Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...
 Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...
 Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii

Cat ar costa acest poster, se poa...
 Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...
 

De ce vor atâția politicieni un proiect imobiliar în locul Gării de Nord din București?

* * * * - 3 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
105 răspunsuri în acest subiect

#1
Koal

Koal

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.994
  • Înscris: 21.08.2008
Gara de Nord din București este, în opinia unor CFR-iști fideli meseriei lor, singura gară din țară, restul sunt stații!

Gara de Nord, inaugurată în 1872, numită la vremea aceea Gara Târgoviștei, după Calea Târgoviștei - actualmente Calea Griviței, și era inițial punctul central al rutei feroviare Roman - Galați - București - Pitești, este cea de-a doua Gară ca vechime din București, după Gara Filaret (1869, devenită autogară), și una din cele mai vechi din țară, cel mai important nod feroviar al țării, de aici pleacă trenuri către toată provincia!

De asemenea Gara de Nord este un important nod de transport pentru București, pe acolo trec numeroase autobuze, există și stații de taxi și, cel mai important, este unul din nodurile deservite de mai multe magistrale de metrou, poți ajunge relativ ușor de la Gara de Nord către majoritatea cartierelor Bucureștene și Ilfovene.

Tocmai aceste considerente fac ca mutarea Gării să fie extraordinar de dificilă și să ridice multe inconveniente!

Cu toate astea există oameni care se sinucid politic aruncând în dezbatere publică periodic subiectul mutării Gării de Nord.

Exact acum un an de zile chiar și redactorul șef al publicației Ziarul Financiar, Cristian Hoștiuc, era și el un avocat al mutării, spunând că în acel loc, la câteva sute de metrii de Complexul Comercial Orhideea, ar fi nimerit un nou mall - deși Bucureștiul nu duce lipsă de mall-uri, iar Gara de Nord și în configurația actuală are câteva magazine și un food-court.

În postările următoare aș dori să aduc în discuție câteva proiecte care au fost propuse pentru modernizarea sau înlocuirea actualei Gării de Nord, argumentele în favoarea mutării, dar și argumentele pentru păstrarea Gării pe acest amplasament, și tare aș vrea să aflu și opiniile voastre!

.

Editat de Koal, 19 aprilie 2024 - 18:25.


#2
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 89.112
  • Înscris: 14.10.2008
Nu doresc asta, dar de multe ori am impresia ca CFR si trenurile in Romania vor disparea. Pe rutier deja se fac autostrazi si Dex-uri, dar la calea ferata totul se duce inapoi si tot mai jos.

#3
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 122.851
  • Înscris: 07.02.2003
Ar fi interesant, Gara de Nord sa fie le Podul Grant.

#4
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.777
  • Înscris: 08.10.2004
de ce ? pt ca e o vaca imensa de muls. iti dai seama cati miliardari se fac peste noapte numa daca se zvoneste ca porneste proiectul ala?  doar zvon, nici nu trebuie sa se adevereasca ....

sunt o gramada de alte probleme de rezolvat in bucuresti, ar fi o idiotenie totala ca lumea sa accepte asa ceva.

#5
anonimuI

anonimuI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.156
  • Înscris: 14.09.2021
Nu se mai justifică gara de nord să fie unde e acum.

Editat de anonimuI, 19 aprilie 2024 - 18:51.


#6
Romanwraig

Romanwraig

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 688
  • Înscris: 14.12.2009

View PostanonimuI, on 19 aprilie 2024 - 18:45, said:

Nu se mai justifică gara de nord să fie unde e acum.
Ceva argumente ?

#7
anonimuI

anonimuI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.156
  • Înscris: 14.09.2021

Vizualizare mesajRomanwraig, pe 19 aprilie 2024 - 18:49, a scris:

Ceva argumente ?
E și metrou care merge paralel cu liniile de tren 2.2 km.

Care e rostul să fie tren și sus și sub pământ?

Editat de anonimuI, 19 aprilie 2024 - 18:52.


#8
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 89.112
  • Înscris: 14.10.2008
Mie Gara de Nord mi se parea ca e prea in oras. Si ca trenurile fac cam mult pana la locul de la care chiar incepeau sa se departeze de Bucuresti. Am mers cu trenul Bucuresti-Slatina prin Pitesti (si acolo in oras si un du-te vino cu schimbarea sensului de mers) intre anii 2004 si 2010.

#9
anonimuI

anonimuI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.156
  • Înscris: 14.09.2021
Aici ar trebui să se mute Gara de Nord, 2.2 km mai în spate că e metrou exact acolo.

https://www.google.c...i8192?entry=ttu

#10
Romanwraig

Romanwraig

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 688
  • Înscris: 14.12.2009

View PostanonimuI, on 19 aprilie 2024 - 18:51, said:

E și metrou care merge paralel cu liniile de tren 2.2 km.

Care e rostul să fie tren și sus și sub pământ?
Asta nu este un argument, doar nu folosesti trenul in loc metrou pentru 2.2km.Cu ce ne ajuta sa mutam gara 2.2 km ? Care este castigul pentru populatia Bucurestiului ? Si daca este vreunul, merita costurile ?

Editat de Romanwraig, 19 aprilie 2024 - 19:02.


#11
anonimuI

anonimuI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.156
  • Înscris: 14.09.2021

View PostRomanwraig, on 19 aprilie 2024 - 19:00, said:

Asta nu este un argument, doar nu folosesti trenul in loc metrou pentru 2.2km.

Nu ai înțeles - coboară lumea din metrou și merge la gară sau coboară lumea din tren și ia metroul.

Nu trebuie să mai meargă trenurile 2.2 km în oraș.

#12
loren2

loren2

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 550
  • Înscris: 08.11.2023
E prima data cand aud ca sunt cohorte de politicieni care vor sa curete gara de nord de acolo.

#13
anonimuI

anonimuI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.156
  • Înscris: 14.09.2021

Vizualizare mesajRomanwraig, pe 19 aprilie 2024 - 19:00, a scris:

Cu ce ne ajuta sa mutam gara 2.2 km ? Care este castigul pentru populatia Bucurestiului ? Si daca este vreunul, merita costurile ?

Se curăță zona de gunoaiele alea de linii de tren și ce mai e acolo.

Gara poate să o și dărâme că a trecut vremea ei de minim 30 de ani.

#14
Romanwraig

Romanwraig

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 688
  • Înscris: 14.12.2009

View PostanonimuI, on 19 aprilie 2024 - 19:05, said:


Se curăță zona de gunoaiele alea de linii de tren și ce mai e acolo.

Gara poate să o și dărâme că a trecut vremea ei de minim 30 de ani.

Deci numai daca darama gara si scoate liniile se face curatenie . Cam cat ar costa lucrarea si ce primesc bucurestenii in schimbul acestor bani platiti din buget ?

#15
anonimuI

anonimuI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.156
  • Înscris: 14.09.2021

Vizualizare mesajRomanwraig, pe 19 aprilie 2024 - 19:15, a scris:

Deci numai daca darama gara si scoate liniile se face curatenie . Cam cat ar costa lucrarea si ce primesc bucurestenii in schimbul acestor bani platiti din buget ?

Dar cine spune că trebuie primăria să facă asta? Vinde cine are gara și cine are terenurile până după podul Grand.

Bucureștenii sunt proprietari în apartamentele din blocurile de lângă gară, nu pe gară și pe terenurile alea.

Editat de anonimuI, 19 aprilie 2024 - 19:20.


#16
Romanwraig

Romanwraig

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 688
  • Înscris: 14.12.2009

View PostanonimuI, on 19 aprilie 2024 - 19:17, said:


Dar cine spune că trebuie primăria să facă asta? Vinde cine are gara și cine are terenurile până după podul Grand.
Pai si cine are gara si terenurile ?

#17
anonimuI

anonimuI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.156
  • Înscris: 14.09.2021

Vizualizare mesajRomanwraig, pe 19 aprilie 2024 - 19:19, a scris:

Pai si cine are gara si terenurile ?

Nu știu că mi-e lene să caut pe internet dar se poate vinde ca orice fabrică a statului care s-au vândut după revoluție.

Dacă sunt ale primăriei se găsesc rapid cumpărători.

De ce lumea trebuie tot timpul să facă statul sau primăria ceva pentru ei?

Vinde primăria și fac alții.

Editat de anonimuI, 19 aprilie 2024 - 19:30.


#18
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.771
  • Înscris: 16.08.2010
Hai să vindem și ce a mai rămas.

Ultimul care pleacă stinge lumina. Remember?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate