Leaf_2020 40Kw - matematica la incarcari versus kilometraj
Last Updated: Sep 03 2023 13:05, Started by
rolion
, Aug 28 2023 19:37
·
2
#1
Posted 28 August 2023 - 19:37
Salutari,
Incerc sa cumpar un Leaf, an 2020,40Kw baterie Am testat cu bluetooth dongle si mi-a iesit ceva ciudat la matematica ! Daca am 299 quick si 437 slow charging cycles...fiecare incarcare duce sa zicem 300 Km range, cum este posibil cu 800 de cicluri sa fi facut 64,000 de kilometri iara bateria sa fie la 90% sanatoasa !? Ca si comparatie (ca sa ne confusam) al meu LEAF din 2014 are peste 4,700 de cicluri si o baterie foarte sanatoasa ! Multam de ajutor ! Mai jos atasat: LEAF photo de la masina noua de 2020 SOH_2020.jpg 476.42K 63 downloads LEAF photo de la masina mea de 2014. SOH_2014.jpg 209.11K 66 downloads Edited by rolion, 28 August 2023 - 19:38. |
#3
Posted 28 August 2023 - 19:59
SOH scade mai repede in primii ani , pe urma incetineste.
|
#4
Posted 28 August 2023 - 20:02
Pe langa numarul de cicluri de incarcare, vechimea, mai este si temperatura care afecteaza "sanatatea" bateriei. Atata timp cand nu a fost "incinsa" degradarea este ok. Eu la leaf din 2019 cu ~45000 aveam SoH la 88,5% cu f putine incarcari rapide (pana in 30) si multe L1. Dar, fiind din Italia adusa a cam stat la "cald", banuiesc. Apoi, acel SoH este orientativ
|
#5
Posted 28 August 2023 - 20:10
rolion, on 28 august 2023 - 19:37, said:
... cum este posibil ... Ma gandesc la o utilizare in regim taxi de oras, unde omul a stat mult cu clima pornita asteptand clienti pe care sa ii duca la 3 km distanta unde iarasi a asteptat. Altfel nu se explica atatea cicluri fara Km. |
#6
Posted 28 August 2023 - 21:12
@rolion esti sigur ca acele cicluri sunt 10-100%? esti sigur pe OBD ca raporteaza corect SOH?
Cum spune si @ro_explorer se vede o baterie fara management termic activ |
#7
Posted 28 August 2023 - 21:27
Leaf nu duce 300 de km.cu o încărcare.
E sărbătoare în sat dacă 100% - 0% ajunge la 259km. Deci la încărcare o autonomie de 200 de km Incarcarile sunt 0-100% sau cum le raportează. Pana la urma nu contează de câte ori s-a încărcat ci starea bateriei și starea generala. |
#9
Posted 28 August 2023 - 23:00
OK
Multam de raspunsuri ! Nu stiu, nu am avut timp prea mult ca am pus acea dongle pe ascuns in parcare la dealer. Acuma,cred ca fiecare cycle de incarcare poate fi intre 10% or 100% Am mai inteles ca cele mai periculoase sunt acel "quick fast DC charging" unde iti forteaza bateria. Cum pot detemina bateria fiind sau no sanatoasa in afara celor din poza ? La 2 1/2 ani vechime se pierde un 9%. Eu zic acceptabil !?? Nu cred ca au manipulat kilometraju' ca se vede la financial report / check Un Leaf 40Kw duce un 250Km range decent Bateria era la 42% charged si imi spunea acel GOM ca are 123Km available range. Deci,123+123+100Km = un minim de 300 se poate scoate decent zic eu ! PS Mai am doua electrice deci cam inteleg terminologia... Edited by rolion, 28 August 2023 - 23:02. |
#10
Posted 29 August 2023 - 07:32
Poti merge 300km cu bateria de 40kwh dar mergand foarte incet (hypermiling). Nu cred ca mai sta nimeni sa faca asta in afara de cei ce fac teste, sau hai, o faci o data in viata sa vezi cum e (dar a doua oara nu cred ca-ti mai trebuie)
|
|
#11
Posted 29 August 2023 - 07:36
#12
Posted 29 August 2023 - 09:04
rolion, on 28 august 2023 - 19:37, said:
Salutari, Incerc sa cumpar un Leaf, an 2020,40Kw baterie Am testat cu bluetooth dongle si mi-a iesit ceva ciudat la matematica ! Daca am 299 quick si 437 slow charging cycles...fiecare incarcare duce sa zicem 300 Km range, cum este posibil cu 800 de cicluri sa fi facut 64,000 de kilometri iara bateria sa fie la 90% sanatoasa !? Ca si comparatie (ca sa ne confusam) al meu LEAF din 2014 are peste 4,700 de cicluri si o baterie foarte sanatoasa ! Multam de ajutor ! Mai jos atasat: LEAF photo de la masina noua de 2020 SOH_2020.jpg LEAF photo de la masina mea de 2014. SOH_2014.jpg Adica tu ai 4700 cicluri cu 181000 km la bord la baterie de 25kw (?) , in teorie ar fi trebuit sa ai de cel putin 3 ori mai multi km Leaf-ul din 2020 sunt 737 cicluri cu 64000 km la bord 40kw bateria, in teorie trebuia sa aibe de vreo 3 ori mai multi km, similar cu a ta (raportat la capacitatea fiecarei baterii) Ciudat la ambele e cat de putini km sunt raportat la nr de cicluri incarcare, asta daca un ciclu inseamna 0-100% sau 10%-100% cum mai ziceti voi. Eu nu cred ca ce iti arata acolo sunt cicluri complete de incarcare. Bateria ta nu e deloc "foarte sanatoasa" la 74-75% SOH La 90% SOH e ok asta din 2020 Edited by Octavian___, 29 August 2023 - 09:06. |
#13
Posted 29 August 2023 - 11:32
comparând cele două grafice mie mi se pare suspect cât de simetric este cel al mașinii noi...
bănuiesc că în cazul electricelor, nu mai contează km parcurși, ci starea bateriei așa că măsluirile acolo apar, nu la km... și cred că-i mai ușor să schimbi un grafic, decât să dai un kilometraj înapoi iar celor care sunt sceptici, le zic doar un cuvânt: AVARIȚIA! |
#14
Posted 29 August 2023 - 17:53
Octavian___, on 29 august 2023 - 09:04, said:
Mie nu-mi iese nimic ciudat, doar km putini la bord si la a ta si la asta din 2020. Adica tu ai 4700 cicluri cu 181000 km la bord la baterie de 25kw (?) , in teorie ar fi trebuit sa ai de cel putin 3 ori mai multi km Leaf-ul din 2020 sunt 737 cicluri cu 64000 km la bord 40kw bateria, in teorie trebuia sa aibe de vreo 3 ori mai multi km, similar cu a ta (raportat la capacitatea fiecarei baterii) Ciudat la ambele e cat de putini km sunt raportat la nr de cicluri incarcare, asta daca un ciclu inseamna 0-100% sau 10%-100% cum mai ziceti voi. Eu nu cred ca ce iti arata acolo sunt cicluri complete de incarcare. Bateria ta nu e deloc "foarte sanatoasa" la 74-75% SOH La 90% SOH e ok asta din 2020 Multam. Am sa mai verific o data,asa zisul "home work". Poate matematica si acel cicluri de incarcare nu sunt representative. Bateria de pe LEAFul de 24Kw este foarte sanatoasa tinand cont ca are 9 (noua) ani vechime si a pierdut doar 25% din capacitate si ma duce 120ish in oras cu regenerare. Foarte putine LEAfuri de 24Kw, 9 ani si almost 190k KM are asa 75% / 10 bars. Secretul este sa o incacri slow si full, sa ii dai timp sa se echilibreze toate celule de baterii. gushpi, on 29 august 2023 - 11:32, said:
comparând cele două grafice mie mi se pare suspect cât de simetric este cel al mașinii noi... bănuiesc că în cazul electricelor, nu mai contează km parcurși, ci starea bateriei așa că măsluirile acolo apar, nu la km... și cred că-i mai ușor să schimbi un grafic, decât să dai un kilometraj înapoi iar celor care sunt sceptici, le zic doar un cuvânt: AVARIȚIA! Toate graficele sunt generate de o aplicatie la care ii spui doar "connect" pe dongla de bluetotth. Nu cred ca se poate face magarii. Multam. Edited by rolion, 29 August 2023 - 17:54. |
#15
Posted 29 August 2023 - 18:56
Slow e ok, asta face sa tina mult si bine SOH la baterie, dar nu tot timpul full.
Ideal sa opresti pe la 80-85% max incarcarea, ii prelungesti muuult mai mult viata. Full din cand in cand sa-si mai aduca aminte de ce inseamna 100% . Acum cu SOH , cand se duce sub ~80% e buna de schimbat. Iti faci treaba cat o mai tine acolo in 70-75% , dar e considerata terminata. Nu doar ca nu mai are capacitatea initiala, dar nici nu mai poate da curent cat cere motorul (creste rezistenta interna la celule) in sarcini mari=performante mai slabe fata de specificatiile de fabrica. Deocamdata cam asta e treaba la bateriile astea, ca alta chimie, ca bla bla, principiul e acelasi. Ca sa nu fie afectata de caldura, tot e nevoie de pompa de caldura, tot trebuie un management inteligent la baterie, chiar cu chimia schimbata si toate balacariile spuse de publicisiti |
|
#16
Posted 29 August 2023 - 18:58
Se fac “manevre” din managementul bateriei, se reseteaza si dureaza o vreme pana acesta isi da seama care e starea reala a bateriei, asa ca arata cifre cat mai apropiate de starea originala si scade treptat pana la adevar.
Intre leaf 2014 si 2020 chimia bateriilor s-a schimbat de cateva ori, asta pe langa capacitate, de aici si SOH mai mare la rulaj mai mare. In schimb nu cred ca masina asteapta sa ajunga de la 100 la 0 si inapoi la 100 pt a inregistra un ciclu ci mai degraba cand ajunge la 100% si a echilibrat celulele mai trece o bifa, o sa ma uit de curiozitate la a mea cate cicluri are, rulajul e pe la 18k cu o singura incarcare rapida. |
#17
Posted 29 August 2023 - 19:47
Asa arata la mine, doar ca nu interpreteaza bine rulajul, face dubla conversie km - mile pt ca masina nu e in km.
Attached FilesEdited by _-livio-_, 29 August 2023 - 19:56. |
#18
Posted 02 September 2023 - 12:04
Atentie, raportarea e data “ciclu” pentru orice infigere in priza, deci orice calcule sunt aleatorii.
Eu de ex ajung acasa si o pub tot timpul la incarcare, masina e limitata la 80% SoC. Cateodata are 20%, cateodata are 70% SoC. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users