Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Omul care a luptat împotriva Plumbului din benzină
#1
Posted 18 June 2022 - 15:29
Părerea greșită a multora (inclusiv eu am crezut asta) e că cifra octanică a benzinei reprezintă puritatea, pe când de fapt e rezistența la autodetonare, adică de exemplu explozia să nu se producă când pistonul e la 3/4 din cursă. De aceea se adaugă aditivi în benzină, că altfel motorul ar avea vibrații, iar la modul general nu ar funcționa cum trebuie, s-ar uza mai repede. Azi avem etanol și alte chestii care nu-s așa de dăunătoare pentru mediu, însă pe vremuri se folosea tetraietilul de Plumb, toxic. Culmea e inițial etanolul a fost considerat ca autodetonant, însă trebuia în concentrație de 1/10 și au ales Plumbul, că era la 1/1.000, deci ieșea mai bine la buzunarul companiilor. Au reușit să manipuleze și să zică că e prea puțin ca să fie periculos dacă e eliberat în aer.
Lupta a pornit cumva în cel mai ciudat mod: nu vreun om bolnav de la așa ceva, ci un cercetător care dorea să afle cât de vechi e pământul. Uraniul 238 se poate transforma în timp în Plumb 206. Omul se apucă să cerecteze roci; la Uraniu e o.k., însă de unde atâta Plumb, chiar pe unde nu ar trebui să fie. Se mai foloseau și țevi de Plumb (inclusiv la alimentare!). Deci cam mult. Dar ăla din benzină era peste tot. I se zice că face parte din natură, că oricum există în om, dar e chitit să o dovedească că petrol heads mint. Și în cele din urmă el și cu alții reușesc să dovedească că benzina aditivată cu Plumb e periculoasă și în S.U.A. începe interzicerea ei, mai ales că apar și catalizatoarele pe mașini. Povestea: https://www.mentalfl...d-then-saved-it [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IV3dnLzthDA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2
Posted 18 June 2022 - 15:50
Personal sint certificat sa lucrez cu materiale periculoase, inclusiv tetraetilul de plumb (TEL)
Authorized person sau cum se zice. Edited by Ninja, 18 June 2022 - 15:52. |
#3
Posted 18 June 2022 - 15:58
Tetraetilul de plumb se foloseste si acum in benzina de aviatie (Avgas 100LL).
|
#4
Posted 18 June 2022 - 15:59
este aditiv separat Tetraetil de Plumb,se gaseste la vanzare, ptr masini vechi carburatie.
|
#5
Posted 18 June 2022 - 16:21
#6
Posted 18 June 2022 - 16:51
Ninja, on 18 iunie 2022 - 15:50, said:
Personal sint certificat sa lucrez cu materiale periculoase, inclusiv tetraetilul de plumb (TEL) Authorized person sau cum se zice. |
#7
Posted 18 June 2022 - 16:51
Ninja, on 18 iunie 2022 - 16:21, said: Kerosen. Nu-i totuna cu benzina. Avgas e benzina pt. motoare de avion cu pistoane si are tretraetil de plumb. Kerosenul e un gaz mai pur si este folosit pt. motoare cu turbina, si turbopropulsoare cu elici si pt. turbojet si turbofan. Si in kerosen se pun aditivi, de ex pt. a reduce flashpoint la supersonice - trisonice care se incalzesc, si pt. a reduce viscozitatea la temperaturi mici, etc. Pt. hipersonice cu statoreactor e invers, au nevoie de aprindere mai rapida ca sa apuce sa arda in motor. Edited by loock, 18 June 2022 - 16:58. |
#8
Posted 18 June 2022 - 17:10
maccip, on 18 iunie 2022 - 16:51, said:
Am inteles ca plumbul folosit in benzina se gaseste in noi toti acum. Deci lucram si noi cu el, ca vrem sau ca nu vrem. Fara autorizatie. In afara de, mai sint certificat la operatiuni in atmosfera hipoxica si/sau cu hidrogen sulfurat (letal in cantitati infime). loock, on 18 iunie 2022 - 16:51, said:
Avgas e benzina pt. motoare de avion cu pistoane si are tretraetil de plumb. Kerosenul e un gaz mai pur si este folosit pt. motoare cu turbina, si turbopropulsoare cu elici si pt. turbojet si turbofan. Si in kerosen se pun aditivi, de ex pt. a reduce flashpoint la supersonice - trisonice care se incalzesc, si pt. a reduce viscozitatea la temperaturi mici, etc. Pt. hipersonice cu statoreactor e invers, au nevoie de aprindere mai rapida ca sa apuce sa arda in motor. Termenul de benzina nu se foloseste in aviatie, tocmai pentru a nu crea confuzie. Kerosen, avgas cum zici pentru motoare cu piston si Jet A pentru turbine. Capisci? Si kerosenul nu e gaz, e lichid. |
#9
Posted 18 June 2022 - 17:47
#10
Posted 18 June 2022 - 17:51
Ninja, on 18 iunie 2022 - 16:21, said:
Kerosen. Nu-i totuna cu benzina. Benzina!!! benzina "de aviatie" cu minim 100 octane! Pentru (in special) avioane americane . Asta p0e vrmera in care avioanele erua "clasice" cu motor cu piston si elice. Kerosenul este folosit in motoarele cu reactie ... in care benzina este .. "daunoatoare" |
|
#11
Posted 18 June 2022 - 17:55
djl, on 18 iunie 2022 - 15:29, said:
Părerea greşită a multora (inclusiv eu am crezut asta) e că cifra octanică a benzinei reprezintă puritatea, pe când de fapt e rezistenţa la autodetonare, adică de exemplu explozia să nu se producă când pistonul e la 3/4 din cursă. Ghita_Bizonu, on 18 iunie 2022 - 17:51, said:
benzina "de aviatie" cu minim 100 octane! Pentru (in special) avioane americane . Asta p0e vrmera in care avioanele erua "clasice" cu motor cu piston si elice. Kerosenul vine in variantele A sau B, A-1 este kerosen fara plumb cum merg avioanele jet moderne. Doar nu credeti ca mai permiteau organismele internationale de mediu sa se mai zboare cu mii de avioane cu plumb... a evoluat si aviatia totusi. Edited by andreic, 18 June 2022 - 18:02. |
#13
Posted 18 June 2022 - 18:16
Ninja, on 18 iunie 2022 - 17:10, said: Mno, eu ziceam de certificari nationale In afara de, mai sint certificat la operatiuni in atmosfera hipoxica si/sau cu hidrogen sulfurat (letal in cantitati infime). Ok, asculta aici. Termenul de benzina nu se foloseste in aviatie, tocmai pentru a nu crea confuzie. Kerosen, avgas cum zici pentru motoare cu piston si Jet A pentru turbine. Capisci? Si kerosenul nu e gaz, e lichid. Nu e nicio confuzie la cei care stiu. La cine nu stie sunt mai multe. Kerosenul nu e avgas! E adevarat ca unii habarnisti au folosit impropriu termenul kerosen si in RO si in alte parti pt. Avgas, pt. ca motoarele cu turbina - atat turbopropulsoare cu elici, cat si turbojet si tubofan au aparut de foarte mult timp, in 1938 deja existau motoare si avioane functionale si turboprop si turbojet, si din 1943 si turbofan, dar multe lucruri sunt folosite impropriu si e irelevant cum vorbesc aiurea cei care nu stiu. Kerosenul este un gaz lampant mai rafinat. Lamp oil pe romaneste se numeste gaz lampant. Gazul lampant romanesc era mai primitiv rafinat, pt. ca asa era traditia - Romania fiind istoric prima tara din lume cu industrie petroliera, si se facea pe pricipiul ca asa a fost facut si asa il facem pt. ca merge si asa. Avea mai multe fractiuni petroliere in compozitie, era galbui, uleios, cu miros caracteristic destul de pregnant si facea mult fum negru la ardere. Kerosenul e o fractiune petroliera rafinata, incolora, cu miros slab, viscozitate mai mica, si care arde cu mult mai putin fum. In alte tari kerosenul era comun folosit ca smokeless lamp oil. Se gasea si se gaseste insa si in RO. Kerosenul este folosit ca Jetfuel, dar anumite tipuri de jetfuel au si alte hidrocarburi si aditivi pt. temperaturi mici, etc. Exista si tipuri foarte speciale de jetfuel facute complet din alte hidrocarburi, dar sunt pt. uz f. special, de ex pt. SR-71. Avgas e benzina cu cifra octanica mare, uzual aditivata cu tetraetil de plumb. Avgas inseamna aviation gasoline, benzina de aviatie pt. motoare cu pistoane. Edited by loock, 18 June 2022 - 18:24. |
#14
Posted 18 June 2022 - 22:59
Frate, zici ca v-ati luat toti avioane si elicoptere, si nu stiti cu ce sa le alimentati Eu inteleg ca vreti sa va etalati cunostintele, dar chiar nu era nevoie. Scopul topicului cred ca era altul. @djl a pus un clip destul de bine facut (desi personal corelatia dintre nivelul de plumb si rata infractiopnalitatii mi se pare cam trasa de par) si ar trebui sa discutam despre asta. Sau, pentru ca suntem, pe aira de istorie, despre alte cazuri in care marile corporatii au minimizat efectele nocive ale produselor lor (imi vine in minte exemplul tigarilor).
|
#15
Posted 18 June 2022 - 23:21
djl, on 18 iunie 2022 - 15:29, said:
Părerea greşită a multora (inclusiv eu am crezut asta) e că cifra octanică a benzinei reprezintă puritatea… |
|
#16
Posted 19 June 2022 - 09:44
in primul rand trebuie sa stim despre ce vorbim. ca iar ne spune autorul ca a citit ceva intr-o carte in limba germana, dar el nu stie germana..
pufonel, on 18 iunie 2022 - 22:59, said:
Frate, zici ca v-ati luat toti avioane si elicoptere, si nu stiti cu ce sa le alimentati Eu inteleg ca vreti sa va etalati cunostintele, dar chiar nu era nevoie. Quote
. Sau, pentru ca suntem, pe aira de istorie, despre alte cazuri in care marile corporatii au minimizat efectele nocive ale produselor lor (imi vine in minte exemplul tigarilor). n-a fost nici o manipulare la mijloc. pur si simplu, in vremea aceea oamenii nu gandeau in termeni de siguranta a cetateanului. subiectul acesta nu exista. Quote
Au reuşit să manipuleze şi să zică că e prea puţin ca să fie periculos dacă e eliberat în aer. Edited by strongsss, 19 June 2022 - 09:45. |
#17
Posted 19 June 2022 - 10:10
pufonel, on 18 iunie 2022 - 22:59, said:
Frate, zici ca v-ati luat toti avioane si elicoptere, si nu stiti cu ce sa le alimentati Eu inteleg ca vreti sa va etalati cunostintele, dar chiar nu era nevoie. Scopul topicului cred ca era altul. @djl a pus un clip destul de bine facut (desi personal corelatia dintre nivelul de plumb si rata infractiopnalitatii mi se pare cam trasa de par) si ar trebui sa discutam despre asta. Sau, pentru ca suntem, pe aira de istorie, despre alte cazuri in care marile corporatii au minimizat efectele nocive ale produselor lor (imi vine in minte exemplul tigarilor). inca una in acelasi trend - plastic si reciclarea falsa... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3R7XAeWCNqI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#18
Posted 19 June 2022 - 10:17
Stiati ca...
unul dintre motivele pentru care Germania a mancat papara in WW1 a fost embargoul SUA pus pe exportul de tetraetil de plumb? Motoarele avioanelor germane cam detonau fara ingredientul-minune-otravitor. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users