Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

10 milioane de masini - Romania 2023

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
113 replies to this topic

#19
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,076
  • Înscris: 24.02.2011

View Postxmanyacs77, on 17 februarie 2023 - 22:15, said:

Trebuia ca mai intai toata lumea sa aiba automobile full hybride si dupa aceea sa se treaca la electrice. Parerea mea! Posted Image
Tu gândesti ca bossul de la ToyotaPosted Image

#20
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,755
  • Înscris: 13.11.2006

View Postdanigoleman, on 17 februarie 2023 - 22:21, said:

Pe bune? Acum 1-2 ani era 10k un Logan chiar nu cel mai "chel" model.
Lasa ca acum gasesti Joggerla aceeasi bani :D

#21
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,666
  • Înscris: 21.03.2020

View PostAhasverus, on 17 februarie 2023 - 21:38, said:

Parcul auto al României a ajuns pentru prima dată în istorie la 10 milioane vehicule.

Dacia și VW, în premieră la egalitate după 33 de ani de la Revoluție.
Logan și Golf, mașinile preferate ale românilor




Profit.ro

Asadar, intelegeti de ce e sinucidere politica orice masura care ar duce la penalizarea celor care conduc masini poluante si de ce e o idee buna programul Rabla Plus.

Din cca 10 milioane de masini, aproape 33% au peste 20 de ani si sunt NON-EUR!
Din cca 10 milioane de masini, doar 20% sunt intre 1 si 10 ani!
si din alea 10 milioane or mai fi vreo alte 30% care sunt stau pe jante prin parcari...

#22
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,223
  • Înscris: 24.07.2022
stiu pe cineva ce trece itp-ul cu aproape jumatate din parbriz fisurat. deci cine sa controleze noxele?

#23
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,666
  • Înscris: 21.03.2020

View Postsandel1, on 17 februarie 2023 - 23:01, said:

Tu gândesti ca bossul de la ToyotaPosted Image
Eu ma gandesc ca nu suntem in stare sa facem infrastructura de incarcare nici in 100 de ani pentru toate electricele alea pe care le viseaza UE...

#24
Pafarist

Pafarist

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 189
  • Înscris: 01.06.2009
Capacitatea instalată de producție electrică a României este de aproape 19 GW.
https://www.anre.ro/...ergie-electrica
Asta înseamnă o producție anuală teoretic-ideală de 19*24*365 = 166440 GWh, aproximativ 166 TWh.
Această capacitate este grevată de limitări tehnologice, de perioadele de întreținere și de fluctuațiile în furnizarea „combustibililor” (apă, hidrocarburi, cărbune, soare, vânt, uraniu, biomasă).

Producția electrică a României a fost în 2022 de aproape 55 TWh, adică aproximativ o treime din cea „maxim-teoretică”.
https://www.sistemul...022/12/31/23/59

Un autoturism electric are un consum mediu de 200 Wh/km.
https://ev-database....on-electric-car

Dacă luăm o medie de 15000 km/an pentru fiecare autoturism atunci același autoturism ar avea nevoie de 3 MWh pe an.
Apoi, considerând că efectiv utilizate curent sunt doar cele mai noi de 20 de ani (5 milioane), rezultă că necesarul energetic pentru un parc electric echivalent ar fi de 3 MWh * 5000000 autoturisme = 15 TWh, adică un sfert (aproximativ) din producția anuală a țării.

Susținerea acestei schimbări necesită patru direcții:

1. creșterea capacității de transport și distribuție (în special în medie/joasă tensiune) pentru a asigura acest consum, ponderat cu un factor de simultaneitate rațional determinat

2. creșterea producției electrice pe capacitățile existente (mai mult cărbune, păcură, gaze)

3. creșterea capacității de producție (mai multe hidro-, foto-, nuclearo- și eoliene)

4. realizarea unei rețele de stații de încărcare cu acoperire națională efectivă



#25
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 09.01.2007
Cred ca problema capacitatii de distributie e mult mai grava decat restul (care-s grave si ele), mai ales in cateva zone din tara cu densitate extrem de mare de masini, cum e Bucurestiul. Ar trebui sa instalezi cam peste tot statii, la toate parcarile alea unde primaria a trasat dungi si au inceput sa ceara bani (pe strada, pe trotuare, nu conteaza, unde era un petec, au trantit 2 dungi si un numar si gata, loc de parcare). Acum vor trebui sa fie statii pe toate gardurile (literalmente).
Chiar daca ai transforma toate benzinariile in zone cu statii de incarcare EV, daca nu scade drastic timpul de incarcare se vor umple imediat. Etc.

Ce incerc sa zic e ca daca ACUM pare aglomerat bucurestiul, cu masini pe toate trotuarele, cu toate stradutele pline, sa vedeti cum o sa fie cand trantim si cate o statie la cateva locuri de parcare. Pe langa munca titanica de a te apuca sa tragi inca o gramada de cabluri de curent, pe langa spatiul fizic ocupat de statie, pe langa scandalurile care vor aparea legat de folosirea statiilor, mai trebuie gandit si de unde vor venii banii pentru toate astea.

E groaznic, solutia trebuie sa fie renuntarea la automobilul personal pentru o BUNA parte din populatie. Altfel nu merge, loc nu mai e, daca le schimbi pe toate cu electrice nu rezolvi mare lucru, ba chiar poti incurca, de aglomeratie din ce in ce mai mare nu mai vorbesc. Problema e ca multi ar prefera sa renunte la carne decat sa foloseasca transportul in comun, deci urmeaza vremuri... tulburi.

#26
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008
@TehCube cu parere de rau iti spun ca esti intr-o eroare grava... in Bucuresti exista peste 100 de statii de incarcare de la 2kwh pana la 150kwh, plus cele Tesla. O simpla uitare pe plugshare si ai sa vezi ca sunt unele statii unde ultima oara la incarcare a fost si acum 1-2 saptamani... Imbulzeala este la GRATIS.

#27
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,223
  • Înscris: 24.07.2022
deja se vand masini ce in 5 minute incarca pt 100 de km sau mai mult. nu or pleca toti in grecia in acelasi timp ca sa stea mai mult decat pt un plin de benzina. majoritatea ar putea incarca in 5 minute pt cateva zile de drumuri prin oras. in 5-10 ani vei umple pt 1000 de km in 5 minute daca ai statie pe masura.  dar e bine sa fie baterii mici si statii lente, in felul asta nu ne mai plimbam aiurea. si in 10 ani poate vor contine doar nisip bateriile. Posted Image

Edited by Punter, 18 February 2023 - 02:21.


#28
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
chiar si de o fi harb masina, macar sa fie intretinuta... dar noi suntem in patria lui "un milion spaga la itp"

#29
kiario

kiario

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,531
  • Înscris: 19.08.2012
Cunosc familie de 3 persoane care deține 5 mașini functionale.
Cum aș putea să o determin să renunțe măcar la două din ele? Printr-un impozit foarte mare, să le usureze 50% din venitul anual.
Deci suprataxarea celor care au mai mult de două mașini si a celor cu mașini mai vechi de 5 ani este o soluție să mai dispară din mașini.
As mai impozita maxim si masinile SH mai vechi de 5 ani, sa descurajez achizitionarea lor.

Edited by kiario, 18 February 2023 - 04:26.


#30
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,129
  • Înscris: 10.07.2013
Interzicerea masinilor care circula sub norma Euro 4 in orase ar elibera Romania de multe cazane...Posted Image

#31
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,073
  • Înscris: 30.07.2006

View PostAhasverus, on 17 februarie 2023 - 21:38, said:

Parcul auto al României a ajuns pentru prima dată în istorie la 10 milioane vehicule.

Dacia și VW, în premieră la egalitate după 33 de ani de la Revoluție.
Logan și Golf, mașinile preferate ale românilor




Profit.ro

Asadar, intelegeti de ce e sinucidere politica orice masura care ar duce la penalizarea celor care conduc masini poluante si de ce e o idee buna programul Rabla Plus.

Din cca 10 milioane de masini, aproape 33% au peste 20 de ani si sunt NON-EUR!
Din cca 10 milioane de masini, doar 20% sunt intre 1 si 10 ani!

Sa fii tu sanatos, un drum in Grecia si Italia ti-arata ce inseamna cu adevarat parc auto vechi.

La noi inca e lux.
Iar la numar de masini pe cap de locuitor stam prost.

Edited by marius.bunu, 18 February 2023 - 07:26.


#32
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,073
  • Înscris: 30.07.2006

View Postsandel1, on 17 februarie 2023 - 22:01, said:

Atâta tam-tam cu electricele lu pește și ele sunt doar 0,3%? wtf?

Sunt prea scumpe pentru ceea ce ofera si nepractice la drum lung
Nu exista infrastructura pentru ele .
Or merge in oras pentru delivery, dar si aici vad ca majoritatea livratorilor tot masini pe motorina si benzina au.

Edited by marius.bunu, 18 February 2023 - 07:48.


#33
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,221
  • Înscris: 24.05.2006

View PostPunter, on 17 februarie 2023 - 23:51, said:

stiu pe cineva ce trece itp-ul cu aproape jumatate din parbriz fisurat. deci cine sa controleze noxele?

Primaria Constanta inca mai are RABA din alea de pe vremuri, care scot fum albastru...cum crezi ca trec alea ITP-ul?

#34
geos

geos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,495
  • Înscris: 04.12.2003

View Postmarius.bunu, on 18 februarie 2023 - 07:25, said:

Sa fii tu sanatos, un drum in Grecia si Italia ti-arata ce inseamna cu adevarat parc auto vechi.

La noi inca e lux.
Iar la numar de masini pe cap de locuitor stam prost.

Motorisation rates in the EU, by country

https://www.acea.aut...d-vehicle-type/

Edited by geos, 18 February 2023 - 08:12.


#35
adnana2121

adnana2121

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 453
  • Înscris: 22.09.2021
Toți idioții vor ca în UE.
Bă dar nici unul nu vrea salarii ca în ue ...


#36
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,221
  • Înscris: 08.01.2021
Pai graficele astea și titlul topicului se bat cap în cap. Dacă ar fi simultan adevărate ar însemna că România are 26 milioane de locuitori.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate