Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
2035 - adio ICE!
#37
Posted 15 February 2023 - 09:16
Eu sunt pentru autoturisme electrice, dar e nerealizabil sa iese de pe piata in 2035 tot ce inseamna ICE...
Vor sa elimine autoturismele ICE, vor trebui sa ofere beneficii serioase pentru posesorii de electrice/hibride. Noi inca nu avem infrastructur sa poti folosi un autoturism electric. Eu saptamana trecuta mi-am achizitionat un autoturism ICE (~30K Euro), am stat un moment pe ganduri sa imi iau ceva electric, dar toate bilele albe primite de autoturismele electrice de la mine au fost spulberate odata cu scumpirea energiei electrice si renuntatea companiilor ce ofereau incarcare gratuita la acest beneficiu. Masinile electrice sunt viitorul, dar pentru a ajunge ca 100% din autoturismele noi vandute sa fie electrice cei de la Bruxelles, mai au putin de lucru.... In primul rand trebuie sa intre in producatorii-distribuitorii de energie electrica si sa se vanda in primul rand energia electrica la pret corect. Abia dupa ce vom avea un pret corect al energiei electrice vom putea vorbii de 100% masini electrice. Nu e normal sa ai 1MWh la pret mai mare de 100 EURO. Nu justifica nimic preturile actuale din piata a energiei electrice. |
#39
Posted 15 February 2023 - 09:24
sgn30, on 15 februarie 2023 - 09:16, said:
Eu saptamana trecuta mi-am achizitionat un autoturism ICE (~30K Euro), am stat un moment pe ganduri sa imi iau ceva electric, dar toate bilele albe primite de autoturismele electrice de la mine au fost spulberate odata cu scumpirea energiei electrice si renuntatea companiilor ce ofereau incarcare gratuita la acest beneficiu. Pentru încărcat acasă e în continuare foarte rentabil. Pentru încărcat la stații, cu cât s-a scumpit? Gratuitatea aia oricum era temporară, evident că pe termen lung se va plăti. Eu sunt curios în ce măsură vor încuraja statele dezvoltarea infrastructurii energetice în aceste condiții. Ciucă al nostru o fi aflat, are vreo intenție in acest sens? smoke, on 15 februarie 2023 - 09:23, said:
mai avem UE in 2035??? Edited by george_alexandru, 15 February 2023 - 09:25. |
#40
Posted 15 February 2023 - 09:25
Cumparam Renault si rezolvam problema :
https://www.automoti...ry-vo-in-flins/ modelul cubanez paste Romania. Deci nu trebuie luat camion, doar un Renault si mentinut citiva zeci de ani in bune conditii. Edited by Ion_Bumbu, 15 February 2023 - 09:26. |
#41
Posted 15 February 2023 - 09:39
george_alexandru, on 15 februarie 2023 - 09:24, said:
Pentru încărcat acasă e în continuare foarte rentabil. La un pret al energiei electrice de 1.5 RON/kWh si la un consum de 20kWh/100km rezulta un cost de 30 RON/100KM Cu un autoturism pe benzina (nu luam in calcul Diesel-ul cu care poti sa scoti consum si mai bun, dar nu mi-as cumpara in veci vecilor un autoturism cu motor Diesel) cu un consum de 6L/100Km si un pret de 6.5/L ajungi la un cost de 39 RON/100Km Deci ai un castig de 9 RON la fiecare 100KM.... extrem de putin daca luam in calcul diferenta de pret intre un autoturism electric si unul ICE Diferenta intre un ICE si un electric (daca vorbim de aceeas clasa e de aprox 20.000 EURO) daca scadem prima de la stat de 10.000 Euro tot ramane o diferenta de 10.000 EURO. In cat timp iti recuperezi acea investitie? Raspunsul corect e NICIODATA. Chiar daca nu mi-as fi recuperat nicodata investitia tot as fi cumparat o electrica daca am fi avut o infrastructura serioasa de incarcare in Romania. Eu lunar fac un drum Timisoara-Calafat (aprox 350 KM dus 350Km intrors), cum fac cu o masina electrica? Unde incarc? cat timp pierd pe drum pentru incarcare? Edited by sgn30, 15 February 2023 - 09:41. |
#42
Posted 15 February 2023 - 09:43
Desi eu tocmai am schimbat prefixul cu 7 in fata, dar voi sunteti dinozaurii.
ICE si-a facut treaba timp de 100 de ani si ii ajunge. Eu inteleg astfel ura pentru EV, mai ales la romani: - multi stau la bloc, ceea ce e o problema imensa - si mai multi sunt extrem de comozi - putini isi permit EV, pentru ca sunt pe moment masini noi cu preturi mai, insa situatia se va schimba rapid. - majoritatea se vad soferi profesionisti, cu mii de km pe saptamana, dar ei abia daca fac in medie 20-50 km/zi - doctrina civilizata spune ca pentru distante mari folosesti trenul si avionul, oricat de neplacuta ar fi aceasta veste. In 12 ani veti vedea ca lucrurile se vor schimba treptat. Vor fi multe motorizari hibrid, cu motoare (foarte) mici. Deja 2l cilindree = chiabur. Trecerea la EV se va face treptat, dar cu siguranta vor mai fi destui care vor conduce ICE dupa 2035, dar va veni si momentul in care vor fi interzise in orase, apoi vor ramane doar pentru pasionati si istorici. Eu am condus o saptamana Tesla MY (era a nepoatei), am anulat comanda de ModelX (nu venea si e prea mare pt calatoriile mele in oras), deci astept un Model 3 LR curand. Nu ma mai intorc la ICE, ca nu am de ce. 500CP, controlati lin din pedala = vis. Edited by Ahasverus, 15 February 2023 - 09:44. |
#43
Posted 15 February 2023 - 09:57
Ne intilnim aici peste .... x ani si vedem de cite ori s-a aminat acest termen
Fie la nivel global UE, fie la nivel individual, diverse tari. Edited by nixrohnson, 15 February 2023 - 09:57. |
#44
Posted 15 February 2023 - 10:01
nixrohnson, on 15 februarie 2023 - 09:57, said:
Ne intilnim aici peste .... x ani si vedem de cite ori s-a aminat acest termen Fie la nivel global UE, fie la nivel individual, diverse tari. |
#45
Posted 15 February 2023 - 10:17
gymy, on 14 februarie 2023 - 23:12, said:
Avem o singura șansă : anarhia. 5 minute mai tarziu: Sa vina statul sa-mi faca parcare!!! Sa vina statul sa-mi deszapezeasca ulita!!! Sa vina statul sa-mi faca autostrada!!! Sa vina statul sa-l prinda pe cel care mi-a tamponat masina si n-are RCA!!! |
#46
Posted 15 February 2023 - 10:30
smoke, on 15 februarie 2023 - 09:23, said:
mai avem UE in 2035??? unu999, on 15 februarie 2023 - 10:17, said:
Da, da. ANARHIEEEEE!!!! 5 minute mai tarziu: Sa vina statul sa-mi faca parcare!!! Sa vina statul sa-mi deszapezeasca ulita!!! Sa vina statul sa-mi faca autostrada!!! Sa vina statul sa-l prinda pe cel care mi-a tamponat masina si n-are RCA!!! |
|
#47
Posted 15 February 2023 - 10:50
Va fi ca si cu centralele nucleare din Germania , prima data batem tamtamul ca le oprim dupa aia vedem ca nu mere altcumva si le redeschidem din nou,ba mai bagam si niste centrale electrice pe carbune sa nu "poluam " asa de tare.
|
#48
Posted 15 February 2023 - 10:55
Deci Ursula loveste din nou. De data asta are alte jucarii pe mana , respectiv masinile. Numai idei tampite vad la femeia asta. E pe langa subiect total. Pana la electrice se vor dezvolta masinile pe hidrogen, mai mult ca sigur.
|
#49
Posted 15 February 2023 - 10:56
Natural4living, on 15 februarie 2023 - 10:50, said:
Va fi ca si cu centralele nucleare din Germania , prima data batem tamtamul ca le oprim dupa aia vedem ca nu mere altcumva si le redeschidem din nou,ba mai bagam si niste centrale electrice pe carbune sa nu "poluam " asa de tare. |
#50
Posted 15 February 2023 - 11:06
Romania a importat in 2022 7 milioane tone echivalent petrol, adica vreo 80 tWh. Cernavoda 1 si 2 produc intr-un an tipic vreo 10-11tWh. Si daca ar fi electricele de cca 3 ori mai eficiente, pare ca ne mai lipsesc vreo 3-4 reactoare functionale doar ca sa compensam importul de petrol.
Si asta in conditiile in care o groaza de alte domenii trec la energie electrica. Suna a "nu prea", dar continuati sa visati. |
#51
Posted 15 February 2023 - 11:16
Discutia asta se repeta la nesfarsit.
Cine isi imagineaza vreun minut ca daca vor exista doar masini electrice noi la vanazare, cele ICE existente vor supravietui pur si simplu ca si pana atunci. La acel moment taxele pentru utilizarea unei ICE vor fi absurde dupa valorile de azi, inscrierea, impozitul, taxa eco, asigurarea, vor depasi lejer 10 000 euroi indifent de model. Treaba nu se va intampla brusc sa inebuneasca vajnicul taraitor de cazan, va fi treptat la fel si pretul combustibilului care nu va avea legatura cu pretul petrolului ci cu politica statului de restrictionare, nu interzicere.La 5 euro litru nu va fi asa atractiv sa taraii cazanul.Normal ca vor exista scutiri, subventii pentru transportul in comun, comercial, agricol, industrial, etc. in anumite conditii. Nu, nu vor fi masini electrice accesibile si nici nu va fi infrastructura extinsa de incarcare, vor fi putine, scumpe si dificil de incarcat, nu vor exista facilitati si subventii ca acum, cand se doreste promovarea lor.Treaba asta a fost afirmata in nenumarate randuri de oficialii europeni. Niciodata legea nu inseamna trecerea pe electrice, ci limitarea drastica a numarului de masini aflate in circulatie, scopul nu este inlocuirea ci reducerea emisiilor si reducerea numarului. Cine crede prostiile de teorii ca fabricarea unei electrice implica consum de materii si energie mai mare decat la termica sau ca se pierd banii din exploatarea celor ICE eliminate, surpriza, una electrica va costa cat 10 ICE si va plati cat plateau 10 ICE, cand vor fi singura optiune, nu se pierde nimic, singura diferenta este ca 9 din 10 posesori vor ramane fara obiect, va fi imposibil de folosit datorita costurilor. Se rezolva problema traficului, parcarilor, aer curat.Se desfiinteaza locurile de parcare care s-au facut pe spatiile verzi si se refac suprafete uriase ocupate acum de parcari. |
|
#52
Posted 15 February 2023 - 11:23
#53
Posted 15 February 2023 - 11:25
Suntem o societate de consum, economia ca să funcționeze trebuie să consumăm. Mașinile fac parte din consum. Ne ajută să consumăm. Nu cred că alternativa de a nu avea populația mașini va fi benefica pentru economie. Opinia mea.
|
#54
Posted 15 February 2023 - 11:36
io consider că în acest mod se impulsionează cercetarea pt:
-dezvoltarea de acumulatori cu densitate mare de energie -soluții constructive ale motoarelor electrice astfel încât să le crească randamentul -soluții de standardizare ale acumulatorilor și zic și io aici: de ce ne cramponăm să frecăm cauciucurile pe asfalt? de ce nu vrem mijloace de transport care să zboare la juma de metru de suprafața pământului? E=m * g * h calculați și voi ce energie este necesară pt susținerea a 300 de kg la juma' de metru în aer (energia de înaintare este infinitezimală) iar tehnica, chiar și actuală, poate stabiliza mijlocul respectiv în aer... facem drone electrice cu care DEJA livrăm kilograme de colete, dar vrem caucioace... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users