Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
12 companii japoneze (cu Honda, Mazda, Nissan, Toyota printre ele) s-au aliat pentru a dezvolta semiconductori de înaltă performanță
#1
Posted 06 January 2024 - 22:10
12 companii japoneze (cu Honda, Mazda, Nissan, Toyota printre ele) s-au aliat pentru a dezvolta semiconductori de înaltă performanță pentru mașinile viitorului
Cum piața auto se află într-un proces radical de schimbare, companiile japoneze se aliază pentru a deveni mai competitive în viitor. Astfel, companiile Honda, Mazda, Nissan, Subaru, Toyota, DENSO, Panasonic Automotive Systems, Cadence Design Systems, MIRISE Technologies, Renesas Electronics, Socionext și Synopsys au înființat Advanced SoC Research for Automotive (ASRA), o alianță închisă în care cei 12 membrii vor pune la bătaie tehnologii și inovații care să ajute la dezvoltarea și fabricarea de semiconductori de înaltă performanță pentru mașinile viitorului. https://gadget.ro/12...ile-viitorului/ Japonia este gata să predea Chinei poziția de lider global în ceea ce privește exportul de automobile la finalul anului 2023. Conform estimărilor, Japonia va exporta undeva la 4.3 milioane de mașini la nivelul întregului an, în timp ce China a exportat deja 4.41 milioane de mașini doar în primele 11 luni ale anului. Companiile auto occidentale ar trebui sa procedeze ca cele japoneze.Sa coopereze, dacă nu vor sa fie eliminate de pe piața de către cele chinezești. Edited by max_01, 06 January 2024 - 22:11. |
#2
Posted 06 January 2024 - 22:16
Hmmm adica in loc de concurenta si progres avem cartel?
De obicei astfel de asocieri sunt bne pentru partea de eleborare standarde/legislatie. Nu prea merg pentru cercetare/dezvoltare. Peste tot e disperare mare pe EV si cost cutting/optimizare/integrare. |
#3
Posted 06 January 2024 - 22:35
Nu prea mi-e clar despre ce semiconductori e vorba. Vor să construiască o fabrică de semiconductori pe domeniul auto?
TSMC construiește în SUA o fabrică de semiconductori cu o investiție de 40 miliarde usd.Cu Europa cum rămâne? Edited by Leo2006, 06 January 2024 - 22:42. |
#4
Posted 06 January 2024 - 22:45
Adm, on 06 ianuarie 2024 - 22:16, said:
Hmmm adica in loc de concurenta si progres avem cartel? De obicei astfel de asocieri sunt bne pentru partea de eleborare standarde/legislatie. Nu prea merg pentru cercetare/dezvoltare. Peste tot e disperare mare pe EV si cost cutting/optimizare/integrare. În spatele producătorilor auto chinezi se afla statul chinez. Leo2006, on 06 ianuarie 2024 - 22:35, said:
Nu prea mi-e clar despre ce semiconductori e vorba. Vor să construiască o fabrică de semiconductori pe domeniul auto? TSMC construiește în SUA o fabrică de semiconductori cu o investiție de 40 miliarde usd.Cu Europa cum rămâne? O mașină din prezent este dotată cu sute de semiconductori, iar în viitor, tehnologia de condus autonom și numeroasele varianta de sisteme multimedia vor necesita și mai multă inteligență adusă de semiconductorii cu putere mare de calcul." Europa este în seama europenilor care dacă nu se mișcă rapid, vor fi terminați, la propriu, de asiatici.Adica de chinezi și sud coreenii.Nu as fi surprins ca în câțiva ani sa auzim și de producătorii auto indieni care vor sa intre și ei pe piața auto europeana Edited by max_01, 06 January 2024 - 22:47. |
#5
Posted 06 January 2024 - 22:47
Ca sa intelegi care e problema, trebuie sa citesta asta. E o problema globala industriei auto.
Fiecare masina are zeci de computere mici, fiecare cu cipurile sale (de preferat cat mai ieftine), adesea existand mai mult de un producator de cipuri "compatibile", din motive de stoc/disponibilitate. Problema este ca desi elementele sunt compatibile, ele nu sunt 100% identice, de aceea un eventual upgrade software e sortit esecului. Tesla a aratat ca poti sa iti simplifici problemele internalizand si dezvoltand partea de computere, deci isi permite acum sa faca upgrade incremental saptamanal, ba chiar sa adauge facilitati noi, nu doar bug-fix. |
#6
Posted 06 January 2024 - 22:55
Adm, on 06 ianuarie 2024 - 22:16, said:
Hmmm adica in loc de concurenta si progres avem cartel? De obicei astfel de asocieri sunt bne pentru partea de eleborare standarde/legislatie. Nu prea merg pentru cercetare/dezvoltare. Peste tot e disperare mare pe EV si cost cutting/optimizare/integrare. S-au mai vazut asocieri de constructori europeni ca sa dezvolte platforme comune pentru a fi competitivi. Vezi Fiat-Opel sau Toyota-Citroen-Peugeot, Sau Citroen-Peugeot, etc. E infinit mai ieftin sa dezvolti o platforma comuna si sa imparti toate costurile la 10. |
#7
Posted 06 January 2024 - 22:58
Poate ca japonezii, care sunt mult mai eficienți decât americanii, lucrând împreună, își vor standardiza producția hardware și software.
abac, on 06 ianuarie 2024 - 22:55, said: S-au mai vazut asocieri de constructori europeni ca sa dezvolte platforme comune pentru a fi competitivi. Vezi Fiat-Opel sau Toyota-Citroen-Peugeot, Sau Citroen-Peugeot, etc. E infinit mai ieftin sa dezvolti o platforma comuna si sa imparti toate costurile la 10. |
#8
Posted 06 January 2024 - 22:59
Citisem un articol acum câțiva ani care spunea ca pe piața auto e loc pentru 4-5 concernuri. Tendința cam asta e.
Nu stiu daca e bine pentru consumatori, însă deh oligopolurile par sa devina regula. |
#9
Posted 06 January 2024 - 23:05
max_01, on 06 ianuarie 2024 - 22:58, said:
Poate ca japonezii, care sunt mult mai eficienți decât americanii, lucrând împreună, își vor standardiza producția hardware și software. Mercedes a produs motorizări reusite, impreuna cu Renault, Mitsubishi,Nissan.Tot datorita reducerii timpului de proiectare, construcție dar și costurile acestor etape. Japonezii sint cunoscuti ca au productivitate mica. https://www.nippon.c...80.5 (ĂÄœ8,282). Muncesc mult, dar nu eficient. Edited by rigmarole, 06 January 2024 - 23:05. |
#10
Posted 06 January 2024 - 23:11
rigmarole, on 06 ianuarie 2024 - 23:05, said: Japonezii sint cunoscuti ca au productivitate mica. https://www.nippon.c... $80.5 („8,282). Muncesc mult, dar nu eficient. Pana acum, cel puțin în domeniul auto, producatorii japonezi au vândut cele mai multe autoturisme la nivel global.Acum chinezii sunt pe prima poziție. Edited by max_01, 06 January 2024 - 23:12. |
|
#11
Posted 06 January 2024 - 23:17
Cred ca miscarea asta vine si ca o reactie la criza semiconductorilor din industria auto si nu numai.
Iar europenii se lauda ca fac si dreg, dar mai e mult pana departe. Chiar daca cel mai mare fabricant de instalatii de producere a semiconductoarelor e olandez. |
#12
Posted 06 January 2024 - 23:23
Mie mi se pare ca japonezii se misca incredibil de greu ... Toyota au lansat/prezentat bz3 (abia al doilea model full-electric al lor) prin toamna lui 2022 si nici in ziua de azi nu am vazut inca specificatii finale (range WLTP, etc) sau masina la vanzare pe undeva. Si stau prost pe masini electrice in general (chiar daca Toyota a fost multa vreme lider pe hibride). Toyota tot spun de ani buni ca vor veni cu o baterie solid state, initial se zicea ca o vor prezenta prin 2022, acum cica vor introduce ceva prin 2027, dar doar intr-un numar limitat. Chinezii intre timp au zeci de producatori noi de masini electrice, de care nu auzise nimeni pana acum 3-4 ani, iar acum deja vand cele mai multe masini electrice.
|
#13
Posted 06 January 2024 - 23:39
utopium, on 06 ianuarie 2024 - 23:23, said:
Mie mi se pare ca japonezii se misca incredibil de greu ... Toyota au lansat/prezentat bz3 (abia al doilea model full-electric al lor) prin toamna lui 2022 si nici in ziua de azi nu am vazut inca specificatii finale (range WLTP, etc) sau masina la vanzare pe undeva. Si stau prost pe masini electrice in general (chiar daca Toyota a fost multa vreme lider pe hibride). Toyota tot spun de ani buni ca vor veni cu o baterie solid state, initial se zicea ca o vor prezenta prin 2022, acum cica vor introduce ceva prin 2027, dar doar intr-un numar limitat. Chinezii intre timp au zeci de producatori noi de masini electrice, de care nu auzise nimeni pana acum 3-4 ani, iar acum deja vand cele mai multe masini electrice. |
#14
Posted 07 January 2024 - 00:16
Nu a zis ca electricele nu sunt viitorul, ci ca ei vor investi si in celelalte tehnologii hibride (si chiar hidrogen). Ceea ce nu vad de ce ar fi rau.
|
#15
Posted 07 January 2024 - 00:40
cotizo_dacul, on 06 ianuarie 2024 - 23:39, said:
Pai CEO-ul Toyota afirmat ca viitorul nu este al electricelor(mi se pare ca a fost demis)A zis ca viitorul sunt hybridele.De aia nu prea se omoara ei cu electricele. Japonezii nu cred prea mult în electrificarea auto. Atât Toyota cât și Mazda au avut poziții relativ similare. Iar electrificarea la ei este pentru a nu lipsi complet din piața asta. Rămâne de văzut unde îi va duce strategia asta. |
|
#16
Posted 07 January 2024 - 00:54
utopium, on 07 ianuarie 2024 - 00:16, said:
Nu a zis ca electricele nu sunt viitorul, ci ca ei vor investi si in celelalte tehnologii hibride (si chiar hidrogen). Ceea ce nu vad de ce ar fi rau. asul, on 07 ianuarie 2024 - 00:40, said:
SI cand te gandesti ca ei au fost niste pionieri cu prius.Ce s-a intamplat cu ei de s-a produs schimbarea asta de mentalitate?
Edited by cotizo_dacul, 07 January 2024 - 00:55. |
#17
Posted 07 January 2024 - 01:03
Pai hibride au la greu in continuare cei de la Toyota ... cu electricele full stau mai prost. Ford nu se pricep sa faca electrice, aia e problema Au venit cu modele scumpe si gurmande pe care nu s-a ingramadit nimeni sa le cumpere pentru ca Tesla avea oferte net mai competitive.
Edited by utopium, 07 January 2024 - 01:05. |
#18
Posted 07 January 2024 - 01:03
Batalia cu chinezii e deja pierduta, cel putin in domeniul tehnologiei.
Imbecilul de Trumpila in loc sa stimuleze concurenta si cercetarea din state s-a gandit ca va castiga un razboi comercial cu chinezii. Iar fraierii de europeni l-au urmat in aceasta strategie foarte gresita. Razboiul comercial s-a dovedit nu numai contraproductiv dar chiar i-a stimulat pe chinezi, a se vedea cazul Huwaei pe care nu numai ca nu i-a terminat dar o duc mai bine ca oricand si si-au dezvoltat propriile microcipuri. Atat conceptie cat si productie. Chinezii sunt tehnologic cu cativa ani inaintea occidentalilor. Acest fapt incepe sa fie recunoscut international. https://techblog.com...gies-evaluated/ Binenteles ca sunt multi care se amagesc inca si ii dau cu aceleasi sloganuri invechite despre chinezi cum produc ei ieftin, prost si doar copiaza. Cine e curios de avansul chinei in domeniul auto de exemplu sa se uite putin pe youtube sa vada ce masini se vand acolo in comparatie cu usa si europa. E pur si simplu socant. In timpul asta se duce o mare batalie cine dintre wv si Toyota cine va fi castigatorul premiului pentru urmatorul faliment rasunator din industria auto cum a fost nokia in telecomunicatii. Asa ca initiativa japonezilor desi e binevenita s-ar putea dovedi "too little, too late"! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users