Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 

Toyota, Japonia si Geopolitica

- - - - -
  • Please log in to reply
342 replies to this topic

#1
nakog7

nakog7

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 09.06.2020
Va salut,

Doresc a aduce si eu in discutie cateva impresii despre o Toyota Rav4 Hybrid Luxury Premium 2023, la aproximativ 6 luni de la achizitie si 10k km efectuati.
Avand cativa prieteni ce au Toyota sau Lexus si incantat de faptul ca japonezii fac masini bune, am decis sa achizitionez aceast model de Toyota.
Nu vreau sa scriu acum un text foarte lung ci as dori sa comunic punctele forte/slabe pe care eu le am depistat in acest timp si unele de care nu am auzit de la alti posesori / in review uri / test drive-uri. Mi se pare ca este un hype foarte mare doar pe punctele tari ale japonezelor.
Sper ca este fiabila si ma incred in acest lucru, desi peste 2 saptamani am planificare la Service pentru verificare bujii. De cand a venit frigul, tremura foarte tare la pornirea la rece dand impresia de functionare in 3. Am ramas un pic dezamagit  cand am cautat pe grup aceasta problema si am vazut la alti posesori de Camry cu cata usurinta considerau normal acest lucru ...
Puncte forte:
Calitatea materialelor la interior le consider ok, parti moi pe bord, pe fetele usilor, etc. (Materiale , nu ASAMBLARE) !
Sistemul infotainment este ok, intuitiv, iar din punct de vedere UI si UX primeste o nota mare.
Apple car play wireless / incarcator telefon mobil wireless.
Sistemul de camere 360 proiecteaza imaginea sub masina de pe ecran, deci se observa ce este sub masina.
Consumul in oras este foarte bun, Bucuresti + zone limitrofe aduce un consum de 6 l/100km.
Spatiul interior este decent atat pentru persoane cat si pentru bagaje.
Probabil ar mai fi lucruri care imi plac, dar acestea sunt cele care mi-au venit acum in minte.
Puncte slabe :
Nu este un 4x4 permanent, daca dai talpa fara kickdown se simte toata puterea dusa pe puntea fata(torque steering), iar aceasta putere trage usor stanga-dreapta de volan, la kickdown intradevar intra si puntea spate si este ok.
Asamblarea materialelor este halucinanta : Fete de usi, panou median, bord, toate au un JOC foarte mare, dand impresia de ceva facut de mantuiala (low cost). Aceasta problema persista si la exterior: toate barile, plasticele se misca foarte usor. Problema am inteles ca este din cauza faptului ca japonezii fac niste clipsuri foarte putin tensionate.
Tabla la exterior : cand pur si simplu o “ciocani” da exact senzatia de Logan 2007, cat si usita de la rezervor, exact ca la logan si usita fara plastic pe interior cat si balamaua usii.
Sistemul JBL Premium este o gluma proasta, calitatea este mediocra, volumul la fel, toate Vag-urile (skoda/vw) in standard se aud ca JBL-ul de pe Rav4. Aici chiar vreau sa sesizez la service, poate este o problema cu sistemul meu.
Ca sa deschid portbagajul din cheie mai intai trebuie sa descui masina.
Memoriile scaunelor nu functioneaza. (Voi raporta la service problema)
Volanul incalzit este o gluma (partea de sus si jos nu se incalzeste, doar partile laterale)
Scaunele incalzite, pe treapta maxima incalzesc la jumatate cat ar incalzi o nemteasca. Evident, mai ales la barbati nu se recomanda sa abuzezi aceasta optiune, dar iarna, in primele minute cand intri in masina vrei sa se incalzeasca cat mai tare si cat mai repede.
Senzorul de deschidere cu piciorul a portbajului nu functioneaza.
Zgomotul interior creste exponential dupa 100km/h, iar momentele cand intri pe autostrada si incerci o accelerare de la 70-80 pana la 130-140 se fac intr-un zgomot in care efectiv ai impresia ca esti in 6000 de ture si omori motorul(asa functioneaza cutia e-cvt, tine motorul intr-o turatie constanta pe care o considera optima pentru eficienta)
Dupa viteza de 140km/h consumul creste exponential. Cred ca la viteza de 160km/h consumul este aproximativ 12l/100km.
Evident, un BMW, un Audi, un Mercedes achizitionat de nou, luat in cunostiinta de cauza , un motor pe care il au de mult si au mai rezolvat din probleme face ca experienta sa fie mult peste ce ofera Toyota, un Bmw de la seria 5 in sus, clar mult si peste Lexus(care este "aceeasi Marie", poate cu o asamblare putin mai buna, niste finisaje mai ok si cu o muzica mai decenta)
Din punct de vedere geopolitic, ca cetatean european sunt dezamagit sa vad avantul le care l-au prins Japonezele atat in Europa cat mai ales in Romania. Inteleg ca pentru ridesharing o Toyota Hybrid la 20k euro este o alegere perfecta, dar faptul ca atatia oameni arunca foarte usor banii pe o Toyota ca masina personala ma dezamageste. De ce ? Pentru ca nu primesc calitatea si rafinamentul unei masini nemtesti. Sa nu mai zic la Lexus : sa dai 70k pe un ES care nu e capabil sa puna puterea jos intr-un mod corect si eficient sau vreun RX care e 100k (iar in afara de cel RX500h care are o cutie cu convertizor de cuplu si se aude frumos, celelalte RX-uri :350,450 au aceeasi cutie E-CVT cu sunet de aspirator… e trist. ) Sa nu mai zic diferentele de pret intre US si Europa la exact aceeasi masina. In US un RX500h cred ca se invarte in jurul a 75k Dolari, iar la noi, acelasi model cu aceleasi dotari este undeva in jurul a 110k Euro. Mi se pare foarte mare diferenta de aproximativ 40k Euro doar pentru faptul ca in US livrarile se fac de la fabrici din US, iar in Europa se importa din Japonia.
In concluzie, sper si vreau sa fie o masina buna. Raportul calitate-pret il consider putin ridicat. Astazi mai multi producatori ofera calitate “proasta” la multi bani , deci in acest caz pretul cu discount-ul dat de dealer poate tinde spre un pret corect. Va recomand un RAV4, dar am vrut totusi sa expun si partile mai putin placute(defapt parti pe care nu le-am vazut expuse deloc de nimeni, de vloggeri/de posesori/etc.) pentru ca la 52k Euro si cuvinte ca : Luxury Premium, scaune ventilate, piele naturala+piele sintetica, plafon panoramic, etc. te pot face sa crezi ca ai prins gaina cu oua de aur(o masina premium) si nu, nu este nici Luxury, nici Premium.

Sper sa va ajute cele scrise de mine si incercati sa faceti cat mai mult research inainte de o astfel de achizitie.

#2
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
O recenzie interesanta.
Sa ai noroc la mașină.

#3
gabitu73

gabitu73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 05.12.2008

View Postnakog7, on 26 decembrie 2023 - 23:23, said:

Sper sa va ajute cele scrise de mine si incercati sa faceti cat mai mult research inainte de o astfel de achizitie.

Recomand asta tuturor celor ce vor o masina noua! Sunt aproximativ in aceeasi situatie cu un Suzuki S-Cross 2023, spun aproximativ pentru ca a costat cam jumatate din cat ai platit tu (27000 euro), dar fiind masina noua ai niste asteptari (exagerate ar spune unii), adica cand bate vantul afara sa nu ii simti suieratul in masina cu geamurile inchise, la 130km/h pe autostrada sa poti vorbi cu pasagerul de langa tine fara sa tipi, sa nu vezi ca sare vopseaua dupa fiecare drum mai lung, sa nu auzi zgomote cand schimbi treptele de viteza ( cutie manuala) ca si cum ai schimba macazul la locomotive etc, chestii d-astea!
Solicitati cat mai multe drive teste (la dealer diferit daca este cazul) pentru a putea sa va faceti o imagine cat mai apropiata de realitate despre masina.

#4
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,221
  • Înscris: 08.01.2021
Mie mi se pare o greșeală sa mergi pe mana altora (presa, influensari) când alegi o mașină. Chiar si trecând peste faptul ca de multe ori aia sunt plătiți să laude un produs, chiar și cei care sunt obiectivi au unele criterii care pot fi diferite de ale tale.

Dacă mergi mult pe autostrada de exemplu (cazul meu) insonorizarea are o pondere mult mai mare decât știu eu, consumul urban care poate e un criteriu important pentru altcineva care o freacă zilnic în oras. Recomandarea lui e irelevanta pentru mine si invers.

Pe de alta parte ce sa zic, faptul ca o cutie gen Rav4 consuma mult sau e zgomotoasa la viteze mari nu-i mare surpriza.

Edited by KiloW, 27 December 2023 - 09:22.


#5
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,039
  • Înscris: 08.08.2018
Toyotele sunt masini de volum, cai de povara, si cu siguranta nu merita un euro peste 40000, suma care, zic, ar fi un maxim pentru varianta de top Highlander. Atat RAV-ul cat si Camry-ul ar trebui sa se opreasca in 35000, asta este nivelul materialelor folosite. Sigur, toti posesorii traiesc cu speranta ca masina nu le va face nicio problema in cei 5-6 ani cat o vor tine, in plus valoarea de revanzare este clar peste orice alta marca, dar, revenim, sunt masini cu o tabla care se onduleaza cand sufla vantul, au cea mai proasta vopsea care s-a folosit vreodata in industria auto, antifonarea este 0 barat (si acest lucru se cunoaste in special la SUV-uri la viteze mai mari).

#6
evisceratum

evisceratum

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 10.04.2006
Multumim de review. Te rog sa ne spui si ce motorizare si dotari intra la varianta asta de echipare. E motorul de 2.5l benzina?

#7
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,356
  • Înscris: 22.10.2007
Foarte tare, credeam ca sunt singurul care a fost dezamagit de calitatea interioarelor de la Toyota, Corolla in cazul meu.
Preturile mereu mi s-au parut cam mari pt ce primesti.

#8
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

View Postnakog7, on 26 decembrie 2023 - 23:23, said:

Puncte slabe :


este trist, adevarat. special istoria cu tractiune + transmisie, in viziunea mea.
altfel inteleg ca acea zi cand ai cumparat masina, drive test, absolut orice drive test, au fost interzise, nu?


#9
alextz

alextz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 184
  • Înscris: 05.05.2002
Eu nu inteleg cum ai dat banii astia pe o masina fara drivetest. 80% din ce reclami se observa in showroom static. Pentru restul aveai nevoie de 10-20 de minute si-ti dadeai seama.

Eu am avut/am XA40, XA50 si un NX300h. XA40 pare mai serios contruit dar nu am nici o problema cu XA50 si am deja 108.000 km. Nu merg memoriile la scaune, deschidere si inchiderea la picior? De ce ai ridicat masina?
NX300h e in alta liga vs Rav4 (din pacate si la piese de schimb).

XA40 l-am luat la 45.000km si l-am dat acum 3 luni la 210.000km. 0 bani bagati in ea in afara de revizii + consumabile (anvelope/stergatoare/lichid parbriz).

Edited by alextz, 27 December 2023 - 14:34.


#10
cepy

cepy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 03.12.2010
din pacate am vazut pe foarte multi,si aici includ multi prieteni de ai mei ,care cumpara masini dupa doar un drive test sau vizite la 2-3 reprezentante.eu in 2017 cand am luat golful, am mers si am facut drive test de 2-3 ori cu fiecare masina din clasa compacta.pe atunci eram fan japoneze-coreene si antivag/nemtesti. dupa 1 an de drive teste ,in care primele testate(dezamagiri0 au cele japoneze, am cumparat golful.

#11
nakog7

nakog7

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 09.06.2020

View PostKiloW, on 27 decembrie 2023 - 09:17, said:

Mie mi se pare o greșeală sa mergi pe mana altora (presa, influensari) când alegi o mașină. Chiar si trecând peste faptul ca de multe ori aia sunt plătiți să laude un produs, chiar și cei care sunt obiectivi au unele criterii care pot fi diferite de ale tale.
Dacă mergi mult pe autostrada de exemplu (cazul meu) insonorizarea are o pondere mult mai mare decât știu eu, consumul urban care poate e un criteriu important pentru altcineva care o freacă zilnic în oras. Recomandarea lui e irelevanta pentru mine si invers.

Pe de alta parte ce sa zic, faptul ca o cutie gen Rav4 consuma mult sau e zgomotoasa la viteze mari nu-i mare surpriza.
A fost o alegere facuta dupa un research indelungat (Axat pe solutia de propulsie hibrida + fiabilitatea masinii) Este evident ca vloggerii  trebuie sa prezinte lucrurile bune, iar cele mai putin bune sa tinda spre 0.

View Postevisceratum, on 27 decembrie 2023 - 12:23, said:

Multumim de review. Te rog sa ne spui si ce motorizare si dotari intra la varianta asta de echipare. E motorul de 2.5l benzina?
Toyota Rav4 Luxury Premium / 2.5 benzina aspirat + 2 motoare electrice (unul pe puntea fata , al doilea pe puntea spate)

View PostMasutatsu-Oyama, on 27 decembrie 2023 - 14:19, said:

este trist, adevarat. special istoria cu tractiune + transmisie, in viziunea mea.
altfel inteleg ca acea zi cand ai cumparat masina, drive test, absolut orice drive test, au fost interzise, nu?
Evident ca am facut drive-test, dar la momentul testului am dat kickdown si nu am sesizat problemea torque steering-ului.

View Postalextz, on 27 decembrie 2023 - 14:32, said:

Eu nu inteleg cum ai dat banii astia pe o masina fara drivetest. 80% din ce reclami se observa in showroom static. Pentru restul aveai nevoie de 10-20 de minute si-ti dadeai seama.

Eu am avut/am XA40, XA50 si un NX300h. XA40 pare mai serios contruit dar nu am nici o problema cu XA50 si am deja 108.000 km. Nu merg memoriile la scaune, deschidere si inchiderea la picior? De ce ai ridicat masina?
NX300h e in alta liga vs RAV4 (din pacate si la piese de schimb).

XA40 l-am luat la 45.000km si l-am dat acum 3 luni la 210.000km. 0 bani bagati in ea in afara de revizii + consumabile (anvelope/stergatoare/lichid parbriz).
Am facut drive-test, gresit, mare parte din probleme nu se puteau regasi pe varianta de echipare basic(Singura disponibila pentru drive-test).Recent am mers cu NX350h 2022 (F sport), iar in afara faptului ca sistemul de sunet era net superior celui de pe Rav4, intradevar design-ul foarte frumos atat exterior cat si interior printr-o piele de culoare deschisa, senzatia la condus este aceeasi, sunet motor/cutie/insonorizare/tabla. Alta liga mi se pare o afirmatie mult prea entuziasta, poate pe modele mai vechi, diferentele sa fi fost mai mari.

View Postcepy, on 27 decembrie 2023 - 14:38, said:

din pacate am vazut pe foarte multi,si aici includ multi prieteni de ai mei ,care cumpara masini dupa doar un drive test sau vizite la 2-3 reprezentante.eu in 2017 cand am luat golful, am mers si am facut drive test de 2-3 ori cu fiecare masina din clasa compacta.pe atunci eram fan japoneze-coreene si antivag/nemtesti. dupa 1 an de drive teste ,in care primele testate(dezamagiri0 au cele japoneze, am cumparat golful.
Foarte mult research a fost facut, eu nu mi-am plans alegerea, am vrut doar sa aduc niste elemente de luat in calcul pe care eu le-am omis. Tind sa cred ca si cu aceste informatii pe care le acum nu mi-as fi schimbat decizia.

Observ ca ajung sa fiu certat pentru alegerea facuta, departe de mine de a cere feedback asupra deciziei mele sau de a o expune public pentru a fi aprobata/contestata.Nu voi lua parte la un meci Japoneze vs Nemtesti deoarece nu am actiuni la niciun producator din aceste tari, altfel participam cu drag.
Doresc in continuare sa expun unele lucruri de luat in calcul si de verificat pentru viitorii posibili cumparatori de astfel de masini. Este valabil si la cele nemtesti, daca imi iau un Audi 2.0 TDI trebuie sa stiu ca e foarte posibil ca, cutia ZF in 8 rapoarte a celor de la BMW sa fie mai rapida in raspunsul acceleratiilor si chiar sa se simta mai bine decat DCT-ul celor de la Audi. Sau ca fiabilitatea cutiilor DCT de la grupul VAG este inferioara cutiilor ZF montate pe BMW. Dar dupa ce ma fac ca sunt probleme cu racitorul de la EGR ? Dar stai ca pica si EGR-ul si ala nu se schimba pe rechemare, dar daca sesizez tarziu si nu am luat foc, cu noroc pot descoperi galeria de admisie gaurita sau afectata si ea se schimba pe costurile producatorului. Si sunt foarte multe lucruri de analizat si pus in balanta. Dar divagam si nu doresc acest lucru.
In continuare, am vrut doar sa expun unele probleme ce se descopera in timp, in niciun caz intr-un drive-test Tot ce imi doresc e sa luati in calcul si aceste lucruri.
Imi doresc ca aceste discutii sa isi pastreze cat de mult se poate o nota obiectiva si nu una subiectiva cu nemtesti vs japoneze.

#12
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 03.02.2018
Am avut la inceputul anului un Rav4 Luxury Hybrid la care am asteptat cam 8 luni de la comanda. Am rezistat cu el 2 saptamani dupa care am pus anunt pe Autovit, de departe cea mai proasta masina pe care am detinut-o. Mi se pare incredibil ce hype este in jurul Toyota si ce preturi aberante au ajuns sa aiba raportat la calitatea oferita. Da, eu motoare exceptionale, dar restul masinii este facut la misto.

PS. Am dat masina in 3 saptamani la pretul de catalog.

#13
alextz

alextz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 184
  • Înscris: 05.05.2002
NX300h este bazat pe XA40. NX350h este cel pentru XA50. Înțeleg că ești nemulțumit dar nu prea am găsit review uri sau teste unde să zică că asamblarea Lexus este submediocră.

Alte scaune, alta antifonare, faruri superioare, interiorul asamblat excelent. Până și CT200h are o antifonare superioara RAV ului.

Edited by alextz, 27 December 2023 - 16:58.


#14
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,356
  • Înscris: 22.10.2007
Test drive-urile nu prea sunt relevante, ai nevoie de mai multe zile pt a vedea complet situatia si punctele negative.

#15
bani002

bani002

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 780
  • Înscris: 03.11.2006
Sunt curios dacă aceleași probleme cu insonorizarea/calitatea asamblării sunt și la Toyota Camry.
Poate cineva sa confirme/infirme?

#16
alextz

alextz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 184
  • Înscris: 05.05.2002
Denumirea modelelor este ceva local. In Ro vad că sunt importante cuvintele Exclusive/ Premium /Luxury. In Franța de ex se numesc Lounge/ Trend / Collection.

#17
nakog7

nakog7

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 09.06.2020

View Postmax_01, on 27 decembrie 2023 - 07:25, said:

O recenzie interesanta.
Sa ai noroc la mașină.
Multam' !

#18
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 03.02.2018

View Postbani002, on 27 decembrie 2023 - 17:09, said:

Sunt curios dacă aceleași probleme cu insonorizarea/calitatea asamblării sunt și la Toyota Camry.
Poate cineva sa confirme/infirme?
Camry este la fel de prost antifonat ca orice RAV sau Corolla, diferenta o face aerodinamica mai buna, deci este putin mai silentios in operare la viteze mai mari. Dar nu te astepta la minuni.

Edited by DocMorelli, 27 December 2023 - 18:55.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate