Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Consum ulei masina de tuns iarba...

"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni
 Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 

E-factura - obligatoriu de la 01.01.2024

- - - - -
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,139
  • Înscris: 22.05.2003
Incepand cu 1 ianuarie 2024 s-a terminat cu facturile B2B facute in Excel/Word si declarate candva.

Acum facturile sunt declarate in timp real, astfel incat statul sa stie cat bani are exact (mai ales la TVA).

Problema este daca va merge sistemul.

In principiu se poate sa trimiteti e-factura si fara un serviciu platit, dar e foarte anevoios.

ex de servicii de facturare online:

www.fgo.ro - il folosesc si pt e-factura, merge!
www.smartbill.ro
www.oblio.ro


Quote

ATENTIE!  01.01.2024 - Facturi emise

Factura electronica este factura emisa, transmisa si primita in format xml in sistemul national RO e-Factura.
Sistemul national obligatoriu de facturare electronica este pus la dispozitie de Ministerul Finantelor, sistem care permite prelucrarea electronica a datelor prin intermediul serverului ANAF.

Incepand cu data de 01.01.2024, toate firmele si PFA-urile din Romania, platitoare sau neplatitoare de TVA, care au clienti persoane juridice au obligatia sa trimita facturile emise prin sistemul e-Factura.

Termenul pentru transmiterea facturilor in sistemul national va fi de 5 zile lucratoare de la data emiterii, incalcarea acestei prevederi fiind sanctionata cu amenda de la 1000 la 10000 lei, in functie de dimensiunea contribuabilului.

In primele 3 luni ale anului 2024 nu se vor aplica sanctiuni.

ATENTIE 01.07.2024 - Facturi achizitii/cheltuieli
Dupa data de 01.07.2024 facturile primite, achitate sau inregistrate in contabilitate care nu se regasesc in sistemul RO e-Factura sunt nedeductibile la calculul impozitelor si genereaza amenzi egale cu TVA inscrisa pe fiecare factura. Asadar, devine necesara verificarea electronica a unei facturi inainte de plata acesteia.

Pentru a utiliza e-Factura, aveti nevoie de semnatura digitala simpla, calificata de la un provider acreditat.

Personal lucrez cu www.digisign.ro si www.transsped.ro


 Adm, on 01 noiembrie 2023 - 12:30, said:

E un haos in documentatia ANAF.

Pasul 1 - semnatura calificata, cu Token USB sau cu token online, dar merge doar pe Windows.

Pasul 2 - documentul de confirmare, semnat de voi si de cei ce au generat semnatura.
PDF aici
* vedeti ca fiecare provider de semnatura digitala are metodologia sa. La digisign este automatizat totul, la Transpeed e cu email, dureaza.

=====

Acum vine problema.

1. Daca aveti o firma simpla, fara cont in trezorerie (nu faceti afaceri cu statul) si neinregistrata in OSS, tot ce aveti nevoie este un cont in Spatiul Virtual ANAF pentru acel PJ.

Vedeti aici procedura.

In arhiva ZIP adaugati:
- copie CI
- Certificat constatator in termen de la Regcom (se vede ca sunteti administrator), cost 45 lei/firma sau copie Statut - semnat digital. Vor sa ai dovada ca esti administrator.
- copie CUI

** Privind împuternicirea de la contribuabil: în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat (administrator), se prezintă documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Dacă există calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezintă documentul, în original şi copie, care atestă această calitate (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale).

2. Daca aveti cont in Trezorerie / sunteti inregistrat in OSS, trebuie sa urmati procedura de aici.
Asta insemna formularul 150 completat, printat si depus FIZIC la ANAF.



#2
raducanu969

raducanu969

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,402
  • Înscris: 30.06.2023
Oricum, si cu legea de limitare a tranzactiilor cash pentru PJ sau PF, nu stiu, dar au luat-o razna. Nimic numai merge bine in tara asta!

#3
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017
A mers vreodata ? Intreb si eu ....

Multumim Adm

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,139
  • Înscris: 22.05.2003
Se intra intr-o normalitate.
La noi pe partea de TVA e jale la raportare si colectare.
Asa statul stie exact la ce sa se astepte la sfarsitul lunii.

Problema e impelementarea.
Acum folosesti e-factura doar daca  facturezi entitati de stat.
Cand iti e lumea mai draga ceva nu merge, da eroare.

Eu zic ca se va amana, dar 90% din companii vor fi deja pregatite.
Problema va finde ordin tehnic.
Daca vrea hax0ru rus sa te puna pe butuci, atunci abia acum e posibil :)

#5
trandafirdoru

trandafirdoru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,593
  • Înscris: 11.03.2010

 Adm, on 01 noiembrie 2023 - 13:42, said:

Incepand cu 1 ianuarie 2024 s-a terminat cu facturile B2B facute in Excel/Word si declarate candva.
Pana nu se publica metodologia in MO, nu s-a terminat. ;)

#6
raducanu969

raducanu969

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,402
  • Înscris: 30.06.2023

 Bogotta, on 01 noiembrie 2023 - 14:08, said:

A mers vreodata ? Intreb si eu ....

Multumim Adm

a mers pana in 1989 cand tot ce aveam nevoie se producea in Romania, basca mai si exportam, dar dupa 1989 ( saracul Vadim Tudor cand spunea, multi l-am hulit ), s-a facut de asa natura incat Romania sa fie distrusa, lucru perpetuat in toate guvernele post decembriste. nimeni nu a mai facut nimic pentru Romania, s-a tras pe ce a fost iar acum, cand au vazut ca au dat cu capul sub ei, incep sa se vaite.

pentru Adm - asa este, este o digitalizare, o modernizare, problema e exact cum ai prezentat-o, cand iti e lumea mai draga, trebuie sa pice ceva.

#7
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,441
  • Înscris: 29.04.2008
Mersi, frumos, cu tote ca n-am inteles nimic. Mie contabila imi zicea ca ii trimit ei facturile si le trimite ea mai departe, in cursul serii.

???

PS, oricum n-am mai inteles si altceva: acum nu mai dau factura clientului ci o trimit la ANAF si ANAF o inainteaza clientului?

Edited by iladi, 01 November 2023 - 14:32.


#8
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005
OFF

 raducanu969, on 01 noiembrie 2023 - 14:16, said:

a mers pana in 1989 cand tot ce aveam nevoie se producea in Romania, basca mai si exportam,
Se producea tot și pe rafturile magazinelor fluiera vîntul. Fabrici învechite, producînd aceleași obiecte de zeci de ani sau reinventînd roata.

ON
"In arhiva ZIP adaugati:
- copie CI
- Certificat constatator in termen de la Regcom (se vede ca sunteti administrator), cost 45 lei/firma sau copie Statut - semnat digital. Vor sa ai dovada ca esti administrator.
- copie CUI"
Și cei care nu au treabă cu ONRC? știe cineva?

#9
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Nu stiu daca este acelasi lucru...
Acum cativa ani, polonezii au informatizat totul. Cumparai o ciocolata, plata era imediat inregistrata in sistemul national.
De atunci nu au mai avut nicio problema cu colectarea taxelor...

#10
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,283
  • Înscris: 27.10.2007

Quote

Acum cativa ani, polonezii au informatizat totul. Cumparai o ciocolata, plata era imediat inregistrata in sistemul national.
si la sarbi e la fel. bonul are un cod QR care scanat te duce pe siteul ministrului finantelor din Serbia.
eu ma asteptam ca e-factura sa fie la fel, adica sa fie un sistem de facturare veritabil, conectat la "puternicele servere ANAF", nu doar un sistem de evidenta, in care incarc niste xml-uri in sistem.


 raducanu969, on 01 noiembrie 2023 - 14:16, said:

a mers pana in 1989 cand tot ce aveam nevoie se producea in Romania, basca mai si exportam, dar dupa 1989 ( saracul Vadim Tudor cand spunea, multi l-am hulit ), s-a facut de asa natura incat Romania sa fie distrusa, lucru perpetuat in toate guvernele post decembriste. nimeni nu a mai facut nimic pentru Romania, s-a tras pe ce a fost iar acum, cand au vazut ca au dat cu capul sub ei, incep sa se vaite.

In Romania era asa un belsug inainte de 89, incat painea era pe cartela si nici asa nu se gasea.
daca ti se pare ca era bine, oricand ai posibilitatea de a emigra in Corea de Nord.

Edited by strongsss, 01 November 2023 - 14:49.


#11
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017

 Adm, on 01 noiembrie 2023 - 14:09, said:

Problema va finde ordin tehnic.


Scuze ca deviez un pic discutia. Ai mers in ultimii ani la medicul de familie sau pur si simplu cu o reteta la farmacie ?? Probabil ca da. Sau daca nu ai mers tu, a mers cineva din familie sau alt apropiat. Ghici ce ? de multe ori sistemul e cazut. Si trebuie sa tinem cont ca softul a fost dezvoltat si implementat cu mai bine de 10 ani in urma (daca nu gresesc eu). Desi suntem o tara campioana la dezvoltarea de soft.... avem mari.. mari probleme cu ceva ce trebuia sa mearga "smooth" de mult....

#12
trandafirdoru

trandafirdoru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,593
  • Înscris: 11.03.2010

 radunic, on 01 noiembrie 2023 - 14:35, said:

ON
"In arhiva ZIP adaugati:
- copie CI
- Certificat constatator in termen de la Regcom (se vede ca sunteti administrator), cost 45 lei/firma sau copie Statut - semnat digital. Vor sa ai dovada ca esti administrator.
- copie CUI"
Și cei care nu au treabă cu ONRC? știe cineva?

In zip am adaugat rezolutia de la reg comertului si certificatul de inregistrare.
Ce e cu cei care nu au treaba cu onrc? Pui in zip documentul care atesta ce esti in relatia cu firma al carei CUI il scrii mai sus.

Adm a scris ce a pus el probabil, asta nu inseamna ca toata lumea trebuie sa faca la fel.

Edited by trandafirdoru, 01 November 2023 - 14:57.


#13
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,334
  • Înscris: 14.06.2006

 Adm, on 01 noiembrie 2023 - 14:09, said:

Acum folosesti e-factura doar daca  facturezi entitati de stat.
Cand iti e lumea mai draga ceva nu merge, da eroare.
Eu am contracte cu statul si facturez asa de cativa ani. Si m-am invatat si facturez si celorlalti tot prin efactura.
Nu am avut niciodata probleme. Doar ca nu pot folosi sermnatura electronica pe mac :)

#14
don_King

don_King

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,049
  • Înscris: 26.11.2001

 iladi, on 01 noiembrie 2023 - 14:31, said:

PS, oricum n-am mai inteles si altceva: acum nu mai dau factura clientului ci o trimit la ANAF si ANAF o inainteaza clientului?

Asa, mai pe romaneste. Tu trimiti factura intr-un server al statului in 5 zile de la emitere, partenerul tau o ia din serverul statului. La prima vedere pare simplu si frumos, realitatea o sa fie mai problematica.

@Adm
Nu stiu daca abordarea e cea mai inspirata. Contabilul are deja semnatura autorizata la fisc, nu vad de ce sa mai cumparati voi semnatura si sa va bateti capul cu notari si costul anual al semnaturii.

Sugerez sa mergeti pe un soft de facturare online la care sa aveti acces si voi si contabilul. Voi faceti facturile si contabilul intra online si le trimite saptamanal in E-Factura. Sau in cazul unor softuri gen SmartBill odata semnatura linkuita acolo ea poate fi folosita 90 de zile. Poti sa trimiti facturi de pe telefon si din Honolulu, nu trebuie sa ai nici un stick cu semnatura la indemana (asta e probat de mine, in Europa, nu am apucat sa ajung in Honolulu)

Sa vedem cum or sa reziste serverele ANAF, tare ma tem ca vor sta unii la ceas de seara sa poata trimite facturile in E-Factura...

Edited by don_King, 01 November 2023 - 15:26.


#15
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,139
  • Înscris: 22.05.2003

 radunic, on 01 noiembrie 2023 - 14:35, said:

Și cei care nu au treabă cu ONRC? știe cineva?

Mai precis cum adica NU au treaba?

Quote

** Privind împuternicirea de la contribuabil: în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat (administrator), se prezintă documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil.
Dacă există calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezintă documentul, în original şi copie, care atestă această calitate (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale).

Da, de token ai nevoie dand stabilesti legatura dintre softul de facturare si ANAF.
Legatura trebuie facuta la 30 de zile.

#16
Hazideon

Hazideon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 375
  • Înscris: 23.06.2008

 Bogotta, on 01 noiembrie 2023 - 14:50, said:



Scuze ca deviez un pic discutia. Ai mers in ultimii ani la medicul de familie sau pur si simplu cu o reteta la farmacie ?? Probabil ca da. Sau daca nu ai mers tu, a mers cineva din familie sau alt apropiat. Ghici ce ? de multe ori sistemul e cazut. Si trebuie sa tinem cont ca softul a fost dezvoltat si implementat cu mai bine de 10 ani in urma (daca nu gresesc eu). Desi suntem o tara campioana la dezvoltarea de soft.... avem mari.. mari probleme cu ceva ce trebuia sa mearga "smooth" de mult....

Pai cam asa se intampla cand soft-urile trebuie facute de firmele de casa ale partidelor... din pacate.

#17
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005

 Adm, on 01 noiembrie 2023 - 15:56, said:

Mai precis cum adica NU au treaba?
Profesie liberală reglementată prin lege. Nu e SRL, nu e PFA, nu e II, nu se înregistrează în registrul comerțului ci la corpul profesional de care aparține.

#18
Moshu_ro

Moshu_ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 234
  • Înscris: 21.03.2007
Nu am folosit efactura pana cum, nici nu stiu cum sa ajung acolo, poate ma puteti lamurii voi, e-factura este o platforma? am acces la ea? sau doar colecteaza informatiile de la alte servicii de facturare pe care le foloseste fiecare? am citit pe anaf si pe alte site-uri despre e-factura, am inteles doar ca preaia niste fisiere xml cu datele tale si le trimite la anaf. dar pana acolo... lipsesc cativa pasi

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate