Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 

Repararea bicicletei

- - - - -
  • Please log in to reply
895 replies to this topic

#865
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021
Acum am înțeles : L - în afara, H - mai spre cadru. Am avut situații și mai complicate de atât. Chiar însăși mecanic care a dereglat, iar eu am plătit pentru un lucru făcut aiurea. Dar atât am răsucit la acele șuruburi + ăla de pe ghidon încât am învățat ceva. Nici chiar wow, dar merge
Ma interesează sa nu atingă lanțul doar pe vitezele pe care le folosesc pentru ca restul pe care nu prea folosesc, nu prea ma chinui sa reglez. Spre exemplu foaia mare cu pinionul mic tot atinge de schimbător. Dar rar folosesc pe cel de 13, darămite cel de 11. Sigur problema pleacă tot din acele șuruburi  H-L, dar cum am zis mai sus :reglez pe acea viteza apoi se dereglează la alte viteze. Cum am pățit acum, cu vitezele pentru urcare. Scotea un sunet, zici ca erau copiii care își pun bidon la roată.

In schimb Double Fighter III am avut în 2021, dar pe atunci nu știam despre presiunea în camere, o presiune pentru off-road, alta pentru asfalt. Am mers cu presiunea mica in anvelope pe asfalt, le-am uzat în vreo 1000 km. Mai ales cauciuc spate. Ziceam sa iau din nou, sa pun presiunea corectă și poate nu se mai uzează asa. Zic sa îmi pun și eu ceva slick, cu anvelopele astea de 2, 35 și cramponate ( pentru XC cică) , eu cred ca arat cam aiurea pe asfalt. Am luat și de rezervă, dar 2,25. Am rulat anvelopele in jur de 4000 km , dacă nu cumva mai mult, de anul trecut pana în prezent mai mult asfalt. Am avut anvelope de 2,00,2,25 acum 2,35 și nu am văzut vreo diferență între ele ca viteza ma refer.. Cu astea de 2,35 reușesc sa merg cu 25 km/h dacă nu bate vântul prea tare din față . Da, pe asfalt! Vreau sa montez pe alea 2,25 pe care le am de rezervă si care sunt tubeless ( eu am cameră) si cică sunt mai grele astea tubeless. Vedem cum se vor comporta. Astea noi de rezervă sunt pentru teren mixt, de astea le-am cumpărat. Double Fighter III este tot pentru teren mixt și de asta ma interesează. Teoretic, practic poate găsesc altceva.

Si merg pe asfalt, dar prin județ sau județul vecin ( BV-CV). Prin oraș e jale, aglomerație, gropi, canale cu groapă de 20 cm, claxoane, semafoare. Cam atât de rău a ajuns brașovul, plin de gropi ( de când noul primar la cârmă). Ma simt mai bine când sunt în afara orașului. În rest merci pentru informație.

Acum m-am uitat și eu :anvelopele astea tubeless, cică mai grele, dar cântăresc 640 grame. Double Fighter III 900 grame? Încă un aspect pe care niciodată nu puneam accent.

#866
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021
Edit : Am reușit și performanța aceea de a bloca roata cu totul când coboram lanțul pe foaia mică . Practic ajunsesem sa vorbesc singur prin casa când am văzut ce am făcut. Am reușit sa fac înapoi,acum nu mai atinge anvelopa de schimbător. Nici la somn nu m-am putut pune știind ca am bicicleta dereglată ( uite, aproape 11 noaptea și reglam bicicleta) am încercat sa o reglez după-amiază după ce am venit din tura ( 71 km - eram cu bicicleta dar în pauza când am scris întrebarea ) si după ce am văzut ca a ieșit un fâs, ziceam ca o fac mâine la loc. Dar dormi dacă poți, eu cu gândul doar la problemă. Plăcut mersul pe bicicleta, dar mai puțin plăcut când nu funcționează asa cum vrei tu, dar vrei sa faci sa funcționeze. Dar sa zicem ca asa înveți una-alta.


#867
GUP

GUP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,351
  • Înscris: 24.03.2006
Nu stiu ce model de schimbator ai, dar e prima data cand aud ca schimbatorul loveste in cauciuc. Inainte de a mai ajusta ceva, verifica daca schimbatorul se afla in pozitia corecta, paralel (aliniat) cu foile. Daca nu se aliniaza vazute de deasupra ci par ca se intersecteaza, trebuie repozitionat inainte de a face orice setari. Schimbatorul se poate deplasa in urma unei cazaturi sau lovituri cu piciorul.

In mod normal, suruburile H si L nu le reglezi decat o data, la inceput, cu scopul ca lantul sa nu sara in afara foilor/pinioanelor! Odata setate corect nu le mai atingi! Daca freaca ajustezi tensiunea din cablu!

Daca nu ai facut-o deja, vezi urmatoarele clipuri.
Posted image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZNG7g83lI-s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/vcc5-ry4fA0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UkZxPIZ1ngY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kkL1vze6M4A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mj8HnAlPO1Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#868
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021
Era de la șurubul L pe care îl desfacusem prea mult. Am sesizat asta după ce aseară l-am strâns înapoi. Asta după ce, ulterior, il desfacusem mult dar mult . Asta a făcut sa îmi blocheze roata complet când coboram lanțul pe foaia mica, ce era înainte a fost pistol cu apa. Interlocutorul de mai sus mi-a spus ca șurubul L trage schimbătorul "mai spre mine", mai departe de roată, dar nu mi-a spus dacă șurubul trebuie strâns sau desfăcut. Îmi fine. Mi-am dat singur seama pentru ca, după ce am desfăcut șurubul prea mult, a făcut sa blocheze roata cu totul după ce a împins și mai mult schimbătorul spre cadru. Apoi mai târziu după ce au trecut nervii ( pentru ca da, ma enervasem rău de tot), am luat din nou bicicleta la reglat si am reușit sa o fac înapoi în 5 minute. Fără se exagerez. Am strâns șurubul L până roata a început sa se învârtă, schimbătorul nu mai atingea în cauciuc, apoi din șurubul de pe ghidon am mai ajustat acolo unde atingea lanțul de schimbător.
Este un schimbător de la Shimano Altus.

Iar problema nu este un caz izolat, pe site din România am găsit un singur articol la subiect. Poate nu a fost dezbătut subiectul la noi. . Însă, dacă cauți în limba engleză, găsești oameni cu aceeași problemă și peste tot ziceau același lucru : posibil anvelopa cu balonaj prea mare. 2,35 în cazul meu. Si crampoane, pentru ca acolo lovea schimbătorul : în crampoane. Pentru ca am umblat eu si făcut sa atingă schimbătorul de cauciuc. Si de ce înainte de a umbla nu atingea și acum atinge....aceste întrebări îmi puneam. Am citit ca și unul care avea cursieră a pățit la fel după ce a înlocuit anvelopele cu altele de alta dimensiune si îi atingea cauciucul în schimbător.

#869
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 17.12.2019
Șuruburile L și H reglează limitele de cursă ale schimbătorului. În nici o situație nu ar trebui să atingă anvelopa în el așa că ar trebui să verifici dacă este aliniat perfect cu foile pentru că din descriere pare răsucit puțin spre dreapta.

#870
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,677
  • Înscris: 22.05.2011
Ce cauciuc atinge schimbatorul bey fratilor ? ca nu pricep. Poate lantul sa atinga..

Schimbatorul se prinde de cadru in apropierea axului rotii, si orcat de long-cage ar fi nu are cum atinge cauciucul - poate spitele?

H si L ( high/ low) sunt reglaje limita stanga-dreapta care se fac odata; la montajul schimbatorului fara lant pus, sa cada vertical pe pinioanele din extreme (sa nu duca lantul in afara casetei)

Edited by jakota, 24 May 2023 - 07:27.


#871
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 17.12.2019

 DoarEu099, pe 23 mai 2023 - 11:05, a scris:

Am umblat acum câteva zile la schimbătorul de foi,

 jakota, pe 24 mai 2023 - 07:22, a scris:

Schimbatorul se prinde de cadru in apropierea axului rotii,
Să nu poți diferenția schimbătorul de foi de cel de pinoane dar să-ți dai cu presupusul pe cum ating ele în anvelopă ....

#872
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,677
  • Înscris: 22.05.2011

 exqusit_drunk, pe 24 mai 2023 - 07:38, a scris:

Să nu poți diferenția schimbătorul de foi de cel de pinoane dar să-ți dai cu presupusul pe cum ating ele în anvelopă ....

aha,  got it, thnx

 jakota, pe 24 mai 2023 - 08:00, a scris:


aha,  got it, thnx

neatent.. mintea m-a dus automat la schimbator spate unde e mai probabil  sa apara  dereglare  :)

#873
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,393
  • Înscris: 27.08.2013
În orice caz, este de analizat practiv ce face, cum influențează fiecare șurub. În principiu, la ambele schimbătoare limitează sau mărește cât „culisează”. Apasă manual pe bucățile ce culisează să înțelegi care e rolul acelor surubele; după nu o să mai conteze care cum se numește. Dar da, L vine de la Low, adică de la cât de low/jos poate coborî - adică cât de la stânga/apropiat de cadru pe foaia mică. Mie din ce descrii mi se pare că deraiorul față trebuie un pic repoziționat el însuși pe seat tube, adică câțiva milimetri probabil în sensul invers acelor de ceas(counterclockwise), astfel încât partea din spate să se îndepărteze un pic de cauciuc. Dar, ai grijă când îl deșurubezi să îl menții la aceași înălțime pe seat-tube. Chiar și câțiva milimetri îl pot deregla.
Și va fi iar de reglat, dacă va fi iar dereglat.

Edited by onisifor12, 27 May 2023 - 05:03.


#874
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021
Mai mult băgători în seama pe acest forum decât informații utile. Nu știu câți dintre voi chiar va dați cu adevărat pe bicicletă și doar stați aici sa va dați cu părerea. Știu sa fac diferențe între un schimbător de foi și unul de pinioane, știu ce problema am avut la schimbător si am făcut singur la loc. Si da, atingea cauciuc de schimbător, dar l-am făcut la loc fără ajutorul cuiva de aici. De când a intervenit problema și pana azi am mers 150 km cu bicicleta fără sa am alte probleme. Data viitoare mai bine îmi vad de treabă,nu mai scriu nimic indiferent de problemă pentru ca de fiecare data trebuie sa se găsească cineva sa facă pe deșteptul.

#875
IrishRiver

IrishRiver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,470
  • Înscris: 30.01.2014
Cum va curatati bicicleta la bloc ?

#876
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 17.12.2019
Înainte de a ajunge acasă treci pe la spălătorie. După ce ai ajuns acasă, cu diverse soluții mai mult sau mai puțin personalizate, cureți ce a mai rămas.
Eu folosesc un amestec de ulei de la Muc-Off (3 ml de wet + 1 ml de dry) și îl curăț cu amestec de motorină cu benzină în părți egale.

#877
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 06.09.2008
Personal nu le duc la spalatorie, risti sa bagi apa la bile/ rulmenti, de fapt peste tot.
Doar mtb-ul a vazut de 2x spalatoria in 5 ani.

Ies langa bloc cu lighean si burete daca e nevoie, dar mtb-ul de obicei il las murdar pe tevi, sterg punctele de contact si pe deasupra asa... mentenanta la transmisie fac, aia trebuie.
Cursiera cu servetele umede e destul.

Edited by sirgoofy, 30 May 2023 - 13:55.


#878
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 17.12.2019
Poate ar fi trebuit să specific că vorbesc de mtb. După o transmisie distrusă pentru că am lăsat lanțul cu noroi în el și o furcă pentru că a intrat apă în ea, am învățat cum se spală bicicleta cu jetul.

#879
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,398
  • Înscris: 06.02.2008
Am și eu o întrebare pentru cei care se pricep mai bine la camere de bicicletă. Am un mtb cu care mă mai dau și pe drumuri proaste/păduri. În vara asta am făcut pană de trei ori, n-am mai pățit așa ceva. De două ori spini și o dată o sârmă ca un cui. Ce recomandați să-mi iau, soluție din aia de se injectează în cameră odată cu aerul sau să iau cameră autoreparatoare? Să schimb camera la fața locului sincer nu prea am chef, deși am mai schimbat camere și pus petice, nu-s novice. Vreau să pot continua deplasarea după ce refac presiunea, să ajung acasă pe ea, nu pe lângă. Eventual link cu produsele recomandate și felul cum au funcționat dacă a fost cazul. Mulțumesc!

Edited by caiuscorneliu, 21 August 2023 - 13:35.


#880
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 06.09.2008
Ori faci tubeless (probabil complicat la bicla mai veche si ~scump)... ori iei camera de rezerva cu tine, + leviere si pompa.
Eu merg pe varianta 2  Posted image

Camerele cu lichid in ele n-am incercat,fiindca-mi par stupide ca "solutie" Posted image
De ce ai lua o camera cu solutie care are + ~100gr si poate va functiona (inchide spartura) cand poti lua camera de rezerva care sigur va functiona ?

Evident verifici cauciucul cu mana inainte sa schimbi camera, sa scoti spinul/ sarma etc.

Iar acasa peticesti camera in liniste, am o camera cu 5-6 petice.

Mai depinde si ce anvelopa ai, si greutatea ...

Edited by sirgoofy, 21 August 2023 - 14:01.


#881
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,398
  • Înscris: 06.02.2008
Păi tocmai asta aș evita, să schimb anvelopa în drum. Penele, într-adevăr, mi le-am făcut acasă cu petice și toate cele. La ieșirile mele destul de scurte, de maxim două ore și 20-30 km, prefer să iau cu mine o pompă micuță pe care s-o atașez la cadru și atât. Să nu trebuiască să car mai multe, să mă murdăresc ca naiba pe mâini. Sunt comod, toate ieșirile mele sunt de plăcere, nu mă iau la întrecere, nu mă suprasolicit, practic niște plimbări cu căști în urechi și voie bună :D

Edited by caiuscorneliu, 21 August 2023 - 22:30.


#882
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 17.12.2019
Un prieten de ieșeală a folosit Stan's NoTubes și când a schimbat anvelopele a găsit zeci de spini în fiecare cameră. Utilizarea e limitată la maxim 2 ani dar nu permite beutilizarea bicicletei pe perioadă mai lungă fiindcă se întărește. Eu am încercat Slime și am venit pe lângă bicicletă din pădure în urma unui snake bite pentru că soluția slime, pe lângă faptul că nu a astupat spărturile a făcut imposibilă aderarea petecelor ce le aveam la mine. De atunci am revenit la camera de rezervă plus 2-3 petece autoadezive.
Ambele soluții afectează ventilele.

Edited by exqusit_drunk, 22 August 2023 - 06:20.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate