Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

De ce a fost vanduta flota comercială maritimă a României ?

* - - - - 5 votes
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#37
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View PostSidorin, on 15 octombrie 2022 - 21:57, said:

conserve românești de pește oceanic, 40 traulere?!?
Mai manca cineva dupa 90 asa ceva ? :)

View PostSidorin, on 15 octombrie 2022 - 21:57, said:

Trăind numai pe datorie nu vom părăsi niciodată Lumea a III-a, părerea mea...
Platim datoria si facem alta noua... asa merge economia :)

#38
lucianburjuiul

lucianburjuiul

    Unserious member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,616
  • Înscris: 12.06.2010
Initiator, daca tot te preocupa problema, cauta si citeste dosarul sau dosarele flota. E o maculatura interesanta, mai ales pt cineva care are habar de shipping. Oricum e timp pierdut. Mai bine citesti despre Triunghiul Bermudelor, va fi o lectura mai placuta. Cine stie detalii sau amanunte n-o sa le scrie pe SP. Nici macar cei care au instrumentat cazul nu prea aveau idee sau aveau idee dar cautau anapoda... Mult de povestit, dar am lucruri mai bune de facut.



#39
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View PostSidorin, on 15 octombrie 2022 - 21:57, said:

"Made in Peru", "Made in Maroc", chiar si "Made in Czech Republic" nu știu ce naiba fac ăia de la "Delta Tulcea",
Cauta si tu sardine de calitate, precum cele norvegiene... King Oscar. https://www.kingoscar.com

#40
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006

View Postneagu_laurentiu, on 15 octombrie 2022 - 22:17, said:

Toate au plecat cu acte.
corect, mortii se acopera cu pamant, vii cu hartii!

intrebarea ramane, cum de la altii se poate sa pluteasca si cele romanesti s-au dus la fund?

#41
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View Postandreic, on 15 octombrie 2022 - 22:21, said:

Mai manca cineva dupa 90 asa ceva ? Posted Image
Daca s-ar mai gasi asa bunatati, s-ar manca.
Alea de la King Oscar nu sunt grozave, ca raport pret/calitate si nici nu stau ca sardinele in cutie.

Edited by pasilla, 15 October 2022 - 22:30.


#42
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003

View Postdan210, on 15 octombrie 2022 - 22:25, said:

cum de la altii se poate sa pluteasca si cele romanesti s-au dus la fund?
Pai citeste desfasurarea evenimentelor. Un exemplu e asocierea romanilor cu norvegienii pt. modernizarea unor nave si in final le-au luat aia in contul datoriilor partii romane.

Eu usor sa arati cu degetul dar dupa '90 nu multi romani erau ancorati in businessul international, tinand cont ca anterior activasem pe piata comunista cu sarcini definite de la centru si cand a trebuit ca o firma sa traiasca singura s-a vazut cat de priceputi erau cei de la conducere.
Comunismul ne-a tinut in loc in rapot cu lumea inconjuratoare.

Edited by neagu_laurentiu, 15 October 2022 - 22:37.


#43
lucianburjuiul

lucianburjuiul

    Unserious member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,616
  • Înscris: 12.06.2010
Si ale noastre au produs dupa ce si-au schimbat proprietarii. Cred ca inca exista cateva (putine, nu multe) nave in activitate pe la greci, arabi. Iar ca fapt divers  la bulgari nu s-a intamplat la fel.

#44
Freddy12

Freddy12

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,495
  • Înscris: 15.09.2010

View PostMihalciuc, on 15 octombrie 2022 - 18:45, said:


Pai a fost ministrul transporturilor in perioada cand s-au facut multiple tranzactii cu multe nave.Sa fie o coincidenta?
Flota, adica  S.A.-urile care dețineau navele era in subordinea FPS-ului atunci cand s-au vandut navele. O avea Basescu pacate multe dar FPS-ul era condus de un pesedist si apoi de un țărănist.

#45
Lexon

Lexon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,600
  • Înscris: 07.08.2011

View Posteiffel, on 15 octombrie 2022 - 20:41, said:

SIncer si daca o pastram atunci, pana acum nu o mai aveam.

Uitati-va la CFR. Statul nu isi permite maintenanta. Totul rugineste si in final ajunge la fier vechi.
Cat de trist adevarul asta...
Eu cred ca mentenanta si-ar permite-o, dar valorile promovate in firmele de stat ori nu stiu ca se face si asa ceva ori o fac cu firmele rubedeniilor.

#46
cotizo_dacul

cotizo_dacul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,179
  • Înscris: 09.01.2009

View PostMihalciuc, on 15 octombrie 2022 - 18:07, said:

Care a fost cauza care a facut sa fie vanduta flota?Cum a fost posibil sa dispara peste noapte?Astazi putea sa exista intr-o societatea capitalista , o flota detinuta de Stat?
Initiator ,ai pus intrebarea  prost.Ar trebui sa intrebi ,in  buzunarele cui au intrat banii de  pe  flota  romaneasca,ca  in vistieria statului in mod sigur nu au intrat,sau poate  o mica parte/

#47
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Navele si avionalele care stau = cheltuieli masive.

Si sa tii la dana parcate nava = chletuieli masive, care rapid duc la sechestrarea vaporului si a echipajului.
Echipajul poate fi repatriat, dar nava ramane acolo pana se platesc taxe, penalizari, combustibil, iese si vine un alt echipaj.

Romania era blocata atunci => solutia cea mai ieftina si rapida a fost vanzarea.

Pe ce pret si unde sunt banii... deja sunt 30 de ani de atunci si majoritatea celor implicati sunt la 2m sub pamant.

Edited by Courage, 16 October 2022 - 00:30.


#48
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020
Deranjau javrele globaliste ? Sau ioropene , in prima faza ca sa nu zic m...UE , olandeze si germane ?
Dupa ce au fost vandute au facut mega profit  pentru altii zeci de ani !!!

Edited by Alltrack, 16 October 2022 - 01:28.


#49
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postpasilla, on 15 octombrie 2022 - 22:28, said:

Daca s-ar mai gasi asa bunatati, s-ar manca.
Ai ramas in trecut... alea aveam mai mult zeama si solzi decat peste :P

#50
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
Is navigator de 22 de ani. In 2006 am facut un contract pe Monte Rosso pavilon grecesc. Surpriza a fost ca era fostul Prahova produs in 1987 la CT. Imi amintesc ca venise randul 1st ENG sa plece acasa si au venit pe rand 2 romani sa-l schimbe si care pur si simplu au refuzat sa stea la bord :)  Asa reputatie buna avea !  
Motorul principal era MAN licenta romaneasca cu pistoane turnate la Resita. Cand traversam Bosforul cineva statea cu furtunul de apa pe chiulasa ca sa o raceasca. Cu turatie maxima nava facea valuri mari care se duceau spre tarm si statea pe loc. Din cauza asta armatorul a angajat un tugboat sa ne tracteze tot timpul.

Eu am ajuns pe el la vreo 10 zile dupa ce m-am casatorit, cineva ma rugase sa stau temporar 2 saptamani pana gaseste pe altul. Era luna mai si am ajuns acasa abia in septembrie. Am sunat pe toti prietenii cautand pe cineva sa ma schimbe la bord. Luna noastra de miere a fost in septembrie cand nevasta deja incepuse sa aiba burtica cu primul copil :)

Edited by csi1, 16 October 2022 - 05:25.


#51
YQZS

YQZS

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 12.03.2022

Quote

Care a fost cauza care a făcut sa fie vânduta flota? Cum a fost posibil sa dispară peste noapte? Astăzi putea sa exista intr-o societatea capitalista , o flota deținuta de Stat?
Trecerea brusca de la centralizat la "fiecare cu a masii". Echipajul știa ca pleacă din punctul X in Y si primește buncher, haleala, salariu...etc. Dar tovarășii din birouri nu au mai apreciat acest efort. Așa ca multe(din păcate foarte multe nave) nu s-au prins cum e cu "a masii" si au început sa acumuleze datorii, sa rămână cu echipaje neplătite, cu plângeri la ITF(cu 50 usd deveneai membru cu drepturi depline ITF)... Restul a fost doar bulgare de zăpadă. Fierbinți, 7800 modificat(coridoarele tăiate si făcut 8700), a carat "toata viața arme sub conserve". Apoi pe principiul "a masii", a început cu laminate, cereale, azotați, îngrășăminte....si... a dispărut. Ceream ITF sa ne aresteze sa putem sa ne recuperam salariile. Va amintiți faimoasele garanții guvernamentale? Nu mai mari de 200 k lei(in perioada de glorie a inflației)? Fix pix comparativ cu diurna datorata echipajului. Nave de pescuit ruginite? Încă mai sunt "meduze" ce pescuiesc bine mersi la greci. Flamingo 4 fost Chefal 17, pescuiește bine mersi sub pavilion Romanesc . Steaua de Mare, e încă bine mersi.... Pe bani privați s-a reușit clasificarea apelor din Marea Neagra. Interesele mărunte de potenți vremelnici, ne opresc de la a analiza si angaja pe termen lung un efort centralizat de refacere a flotei, a economiei, a .... Nu sunt nostalgic. Cine poate este rugat sa definească STATUL!

#52
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,786
  • Înscris: 12.01.2018

View Postglassofwine, on 15 octombrie 2022 - 19:03, said:

bun  
spune partea bună din flotă.
pe același principiu spune și partea bună din TAROM

#53
geluadi2000

geluadi2000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 08.02.2006
pai si nimic ca ceausescu si piata...Flota de "peste" oceanic, fala Romaniei? Ce tot nu inteleg analistii de aici e ca daca ioc profit, ioc afacere...doar daca iei de la hainele nevestii,copiilor si samd...pui de la altii acolo ca sa astupi gaurile pe unde se scurgeau sardinele....a fost atat de profitabila ca si dinainte de 89' aveam "decat" mandria ca avem a 8 flota. Ca in tara stateai pe cartela inclusiv la paine dar aveam sardine!

#54
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,786
  • Înscris: 12.01.2018

View PostAlltrack, on 16 octombrie 2022 - 01:24, said:

au facut mega profit
o firmă de stat tarom.te  rog caută-i mega profitul

acest stat tocmai a ,,investit,,60 milioane de euro la altă firmă mega profitoare blue air.
cred că megaprofitoare îi merge mănușă

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate