Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Tehnologie de luat lumea-n cap (drum lung și doar drum lung)
Last Updated: Jun 14 2023 11:25, Started by
alexcrist
, May 04 2023 19:04
·
9
#37
Posted 07 May 2023 - 17:23
Exceptând GPL, unde e instalație separată (fie ea din fabrică), în rest nu m-aștept ca reviziile la un hibrid să fie mult diferite. Probabil mai mult diferă de la o reprezentanță la alta (preț manoperă), decât de la o motorizare simplă la una hibrid.
Asigurările țin mai mult de prețul mașinii, decât de tehnologie. Dacă ai bugetul X și alegi între modelul Y cu motor simplu și mai multe dotări, sau același Y hibrid mai puțin dotat, casco va fi cam același. Reparațiile după garanție iar n-au legătură directă, decat dacă te legi de faptul că hibridul e mai complicat tehnic. Dar la fel poți spune despre orice dotare. Evident că promoțiile pot schimba calculele. Dar cum promoțiile (și mai ales negocierile) sunt volatile și nu știi dacă vor mai fi când te hotărăști, eu mereu am mers pe prețuri de listă. Apoi ce mai pică la final, să fie primit. Dar decizia efectivă nu s-a bazat pe ele. Consumul mixt WLTP îmi pare a fi exact ce trebuie, mai ales că în asemenea distanțe sigur tranzitezi și câteva orașe, poate chiar municipii (evident, cu centuri inexistente). În plus, e singurul pe care îl declară toți, deci singurul criteriu cât de cât obiectiv ce poate fi comparat. Influențele asupra consumului, inclusiv cei 16km menționați în manualul respectiv, sunt mărunțiș. La ce diferențe de preț sunt, și cât ar trebui să economisească ca să renteze, cei 0,1/2/3/100km cât poate influența o anvelopă sau ACul sunt nimic. Și fie vorba-ntre noi, câte anvelope diferite am avut în ultimii 8 ani, fie vară fie iarnă, consumul meu a fost fix același. La propriu mai mult a contat cum a bătut vântul. Dar oricum, oricât ar fi, ele influențează la fel și un hibrid, și un non-hibrid. |
#38
Posted 09 May 2023 - 11:57
alexcrist, on 07 mai 2023 - 17:23, said:
Asigurările țin mai mult de prețul mașinii, decât de tehnologie. CASCO era 2% din valoare calculata a masinii (100% in primul an). Apoi intervin alte calcule si procentul poate creste sau ramane pe loc (desi pretul masinii nu scade corespunzator cu piata). .......... sigur tranzitezi și câteva orașe, poate chiar municipii (evident, cu centuri inexistente). În plus, e singurul pe care îl declară toți, deci singurul criteriu cât de cât obiectiv ce poate fi comparat. Partea electrica functioneaza singura numai la viteze sub 30 km/h. Daca vrei sa fi injurat de toti ceilalti poti incerca sa mergi asa incet. Influențele asupra consumului, inclusiv cei 16km menționați în manualul respectiv, sunt mărunțiș. La ce diferențe de preț sunt, și cât ar trebui să economisească ca să renteze, cei 0,1/2/3/100km cât poate influența o anvelopă sau ACul sunt nimic. AC iti ia cam 0,5% in plus si nu stiu daca functioneaza cand hybrid-ul merge sub 30km/h. Iar AC-ul se simte din nou cand functioneaza de cand toate motoarele au fost reduse sa indeplineasca normele euro. Un Logan cu 4 persoane la bord, urca greu un deal cu AC pornit. Pentru carcotasi sursa este reprezentata de multi soferi de taxi/uber. |
#39
Posted 09 May 2023 - 13:39
Limita aia de 30 km/h este o gluma, adevarat, lansata de Toyota cu respectivul EV Mode, care de multe ori nici nu este accesibil. In ECO sau Normal cu Camry atingi si ~ 90km/h in mod pur electric, dar nu asta este ideea, bateria de tractiune nu duce mai mult de 2-3 km asa. Cei de la Toyota au mers pe 3 linii de dezvoltare. Prima - cel mai eficient motor in ciclu Atkinson, si au reusit asta perfectionand fiecare aspect al motorului, de la admisia variabila si gestionarea foarte stricta a cicuitelor de racire si de ungere, pana la reducerea la maxim a frecarilor, inclusiv intre segmenti si peretele cilindrilor. A doua - au trecut mai departe, analizand momentele in care randamentul motorului este mai prost (la pornire si acceleratii), unde intervin decisiv motoarele electrice, pentru a reduce sarcina pe motorul principal si a-l aduce cat mai aproape de modul optim de functionare. Si odata ce au avut motoare electrice in ecuatie, a treia linie de dezvoltare a fost, evident, cea mai eficienta metoda de distributie controlata a cuplului si variatie continua a raportului de transmisie, folosind al doilea motor electric exact pentru asta. Un bonus este franarea regenerativa complet computerizata, break by wire, care a fost perfectionata atat de bine incat efectiv iti este greu sa-ti dai seama cand incepe sa foloseasca si franarea mecanica, iar feedback-ul este excelent.
|
#40
Posted 08 June 2023 - 10:21
Salutare,
Am fost in situatia ta, iti voi raspunde la o parte din intrebari si iti voi oferi alte cateva intrebari la care sa te gandesti: fac cam 250-300km pe zi. Ma intereseaza ce ai spus tu + un rezervor mare (daca e ICE), se simte diferenta la refill ca timp pierdut la 40l vs 50+. Cel mai eficient tip de ICE la capitolul consum mi se pare benzina+GPL mai ales ca la drum lung pierzi mai putina benzina decat la drumuri scurte si frecvente, dezavantajul este faptul ca iti scade din capacitatea portbagajului de obicei si necesitatea unei revizii in plus + inlocuire rezervor la 10 ani. Aceasta tehnologie mi se pare ca este cam la fel de prezenta acum cum era in urma cu 10 ani - implicit costuri similare. Diesel - usor usor se doreste reducerea productiei cel putin la masinile personale. Nu stiu cat se va reusi dar probabil vei avea probleme la revanzare. mhev- asa ceva am eu. Mazda 3 x186. Motor de 2L dar impozit 10lei pe an pentru ca e hybrid. Intrebarea e cat va tine acest impozit. Cat despre consum - pe autostrada cu 140km/h vei frana frecvent cand vei de camioane si meseriasi care vin lansati din spate. In practica vei merge probabil cu o medie de 130km/h. Daca vei merge de ex cu 125km/h media ta reala se va apropia mai mult de aceasta viteza si in functie de model vei avea o economie probabil de 0,7-1,5l, sa spunem 1l. Astea sunt lucruri observate de mine pe autostrazi, un lucru foarte dependent de trafic insa. EV- initial incarcari gratis, putine masini, toate bune si frumoase. Usor usor pretul lor probabil se va diminua si probabil va scadea rabla plus. Un factor destul de volatil in acest moment este pretul la curent. In ceea ce priveste consumul la nivel industrial nu ma pot pronunta, dar gandeste-te ca de ceva timp incoace consumatorii casnici au devenit din ce in ce mai eficienti: TV, frigider, becuri, trecutul de la desktop la laptopuri si brusc apare trendul cu un foarte mare consumator electric: EV-ul. E posibil ca din aceasta cauza sa fie nevoie de o noua retea de distributie electrica cu putere mult mai mare implicit costuri mai mari la electricitate. Desigur discutia se schimba daca e "homemade" Bonus: cu cat e tehnologia mai noua cu atat e posibil ca reparatiile sa fie mai scumpe si mai imprevizibile. Bonus 2: la o medie de 600km/zi inseamna 12K km pe luna si 140K pe an. E important la cati km trebuie facuta revizia/ schimbul de ulei pentru ca la 30K sunt 5/an, la 7500-10.000 cum e la Honda civic sunt cam 14-16 pe an. Sfatul meu: alege-ti 5 modele care le crezi bune si sa iti placa, testeaza-le (la 600km pe zi trebuie sa te simti bine in ea) si vezi la cati km se schimba fel de fel de piese si cat costa astea pentru ca o parte mare din costuri pe termen lung vor fi bujiile suspensiile si alte piese pe care unii le schimba la 5 ani. |
#41
Posted 14 June 2023 - 11:10
Salut!
Am mai gasit un caz care nu e 100% pe subiect dar mi s-a parut interesant. Honda a renuntat la motoarele termice simple pe modelul nou de Civic si acum au doar HEV. Practic nu mai ai cu ce sa-l compari si-l iei ca atare. Dar acest fapt a venit din start cu o crestere enroma de pret la varianta de baza, adica modelul precedent termic il gaseai poate si la 22k euro...iar asta nou HEV sare de 32k pe echiparea cea mai slaba (deci 10k euro increase de pret de la un an la altul, dar intradevar schimbare de generatie). Intrebare este, merita sau nu sa o iei? Ca de comparat la consum si fiabilitate nu prea mai ai cu ce. Practic, daca-ti place modelul o iei HEV si nu-ti pare rau / nu te mai uiti in urma, ca oricum n-ai ce sa amortizezi si te bucuri de jucaria noua...sau iei modelul anterior SH (noua nush daca mai e pe la vreun dealer) pe benzina simpla si iti asumi. Asa cum mai spuneau si alti colegi exista hybridele Toyota care sunt mega fiabile si nu prea ai de ce sa te temi cu ele nici la drum lung nici la drumuri scurte, dar chiar si un dealer de la toyota imi facuse acm vreo 3 ani un calcul pt un Toyota C-HR hybrid vs benzinar simplu si ajunsese fix la concluzia ta...ca in perioada garantiei masinii, cu hybrida nu amortizai diferenta de pret dintre termic simplu si hybrid. Practic nu se justifica diferenta de pret, decat daca vrei neaparat sa ai tehnologia aia. Sau poate daca mergi preponderent in oras si foarte rar la drum lung. Dar in cazul descris de tine cu drumuri lungi si foarte lungi, nici PHEV si nici HEV nu prea se potrivesc. Concluzia in final este relativ simpla, n-are rost sa te legi la cap daca nu te doare, mergi pe Benzinara (fie ea aspirata sau turbata), cauta un model care-ti place, cauta motorul care e cel mai fiabil din gama, alege optiunile care ti se potrivesc si drumuri faine! P.S. Ce s-a intampalt cu Xceed-ul tau? Ti-ai mai lua Kia? Daca da, ti-ai mai lua chiar Xceed? |
#42
Posted 14 June 2023 - 11:25
XCeedul e pe jurnalul lui, bine-sănătos și înghite kilometri de zici că e stricat odometrul Dar te aștept acolo dacă vrei să vorbim despre el.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users