motociclete pana la 125 cc, iar piata moto a reactionat, explodand.

Daca am face o comparatie cu Ungaria ei au o piata de 8,7 ori mai mare. Ungurii au cumparat in 2005 11.561 de motociclete, dar sunt si de doua ori mai putini. In Romania se asteapta ca in circa cinci ani, se vor vinde cam 5.000 de unitati anual. Integrarea este vazuta ca un efect benefic.

#2
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Evident ca solutia pentru aglomerarile urbane sint moto mici sau scutere mici-medii-mari.
Alte tari au deja experienta, la ei vehiculele cu doua roti sint privite ca un lucru bun, nu ca la noi unde tot romanul cumpara dacie antica, Logan sau VW Passat diesel.

#3
add

add

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,146
  • Înscris: 09.09.2003
cand a fost modificata legea si in ce fel?  eu stiu ca iti fac dosar penal pt conducere de scuter fie el si sub 50 cm cubi. daca nu e moped, iti trebuie permis.

#4
rolo

rolo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 970
  • Înscris: 24.02.2006

 Furia-Rosie-Turbo, on May 25 2006, 10:21, said:

O varianta buna a adoptat Spania, care, pe langa masura luata recent si la noi (fara carnet pentru vehiculele sub 50 cc), a permis conducatorilor auto cu categoria B sa conduca motociclete pana la 125 cc, iar piata moto a reactionat, explodand.

In Spania sunt extem de multe vehicule propulsate pe doua roti. In nicio tara nu am vazut atatea ca in Spania. Si mi se pare o idee super ca cei cu B sa poata merge cu o categorie "inferioara"

#5
add

add

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,146
  • Înscris: 09.09.2003
cred si eu ca diminueaza traficul asa :D mai mor din ei.

#6
1NebunDupaMotoare

1NebunDupaMotoare

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 23.01.2006

 add, on May 25 2006, 12:10, said:

cred si eu ca diminueaza traficul asa :D mai mor din ei.
Sau se duc la inchisoare;) :death:

#7
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Ca de obicei, alt roman care se baga ca musca-n lapte.
Categoria A este superioara categoriei B. Moto se conduc cu toate cele patru membre, plus ca trebuie musai sa-ti tii echilibrul. Nu multi pot.

#8
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
iti faci stagiul pe bicicleta mai intai :)

#9
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Da, sint de acord, si bicicleta e mai greu de condus decit masina.
Doar incercati in trafic si va lamuriti.

#10
1NebunDupaMotoare

1NebunDupaMotoare

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 23.01.2006

 ipman, on May 25 2006, 13:29, said:

Ca de obicei, alt roman care se baga ca musca-n lapte.
Categoria A este superioara categoriei B. Moto se conduc cu toate cele patru membre, plus ca trebuie musai sa-ti tii echilibrul. Nu multi pot.

subscriu.

totusi nu recomand tuturor.

#11
sile32

sile32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 27.05.2006

 ipman, on May 25 2006, 13:29, said:

Ca de obicei, alt roman care se baga ca musca-n lapte.
Categoria A este superioara categoriei B. Moto se conduc cu toate cele patru membre, plus ca trebuie musai sa-ti tii echilibrul. Nu multi pot.


 1NebunDupaMotoare, on May 26 2006, 00:21, said:

subscriu.

totusi nu recomand tuturor.


:thumbup:  :thumbup:  :OK:

#12
dannnnny29

dannnnny29

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 425
  • Înscris: 30.05.2006
Ce nu a spus nimeni despre Ungaria si inca cateva tari este ca nu poti sa sari din prima pe o hayabusa, ci ca legea este facuta de asa natura incat trebuie sa o iei treptat si crescator. Eu unul am pornit de la o Katana 600, apoi GSXR600, apoi GSXR750, iar acum am ajuns la GSXR1000. Daca saream direct pe asta de la inceput, eram de mult 2 m sub pamant.

Cu atat mai mult ar trebui la noi o lege mai aspra cu cat soferii nu au nici o treaba cu motociclistii, e ca si cum ar fi caini vagabonzi dupa care nu te uiti si daca dai intr-unul...asta e. Am cunoscut multi pe care daca ii pui sa franeze pe ud intr-un timp cat mai scurt isi blocheaza rotile si nici nu pricep de ce, sau care doar daca isi tin echilibrul si stiu sa schimbe vitezele, se cred motociclisti si ii dau forja cum prin 100m liberi.

Da, e adevarat, sunt mici, se strecoara, sunt rapide, dau bine la sexul opus (motocicletele) dar te si omora. Eu zic ca asta e ce conteaza - sanatatea, iar pentru asta o lege stricta trebuie sa apara.

Fata de ce a zis altcineva, nu putem compara mersul pe motocicleta cu mersul cu masina. E ca si cum ai compara mere cu cartofi. Si asta mai ales in trafic. Fiecare are plusuri, fiecare are minusuri. Si in plus depinde mult de personalitatea - varsta soferului.

#13
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Nu sint de acord cu obligativitatea legala de a o "lua" treptat. Poate unii sint capabili sa conduca moto mari din nastere, cine stie.
Sau o sa fiu de acord cind aceasta obligativitate se va intinde asupra tuturor categoriilor de vehicule.
Nu inteleg de ce nu poti conduce din prima o moto puternica, dar un Porsche Cayenne sau Camaro din prima poti.

#14
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

 ipman, on May 31 2006, 10:14, said:

Nu sint de acord cu obligativitatea legala de a o "lua" treptat. Poate unii sint capabili sa conduca moto mari din nastere, cine stie.
Sau o sa fiu de acord cind aceasta obligativitate se va intinde asupra tuturor categoriilor de vehicule.
Nu inteleg de ce nu poti conduce din prima o moto puternica, dar un Porsche Cayenne sau Camaro din prima poti.

Adica iti place sa auzi de atatea accidente cauzate de incepatori pe vitezane? :huh:

Nu poti conduce o moto puternica din prima pt ca e o categorie superioara masinilor care necesita niste skills speciale. :peacefingers:

#15
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
AlexIP, as fi mai rezervat in afirmatii.
Nu imi place sa aud de accidente. Dar asta nu inseamna ca trebuie interzis prin lege.
Si sa fim sinceri, unii pot conduce moto puternice. Poate si-a luat de curind carnetul, dar a condus in afara strazii.
Caz concret la scoala de moto: mecanic de moto de 9 ani. Nu avea carnet categoria A, dar mergea perfect pe orice moto, indiferent de putere.

#16
1NebunDupaMotoare

1NebunDupaMotoare

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 23.01.2006

 ipman, on Jun 1 2006, 09:00, said:

AlexIP, as fi mai rezervat in afirmatii.
Nu imi place sa aud de accidente. Dar asta nu inseamna ca trebuie interzis prin lege.
Si sa fim sinceri, unii pot conduce moto puternice. Poate si-a luat de curind carnetul, dar a condus in afara strazii.
Caz concret la scoala de moto: mecanic de moto de 9 ani. Nu avea carnet categoria A, dar mergea perfect pe orice moto, indiferent de putere.

raman la ideea ca cel mai indicat motor dupa ce ai terminat scola e un 400cc max.
in situatia in care noi in RO avem doar "scoli de jaloane" si de aici si nr mare de sinucigasi de pe strazi.

#17
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Cu atit mai mult, e momentul sa facem ceva pentru scoli, nu sa interzicem.

#18
Garfield

Garfield

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,200
  • Înscris: 20.11.2004

 ipman, on May 31 2006, 10:14, said:

Nu inteleg de ce nu poti conduce din prima o moto puternica, dar un Porsche Cayenne sau Camaro din prima poti.
Pai parca mai sus si tu erai de acord ca o motocicleta e mai greu de condus decat o masina  :D

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate