Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plata cu cardu si bacsisu

Primire bani din Danemarca prin N...

Alerta securitate Fedora Linux 40...

Problemuțe sistem audio ma&#...
 Renovare balcon

installation has failed there was...

Montura polara.....

Sfat inchiriere locuinta unei per...
 Sursa stereo -> amplif mono

Dan Blondu vs. Marian Piciu

Side - Antalya

Nume fetita - international dar c...
 A fost lansat MX Linux 23.3

Pompa bazin gradina

Nici pescarii nu mai sunt ce-au f...

Arici in curte
 

Durata de viata DISC de frana vs PLACUTE frana

- - - - -
  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#37
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 02.08.2021
În principiu te uiți dacă au buză.
Pe marginea discului se formează o buză, dacă e mai adâncă de 2,5-3 mm trebuie schimbat.
Acolo unde am pus săgeata.

Dai cu degetul pe el, dar cu grijă, să fie rece.

Attached Files



#38
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,068
  • Înscris: 03.12.2005
Valerica, ai plecat iar pe ulei. Mai taie din ele ca nu ai atata uzura disponibila la turisme. E fonta, nu e lemn de brad. Ma uit in catalog la un disc BMW OE. Grosimea de nou 30mm. Limita de uzura 28.4mm.
Adica 0.8mm pe fiecare fata, ca sa nu te incurci in socoteli.

#39
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,732
  • Înscris: 22.02.2007
RAspunsul e unul singur: discurile se schimba atunci cand grosimea lor este sub cea indicata de producator. de ex, la O2 2010 cu motor de 2.0 discurile noi au 25 mm, la 22 se schimba,

#40
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,909
  • Înscris: 21.03.2020

View Posttfmercedez, on 22 martie 2024 - 12:48, said:

eu am specificat, ca am pastrat "reteta" producatorului.  Placute si discuri OEM
Degeaba ai specificat pentru ca depinde de la producator la producator, fiecare ce alege sa puna OEM si chiar de lotul de productie al acelusiasi producator ca si ala schimba pe parcurs furnizorul, dupa cum ii suna lui mai convenabil Posted Image Azi pune placute ATE maine pune TRW sau TExtar. La fel poate sa faca si cu discurile ...

Fi-miu a mers cu discurile pana s-au facut foita si s-au dezintegrat... Am ramas socat: cica ii scartaiau lui putin da a zis ca asa face toate :D

Edited by GlCA_Contras, 22 March 2024 - 18:06.


#41
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,514
  • Înscris: 27.10.2007

View PostValy_User, on 22 martie 2024 - 16:05, said:

În principiu te uiți dacă au buză.
sau folosesti un subler pentru discuri de frana.
teoretic orice service ar trebui sa aiba. cred ca e obligatoriu si la vulcanizari.

#42
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 16.10.2018

View Posttfmercedez, on 22 martie 2024 - 13:37, said:


Am fost surprins sa aud ca trebuie schimbate si discurile, (la Opel le-am schimbat dupa 200000km cele din față si cred ca erau cele originale). Pe spate le-am schimbat pe la 300.000km.

Dacă-ți zic că la Opel am schimbat plăcuțele față (pe oe) la 168k km și am dat mașina la casare la 330k cu discuri originale ce aveau șant de 1.5 mm iar pe spate ferodourile le-am schimbat la 290k nu mă crede nimeni. La Fabia 3 la cei 110k actuali plăcuțele au uzură 25% iar discurile un pic de șant, vedem ce zice reprezentanța la revizie... La Golf văd cum stă treaba la început de aprilie când trec la ”îmbrăcămintea de vară”...

View PostGlCA_Contras, on 22 martie 2024 - 18:08, said:


Fi-miu a mers cu discurile pana s-au facut foita si s-au dezintegrat... Am ramas socat: cica ii scartaiau lui putin da a zis ca asa face toate Posted Image
... ”așa face toate” mi-au zis și mie la Fabia 3 (la o săptămână de la ridicarea de la dealer, la prima ploaie - scârțăieli -nenorocire). Am mers glonț la ei și m-au liniștit, cică eco...

#43
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,966
  • Înscris: 15.06.2007

View Postsebulbus, on 22 martie 2024 - 14:43, said:

Si nu puteai chiar deloc sa iti exersezi aptitudinile de pensionar un pic mai pe dreapta? Banda aia nu merge unde aveai tu treaba?
nu, pentru ca banda 2 era inainte si stanga iar banda doi pentru la dreapta, si cu verde intermitent.

View PostValy_User, on 22 martie 2024 - 16:05, said:

În principiu te uiți dacă au buză.
Pe marginea discului se formează o buză, dacă e mai adâncă de 2,5-3 mm trebuie schimbat.
Acolo unde am pus săgeata.

Dai cu degetul pe el, dar cu grijă, să fie rece.
am masurat cu un șubler prin gaurile de la roti, la prima masuratoare a iesit 1mm, dupa mai multe strofocari am masurat un pic sub 2 mm, sa zicem 1,8-1,9mm

View PostGlCA_Contras, on 22 martie 2024 - 18:08, said:


Fi-miu a mers cu discurile pana s-au facut foita si s-au dezintegrat... Am ramas socat: cica ii scartaiau lui putin da a zis ca asa face toate :D

Imi amintesc ca mergeam odata in spatele unui autotren, un fel de basculanta articulata, agricola. La o frana la calea ferata a cazut ceva semicerc, rotund metalic destul de mare, de la ultima punte de roti. Am crezut ca era discul de frana, dar camioanele folosesc tamburi cu saboti.

Edited by tfmercedez, 22 March 2024 - 21:00.


#44
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 02.08.2021

View Posttfmercedez, on 22 martie 2024 - 20:59, said:

am masurat cu un şubler prin gaurile de la roti, la prima masuratoare a iesit 1mm, dupa mai multe strofocari am masurat un pic sub 2 mm, sa zicem 1,8-1,9mm
Vezi și plăcuțele cum sunt. Alea mai trebuie să aibă 2-2,8mm carne. Atenție, te uiți doar la materialul de fricțiune, nu și la placa pe care stă. Cea care vine în etrier e placa, pe ea e lipit ferodoul, la ăla te uiți. E foarte bine, dacă ai posibilitatea să te uiți la cea din interiorul roții, pentru că se tocește mai repde(pistonul apasă prima dată pe ea). Am pus cu săgeată exact la ce trebuie să te uiți. Și în special uită-te la partea plăcuței care e mai înspre centrul roții, deoarece ea se tocește puțin mai repede. La câți kilometri ai spus că au, cred că sunt destul de tocite.
Când se duc plăcuțele, poate ar fi bine să schimbi și discurile, dacă e atât de uzat discul.

Attached Files


Edited by Valy_User, 22 March 2024 - 21:10.


#45
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,966
  • Înscris: 15.06.2007

View Poststrongsss, on 22 martie 2024 - 20:33, said:


sau folosesti un subler pentru discuri de frana.
teoretic orice service ar trebui sa aiba. cred ca e obligatoriu si la vulcanizari.
poti masura si cu un subler normal, ca are si in capat tija cu care poti propti de disc si cu muchia de buza.

View Postal bundy ro, on 22 martie 2024 - 17:29, said:

RAspunsul e unul singur: discurile se schimba atunci cand grosimea lor este sub cea indicata de producator. de ex, la O2 2010 cu motor de 2.0 discurile noi au 25 mm, la 22 se schimba,
si tu de unde anume ai informatia exacta? Daca stii la O2, nu se poate afla si la O3?

Uite codul vin

[ https://i.postimg.cc/BvQpp6f4/20210625-172246.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#46
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,732
  • Înscris: 22.02.2007

View Poststrongsss, on 22 martie 2024 - 20:33, said:

sau folosesti un subler pentru discuri de frana.
teoretic orice service ar trebui sa aiba. cred ca e obligatoriu si la vulcanizari.
sau un subler normal si 2 distantiere.

ce discuri ai pe fata ?

poti avea asa: de 24 si minim e 21, de 25 si minim e 22, de 30 si minim e 27
pe spate : 10 cu 8, 22 cu 20.

vrei si pentru placute?
pe spate minim 2 mm fara suport, si pe fata la fel.

#47
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,966
  • Înscris: 15.06.2007
Deci in toate cazurile este vorba de 3mm/2, adica buza de 1,5mm maximum, caz in care se pot considera uzate toate.

#48
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,375
  • Înscris: 22.10.2007
Trebuie masurata suprafata de franare, buza rugineste si pare mai groasa.

#49
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,068
  • Înscris: 03.12.2005

View PostValy_User, on 22 martie 2024 - 21:04, said:


E foarte bine, dacă ai posibilitatea să te uiți la cea din interiorul roții, pentru că se tocește mai repde(pistonul apasă prima dată pe ea).

Daca ai grosimi perceptibil diferite intre placute e din cauza ca ti s-au intepenit stifturile de culisare ale etrierului si nu se retrage la eliberarea franei. Cat timp alea merg corect etrierul nu exercita vreo forta de franare perceptibila asupra discului.
Placutele plutesc foarte aproape de fata discului fara frana aplicata. De-aia si auzi cum freaca atunci cand pui in miscare vreo masina care a stat cat sa rugineasca alea superficial.

#50
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,462
  • Înscris: 28.10.2018
Durata de viata discuri si placute de frana la masinile plug-in hybrid si electrice = durata de viata a masinii. Nu le schimbi niciodata, chiar daca folosesti masina 15 ani.

#51
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,413
  • Înscris: 23.04.2007
Deja se vorbeste de discuri/placute dubdimensionate intentionat pt electrice. Producatorul castiga cativa euro per masina vanduta si te mai taxeaza o data pe la 100k(cine stie) cand trebuie sa le schimbi.

#52
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 02.08.2021
Păi gândește-te să Totyota pe majoritatea hybridelor pun tamburi pe spate.
Cumva ar trebui să fie mai ok, pentru că nu mai sunt folosiți așa de mult și nu se mai încălzesc așa de tare.
În plus, din cauza utilizării mai rare discurile de frână ar fi ruginit.

#53
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 02.08.2021

View PostValy_User, on 22 martie 2024 - 12:52, said:

Pe cantul discului sunt niște teșituri care îți arată până unde merg folosite.
Apropo, așa arată teșiturile depsre care vorbeam.
Dar nu este foarte bine să te iei după ele, deoarece te pot induse în eroare, fiindcă fix pe marginea discului se formează acea buză.
[ https://c4owners.org/images/c4/service/wear.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#54
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,732
  • Înscris: 22.02.2007
tesitura aia a fost facuta pentru echilibrare dinamica a discului, nicidecum pentru uzura.
https://www.linkedin...isc-zhilong-han

Vizualizare mesajValy_User, pe 23 martie 2024 - 11:44, a scris:

Apropo, așa arată teșiturile depsre care vorbeam.
Dar nu este foarte bine să te iei după ele, deoarece te pot induse în eroare, fiindcă fix pe marginea discului se formează acea buză.
[ https://c4owners.org/images/c4/service/wear.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Nicidecum, aia e pentru echilibrare dinamica a discului.

https://racingbrake....amic-balancing/

Edited by al bundy ro, 23 March 2024 - 12:31.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate