Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Tehnologie de luat lumea-n cap (drum lung și doar drum lung)
#20
Posted 05 May 2023 - 07:50
DaculScoril0, on 04 mai 2023 - 23:41, said:
Oricum ar fi, energia necesară să o masă de x kg pe distanță de y km e aceeași indiferent de combustibil, fie benzină, fie electric. La rumuri lungi gen regim de autostradă densitatea mai mare de energie a combustibilor fosili e un avantaj clar față de orice variantă electrică. Nu mai vorbim de comododitatea realimentării. Așa e, dar nu vorbim doar de autostradă. Că România abia are 1000 km de autostradă, sigur nu m-apuc eu să mă plimb repetat de doru lelii de la un cap la altul aiurea. Clar vorbim de drumuri mixte, autostrada/DN/DJ/DC, unde consumurile pot fi optimizate dacă se vrea. Dar părerea mea e că nu se vrea. Foarte puține hibride sunt gândite pentru economie. Din ”greșeală”, în oraș funcționează. Da-n rest hibridizarea e-n general folosită să se laude toți cu sute de cai putere și accelerații în x<10s. Dacă ai SUV cu accelerație peste 8s ești ultimul fraier. De hatch-uri nu mai vorbim... Și de unde economie în condițiile astea? adip1962, on 05 mai 2023 - 06:56, said:
Initiator, nu prea inteleg... - 500-700 km/zi don_King, on 05 mai 2023 - 07:13, said:
Problemele mele nu sunt de performanță, ci de: bătăi de cap cu studiat sistemele, să vezi care e potrivit, să găsești unde să-l pui de încredere, să nu ai probleme, să faci 2 revizii separat, să pierzi spațiu în portbagaj (eu aș prefera să găsesc o mașină de clasă mică pentru nevoile mele, nu să îmi iau tanc ca să umplu portbagajul cu baterii și/sau butelii). Din cauza asta caut mașină nouă cu garanție, să știu c-o iau și merg cu ea fără bătăi de cap. E doar o chestie de preferință personală, nu zic că tu greșești și eu am dreptate. Fiecare cu piticii lui. Dacă se găseau cu instalații din fabrică, da, discutam altfel. KiloW, on 05 mai 2023 - 07:17, said:
La un Ioniq 6 ai avea nevoie de o singura realimentare, care durează cât o pauza de cafea dacă ai încărcător suficient de puternic în zona unde faci pauza. Dar când mergi săptămânal, iar traseele includ multe drumuri lăturalnice (din principiu evit drumurile aglomerate atunci când nu mă grăbesc), iar pauzele le fac de obicei în pustiu să mă uit la stele... ia stația de unde nu-i. Ca fapt divers, gândidu-mă la restaurantele pe care le mai frecventez, singurul cu stație în parcare pe care l-am sesizat e Hanu Ancuței (Neamț). Și acolo e o singură stație. Dacă ajung acolo și e ocupată, sau defectă din oarece motiv, s-a dus calculul în cap. În rest, iar gândindu-mă la traseele mele uzuale, orice altă încărcare înceamnă ocol. Și e exact cum a spus și colegul: adip1962, on 05 mai 2023 - 06:56, said:
La un parcurs de 700 km as exclude complet electricele. 700 km ii faci in 10 ore minim (daca nu mergi doar pe autostrada), nu-ti permiti sa mai pierzi 2-4 ore cu incarcatul bateriei. Trebuie sa mananci si sa te odihnesti, deci incarcatul nu trebuie sa dureze, iar 700 km autonomie afara sunt povesti cu electricele. KiloW, on 05 mai 2023 - 07:11, said:
Skyactiv-x, ca tot vorbim de tehnologii |
#21
Posted 05 May 2023 - 08:03
In conditiile in care faci un maxim de 25000 km/an, dupa parerea mea nu se califica decat benzina si motorina. Cum din ce in ce mai putin merci fabrica motoare diesel, ar ramane benzina.
Daca verifici piata, o sa constati diferente mici de consum intre motoarele de aceiasi cilindree, deci alegerea unei masini devine un cumul de atribute. Care ar fi atributele de care as eu tine seama: - plafonul cheltuielilor la cumparare - cat sunt dispus sa cheltui. - cum arata masina - dotari sau extradotari. Personal, imi place mult modelul CX30 de la Mazda (care-si pastreaza bine pretul la revanzare), daca as avea banii necesari mi-as lua una. Pana atunci ma uit dupa un CX3 (varianta anterioara) evident SH. Edited by adip1962, 05 May 2023 - 08:04. |
#22
Posted 05 May 2023 - 08:28
Motoare similare cu diesel-urile ca randament sunt cele de 2.5 litri de la Toyota. Concret, am avut diesel (Mondeo 210 cp) asadar o comparatie cinstita cu cei 218 cp ai Toyotei (Camry), atat pe dn cat si pe autostrada, la aceleasi viteze, Camry-ul consuma cu ~1.5 l/100 mai putin. Nu discutam de oras, unde consumul este la jumatate. La randament similar, Camry-ul vine cu cea mai eficienta "cutie de viteze" automata si cu un coeficient aerodinamic mai bun. Trecand peste lauda plodului propriu, care intotdeauna este cel mai frumos si destept, pentru drum lung as lua Mazda6, cu motorul de 2.5 litri, mai exact varianta lor de top, editie aniversara, la ~40000 euro, asta datorita antifonarii, tinutei de drum si interiorului de o calitate ce tine de o clasa mult superioara ca pret Mazdei. In plus arata intr-un mare fel, dar frumusetea este in ochii privitorului, asa ca...
Edited by mannick, 05 May 2023 - 08:29. |
#23
Posted 05 May 2023 - 09:32
alexcrist, on 05 mai 2023 - 07:50, said:
Problemele mele nu sunt de performanță, ci de: bătăi de cap cu studiat sistemele, să vezi care e potrivit, să găsești unde să-l pui de încredere, să nu ai probleme, să faci 2 revizii separat, să pierzi spațiu în portbagaj (eu aș prefera să găsesc o mașină de clasă mică pentru nevoile mele, nu să îmi iau tanc ca să umplu portbagajul cu baterii și/sau butelii). Din cauza asta caut mașină nouă cu garanție, să știu c-o iau și merg cu ea fără bătăi de cap. E doar o chestie de preferință personală, nu zic că tu greșești și eu am dreptate. Fiecare cu piticii lui. Dacă se găseau cu instalații din fabrică, da, discutam altfel. Fiecare are propriile "filtre" in alegere si e bine asa, nu trebuie toti sa gandeasca la fel. Cu filtrele pe care le-ai descris, eu as alege ceva gen Polo/Golf sau i30, nu mai mare. Fara hibride, alea sunt bune doar in oras. Probabil ownerii de masini mici pot spune ce hibe au fiecare, asftel incat sa faci o alegere cu care sa fii impacat. Succes |
#24
Posted 05 May 2023 - 09:43
adip1962, on 05 mai 2023 - 08:03, said:
deci alegerea unei masini devine un cumul de atribute Dar presupunând că alegi 1-2 modele finaliste care îți îndeplinesc toate celelalte pretenții (spațiu/dotări/aspect/preț/etc/etc/etc), și mai ai de ales motorul, există vreun model, oricare ar fi el, la care să merite vreo variantă hibridă? Despre asta e toată discuția. Și până acum pare că nimeni nu mă contrazice și benzina pură e alegerea optimă. Dar cine știe, poate apare cineva cu vreo idee extra. |
#25
Posted 05 May 2023 - 10:07
Totusi despre ce buget maxim este vorba aici? Vrei sa-ti faci ceva rate si asta ar putea cantarii mult in achizitie in caz ca vreun dealer are vreo oferta "avantajoasa"?
Un calcul similar l-am facut si eu pentru o masina din clasa supermini/compacta si nu prea ai multe variante decente... Ca si comparatie, la o clasa un pic mai mare, eu personal consider superb ca fiind un all rounder perfect. |
#26
Posted 05 May 2023 - 10:28
Nu aș vrea să conteze bugetul, de-aia nu e topicul la Sfaturi de Achiziții.
L-am pornit de la nevoile mele, criterii generale. Dar putem discuta la general despre orice model, cum a menționat deja cineva Mercedes. Sau poate găsește cineva vreun hibrid pe vreun Prosche de 150k euro care să merite. Nu neapărat să mi-l cumpăr eu, dar poate discuția ajută și pe altcineva, nu neapărat pe mine. Pe scurt, o discuție generală despre tehnologia potrivită pentru drum lung. Restul criteriilor și le definește fiecare. |
#27
Posted 05 May 2023 - 12:58
Pai atunci care-i scopul unei discutii care nu poate avea nicio finalitate daca mereu se pleaca de la ipoteze diferite?
|
#28
Posted 05 May 2023 - 13:33
Care-i ipoteza diferită?
Mașină de drum lung, fără încărcări, amortizare în 5 ani/100k km. Nu contează bugetul (fie el 15k, fie 150k), nu contează clasa (de la mică la mare). Am schimbat ceva față de prima postare? Mă gândesc că 5 ani/100k km se mulează foarte bine pe așteptările oricui e interesat să investească în ceva care promite o oarece economie, indiferent cât are de gând să țină mașina (ca ani sau rulaj). Ca să întreb altfel, colegul cu exemplul cu GPL (don_King), l-ai fi montat dacă îl amortizai în 200-250k km, în loc de 20k km? Edited by alexcrist, 05 May 2023 - 13:34. |
|
#29
Posted 05 May 2023 - 15:26
Ok, atunci revin la ideea initiala: o masina exceptionala pentru drum lung este un Superb cu (deja celebrul) 2.0tdi si dsg.
Edited by NikoroB, 05 May 2023 - 15:33. |
#30
Posted 06 May 2023 - 08:27
Diesel frate. Nu stiu in ro dar acum in Fr e 1.70 litru vs 1.90 pentru benzina. Mai pui si faptul ca un diesel consuma in general cu 1.5-2 litri mai putin, mai pui si faptul ca motoarele diesel sunt capabile sa inghita milioane de km daca vorbim de calatorii lungi la viteze relativ constante... in final nu exista concurenta.
Edited by vinciun, 06 May 2023 - 08:27. |
#31
Posted 06 May 2023 - 08:45
La drumuri lungi cutia automata are o utilitate limitata, în special dacă sunt pe autostrada. Schimbi viteza doar când intri și când ieși, o data la 3-4h.
|
#32
Posted 06 May 2023 - 09:14
alexcrist, on 04 mai 2023 - 19:04, said: Frumos post. Din pacate nu foarte util. Ia ce masina iti place si ai buget pentru ea. Daca ai buget - masina care se incadreaza(noua sau SH). Daca bugetul nu este o problema-iei ce ti dicteaza sufletul. Restul e can-can. Asta pe scurt - ma sperie sa vad acest mod de a aloca neuroni si timp dar daca pentru tine este functional, Doamne ajuta. Edited by RealThing, 07 May 2023 - 10:21. |
#33
Posted 06 May 2023 - 20:39
alexcrist, on 04 mai 2023 - 19:04, said: 3) HEV Diferențe de preț exorbitante (Kia Sportage +3000E, Nissan Qashqai +6000E, Renault Captur +5000E), cu diferențe de consum declarate de tot râsul, până în 1-1,5L/100km. La 10 lei/L s-ar amortiza în peste 150k km (realist peste 200-250k). Îmi scapă mie ceva? Există undeva vreun model care chiar să renteze în variantă HEV/PHEV (adică măcar să-l amortizezi în 100k km, că deja la economii nici nu mai visez)? Sau tot benzina pură e cea mai rentabilă, dincolo de marketing? Am fost pus si eu in situatia de a alege. Strict diferenta la Sportage HEV nu stiu cu ce compari, cu Mhev? Ca nu pare sa fie nici o economie decat pe termen lung asa o fi, doar ca m-am ferit de cutia DCT. Mai greu de explicat sotiei de ce sa dau vreo 44k pe un GtLine vs 24k benzinar urban-line cu manuala, asta cand trapa, Harman-Kardon si alte nebunii nu prea ma intereseaza (dar au intrat pentru ca nu vreau sa astept 1 an o comanda custom). Banii aia clar nu-i vei amortiza niciodata, cum n-ai amortiza nici in raport cu o masina inchiriata. Daca as fi stat la casa as fi cumparat Tesla, cu toate inconvenientele la drumuri mai lungi (nu fac drumuri de munte). Asa am ramas la Sportage. |
|
#34
Posted 07 May 2023 - 09:15
Hansolo, on 06 mai 2023 - 20:39, said:
Strict diferenta la Sportage HEV nu stiu cu ce compari, cu Mhev? Oameni buni, e greu cu textul scris, știu. Dar NU am cerut sugestii despre ce mașini sunt bune la drum lung, nici ce cutie, nici ce dotări. După 2 mașini pe care le-am ales singur și de care am fost 100% mulțumit, zic că mă pricep să aleg "mașina care-mi place". Toată discuția e despre alimentare/hibridizare la drum lung, atât! . Puține răspunsuri la subiect... |
#35
Posted 07 May 2023 - 10:31
E greu sa poti face comparatii obiective chiar si la acelasi brand. Eu cand am ales am facut doua xls:
- unul cu comparatii intre diferite modele echipate aproximativ similar, cu accent pe ce ma interesa (pret, garantie, service local, dimensiuni, consum, garda sol, putere/acceleratie 0-100, scaune incalzite, volum portbagaj) - altul cu costurile pe 5 ani comparativ PF/PJ (consum carburant, cost revizii, cost RCA/Casco, amortizare). Mi-au luat cateva zile bune pana sa decid ca nu mai investesc timp in tabele (ca si timpul costa bani), ajungand la un grad de incredere suficient de bun. De ce zic ca toate comparatiile sunt aproape imposibil de facut chiar si pe un use-case ca cel definit de tine: 1. Unii producatori (Kia) dau oficial promotii mai mari la modelele mai ieftine. 2. Nu prea sunt publicate cifre WLTP de consum extraurban, doar mixt. Si acolo cifrele sunt influentate de o multime de chestii, gen anvelope, etc. La Tucson exista ceva ,,regim inalt" cu o diferenta de 0,6l/100km pe aceeasi echipare. 3. La unii producatori care dau o garantie mai mica de 5 ani trebuie sa vezi in ce masura sunt elemente care pot sa pice dupa garantie. E o intreaga nebunie de analizat pe forumurile dedicate, cutii de viteza, oil dilution, etc. Diferenta de eficienta intre branduri e majora, la Kia/Tucson SUV PHEV in mod cert nu merita cumparat chiar daca dupa toate discount-urile ar fi la acelasi pret cu HEV decat daca l-ai folosi aproape strict in mod electric (in rest performante dinamice similare), la Toyota e cu totul altceva (PHEV e mult mai dinamic) dar si diferenta de pret e mult mai mare. In general regenerarea si plaja de consum e mai buna la HEV Toyota decat la Tucson/Kia dar la drum intins ai probleme de antifonare (daca nu te intereseaza asta atunci ai facut ,,o economie"). Edited by Hansolo, 07 May 2023 - 10:32. |
#36
Posted 07 May 2023 - 12:11
Apropo de economii la HEV, putin cred ca iau in calcul si asta (extras din manual Tucson HEV):
Dacă nu utilizați vehiculul o perioadă lungă de timp, sistemul hibrid se descarcă. Trebuie să utilizați vehiculul de câteva ori pe lună. Vă recomandăm să conduceți cel puțin o oră sau 16 km. Deci media de consum e evident influentata si de calculul asta. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users