Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona
 Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...
 Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 

Repararea bicicletei

- - - - -
  • Please log in to reply
895 replies to this topic

#883
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,398
  • Înscris: 06.02.2008
Ok. Atunci o să evit drumurile prin pădure. Găurile au fost prilejuite de plimbări pe poteci pe marginea cărora erau probabil arbuști și copaci cu spini. Ani de zile m-am plimbat, nicio până. Anul ăsta s-au adunat toate, de când am găsit eu un traseu mai deosebit :D
Am întrebat pentru că la camerele cu autoreparare de la decathlon am văzut review-uri bune, ar fi ideal să dau câteva pompe și să continui drumul, vii cu mâinile negre dacă schimbi camera pe coclauri, sau cari mănuși, petice, leviere (nu că ar ocupa mult, dar na) . La soluția de injectat mă gândeam și eu că strici ventilele, am kit din ăla la mașină.

Edited by caiuscorneliu, 22 August 2023 - 09:44.


#884
krtyna

krtyna

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 571
  • Înscris: 07.04.2021
Care ar fi operatiunile necesare pentru intretinerea unei biciclete?
E suficient daca dau cu WD40 pe lant, sa zicem o data la 500 km? Am observat ca aduna mult praf

#885
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,393
  • Înscris: 27.08.2013
WD40 este și de curățat/penetrant dar și altfel lubrifiant, special pentru bicicletă. Bănuiesc că te referi la cel standard, ceea este greșit pentru că strânge praf. De șters mai e cum e, dar trebuie să îș ștergi super bine după ce îl cureți, eventual cu apă înainte.
Lanțul și transmisia se curăță odată la 50 de kilometri dacă nu mergi des/zilnic, sau după fiecare tură dacă mergi mai mult la u singură tură. Altfel îți bați joc de el, se îmbâcsește și se uzează repede.

#886
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,393
  • Înscris: 27.08.2013
Salut, voi ce faceți cu piesele uzate pe care le schimbați? Le lăsați la mecanic sau știți/aveți vreo metodă mai sigură că ajung să fie reciclate corect?

#887
Sky_Way

Sky_Way

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 25.04.2008
Salutare!
Mi-am achiziționat anul trecut o bicicletă Carpat pentru atunci când merg pe un deal, în apropiere de oraș.. și mai stau week-endurile pe acolo.
Am luat-o fiindcă nu am nevoie de nimic pretențios, dat fiind faptul că nu fac downhill, sărituri și altele pentru pasionații de mountain-biking. Doar basic pedalat pe drum forestier, și nu am vrut să-mi bag bicicleta de oraș pe un asemenea drum.
Dar am o porțiune care e mai înclinată, și acolo, actualul setup nu-mi permite să urc cât de cât comod panta. De aceea mă gândesc să schimb caseta spate, eventual și pedalierul față, ca să fie ceva cât mai aproape de un setup 1x11, sau 1x12.
Un gram de mecanică mai știu, o trusă de chei am pe acasă.. voință este, dar nu e knowledge!
Există vreo variantă să o pot adapta?

#888
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,393
  • Înscris: 27.08.2013
Pentru basic pedalat pe drum și câteodată o pantă recomand 3 foi și x pinioane.cu cât mai multe cu atât mai bine. Dar îți faci treaba și cu 3x8 foarte bine, de fapt asta îți recoand. Pentru 9,10 etc. pinioane lanțul este mai subțire și nu la fel de rezistent în pante; Mai ratezi câte un schimbat de viteză la timp și riști să îl rupi. Lanț de 6/7/8 viteze e foarte bun, mai rezistent.
La astea cu 11 sau 12 pinioane atât lanțul cât și pinioanele sunt mai scumpe. Și încă odată, lanțul nu este la fel de rezistent.
Nu știu ce trusă de chei ai, dar ca să dai jos pinioanele îți trebuie cheie specială de demontat pinioane. La fel și la foaia, foile de angrenaj. Cu variabilele de rigoare în funcție de ce model de butuc pedalier ai.

#889
cucur

cucur

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,483
  • Înscris: 15.07.2008
ca sa ajungi la 1x11 sau 1x12 o sa platesti 3x pretul platit de tine pe bicicleta aia (ai de schimbat: pinioane/lant/pedalier/butuc pedalier/butuc roata spate/spite/respitat roata/maneta schimbator/schimbator si pretul pieselor este de cel putin 5 ori mai mare fata de transmisia de 3x7). Asta daca nu apar ceva incompatibilitati cu cadrul.
Nu-mi dau seama din poza dar cred ca ai un pinion pe filet cu cel mult 28 de dinti.
Presupun ca foaia mica este de 22. Singura solutie este sa gasesti un set de pinioane de 7 viteze unde cel mai mare este de 34.
Oricum, daca nu te descurci cu 22/28, la 22/34 o sa mergi mai repede pe langa ea.

Edited by cucur, 18 March 2024 - 22:39.


#890
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,034
  • Înscris: 06.09.2008

View PostSky_Way, on 18 martie 2024 - 19:41, said:

Salutare!
Mi-am achiziționat anul trecut o bicicletă Carpat pentru atunci când merg pe un deal, în apropiere de oraș.. și mai stau week-endurile pe acolo.
Am luat-o fiindcă nu am nevoie de nimic pretențios, dat fiind faptul că nu fac downhill, sărituri și altele pentru pasionații de mountain-biking. Doar basic pedalat pe drum forestier, și nu am vrut să-mi bag bicicleta de oraș pe un asemenea drum.
Dar am o porțiune care e mai înclinată, și acolo, actualul setup nu-mi permite să urc cât de cât comod panta. De aceea mă gândesc să schimb caseta spate, eventual și pedalierul față, ca să fie ceva cât mai aproape de un setup 1x11, sau 1x12.
Un gram de mecanică mai știu, o trusă de chei am pe acasă.. voință este, dar nu e knowledge!
Există vreo variantă să o pot adapta?

Salut, acea bicicleta e foarte slaba, daca mai esti in termen fa-o retur.

Daca nu mai ai aceasta optiune si vrei sa adaptezi cat poti incearca o caseta cu pinion mai mare (pt urcare), respectiv ceva de genul
Caseta 14-34, acum ai 14-28

La o cautare pe net caseta actuala e pe filet deci tot aia iti trebuie, cel mai bine mergi la un magazin sa verifice si cumperi de acolo caseta (compatibila) ce vine cu pinion 34.
Posibil probabil trebuie si alt lant.

Sa schimbi toata transmisia nu merita pt asa bicicleta.

Asa arata caseta 14-34, va fi o diferenta mare intre penultimul pinion si cel mare.

[ https://www.sjscycles.co.uk/images/products/medium/47841.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by sirgoofy, 19 March 2024 - 14:21.


#891
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,034
  • Înscris: 06.09.2008
Ori o caseta din asta, cu salturi mai mici intre rapoarte, tu stii cum vrei

https://www.marosbik...34t-7-vit-negre

#892
Sky_Way

Sky_Way

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 25.04.2008
da, clar că nu-i vre-o bicicletă cu pretenții. E slabă, dar la cât o duc eu pe deal, nu avea sens să-mi țin 5-6000 lei blocați acolo.
Exact de aceea căutam o soluție "românească" la problemă. Am găsit, vă mulțumesc pentru sfaturi!

#893
silviu_renegatu

silviu_renegatu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 24.10.2008
Buna ziua ,

Vreau sa schimb anvelopele la bicicleta copiilor . Pe anvelopa veche scrie 16x2.125 , dar ce am gasit eu la magazinele apropiate sunt 16x1.95 . Credeti ca se potrivesc ?
Mulțumesc!

#894
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,393
  • Înscris: 27.08.2013
Depinde dacă îți permite cadrul și apărătorile de noroi, dacă are. În starea în care se află acum trebuie să suficiet loc deasupra cauciului și/sau până în apărătoare sau până în cadru pe roata spate sau până sus dedesuptul furcii la roata față. Sincura metodă sigură este să verifici tu efectiv pracic ochiometric. Sau până la achiziționare întrebat la magazin, chiar mers cu bicicleta acolo pentru confirmare.

Cifrele de pe cauciucuri și cadre sunt relative, diferă mult la producător la producător. Nu există un tabel standard pentru toate necondiționat de branduri.

#895
GUP

GUP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,351
  • Înscris: 24.03.2006
Depinde si de cat de tare sunt umflate rotile, dar cata vreme cauciucul este cu balonaj mai mic, nu vad de ce nu s-ar potrivi.

#896
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,393
  • Înscris: 27.08.2013
A, e mai mic, nu am fost atent. Da, merge mai mult ca sigur.

Ai văzut când umfli roțile că bicicleta se ridică vizibil față de sol dacă au fost desumplate considerabil, sau după o pană. Însă doar jos mi se pare că e diferență, adică cât contează cât sunt de umflate. Sus la apărători sau basculă/furcă nu am observat să fie așa mare diferența de volum.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate