Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Omul care a luptat împotriva Plumbului din benzină
Last Updated: Jun 20 2022 10:17, Started by
djl
, Jun 18 2022 15:29
·
0
#19
Posted 19 June 2022 - 11:56
Benzina cu Plumb a apărut după W.W. 1, deci faza cu Americanii, Plumbul, Nemţii şi avioanele ... pică.
Nu ştiam că există benzină cu cifră octanică 102 când credeam că cifra octanică reprezintă ceva de genul cantitatea de combustibil dintr-un litru de carburant. Mă gândeam că cifra octanică e ceva de precum e cantitatea de alcool dintr-o băutură. Nu conţine benzina apă, dar poate conţine alte lichide care nu dăunează, dar nici nu ajută. Aia cu cifra octanică 102 cum e, e superaditivată. La carburant contează şi lipsa impurităţilor. Benzina din România a fost destul timp nu prea super sau e doar un mit? Ţinând cont de faptul că asta cu benzina aditivată cu Plumb ne-a afectat mult timp şi de cum ne-am schimbat percepţiile asupra pericolelor, cred că se poate vorbi despre chestia asta pe subiectul Istorie. Edited by djl, 19 June 2022 - 11:57. |
#20
Posted 19 June 2022 - 13:28
djl, ai dreptate. WW2 (nu 1), batalia pe benzina de aviatie.
|
#21
Posted 20 June 2022 - 10:17
La motoarele cu piston din aviatie se foloseste avgas 100LL (din engleza „100 low lead ” - conținut redus de plumb). Practic cifra octanica maxima la benzina fara aditivi este 100. Se mareste aceasta cifra prin adaugarea de tetraetil de plumb. Pentru a se deosebi de alte benzine, de obicei acestea sunt colorate diferit. Cand am facut eu armata la TR prin anul 2000, pe aerodromul din Focsani avioanele IAK-52 foloseau o benzina pe care aviatorii o numeau "de 102" si avea o culoare albastra. Se foloseste acest tip de benzina nu dintr-un moft ci din cauza ca are o volatilitate mai scazuta decat benzina auto ceea ce îi permite să rămână in stare lichida la altitudini mari. Benzina obisnuita pentru masini nu ar mai curge pe conducte la altitudini mari.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users