Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
De ce a fost vanduta flota comercială maritimă a României ?
Last Updated: Oct 19 2022 22:19, Started by
Mihalciuc
, Oct 15 2022 18:07
·
0
#19
Posted 15 October 2022 - 19:49
#20
Posted 15 October 2022 - 19:59
Romania pe vremea lu’ Ceashca avea a 4-a flota comerciala a lumii.
Aveam pescadoare pe toate marile, transportam orce; Braila, Galati, Constanta produceau masiv si dadeau marinari pe banda rulanta . Marea majoritate a flotei a fost luata sechestru prin diferite porturi in lume in contul datoriilor acumulate, odata ce a picat regimul comunist. |
#21
Posted 15 October 2022 - 20:06
#22
Posted 15 October 2022 - 20:07
În 1989 România avea 362 vapoare și 25 nave aflate în construcție la SN Constanța, Mangalia, Tulcea, Brăila, Galați, Tr. Severin, etc. în total 5 614 000 tdw, a 8-a Flotă a Lumii.
În imagine petrolierul Biruința lansat la apă în 1984, acum rafinărie plutitoare în proprietatea statului Malaezian cu numele de "Armada Perdana". Attached Files |
#23
Posted 15 October 2022 - 20:17
andreic, on 15 octombrie 2022 - 19:05, said:
Pentru ca ruginea si aducea doar pierderi. Noi chiar daca avem iesire la mare si importam/exportam pe mare in realitate nu avem o industrie depenenta maritim si sa facem propriile rute, pe la noi trec navele altror paviolioane/tari. Ce sa facem noi cu o flota de cateva nave maritime (nu prea mari oricum)... ^^^ Baieti ca asta care toata ziua recitau poezia cu rugina era full de ei toata ziua pe la radio, tv si mai tarziu pe net. Ca deh trebuia justificat in mentalu populatiei tunul secolului. Asta se pare ca a ramas si acuma blocat pe modul "util" ) Poti sa te opresti acuma, ca ati castigat, flota nu mai e, astia cativa rataciti care mai pun intrebari sunt oricum inofensivi. Deci poti sa iti concentrezi talentul in alta parte:) |
#25
Posted 15 October 2022 - 20:25
#26
Posted 15 October 2022 - 20:41
SIncer si daca o pastram atunci, pana acum nu o mai aveam.
Uitati-va la CFR. Statul nu isi permite maintenanta. Totul rugineste si in final ajunge la fier vechi. |
#27
Posted 15 October 2022 - 21:00
O treime era buna de fier vechi/piese de schimb. O treime era in stare navigabila dar necesita investitii. O treime era in conditii bune si f bune. Asta era stadiul flotei. De ce s-a vandut? Aparusera firmele private care se miscau mai repede si faceau concurenta statului care se misca in reluare. Cei capabili au plecat, s-au reorientat. Interesul concurentei era sa dispara flota sau sa o cumpere. S-au dat spagi mascate... Sunt multi factori, iar mortul de la groapa nu-l mai dezgroapa nimeni.
Intrebarea mea este de ce nu se construieste nici o nava de catre stat? Bani sunt. Vointa politica teoretic este... |
#28
Posted 15 October 2022 - 21:06
Eu vreau sa stiu de ce nu exista o companie privata romaneasca, care sa detina o flot(il)a comerciala sau de pescuit. Ca ruginiturile alea ar fi fost oricum date la casat de mult pe motiv de uzura.
|
|
#29
Posted 15 October 2022 - 21:31
Cyanid3, on 15 octombrie 2022 - 19:21, said:
Atat de mult ruginea, incat multe din ele au fost folosite apoi cu succes pentru pescuit de catre firme private din alte tari dtd234, on 15 octombrie 2022 - 20:17, said:
^^^ Baieti ca asta care toata ziua recitau poezia cu rugina era full de ei toata ziua pe la radio, tv si mai tarziu pe net. Ca deh trebuia justificat in mentalu populatiei tunul secolului. Ma amuza aia citita pe aici cu a 8-a flota (comerciala) din lume... astea sunt ceausisme in forma pura. La ce foloseste o flota cand nu ai relatii comerciale care sa le ceara ? A... ca ai avut odata pe vremea lui Mobutu Sese Seko e altceva, dupa 90 hai sa fim seriosi. Edited by andreic, 15 October 2022 - 21:35. |
#30
Posted 15 October 2022 - 21:40
tytysor, on 15 octombrie 2022 - 18:16, said:
Si sa fii sigur ca daca vinzarea acesteia era ilegala si avea cea mai mica legatura cu basescu, il legau demult! neagu_laurentiu, on 15 octombrie 2022 - 20:25, said:
Dar si 46,6% din parcul de nave al NAVROM avea o uzură avansată fiind necesare investiții urgente pentru reparații. |
#31
Posted 15 October 2022 - 21:57
andreic, on 15 octombrie 2022 - 21:31, said:
Ma amuza aia citita pe aici cu a 8-a flota (comerciala) din lume... astea sunt ceausisme in forma pura. La ce foloseste o flota cand nu ai relatii comerciale care sa le ceara ? A... ca ai avut odata pe vremea lui Mobutu Sese Seko e altceva, dupa 90 hai sa fim seriosi. |
#32
Posted 15 October 2022 - 21:58
Dragi prieteni,
Incerc sa va povestesc ce mi-au zis colegii de la divizia navala a unei societati de clasificare navala. Adica unii care stiau cu ce se mananca navele. In primul rand, datoria este a navei, nu a armatorului. Adica daca te-ai dus in portul Pireu, de exemplu, si ai tulit-o mai devreme, fara sa platesti taxele portuare, datoriile alea erau ale navei. Care, la urmatoarea escala in portul respectiv, era arestata pana la plata datoriilor. In acest timp taxele portuare se adaugau. Si nu-s mici. Acum multi ani am fost solicitat pentru o inspectie pe o nava ... duminica. Nu prea eram adeptul muncii duminica, dar, ca sa nu refuz, am cerut un tarif urias (era parerea mea). 3000 Euro pentru cateva ore de inspectie. Surpriza, au acceptat bucurosi, pentru ca ei plateau vreo 40.000 Euro pe zi stationarea la cheu. In concluzie, la un moment dat noi aveam niste nave care puteau fi arestate in foarte multe porturi din proximitate. Pe de alta parte, "parcarea" costa foarte mult. Taiatul pentru fier vechi - la fel. Vanzarea catre un armator/ o autoritate de flag destul de indepartata, astfel incat navele alea sa nu mai ajunga in porturile in care puteau fi arestate, a fost cea mai economica solutie. Edited by yo9hrb, 15 October 2022 - 22:00. |
#33
Posted 15 October 2022 - 22:12
pufonel, on 15 octombrie 2022 - 21:06, said:
Eu vreau sa stiu de ce nu exista o companie privata romaneasca, care sa detina o flot(il)a comerciala sau de pescuit. Ca ruginiturile alea ar fi fost oricum date la casat de mult pe motiv de uzura. Exista si sunt multe (companii) dar navele nu sunt inregistrate/inmatriculate in RO ci in offshore-uri ce ofera facilitati armatorilor "saraci" si /sau tari ce ofera "fara prea mari intrebari" la inmatricularea unei nave (pavilion de complezanta daca vrei sa aprofundezi) Edited by ogo, 15 October 2022 - 22:13. |
|
#34
Posted 15 October 2022 - 22:15
#35
Posted 15 October 2022 - 22:16
yo9hrb, on 15 octombrie 2022 - 21:58, said:
Dragi prieteni, Incerc sa va povestesc ce mi-au zis colegii de la divizia navala a unei societati de clasificare navala. Adica unii care stiau cu ce se mananca navele. In primul rand, datoria este a navei, nu a armatorului. Adica daca te-ai dus in portul Pireu, de exemplu, si ai tulit-o mai devreme, fara sa platesti taxele portuare, datoriile alea erau ale navei. Care, la urmatoarea escala in portul respectiv, era arestata pana la plata datoriilor. In acest timp taxele portuare se adaugau. Si nu-s mici. Acum multi ani am fost solicitat pentru o inspectie pe o nava ... duminica. Nu prea eram adeptul muncii duminica, dar, ca sa nu refuz, am cerut un tarif urias (era parerea mea). 3000 Euro pentru cateva ore de inspectie. Surpriza, au acceptat bucurosi, pentru ca ei plateau vreo 40.000 Euro pe zi stationarea la cheu. In concluzie, la un moment dat noi aveam niste nave care puteau fi arestate in foarte multe porturi din proximitate. Pe de alta parte, "parcarea" costa foarte mult. Taiatul pentru fier vechi - la fel. Vanzarea catre un armator/ o autoritate de flag destul de indepartata, astfel incat navele alea sa nu mai ajunga in porturile in care puteau fi arestate, a fost cea mai economica solutie. Corect dar au fost "scheme": pe scurt: nu platim agentul/nu platim taxele portuare/nu platim bunker-ul/etc. pt ca banii STATULUI ii putem lua noi. Si de aici majoritatea au fost arestate iar dobanzile sunt imense (la bunker de ex e 3% pe luna). Mai mult, toate navele erau pe aceeasi companie inregistrate => pt datoriile companiei din portul X facut de nava Z se poate aresta nava A din portul B (care poate sa nu aiba nicio datorie per se dar are compania). |
#36
Posted 15 October 2022 - 22:17
dan210, on 15 octombrie 2022 - 21:40, said:
si restul? Edited by neagu_laurentiu, 15 October 2022 - 22:18. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users