Hyundai lansează Uni Wheel
Last Updated: Dec 04 2023 16:26, Started by
gushpi
, Dec 04 2023 13:00
·
4
#1
Posted 04 December 2023 - 13:00
#2
Posted 04 December 2023 - 13:41
Ar merge de minune la un vehicul lent. Dar in lumea reala vehiculele pe roti de cauciuc au nevoie de suspensie iar masa motorului in fuzeta complica substantial socotelile.
|
#3
Posted 04 December 2023 - 14:02
Acest sistem permite deplasarea rotii pe verticala, deci suspensiile vor fi prezente in continuare. Singura problema este ca la viraje, transmisia va trebui sa se "contorsioneze". In concluzie, elimina doar articulatia pe verticala. In cazul tractiunii pe spate este utila.
|
#4
Posted 04 December 2023 - 14:05
Ceva mai detaliat aici, nu e vorba de hub-motor https://arstechnica....uni-wheel-idea/
The Uni Wheel does something different. Each driven wheel still has its own electric motor, but it's mounted much closer to the suspension, freeing up more space between the axles (which could be used for more battery modules). The problem with doing that until now has been that conventional CV joints can't cope with the angles that would be required, given the shorter driveshaft from motor to wheel. So instead, the CV joint, driveshaft, and reduction gear all move into a new unit mounted in the wheel. This contains a planetary gear system that transfers drive from the motor to the wheel, but with a multilink arrangement between the pinion gears that allow the driveshaft to articulate through a wide range of motion. |
#5
Posted 04 December 2023 - 14:18
Adica este cam ca un reductor planetar folosit la utilajele grele/tractoare gen 4x4 cu punti portal, sa nu rupi planetara la ce cuplu au alea da nici sa nu pui o planetara cit fostul gorun a lui Horea si sa si scapi de articulatiile ei, Rzeppa, etc.
Adica scoti planetara din ecuatie. Edited by Ion_Bumbu, 04 December 2023 - 14:22. |
#6
Posted 04 December 2023 - 14:36
Chestia aia e pentru vehicule cu motoare termice? Ca la cele electrice bagi motoare in butucii rotilor si-ai rezolvat problema transmisiei mecanice.
Asadar Hyundai investeste in trecut . Transmisie cu roti dintate -> scadere randament, necesar mentenanta (schimb lubrefiant?), risc defecte (mai ales pe hartoapele R0). Edited by __Dan__, 04 December 2023 - 14:37. |
#7
Posted 04 December 2023 - 14:43
la portal hubs m-am gandit si eu. nu pare neaparat o inventie noua cat o combinatie de idei, adica o inovatie. vom vedea si aplicabilitatea...
|
#8
Posted 04 December 2023 - 14:45
#9
Posted 04 December 2023 - 14:51
Și ce se întâmplă dacă roțile motoare nu trag în mod egal, faci covrigi pe asfalt?
|
#10
Posted 04 December 2023 - 16:17
Fiecare roata-motor are controllerul ei. Calculatorul central le comanda pe toate, sistemul permitand mentinerea unor traiectorii imposibile azi. Dar costuri mari, volum ocupat in roti, mutarea greutatii masinii catre periferia ei... Deocamdata exista doar prototipuri. Camioane de cariera astfel motorizate presteaza de mult - https://endless-sphe...ub-motor.23487/
Edited by __Dan__, 04 December 2023 - 16:27. |
|
#11
Posted 04 December 2023 - 16:26
Greutatea distribuită înspre margini ar ridica și probleme de rezistență structurală, probabil că ar necesita ranforsări suplimentare pentru rigidizarea caroseriei, ca să nu afecteze ținuta de drum și caracteristicile dinamice (inerțiale), ceea ce ar duce la creșterea greutății moarte, nu?
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users