Durata de viata DISC de frana vs PLACUTE frana
#37
Posted 22 March 2024 - 16:05
În principiu te uiți dacă au buză.
Pe marginea discului se formează o buză, dacă e mai adâncă de 2,5-3 mm trebuie schimbat. Acolo unde am pus săgeata. Dai cu degetul pe el, dar cu grijă, să fie rece. Attached Files |
#38
Posted 22 March 2024 - 16:44
Valerica, ai plecat iar pe ulei. Mai taie din ele ca nu ai atata uzura disponibila la turisme. E fonta, nu e lemn de brad. Ma uit in catalog la un disc BMW OE. Grosimea de nou 30mm. Limita de uzura 28.4mm.
Adica 0.8mm pe fiecare fata, ca sa nu te incurci in socoteli. |
#39
Posted 22 March 2024 - 17:29
RAspunsul e unul singur: discurile se schimba atunci cand grosimea lor este sub cea indicata de producator. de ex, la O2 2010 cu motor de 2.0 discurile noi au 25 mm, la 22 se schimba,
|
#40
Posted 22 March 2024 - 18:08
tfmercedez, on 22 martie 2024 - 12:48, said:
eu am specificat, ca am pastrat "reteta" producatorului. Placute si discuri OEM Fi-miu a mers cu discurile pana s-au facut foita si s-au dezintegrat... Am ramas socat: cica ii scartaiau lui putin da a zis ca asa face toate Edited by GlCA_Contras, 22 March 2024 - 18:06. |
#41
Posted 22 March 2024 - 20:33
Valy_User, on 22 martie 2024 - 16:05, said:
În principiu te uiți dacă au buză. teoretic orice service ar trebui sa aiba. cred ca e obligatoriu si la vulcanizari. |
#42
Posted 22 March 2024 - 20:42
tfmercedez, on 22 martie 2024 - 13:37, said: Am fost surprins sa aud ca trebuie schimbate si discurile, (la Opel le-am schimbat dupa 200000km cele din față si cred ca erau cele originale). Pe spate le-am schimbat pe la 300.000km. GlCA_Contras, on 22 martie 2024 - 18:08, said: Fi-miu a mers cu discurile pana s-au facut foita si s-au dezintegrat... Am ramas socat: cica ii scartaiau lui putin da a zis ca asa face toate |
#43
Posted 22 March 2024 - 20:59
sebulbus, on 22 martie 2024 - 14:43, said:
Si nu puteai chiar deloc sa iti exersezi aptitudinile de pensionar un pic mai pe dreapta? Banda aia nu merge unde aveai tu treaba? Valy_User, on 22 martie 2024 - 16:05, said:
În principiu te uiți dacă au buză. Pe marginea discului se formează o buză, dacă e mai adâncă de 2,5-3 mm trebuie schimbat. Acolo unde am pus săgeata. Dai cu degetul pe el, dar cu grijă, să fie rece. GlCA_Contras, on 22 martie 2024 - 18:08, said: Fi-miu a mers cu discurile pana s-au facut foita si s-au dezintegrat... Am ramas socat: cica ii scartaiau lui putin da a zis ca asa face toate Imi amintesc ca mergeam odata in spatele unui autotren, un fel de basculanta articulata, agricola. La o frana la calea ferata a cazut ceva semicerc, rotund metalic destul de mare, de la ultima punte de roti. Am crezut ca era discul de frana, dar camioanele folosesc tamburi cu saboti. Edited by tfmercedez, 22 March 2024 - 21:00. |
#44
Posted 22 March 2024 - 21:04
tfmercedez, on 22 martie 2024 - 20:59, said:
am masurat cu un şubler prin gaurile de la roti, la prima masuratoare a iesit 1mm, dupa mai multe strofocari am masurat un pic sub 2 mm, sa zicem 1,8-1,9mm Când se duc plăcuțele, poate ar fi bine să schimbi și discurile, dacă e atât de uzat discul. Attached FilesEdited by Valy_User, 22 March 2024 - 21:10. |
#45
Posted 22 March 2024 - 21:11
strongsss, on 22 martie 2024 - 20:33, said: sau folosesti un subler pentru discuri de frana. teoretic orice service ar trebui sa aiba. cred ca e obligatoriu si la vulcanizari. al bundy ro, on 22 martie 2024 - 17:29, said:
RAspunsul e unul singur: discurile se schimba atunci cand grosimea lor este sub cea indicata de producator. de ex, la O2 2010 cu motor de 2.0 discurile noi au 25 mm, la 22 se schimba, Uite codul vin [ https://i.postimg.cc/BvQpp6f4/20210625-172246.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#46
Posted 23 March 2024 - 08:12
strongsss, on 22 martie 2024 - 20:33, said:
sau folosesti un subler pentru discuri de frana. teoretic orice service ar trebui sa aiba. cred ca e obligatoriu si la vulcanizari. ce discuri ai pe fata ? poti avea asa: de 24 si minim e 21, de 25 si minim e 22, de 30 si minim e 27 pe spate : 10 cu 8, 22 cu 20. vrei si pentru placute? pe spate minim 2 mm fara suport, si pe fata la fel. |
|
#47
Posted 23 March 2024 - 10:40
Deci in toate cazurile este vorba de 3mm/2, adica buza de 1,5mm maximum, caz in care se pot considera uzate toate.
|
#48
Posted 23 March 2024 - 10:45
Trebuie masurata suprafata de franare, buza rugineste si pare mai groasa.
|
#49
Posted 23 March 2024 - 10:58
Valy_User, on 22 martie 2024 - 21:04, said: E foarte bine, dacă ai posibilitatea să te uiți la cea din interiorul roții, pentru că se tocește mai repde(pistonul apasă prima dată pe ea). Daca ai grosimi perceptibil diferite intre placute e din cauza ca ti s-au intepenit stifturile de culisare ale etrierului si nu se retrage la eliberarea franei. Cat timp alea merg corect etrierul nu exercita vreo forta de franare perceptibila asupra discului. Placutele plutesc foarte aproape de fata discului fara frana aplicata. De-aia si auzi cum freaca atunci cand pui in miscare vreo masina care a stat cat sa rugineasca alea superficial. |
#50
Posted 23 March 2024 - 11:08
Durata de viata discuri si placute de frana la masinile plug-in hybrid si electrice = durata de viata a masinii. Nu le schimbi niciodata, chiar daca folosesti masina 15 ani.
|
#51
Posted 23 March 2024 - 11:20
Deja se vorbeste de discuri/placute dubdimensionate intentionat pt electrice. Producatorul castiga cativa euro per masina vanduta si te mai taxeaza o data pe la 100k(cine stie) cand trebuie sa le schimbi.
|
|
#52
Posted 23 March 2024 - 11:25
Păi gândește-te să Totyota pe majoritatea hybridelor pun tamburi pe spate.
Cumva ar trebui să fie mai ok, pentru că nu mai sunt folosiți așa de mult și nu se mai încălzesc așa de tare. În plus, din cauza utilizării mai rare discurile de frână ar fi ruginit. |
#53
Posted 23 March 2024 - 11:44
Valy_User, on 22 martie 2024 - 12:52, said:
Pe cantul discului sunt niște teșituri care îți arată până unde merg folosite. Dar nu este foarte bine să te iei după ele, deoarece te pot induse în eroare, fiindcă fix pe marginea discului se formează acea buză. [ https://c4owners.org/images/c4/service/wear.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#54
Posted 23 March 2024 - 12:32
tesitura aia a fost facuta pentru echilibrare dinamica a discului, nicidecum pentru uzura.
https://www.linkedin...isc-zhilong-han Valy_User, pe 23 martie 2024 - 11:44, a scris:
Apropo, așa arată teșiturile depsre care vorbeam. Dar nu este foarte bine să te iei după ele, deoarece te pot induse în eroare, fiindcă fix pe marginea discului se formează acea buză. [ https://c4owners.org/images/c4/service/wear.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] https://racingbrake....amic-balancing/ Edited by al bundy ro, 23 March 2024 - 12:31. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users