Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

De ce a fost vanduta flota comercială maritimă a României ?

* - - - - 5 votes
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,636
  • Înscris: 28.11.2001

View Postdtd234, on 15 octombrie 2022 - 18:32, said:

....
De Base nu se atinge nimeni ca e protejat smecherilor de talie mondiala.

Mda ... de aceea a fost evacuat si a pierdut protectia spp ...

#20
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,663
  • Înscris: 22.05.2011
Romania pe vremea lu’ Ceashca avea a 4-a flota comerciala a lumii.
Aveam pescadoare pe toate marile, transportam orce;  Braila, Galati, Constanta produceau masiv si dadeau marinari pe banda rulanta :).

Marea majoritate a flotei a fost luata sechestru prin diferite porturi in lume in contul datoriilor acumulate, odata ce a picat regimul comunist.

#21
Sfantul Jakob

Sfantul Jakob

    membru anodin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,191
  • Înscris: 26.01.2007

View PostCyanid3, on 15 octombrie 2022 - 19:43, said:

Adevarul este ca am si fost un popor numai cu barbugii bisnitari, care s-au bucurat numai la manareli cu terenuri, taiat bucati si vandut tot ce se poate.
Ghinion!
Ce popor sunteți?

#22
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,485
  • Înscris: 12.07.2010
În 1989 România avea 362 vapoare și 25 nave aflate în construcție la SN Constanța, Mangalia, Tulcea, Brăila, Galați, Tr. Severin, etc. în total 5 614 000 tdw, a 8-a Flotă a Lumii.

În imagine petrolierul Biruința lansat la apă în 1984, acum rafinărie plutitoare în proprietatea statului Malaezian  cu numele de "Armada Perdana".

Attached Files



#23
dtd234

dtd234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.03.2021

View Postandreic, on 15 octombrie 2022 - 19:05, said:

Pentru ca ruginea si aducea doar pierderi. Noi chiar daca avem iesire la mare si importam/exportam pe mare in realitate nu avem o industrie depenenta maritim si sa facem propriile rute, pe la noi trec navele altror paviolioane/tari. Ce sa facem noi cu o flota de cateva nave maritime (nu prea mari oricum)...

^^^
Baieti ca asta care toata ziua recitau poezia cu rugina era full de ei toata ziua pe la radio, tv si mai tarziu pe net. Ca deh trebuia justificat in mentalu populatiei tunul secolului.
Asta se pare ca a ramas si acuma blocat pe modul "util" :))
Poti sa te opresti acuma, ca ati castigat, flota nu mai e, astia cativa rataciti care mai pun intrebari sunt oricum inofensivi. Deci poti sa iti concentrezi talentul in alta parte:)

#24
miki07

miki07

    Simplu și banal

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,966
  • Înscris: 18.09.2008
Rămăsese Băsescu fără bani de țigări. Posted Image

#25
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003

View PostSidorin, on 15 octombrie 2022 - 20:07, said:

În 1989 România avea [...]
Dar si 46,6% din parcul de nave al NAVROM avea o uzură avansată fiind necesare investiții urgente pentru reparații.

#26
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,540
  • Înscris: 15.06.2004
SIncer si daca o pastram atunci, pana acum nu o mai aveam.

Uitati-va la CFR. Statul nu isi permite maintenanta. Totul rugineste si in final ajunge la fier vechi.

#27
lucianburjuiul

lucianburjuiul

    Unserious member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,604
  • Înscris: 12.06.2010
O treime era buna de fier vechi/piese de schimb. O treime era in stare navigabila dar necesita investitii. O treime era in conditii bune si f bune. Asta era stadiul flotei. De ce s-a vandut? Aparusera firmele private care se miscau mai repede si faceau concurenta statului care se misca in reluare. Cei capabili au plecat, s-au reorientat. Interesul concurentei era sa dispara flota sau sa o cumpere. S-au dat spagi mascate... Sunt multi factori, iar mortul de la groapa nu-l mai dezgroapa nimeni.

Intrebarea mea este de ce nu se construieste nici o nava de catre stat? Bani sunt. Vointa politica teoretic este...

#28
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,867
  • Înscris: 28.11.2006
Eu vreau sa stiu de ce nu exista o companie privata romaneasca, care sa detina o flot(il)a comerciala sau de pescuit. Ca ruginiturile alea ar fi fost oricum date la casat de mult pe motiv de uzura.

#29
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,551
  • Înscris: 07.02.2003

View PostCyanid3, on 15 octombrie 2022 - 19:21, said:

Atat de mult ruginea, incat multe din ele au fost folosite apoi cu succes pentru pescuit de catre firme private din alte tari
Pai da, ceea ce noi n-am fi folosit, stateau degeaba aici.

View Postdtd234, on 15 octombrie 2022 - 20:17, said:

^^^
Baieti ca asta care toata ziua recitau poezia cu rugina era full de ei toata ziua pe la radio, tv si mai tarziu pe net. Ca deh trebuia justificat in mentalu populatiei tunul secolului.
Iti dai seama ca e o figura de stil rugina... nu ca n-ar exista, nu este nava sa nu aibe rugina dar era vorba de utilitatea lor si de costurile de intretinere foarte mari, plus mentinerea in circulatie.
Ma amuza aia citita pe aici cu a 8-a flota (comerciala) din lume... astea sunt ceausisme in forma pura. La ce foloseste o flota cand nu ai relatii comerciale care sa le ceara ? A... ca ai avut odata pe vremea lui Mobutu Sese Seko e altceva, dupa 90 hai sa fim seriosi.

Edited by andreic, 15 October 2022 - 21:35.


#30
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,236
  • Înscris: 24.06.2006

View Posttytysor, on 15 octombrie 2022 - 18:16, said:

Si sa fii sigur ca daca vinzarea acesteia era ilegala si avea cea mai mica legatura cu basescu, il legau demult!
daa, suta la suta! doar se stie ca politicienii-s monumente de integritate, nici usturoi n-au mancat, nici gura nu le miroase!

View Postneagu_laurentiu, on 15 octombrie 2022 - 20:25, said:

Dar si 46,6% din parcul de nave al NAVROM avea o uzură avansată fiind necesare investiții urgente pentru reparații.
si restul?

#31
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,485
  • Înscris: 12.07.2010

View Postandreic, on 15 octombrie 2022 - 21:31, said:

Ma amuza aia citita pe aici cu a 8-a flota (comerciala) din lume... astea sunt ceausisme in forma pura. La ce foloseste o flota cand nu ai relatii comerciale care sa le ceara ? A... ca ai avut odata pe vremea lui Mobutu Sese Seko e altceva, dupa 90 hai sa fim seriosi.
"Amuzamentul" ăsta eu, sincer, nu-l înțeleg, știu și eu că "rostul" nostru e să fim mereu ultimii, mereu cei mai proști și mai hoți, dar după ce vom intra în incapacitate de plată (de n-ar fi așa!) lucrurile vor deveni foarte grave în "țară". Îmi plac sardinele, de o vreme am văzut pe cutii numai "Made in Peru", "Made in Maroc", chiar si "Made in Czech Republic" nu știu ce naiba fac ăia de la "Delta Tulcea", dar eu cel puțin nu am mai văzut conserve românești de pește oceanic, 40 traulere?!? Trăind numai pe datorie nu vom părăsi niciodată Lumea a III-a, părerea mea...

#32
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,137
  • Înscris: 09.08.2006
Dragi prieteni,
Incerc sa va povestesc ce mi-au zis colegii de la divizia navala a unei societati de clasificare navala. Adica unii care stiau cu ce se mananca navele. In primul rand, datoria este a navei, nu a armatorului. Adica daca te-ai dus in portul Pireu, de exemplu, si ai tulit-o mai devreme, fara sa platesti taxele portuare, datoriile alea erau ale navei. Care, la urmatoarea escala in portul respectiv, era arestata pana la plata datoriilor. In acest timp taxele portuare se adaugau. Si nu-s mici. Acum multi ani am fost solicitat pentru o inspectie pe o nava ... duminica. Nu prea eram adeptul muncii duminica, dar, ca sa nu refuz, am cerut un tarif urias (era parerea mea). 3000 Euro pentru cateva ore de inspectie. Surpriza, au acceptat bucurosi, pentru ca ei plateau vreo 40.000 Euro pe zi stationarea la cheu.
In concluzie, la un moment dat noi aveam niste nave care puteau fi arestate in foarte multe porturi din proximitate. Pe de alta parte, "parcarea" costa foarte mult. Taiatul pentru fier vechi - la fel. Vanzarea catre un armator/ o autoritate de flag destul de indepartata, astfel incat navele alea sa nu mai ajunga in porturile in care puteau fi arestate, a fost cea mai economica solutie.

Edited by yo9hrb, 15 October 2022 - 22:00.


#33
ogo

ogo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,537
  • Înscris: 07.03.2006

View Postpufonel, on 15 octombrie 2022 - 21:06, said:

Eu vreau sa stiu de ce nu exista o companie privata romaneasca, care sa detina o flot(il)a comerciala sau de pescuit. Ca ruginiturile alea ar fi fost oricum date la casat de mult pe motiv de uzura.

Exista si sunt multe (companii) dar navele nu sunt inregistrate/inmatriculate in RO ci in offshore-uri ce ofera facilitati armatorilor "saraci" si /sau tari ce ofera "fara prea mari intrebari" la inmatricularea unei nave (pavilion de complezanta daca vrei sa aprofundezi)

Edited by ogo, 15 October 2022 - 22:13.


#34
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,236
  • Înscris: 24.06.2006

View Postyo9hrb, on 15 octombrie 2022 - 21:58, said:

Vanzarea catre un armator/ o autoritate de flag destul de indepartata, astfel incat navele alea sa nu mai ajunga in porturile in care puteau fi arestate, a fost cea mai economica solutie.
serios? deci baubaul asta i-a casunat pe navele romanesti?

#35
ogo

ogo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,537
  • Înscris: 07.03.2006

View Postyo9hrb, on 15 octombrie 2022 - 21:58, said:

Dragi prieteni,
Incerc sa va povestesc ce mi-au zis colegii de la divizia navala a unei societati de clasificare navala. Adica unii care stiau cu ce se mananca navele. In primul rand, datoria este a navei, nu a armatorului. Adica daca te-ai dus in portul Pireu, de exemplu, si ai tulit-o mai devreme, fara sa platesti taxele portuare, datoriile alea erau ale navei. Care, la urmatoarea escala in portul respectiv, era arestata pana la plata datoriilor. In acest timp taxele portuare se adaugau. Si nu-s mici. Acum multi ani am fost solicitat pentru o inspectie pe o nava ... duminica. Nu prea eram adeptul muncii duminica, dar, ca sa nu refuz, am cerut un tarif urias (era parerea mea). 3000 Euro pentru cateva ore de inspectie. Surpriza, au acceptat bucurosi, pentru ca ei plateau vreo 40.000 Euro pe zi stationarea la cheu.
In concluzie, la un moment dat noi aveam niste nave care puteau fi arestate in foarte multe porturi din proximitate. Pe de alta parte, "parcarea" costa foarte mult. Taiatul pentru fier vechi - la fel. Vanzarea catre un armator/ o autoritate de flag destul de indepartata, astfel incat navele alea sa nu mai ajunga in porturile in care puteau fi arestate, a fost cea mai economica solutie.

Corect dar au fost "scheme": pe scurt:
nu platim agentul/nu platim taxele portuare/nu platim bunker-ul/etc. pt ca banii STATULUI ii putem lua noi.
Si de aici majoritatea au fost arestate iar dobanzile sunt imense (la bunker de ex e 3% pe luna).
Mai mult, toate navele erau pe aceeasi companie inregistrate => pt datoriile companiei din portul X facut de nava Z se poate aresta nava A din portul B (care poate sa nu aiba nicio datorie per se dar are compania).

#36
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003

View Postdan210, on 15 octombrie 2022 - 21:40, said:

si restul?
Pai restul chiar daca navigau dar aveau peste 20 ani vechime inseamna costuri mari de asiguare. Activitatea economica s-a redus ca nu mai erai in CAER ci pe piata libera si concurai cu altii ce aveau costuri mai bune de exploatare. Altele date in contul datoriilor si tot asa. Toate au plecat cu acte.

Edited by neagu_laurentiu, 15 October 2022 - 22:18.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate