Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 

Repararea bicicletei

- - - - -
  • Please log in to reply
895 replies to this topic

#847
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021

 onisifor12, on 25 februarie 2023 - 19:44, said:

Șanse foarte mari să meargă pe același. Dacă nu ai joc în monobloc nu ai de ce să îl schimbi.

Nu are joc deloc, însă cam ruginește ( în partea stângă mai exact, între pedale si cadru). Insa întrec sa întrețin cu WD 4O. Chestia ca as vreau sa iau piesele din timp ca sa am pe ce pune mana la nevoie. Pinioanele de care ziceam mai sus si lanțul le-am cumpărat încă de anul trecut. Am si un set de anvelope ( sunt tubeless ele) pe care încă nu le-am montat.

#848
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013
Nu e rea idea ta, dar în general monoblocul este ultima problemă în ceea ce privește transmisia atât timp cât rulează lin în gol - asta simți fără lanț pe el - și nu are joc. În orice caz, un monobloc decent costă până în 100 de lei, nu are rost să te „arunci” la cine știe ce.

#849
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 06.09.2008
Nu mai da cu wd40, nu e o solutie buna de ungere, fiind mai mult solvent.
Ia ceva mai potrivit...  in functie de ce vrei: ulei de lant, vaselina, spray siliconic ..

Si lasa monoblocul in pace, rezista multi ani... ca a ruginit un pic axul ala pe care se prinde pedalierul, chiar nu conteaza.
Gasesti monobloc si peste 2-3-10 ani... oricum exista solutii superioare : un monobloc modern (gen cupe) + pedalier cu ax integrat.

Pe viitor daca schimbi lantul la timp nu e nevoie sa cumperi alta caseta, schimbi lantul la timp si folosesti aceeasi caseta 3-5 lanturi.
Bine la 8 viteze caseta e ieftina.

Edited by sirgoofy, 25 February 2023 - 20:38.


#850
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013
Există și WD-40 special pentru uns.

#851
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 06.09.2008
^ daca mi te adresezi:

Exista, insa ma indoiesc ca asta are domnul.
Daca foloseste wd40 obisnuit mai mult rau face.

@ DoarEu099
ca sfat,nu te apuca sa faci stoc de piese, acum ai bicicleta ieftina, cu piese ieftine, e bine ca inveti ce sa faci si ce nu.
Piese se vor gasi, nu dispar monoblocurile pe patrat ori casetele de 8 viteze.

E foarte posibil ca-n viitor sa vrei alt gen de bicicleta... daca mergi asfalt, ori sa vrei mtb pe 29" cu furca mai buna... astea vor veni cu alte piese oricum.

Edited by sirgoofy, 25 February 2023 - 21:06.


#852
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021
Merci amândurora pentru răspunsuri. Referitor la pinioane, le-am montat eu în 2021 si rulat tot anul trecut. Insa la o o uzura de 1% pe leră imediat am mers cu lanț nou la schimbat. Mi-a zis si la atelier ca, făcând asta din timp, salvez atât pinioanele cât si foile. De fapt asta am citit si pe internet, recomandări.  De multe nu am avut bani suficienți pentru un lanț si altele ce se mai cereau la ea pentru service ( situații), iar după ce ajungea lanțul la 1% nici nu mai ieșeam cu bicicleta pana nu o puneam la punct. Știind ca făcând exces de zel, îmi fac mie rău la buget mai încolo
. Știu ce înseamnă sa înlocuiești si toată transmisia complet ( pinioane, foi, lanț) + montaj si upgrade la frâne, in 2020 am ajuns la aproape 900 lei din care 360 a costat numai transmisia. Asta pentru ca am zis sa pun ceva de la shimano nu piese de la Decathlon care se uzează extraordinar de repede. Acum am pinioane tot de la shimano ( cum mereu am folosit de atunci) , însă e 12x32 si de multe ori se îngreunează lanțul la urcare/coborâre pe anumite viteze si nu este pentru ca este prost reglat schimbătorul. Măcar atât am învățat și eu : sa regelez schimbătoarele!
Acum vreau sa montez pinioane de la Shimano Acera 11x34T pe care le-am cumpărat anul trecut. Am zis sa încerc și raportul acesta. De fapt ce ma îmbăt cu apa rece, niciodată nu am știu ce număr de dinți folosesc pentru ca am mers doar ce recomanda la atelierul unde reparam înainte bicicleta ( altundeva in afara de decathlon) , dar mai târziu m-am trezit interzis in magazin/atelier din cauza ca sunt blogger ca hobby  si când descriu situații îmi place sa punctul pe i. L-am pus poate prea mult si a fost cu referire la general oricum , dar cam bătaie de joc după ce am fost client fidel care am făcut ceva vânzare la acel magazin. In fine, sa vedeți si voi ce vipere de oamnei trăiesc în această comunitate unită ce suntem.

De atunci am luat totul in propriile mâini si am zis ca pe viitor sa îmi caut singur piese, cumpăr online si montez în decathlon, decât sa fac vânzare unui neica nimeni care mai târziu când îl apuca îmi dă BAN în magazin. Poate a fost un scop in viața, ca eu sa învăț mai multe despre biciclete si nu neapărat sa trăiesc pe seama celor de la atelierul unde mergeam înainte. Si roata de mai sus mi-am dat seama ca este compatibilă după ce ulterior am comparat cu alta roată care avea aceleași specificații, doar ca era produsa de decathlon ( si in întrebări era o postare in care cineva întreba dacă roata este compatibilă cu Rockrider 520 si decathlon zicea ca da). Acolo mi-am dat seama, dar totuși am zis sa iau ceva mai scump. Băiatul de la atelier unde mi-a dat ban, a crezut ca se răzbuna pe mine. Dar acolo unde exista pasiune nimic nu îți îngrădește dreptul sa mergi pe bicicletă.

Si știu ca piesele se vor fabrica in continuare, ca voi găsi piese pentru bicicleta și peste mulți ani, însă de multe ori se întâmplă sa nu am bani pe moment si sa trebuiască sa fac pauza pana găsesc.   De aceea caut sa fac rezerve de piese, nu multe, dar măcar sa asigure strictul necesar cât sa nu ma tina pe loc, plus de asta nu stau sa ma îngrămădesc eu pentru ca lăsând totul sa se adune, apoi ma trezesc cu o lista lunga de cumpărat de îmi fac cruce când vad cât ma costa. Uite numai acum o roata cât coasta. In schimb monobloc nu voi cumpăra încă. Si nici alta bicicleta nu intenționez sa iau pentru ca la preferințele mele, nu prea am buget momentan si dacă as avea, dar nu as avea spațiu pentru a doua bicicleta.   Încă mai am de învățat despre biciclete, componente, piese si trebuie sa recunosc ca următoarea bicicleta va fi o cursiera pentru mine.  Până atunci am destule probleme pe acasă eu fiind aparținător de persoană bolnava oncologic si de aceea nu îmi permit sa arunc cu banii pe tot ce vreau eu. Pentru ca eu da, visez la alta bicicleta ( mai ales de șosea care ajunge undeva la 5000 lei ) , dar mai important sa fie alții din familie sănătoși. Ca  timp pentru biciclete am pana la bătrânețe. Am 32 ani, apropo.






#853
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 06.09.2008
Mulți înainte.

Dacă nu ai planuri sa schimbi bicla sigur poți să mai iei ceva piese de rezervă, ziceam doar sa ai o perspectiva.



#854
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021
Deci nu înțeleg următoarele : îmi trebuie un monobloc de 68x118 cu ax pătrat ( as prefera piesa cu rulmenți din otel). , însă pe bicicletă pot monta și alt monobloc cu alta mărime spre exemplu 68x 117,5? Mi-e teamă ca altă mărime de monobloc sa nu dea peste cap schimbătorul de foi, adică sa îl deregleze cum s-a mai întâmplat odată cum un "specialist" care a montat ceva incompatibil si a dat totul peste cap : lanțul care freca de schimbătorul de foi. Mecanicul era mai varză decât mine pentru ca nici măcar nu a putut regla ce chiar el a dat peste cap.

Si la ce se referă un monobloc compatibilil JIS, J-SQUARE? Am găsit ceva pe internet, las și o poză. Nu știu dacă ar fi sau nu ok pentru bicicleta mea.

Attached Files


Edited by DoarEu099, 07 March 2023 - 09:24.


#855
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021
M-am documentat eu iar JIS vine de la producție japoneza. ISO producție europeana. Dar acum alta întrebare : care este mai bun?

Edited by DoarEu099, 07 March 2023 - 13:39.


#856
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021
Cred ca am răspuns singur la întrebare. Am sucit internetul pe toate părțile și am aflat ca Shimano folosește doar JIS. Deci ce am eu nevoie este JIS eu având și angrenajul tot shimano , iar monoblocul de mai sus ar fi compatibil pentru bicicleta mea. Până si un monobloc de 118mm de la shimano are rulmentul tot JIS. Toate de la Shimano sunt JIS și nu ISO.

Las și o poza ca dovada. M-am lămurit singur pana la urma.

Din ce informații am citit pe internet, se recomandă a se folosi monobloc JIS cu pedalier tot JIS. Cu mici excepții se poate folosi ISO cu JIS sau viceversa.

Am încheiat aici discuția. Deja m-a luat durerea de cap.

Attached Files



#857
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013
Dacă freacă foile/pinioanele îl reglezi din „rotița” de la manetă - tensionezi sau detensionezi cablul.

#858
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,717
  • Înscris: 21.08.2008
Am o eliptica de multi ani, cursiera am vandut-o si execut doar in interior, e mai sigur.
Stie cineva unde pot gasi sau care sunt specificatiile piulitelor care merg pe filetele pedalelor? Stiu doar ca sunt cu pas mic, probabil M10 sau 12, au fost cu autoblocare dar s-au ratacit la o reconditionare facuta anterior.

La eliptica este un ax care tine bara pe care stau talpile dar sistemul de prindere este identic ca la biciclete, cu strangere in fata si desfacere in spate. Axul filetat este mai lung, trece prin bratul pedalier si are/avea o piulita de strangere cu autoblocare pe fiecare pedala.

#859
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 06.09.2008
Dane, esti  cel caruia i-a cazut bicicleta din suportul de pe masina ?
Daca asta te-a facut sa te lasi de ciclism, te lasi prea usor.
M-as fi lasat de carboane scumpe, se poate merge si pe alloy...


ontopic: habar n-am ce pas are filetul Posted Image, ia 1 pedala/ ax si mergi prin magazinele de bricolaj, cel mai sigur.
Fara acele piulite se desfac pedalele ? eventual cu pasta de retinere.

Edited by sirgoofy, 06 April 2023 - 13:57.


#860
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,717
  • Înscris: 21.08.2008
Da, a căzut sărăcuța dar acum multi ani, vreo 10 cred.
Pe traseele pe care mergeam de obicei, este acum un trafic infernal, au loc accidente dese, pe bicicleta eu mai lipseam. Oricum am făcut cele mai lungi și grele trasee de șosea din județ, m-am liniștit, fac in casă cu laptopul in fata urmărind in direct finalele curselor in direct.

Am incercat sa elimin jocurile din bucșele elipticei dar pe dreapta se desface șurubul daca pun adaus între tija de metal și bucșă. Am eliminat și merge ok acum dar as vrea sa ii pun și acele piulițe, pentru siguranța, e cam neplăcut să îți cada "pedala" și să trebuiască remediat in timpul antrenamentului.
Cică e filet cu pas fin, pare să fie M peste 12, poate 14, nu știu cât are bicicleta dar voi incerca în oraș.

#861
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 17.12.2019
Să ai în vedere pe lângă dimensiunea și pasul filetului și sensul lui pentru că unul e pe dreapta și altul pe stânga.

#862
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,717
  • Înscris: 21.08.2008
Da, stiu, tocmai ca pe dreapta se desface in senzul normal de pedalat.
Voi lua ambele tije filetate, sa fiu sigur desi acum pare ca este ok.

#863
DoarEu099

DoarEu099

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 30.07.2021
Am umblat acum câteva zile la schimbătorul de foi, la șuruburile H si L, pentru a nu mai freca lanțul de schimbătorul de foi când foloseam foaia 42T si pinioanele de viteză ( 13-15 T). Este și pinion  mai mic, cel de 11, dar nu merg deloc pe el. Am reușit sa fac ca sa nu mai atingă lanțul de schimbător pe aceste viteze, dar astăzi am avut o urcare mica si când am coborât lanțul pe foaia mica, cea de 24, am mutat lanțul pe pinioane  34 T, 26 sau 23, dar acum atinge schimbătorul în cauciuc. M-am descurcat în urcare și cu foaia mijlocie, cea de 34T în combinație cu penultimul pinion pentru urcare. O urcareParcă as vrea sa umblu la schimbător, parca nu gândindu-mă ca reglez într-o parte și dereglez iar la pinioanele de viteză din nou. Oricum foaia cea mica sta cam degeaba ( până anul trecut foaia de 42T stătea cam degeaba.). Acum m-am reprofilat,, antrenat mai mult. Însă totuși care dintre șuruburi trage schimbătorul mai spre mine : H sau L? Am și niște anvelope imense de 2, 35, cred ca sunt biciclist care merg pe sosea cu asa anvelope dar whatever. Am acasă niște anvelope de 2,25 si ma gândesc ca punând dimensiune mai mica nu va mai atinge schimbătorul în cauciuc. Pe viitor voi cumpăra totuși anvelope mai mici de atât, Continental Double Fighter 3 ca exemplu.

#864
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 06.09.2008
trebuie sa mai strangi surubul L, asta la modul simplist, .. situatia de obicei e mai complicata.

Si daca mergi prin oras cauta anvelope mai usoare, double fighter par sa aiba 900+gr, foarte grele... de acolo or avea numele, te lupti cu ele :P

Edited by sirgoofy, 23 May 2023 - 12:34.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate