Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren
 Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 

Romanii vor merge doar 6500 km cu masina personala

  • Please log in to reply
107 replies to this topic

#1
bibolu

bibolu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 600
  • Înscris: 29.06.2023
https://www.realitat...ccfe020a1539bc4

https://jurnalul.ro/...co2-950845.html

https://www.astazi.r...-259589008.html

https://stiri247.com...sa-o-depaseasca

Quote

Mașina personală, folosită cel mult 6.500 km/an - Strategia asumată, oficial, prin act normativ aprobat de Guvern

Guvernul României a adoptat recent o strategie ambițioasă care vizează reducerea semnificativă a emisiilor de gaze cu efect de seră. Actul normativ intitulat "România Neutră - 2050" stabilește măsuri radicale pentru a atinge obiectivul de neutralitate climatică până în jumătatea secolului.

„România Neutră - 2050” este strategia asumată, oficial, prin act normativ aprobat de către Guvernul României în legătură cu emisiile de gaze cu efect de seră. Iar domeniul transporturilor va fi cel mai afectat. Oamenii care folosesc mașina personală sunt, practic, puși la zid în documentele Executivului, fiind făcuți responsabili de faptul că poluează orașele mai mult decât în anul 1990.

Guvernanții au declarat război mașinilor personale, de transport persoane sau de transport marfă care utilizează drept combustibil benzina, motorina, GPL sau chiar vehiculelor hibrid, pe care și-au propus să le scoată complet din circulație până în 2050. Ambiția este ca, la termenul final, reducerea de emisii CO2 din transporturi să fie de 82%, față de anul 1990. Pe lângă eliminarea mașinilor pe combustibili fosili, se mai propun „rații” anuale de deplasare. O mașină ar putea să parcurgă 6.500 de kilometri pe an, un autovehicul destinat transportului de persoane doar 64.500 de kilometri pe an, iar un autovehicul destinat transportului de mărfuri doar 8,900 de kilometri pe an. Aceste idei reprezintă decizii deja aprobate de Executiv, printr-o hotărâre de guvern publicată în Monitorul Oficial și care se află în vigoare din data de 7 decembrie 2023.

Cabinetul Ciolacu a aprobat, prin Hotărârea de Guvern nr. 1215 din 29 noiembrie 2023, Strategia pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, propunându-și ca, din acest punct de vedere, România să devină „Neutră”, până în anul 2050. Această strategie și hotărârea de aprobare a ei a intrat în vigoare odată cu publicarea celor două acte administrative în Monitorul Oficial al României, în data de 7 decembrie 2023, potrivit presei.

Comisarul european Adina Vălean: Mașina este expresia libertății individuale

În acest context, la sfârșitul săptămânii trecute, comisarul european pe Transporturi, Adina Vălean, a precizat, într-un interviu, că „povestea cu mașinile electrice este foarte complicată. În momentul de față, ponderea lor în piața europeană  este de 1%, per ansamblu. În state cum este țara noastră, mult mai mică. (…) Europa a hotărât că avem nevoie să reducem emisiile în parcurile de mașini europene, cu anul 2035 ca termen, ca de atunci încolo să se pună pe piață numai mașini electrice”.

„Transporturile sunt vitale pentru Uniunea Europeană, în care asigurăm mobilitate pentru 440 de milioane de locuitori. În medie, 13,2% din bugetul fiecărei gospodării este alocat pentru bunuri și servicii de transport. Aproximativ 5% din PIB-ul Uniunii Eluuropene provine din această industrie. Transportul este esențial pentru mai bine de un milion de întreprinderi și mai mult de 10 milioane de oameni își câștigă existența în această industrie. Sectorul transporturilor terestre sau rutiere, mai precis, reprezintă cea mai mare parte din contribuția de 6,5% la PIB-ul României, provenit din sectorul serviciilor de transport. (…) Sectorul auto este, la rândul lui, unul dintre principalele motoare ale economiei naționale. 14% din bunurile exportate anul trecut au fost vehicule, iar aproximativ 10% din totalul serviciilor exportate au fost servicii de transport”, a adăugat comisarul european.

Adina Vălean subliniază că „Pentru fiecare dintre noi, mașina reprezintă un bun ce depășește granițele clasice ale produselor pe care le utilizăm zilnic. Mașina este expresia libertății de mișcare individuală. De aceea, cred că tranziția către noile vehicule electrice trebuie să fie conjugată cu dezvoltarea unui ecosistem industrial care să asigure accesul tuturor la produse competitive și mai ieftine decât cele care există acum”.

adevarul este ca sunt prea multe masini personale, orice tarus are cate una sau mai multe masini si suntem intoxicati de atatea noxe. Sa puna transportul in comun la punct ca in vest insa romanii mereu o sa aiba de comentat ca ei vor numai cu masina ca asa s-au invatat

#2
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,947
  • Înscris: 15.04.2019
In principiu de acord cu initiatorul. Ar trebui sa citesc si eu documentul guvernului. Evident ca e o fantezie greu de aplicat. Aici.

#3
gogosaru100

gogosaru100

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,461
  • Înscris: 06.08.2015
cumpara mai multe coji de masini si fac prin rotatie

#4
Robert_Kiran

Robert_Kiran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,709
  • Înscris: 19.08.2007
Deci eu sunt infractor? Din ianuarie pana acum am facut vreo 8500 km cu C-Crosser-ul meu....
Sunt curios cum vor aplica acest lucru, si ce masuri se vor lua impotriva celor care depasesc acest prag de kilometri!
LE sunt in avantaj. Mai am un Logan KissFm. Deci am dreptul la 13000 de km pe an!Posted Image Posted Image

Edited by Robert_Kiran, 11 December 2023 - 20:47.


#5
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,079
  • Înscris: 16.10.2018

View PostRobert_Kiran, on 11 decembrie 2023 - 20:46, said:

... Deci am dreptul la 13000 de km pe an!Posted Image Posted Image

Eu voi fi binecuvântat cu 19500 dar voi trece ”la borna” de 26000 cât de curând...

#6
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,490
  • Înscris: 30.10.2003
What is this shit?

Cineva a preluat articole de pe TNR fara sa citeasca.

#7
Sabinatu

Sabinatu

    Never give up, never surrender

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,258
  • Înscris: 21.06.2011

View Post__Dan__, on 11 decembrie 2023 - 20:40, said:

In principiu de acord cu initiatorul. Ar trebui sa citesc si eu documentul guvernului. Evident ca e o fantezie greu de aplicat. Aici.

http://www.mmediu.ro...ra-in-2050/6646

Absolut penibilă presă mai avem...

Citez de la pagina 68:

"Analiza realizată în domeniul transporturilor ia în considerare și viitoarea obligație care este stipulată în
propunerile de modificări ale Directivei (UE) 2018/2001 conform căreia, în 2030, 2,6% din SRE-T trebuie să
provină din hidrogen.
În plus, în analiza prezentată, au fost luate în considerare următoarele ipoteze:
a) Grad de ocupare - Autoturisme: 1,98 persoane, Autovehicule transport pasageri: 9,36 persoane,
Autovehicule transport marfă: 3,2 – 7,3 tone;
b) Număr mediu anual de kilometri - 6.500 km pentru Autoturisme, 64.500 km pentru autovehicule
transport pasageri și 8.900 km pentru autovehicule transport marfă."


Attached File  Screenshot_20231211-205210.png   559.04K   33 downloads

#8
P-I-G

P-I-G

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 304
  • Înscris: 04.01.2022
Si cu avionul privat cat avem voie sa facem?
Pana in 2050 sa fim noi sanatosi ca astia de fac acum planuri o sa fie pa!
Stiu ca prostia este infinita dar Dumnezeu rade/ KARMA/NATURA/VIATA rad de cei care fac planuri cincinale si mai mari! Istoria o dovedeste, nu eu.

#9
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,947
  • Înscris: 15.04.2019
Banuiam eu ca articolul pleaca de la o confuzie.

#10
Sef-chenko

Sef-chenko

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,469
  • Înscris: 17.04.2006
Ma duc pana in Sevilla si la intoarcere iau autobuz din Nadlac pana acasa ca am gatat kilometri.

Nici nu am citit, ineptie evidenta rastalmacita de presa.

#11
gogosaru100

gogosaru100

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,461
  • Înscris: 06.08.2015
pana in 2040 sau cand dracu scrie se duce in piscul ccalului uele si Romania. parca vezi ca suntem vorbitori de rusa sau mai stiu eu ce, jermana

#12
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,325
  • Înscris: 01.12.2001
Să vezi atunci modificări ilegale la odometru.
La unele modele e chiar simplu. Se montează senzor dedicat in mile, nu in km. Nu din setările computerului. E un simplu senzor de 50 lei. Și îți scade parcursul de la 1.0 la 0.6.

Edited by dorin_2k, 11 December 2023 - 21:09.


#13
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,626
  • Înscris: 06.03.2005
Ce nu este confuzie este ca razboiul declarat impotriva automobilelor va decurge in etape, vor creste impozitele, vor creste asigurarile, vor apare taxe de poluare, parcarea se va taxata astronomic si numarul locurilor de parcare se va reduce, vor fi restrictii de acces pe zone, se vor introduce taxe de circulatie anuale.
Pe scurt utilizarea unui vehicul personal va fi inaccesibila persoanelor cu venituri medii.

#14
Sabinatu

Sabinatu

    Never give up, never surrender

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,258
  • Înscris: 21.06.2011

View Post__Dan__, on 11 decembrie 2023 - 20:59, said:

Banuiam eu ca articolul pleaca de la o confuzie.

Eu nu știu cum ar putea lua cineva în serios un document ouat de niște funcționari români, care poartă titlul pompos de "Strategia pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră – România Neutră în 2050".

Ca să nu mai spun că e plin de grafice pline de vitejie și entuziasm pe lîngă care zburdă fericite tot felul de texte de tipul:
-"Autovehiculele transport marfă electrice și pe  hidrogen vor fi introduse în toate scenariile. Este de așteptat ca hidrogenul să joace un rol semnificativ în decarbonizarea acestui tip de autovehicule, cu o contribuție de până la 35% în scenariul România Neutră."
- "în analiza prezentată, au fost luate în considerare următoarele ipoteze:
...
b) Număr mediu anual de kilometri - 6.500 km pentru Autoturisme, 64.500 km pentru autovehicule
transport pasageri și 8.900 km pentru autovehicule transport marfă."

Acest document este pur și simplu un cîrnaț făcut să ia ochii UE. Autorii lui sînt, probabil, fani Science Fiction.
Sau fani Greta...

Edited by Sabinatu, 11 December 2023 - 21:16.


#15
bibolu

bibolu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 600
  • Înscris: 29.06.2023

View PostFC72, on 11 decembrie 2023 - 21:13, said:

Ce nu este confuzie este ca razboiul declarat impotriva automobilelor va decurge in etape, vor creste impozitele, vor creste asigurarile, vor apare taxe de poluare, parcarea se va taxata astronomic si numarul locurilor de parcare se va reduce, vor fi restrictii de acces pe zone, se vor introduce taxe de circulatie anuale.
Pe scurt utilizarea unui vehicul personal va fi inaccesibila persoanelor cu venituri medii.
si care e interesul pana la urma? Marile firme producatoare de masini de ce ar fi de acord cu asa ceva riscand sa piarda o gramada de oameni care nu o sa mai cumpere masini si implicit le scade profitul?

#16
cata32

cata32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 29.04.2008
Ion Țiriac: "nu știu domne, nu am nicio părere, pe mine nu mă afectează măsura asta".

#17
MindArchitect

MindArchitect

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,952
  • Înscris: 30.11.2021
2050?
Ar trebui sa ne intrebam daca mai traim pana in 2050 sau cum o sa mai arate planeta.

Ar trebui cum o sa arate Romania peste 20 si ceva de ani.

Edited by MindArchitect, 11 December 2023 - 21:37.


#18
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,617
  • Înscris: 15.01.2017
Comunistul tot comunist.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate