Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Leaf_2020 40Kw - matematica la incarcari versus kilometraj

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
rolion

rolion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 781
  • Înscris: 28.07.2005
Salutari,

Incerc sa cumpar un Leaf, an 2020,40Kw baterie
Am testat cu bluetooth dongle si mi-a iesit ceva ciudat la matematica !

Daca am 299 quick si 437 slow charging cycles...fiecare incarcare duce sa zicem 300 Km range, cum este posibil cu 800 de cicluri sa fi facut 64,000 de kilometri iara bateria sa fie la 90% sanatoasa !?

Ca si comparatie (ca sa ne confusam) al meu LEAF din 2014 are peste 4,700 de cicluri si o baterie foarte sanatoasa !

Multam de ajutor !

Mai jos atasat:

LEAF photo de la masina noua de 2020
Attached File  SOH_2020.jpg   476.42K   63 downloads

LEAF photo de la masina mea de 2014.
Attached File  SOH_2014.jpg   209.11K   66 downloads

Edited by rolion, 28 August 2023 - 19:38.


#2
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,331
  • Înscris: 29.05.2004
pai cum sa fie posibil..sunt doua baterii diferite !

#3
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
SOH scade mai repede in primii ani , pe urma incetineste.

#4
hepea

hepea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 805
  • Înscris: 20.02.2006
Pe langa numarul de cicluri de incarcare, vechimea, mai este si temperatura care afecteaza "sanatatea" bateriei. Atata timp cand nu a fost "incinsa" degradarea este ok. Eu la leaf din 2019 cu ~45000 aveam SoH la 88,5% cu f putine incarcari rapide (pana in 30) si multe L1. Dar, fiind din Italia adusa a cam stat la "cald", banuiesc. Apoi, acel SoH este orientativ

#5
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 rolion, on 28 august 2023 - 19:37, said:

... cum este posibil ...
Minunile tipice unei baterii fara management termic activ. Dupa cum spune si colegul @hepea, conteaza enorm regimul de utilizare.

Ma gandesc la o utilizare in regim taxi de oras, unde omul a stat mult cu clima pornita asteptand clienti pe care sa ii duca la 3 km distanta unde iarasi a asteptat.
Altfel nu se explica atatea cicluri fara Km.

#6
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008
@rolion esti sigur ca acele cicluri sunt 10-100%? esti sigur pe OBD ca raporteaza corect SOH?
Cum spune si @ro_explorer se vede o baterie fara management termic activ

#7
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
Leaf nu duce 300 de km.cu o încărcare.

E sărbătoare în sat dacă 100% - 0% ajunge la 259km. Deci la încărcare o autonomie de 200 de km


Incarcarile sunt 0-100% sau cum le raportează.

Pana la urma nu contează de câte ori s-a încărcat ci starea bateriei și starea generala.

#8
crischir

crischir

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 04.06.2023
Au scazut la km cu 100 000 Posted Image

#9
rolion

rolion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 781
  • Înscris: 28.07.2005
OK

Multam de raspunsuri !

Nu stiu, nu am avut timp prea mult ca am pus acea dongle pe ascuns in parcare la dealer.

Acuma,cred ca fiecare cycle de incarcare poate fi intre  10% or 100%
Am mai inteles ca cele mai periculoase sunt acel "quick fast DC charging" unde iti forteaza bateria.

Cum pot detemina bateria fiind sau no sanatoasa in afara celor din poza ?
La 2 1/2 ani vechime se pierde un 9%.
Eu zic acceptabil !??

Nu cred ca au manipulat kilometraju' ca se vede la financial report / check

Un Leaf 40Kw duce un 250Km range decent
Bateria era la 42% charged si imi spunea acel GOM ca are 123Km available range.
Deci,123+123+100Km = un minim de 300 se poate scoate decent zic eu !

PS
Mai am doua electrice deci cam inteleg terminologia...

Edited by rolion, 28 August 2023 - 23:02.


#10
hepea

hepea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 805
  • Înscris: 20.02.2006
Poti merge 300km cu bateria de 40kwh dar mergand foarte incet (hypermiling). Nu cred ca mai sta nimeni sa faca asta in afara de cei ce fac teste, sau hai, o faci o data in viata sa vezi cum e (dar a doua oara nu cred ca-ti mai trebuie)

#11
_o_

_o_

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,036
  • Înscris: 20.02.2023

 crischir, on 28 august 2023 - 22:16, said:

Au scazut la km cu 100 000 Posted Image
Au reusit si la astea sa dea km inapoi 🤣🤣

#12
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007

 rolion, on 28 august 2023 - 19:37, said:

Salutari,

Incerc sa cumpar un Leaf, an 2020,40Kw baterie
Am testat cu bluetooth dongle si mi-a iesit ceva ciudat la matematica !

Daca am 299 quick si 437 slow charging cycles...fiecare incarcare duce sa zicem 300 Km range, cum este posibil cu 800 de cicluri sa fi facut 64,000 de kilometri iara bateria sa fie la 90% sanatoasa !?

Ca si comparatie (ca sa ne confusam) al meu LEAF din 2014 are peste 4,700 de cicluri si o baterie foarte sanatoasa !

Multam de ajutor !

Mai jos atasat:

LEAF photo de la masina noua de 2020
SOH_2020.jpg

LEAF photo de la masina mea de 2014.
SOH_2014.jpg
Mie nu-mi iese nimic ciudat, doar km putini la bord si la a ta si la asta din 2020.
Adica tu ai 4700 cicluri cu 181000 km la bord la baterie de 25kw (?) , in teorie ar fi trebuit sa ai de cel putin 3 ori mai multi km
Leaf-ul din 2020 sunt 737 cicluri cu 64000 km la bord 40kw bateria, in teorie trebuia sa aibe de vreo 3 ori mai multi km, similar cu a ta (raportat la capacitatea fiecarei baterii)

Ciudat la ambele e cat de putini km sunt raportat la nr de cicluri incarcare, asta daca un ciclu inseamna 0-100% sau 10%-100% cum mai ziceti voi.
Eu nu cred ca ce iti arata acolo sunt cicluri complete de incarcare.

Bateria ta nu e deloc "foarte sanatoasa" la 74-75% SOH
La 90% SOH e ok asta din 2020

Edited by Octavian___, 29 August 2023 - 09:06.


#13
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
comparând cele două grafice mie mi se pare suspect cât de simetric este cel al mașinii noi...
bănuiesc că în cazul electricelor, nu mai contează km parcurși, ci starea bateriei
așa că măsluirile acolo apar, nu la km...

și cred că-i mai ușor să schimbi un grafic, decât să dai un kilometraj înapoi

iar celor care sunt sceptici, le zic doar un cuvânt: AVARIȚIA!

#14
rolion

rolion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 781
  • Înscris: 28.07.2005

 Octavian___, on 29 august 2023 - 09:04, said:

Mie nu-mi iese nimic ciudat, doar km putini la bord si la a ta si la asta din 2020.
Adica tu ai 4700 cicluri cu 181000 km la bord la baterie de 25kw (?) , in teorie ar fi trebuit sa ai de cel putin 3 ori mai multi km
Leaf-ul din 2020 sunt 737 cicluri cu 64000 km la bord 40kw bateria, in teorie trebuia sa aibe de vreo 3 ori mai multi km, similar cu a ta (raportat la capacitatea fiecarei baterii)

Ciudat la ambele e cat de putini km sunt raportat la nr de cicluri incarcare, asta daca un ciclu inseamna 0-100% sau 10%-100% cum mai ziceti voi.
Eu nu cred ca ce iti arata acolo sunt cicluri complete de incarcare.

Bateria ta nu e deloc "foarte sanatoasa" la 74-75% SOH
La 90% SOH e ok asta din 2020

Multam.
Am sa mai verific o data,asa zisul "home work".
Poate matematica si acel cicluri de incarcare nu sunt representative.

Bateria de pe LEAFul de 24Kw este foarte sanatoasa tinand cont ca are 9 (noua) ani vechime si a pierdut doar 25% din capacitate si ma duce 120ish in oras cu regenerare.
Foarte putine LEAfuri de 24Kw, 9 ani si almost 190k KM are asa 75% / 10 bars.
Secretul este sa o incacri slow si full, sa ii dai timp sa se echilibreze toate celule de baterii.

 gushpi, on 29 august 2023 - 11:32, said:

comparând cele două grafice mie mi se pare suspect cât de simetric este cel al mașinii noi...
bănuiesc că în cazul electricelor, nu mai contează km parcurși, ci starea bateriei
așa că măsluirile acolo apar, nu la km...

și cred că-i mai ușor să schimbi un grafic, decât să dai un kilometraj înapoi

iar celor care sunt sceptici, le zic doar un cuvânt: AVARIȚIA!

Toate graficele sunt generate de o aplicatie la care ii spui doar "connect" pe dongla de bluetotth.
Nu cred ca se poate face magarii.

Multam.

Edited by rolion, 29 August 2023 - 17:54.


#15
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007
Slow e ok, asta face sa tina mult si bine SOH la baterie, dar nu tot timpul full.
Ideal sa opresti pe la 80-85% max incarcarea, ii prelungesti muuult mai mult viata.
Full din cand in cand sa-si mai aduca aminte de ce inseamna 100% .

Acum cu SOH , cand se duce sub ~80% e buna de schimbat. Iti faci treaba cat o mai tine acolo in 70-75% , dar e considerata terminata.
Nu doar ca nu mai are capacitatea initiala, dar nici nu mai poate da curent cat cere motorul (creste rezistenta interna la celule) in sarcini mari=performante mai slabe fata de specificatiile de fabrica.

Deocamdata cam asta e treaba la bateriile astea, ca alta chimie, ca bla bla, principiul e acelasi.
Ca sa nu fie afectata de caldura, tot e nevoie de pompa de caldura, tot trebuie un management inteligent la baterie, chiar cu chimia schimbata si toate balacariile spuse de publicisiti

#16
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,355
  • Înscris: 22.10.2007
Se fac “manevre” din managementul bateriei, se reseteaza si dureaza o vreme pana acesta isi da seama care e starea reala a bateriei, asa ca arata cifre cat mai apropiate de starea originala si scade treptat pana la adevar.

Intre leaf 2014 si 2020 chimia bateriilor s-a schimbat de cateva ori, asta pe langa capacitate, de aici si SOH mai mare la rulaj mai mare.
In schimb nu cred ca masina asteapta sa ajunga de la 100 la 0 si inapoi la 100 pt a inregistra un ciclu ci mai degraba cand ajunge la 100% si a echilibrat celulele mai trece o bifa, o sa ma uit de curiozitate la a mea cate cicluri are, rulajul e pe la 18k cu o singura incarcare rapida.

#17
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,355
  • Înscris: 22.10.2007
Asa arata la mine, doar ca nu interpreteaza bine rulajul, face dubla conversie km - mile pt ca masina nu e in km.

Attached Files


Edited by _-livio-_, 29 August 2023 - 19:56.


#18
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Atentie, raportarea e data “ciclu” pentru orice infigere in priza, deci orice calcule sunt aleatorii.

Eu de ex ajung acasa si o pub tot timpul la incarcare, masina e limitata la 80% SoC.
Cateodata are 20%, cateodata are 70% SoC.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate