Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona
 Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...
 Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 

Cablare hota

- - - - -
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
elevator

elevator

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 17.09.2005
Buna ziua tuturor, as avea nevoie de niste sfaturi in ceea ce priveste alimentarea motorului unei hote cu viteza regulabila. Vechiul proprietar a taiat cablul cu 5 fire la iesirea din cutia ventilatorului si nu mai stiu cum se poate alimenta. Din regulatorul de viteza ies 4 fire (comun, principal, auxiliar si inmpamantare, in timp ce in hota intra 5). Multumesc tuturor pentru sfaturi

Attached Files



#2
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,274
  • Înscris: 06.01.2007
Pe motor exista o bobina de pornire, care e alimentata printr-un condensator. Daca a taiat firele, condensatorul e la locul lui?
O hota clasica cu 3 viteze, ar trebui sa aiba in final 4 fire, dar mai exista si infasurarea de pornire, care vine si ea cu un fir care se leaga la condenstor, de regula direct montat pe motor.

#3
altuser09

altuser09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,467
  • Înscris: 25.08.2009
Daca precizai producatorul si modelul, cred ca iti mareai sansele sa gasesti rezolvarea.

#4
elevator

elevator

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 17.09.2005

View Postmaccip, on 27 august 2023 - 14:39, said:

Pe motor exista o bobina de pornire, care e alimentata printr-un condensator. Daca a taiat firele, condensatorul e la locul lui?
O hota clasica cu 3 viteze, ar trebui sa aiba in final 4 fire, dar mai exista si infasurarea de pornire, care vine si ea cu un fir care se leaga la condenstor, de regula direct montat pe motor.
Condensatorul e inca conectat, la bornele 34

Edited by elevator, 27 August 2023 - 15:47.


#5
Rubin1977

Rubin1977

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 15.07.2017
Poate ți-o fi de folos:   (https://washerhouse.com)

Attached Files



#6
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,274
  • Înscris: 06.01.2007
Motorul de hota nu are aceiasi topologie cu cel de masina de spalat. In orice caz, nu se controleaza turatia asa, cu dimer.
Din pacate nu sunt expert in motoare, sa pot zice exact, fara sa fiu sigur ca nu fac vreo greseala.
Ce stiu e insa, la nivel teoretic, un motor cu rotor nebobinat, trebuie sa aiba o anume topologie, iar controlul turatiei nu se poate realiza decat prin controlul geometriei polilor sau frecventei curentului electric. I-as da de cap, daca l-as avea sa-l masor eu cum stiu, dar asa, daca nu-l am, mi-e greu ca nu stiu exact detaliile constructive.

#7
Rubin1977

Rubin1977

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 15.07.2017
Elevator...
Maccip are dreptate! Am greșit! Schema mea nu ți-e de folos.

#8
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
După componentele de pe placă e totuși vorba despre un dimmer cu triac, se vede și diacul albastru de aprindere pe lângă el, și bobina aia mare de deparazitare. Deci e nevoie de un potențiometru exterior, valoarea standard e de 500k.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate