Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Consum ulei masina de tuns iarba...

"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni
 Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 

Hyundai lansează Uni Wheel

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
https://www.gandul.r...mobile-20104019

mințile oamenilor nu stau o clipă!

#2
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,968
  • Înscris: 03.12.2005
Ar merge de minune la un vehicul lent. Dar in lumea reala vehiculele pe roti de cauciuc au nevoie de suspensie iar masa motorului in fuzeta complica substantial socotelile.

#3
phoenix76

phoenix76

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,002
  • Înscris: 25.09.2014
Acest sistem permite deplasarea rotii pe verticala, deci suspensiile vor fi prezente in continuare. Singura problema este ca la viraje, transmisia va trebui sa se "contorsioneze". In concluzie, elimina doar articulatia pe verticala. In cazul tractiunii pe spate este utila.

#4
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Ceva mai detaliat aici, nu e vorba de hub-motor https://arstechnica....uni-wheel-idea/

The Uni Wheel does something different. Each driven wheel still has its own electric motor, but it's mounted much closer to the suspension, freeing up more space between the axles (which could be used for more battery modules). The problem with doing that until now has been that conventional CV joints can't cope with the angles that would be required, given the shorter driveshaft from motor to wheel.
So instead, the CV joint, driveshaft, and reduction gear all move into a new unit mounted in the wheel. This contains a planetary gear system that transfers drive from the motor to the wheel, but with a multilink arrangement between the pinion gears that allow the driveshaft to articulate through a wide range of motion.

#5
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,600
  • Înscris: 31.01.2010
Adica este cam ca un reductor planetar folosit la utilajele grele/tractoare gen 4x4 cu punti portal, sa nu rupi planetara la ce cuplu au alea da nici sa nu pui o planetara cit fostul gorun a lui Horea si sa si scapi de articulatiile ei, Rzeppa, etc.
Adica scoti planetara din ecuatie.

Edited by Ion_Bumbu, 04 December 2023 - 14:22.


#6
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,960
  • Înscris: 15.04.2019
Chestia aia e pentru vehicule cu motoare termice? Ca la cele electrice bagi motoare in butucii rotilor si-ai rezolvat problema transmisiei mecanice.
Asadar Hyundai investeste in trecut Posted Image. Transmisie cu roti dintate -> scadere randament, necesar mentenanta (schimb lubrefiant?), risc defecte (mai ales pe hartoapele R0).

Edited by __Dan__, 04 December 2023 - 14:37.


#7
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,744
  • Înscris: 08.10.2004
la portal hubs m-am gandit si eu. nu pare neaparat o inventie noua cat o combinatie de idei, adica o inovatie. vom vedea si aplicabilitatea...

#8
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012

View Post__Dan__, on 04 decembrie 2023 - 14:36, said:

Ca la cele electrice bagi motoare in butucii rotilor si-ai rezolvat problema transmisiei mecanice.

hai să vedem un exemplu de automobil de pe piață care are așa ceva!

#9
TamtamTicaticaPiupiu

TamtamTicaticaPiupiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,481
  • Înscris: 05.04.2023
Și ce se întâmplă dacă roțile motoare nu trag în mod egal, faci covrigi pe asfalt?

#10
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,960
  • Înscris: 15.04.2019
Fiecare roata-motor are controllerul ei. Calculatorul central le comanda pe toate, sistemul permitand mentinerea unor traiectorii imposibile azi. Dar costuri mari, volum ocupat in roti, mutarea greutatii masinii catre periferia ei... Deocamdata exista doar prototipuri. Camioane de cariera astfel motorizate presteaza de mult - https://endless-sphe...ub-motor.23487/

Edited by __Dan__, 04 December 2023 - 16:27.


#11
TamtamTicaticaPiupiu

TamtamTicaticaPiupiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,481
  • Înscris: 05.04.2023
Greutatea distribuită înspre margini ar ridica și probleme de rezistență structurală, probabil că ar necesita ranforsări suplimentare pentru rigidizarea caroseriei, ca să nu afecteze ținuta de drum și caracteristicile dinamice (inerțiale), ceea ce ar duce la creșterea greutății moarte, nu?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate