Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Eliminarea festivitatilor de premiere

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#37
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

View Postdjl, on 20 iunie 2022 - 20:44, said:

giuliani, de ce urai serbările? Mie îmi plăceau, chiar dacă nu îmi plac baiaremele spre exemplu (mă plictisesc repede dacă nu vorbesc). În generală a fost distracţie cu serbările din clasă... una generală pe şcoală nu am avut. Serbările (poate chiar la liceu) cred că ar fi ocazie de apopiat oamenii.   Posted Image
Tu ai terminat clasa a VIII-a la 3 ani după mine.   Posted Image

Uram serbarile pentru ca trebuia sa invatam cantece, sa spunem poezii si venea acolo tot puhoiul de parinti cu flori care asista la spectacolul asta cel putin comic. Pana prin liceu am avut oarecum probleme cu vorbitul/prezentatul in public, problema data oarecum de modul de ierarhizare si de relatia elev-profesor.
Mie personal mi se pare aiurea ca profesorul sa fie un zeu autoritar caruia sa nu poti sa ii spui mare lucru, cu care nu poti vorbi. etc. si majoritatea comunistilor erau asa. Am scapat de probleme cand am ajuns la liceu unde oarecum am inceput sa avem o oarecare interactiune productiva cu profesorii. Fiind o clasa buna, cumva autoritatea asta dictatoriala a profesorului s-a diminuat si aparea in mod natural un dialog, o dezbatere pe diverse teme care pe mine m-a facut sa ma deschid foarte mult.

Consider ca pentru dezvoltarea unui copil e foarte important sa existe discutii argumentative, dezbateri, proeicte comune pe diferite teme. Cand eram eu era un mare rahat, venea profesorul, scria pe tabla si explica ceva (daca explica), noi trebuia sa invatam si sa reproducem.

View Postutopium, on 20 iunie 2022 - 15:00, said:

Hai sa spunem ca nu e un sistem de invatamant care ii avantajeaza pe cei slabi, dar pe cei buni la materiile reale ii duce la un nivel mai ridicat (matematica de la noi e mai complexa decat e la aceeasi clasa in vest - partea proasta e ca nu se fac aplicatii practice ale matematicii la fel de bine).

Faptul ca materia e mai complexa ca in vest (la aceeasi varsta) nu face decat sa ocupe cumva inutil timpul copilului cu ceva ce nu poate asimila. Multa teorie inseamna exact zero cand tragi linia finala.
Mai putina teorie + practica multa inseamna intelegerea mai profunda a lucrurilor de catre elev, ceea ce duce la invatarea unor lucruri oarecum mai natural decat prin memorarea directa.

Uite, de exemplu, eu daca as fi profesor de fizica (sau daca ar fi sa dau un sfat unuia) i-as spune sa isi ia un concediu de 1-2 saptamani si sa viziteze Deutsches Museum din München. Sa urmareasca metodele de prezentare pt diferite concepte, legi sau teoreme, etc. si sa incerce sa aplice cat mai mult la clasa ce vede acolo. La fizica se poate face mult mai mult decat asezarea unor teoreme pe tabla si demonstrarea lor.

#38
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,895
  • Înscris: 14.08.2007
Sunt de acord cu ce zici, ar trebui sa se insiste pe aspectele practice ale matematicii, fizicii, chimiei, doar ziceam ca pentru cei avansati (genul care merg la olimpiade de matematica/fizica/etc) nivelul mai ridicat ii face sa fie de obicei la un nivel foarte bun raportat la colegii lor din vest (la noi diferenta intre medie si olimpici e mai mare oricum). De asta la olimpiadele internationale de materii reale performam de obicei destul de bine si sectiile de matematica/informatica ale universitatilor noastre stau bine (Mate Info UBB pe care am facut-o eu e in top 200 mondial de exemplu). Multi zic ca de asta stam bine si cu IT-istii, pentru ca avem minoritatile astea de oameni bine pregatiti la matematica care sunt cu foarte mult peste elevii medii si pentru care cea mai atractiva optiune e sa devina programatori.

Dar da, la testele PISA unde se testeaza elevii de rand si se insista pe aplicarea practica a cunostintelor, stam prost. Si scopul nu e sa avem olimpici buni, ci o populatie mai capabila sa aplice practic cunostintele invatate.

#39
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
Elevii buni la matematica inteleg cenceptul sau doar invata un algoritm de rezolvare a problemei?
Un elev bun la matematica stie sa identifice in fizica notiunile invatate la matematica?

Despre programatori, daca exista statistici despre ce anume fac acesti programatori mai exact si mai concret. Multa lume ii priveste cu admiratie, ma intreb cata inovatie fac in acei algoritmi, cata modelare matematica, ce fac ei pana la urma asa de extraordinar incat numai ei sunt capabili sa faca asta si altii nu?

Edited by PlatonX, 21 June 2022 - 10:32.


#40
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,895
  • Înscris: 14.08.2007
Elevii buni fac legaturile intre cele trei materii zic eu ... o spun ca si elev care am fost la olimpada la toate trei si am avut rezultate destul de bune la toate.

Programatorii pot sa faca chestii simple sau chestii complexe ... la fel ca si doctorii daca vrei. Depinde de fiecare. Inovatia e si ea prezenta la unii si deloc prezenta la altii. Eu de exemplu am descoperit singur algoritmi care imi rezolvau anumite probleme ... dar studiind mai mult, am aflat ca acei algoritmi erau de fapt cunoscuti deja. Dar eu am construit singur acei agloritmi, fara sa stiu ca erau deja cunoscuti (cand faceam eu asta, internetul era inca un "bebelus" si nu aveai acces usor la cunostintele altora). Am facut mult "trial and error" lucrand sa rezolv diverse probleme si fara sa stiu ca exista deja metode cunoscute. Cand faci un produs nou pe piata, de multe ori esti nevoit sa "inovezi", adica sa vii cu chestii noi care sa faca produsul mai bun. Sigur, e posibil sa descoperi dupa ca si altii au facut aceleasi lucruri la produsele lor, e discutabil daca le-au implementat fix la fel cum le-ai implementat tu, de aia e greu sa spui daca ai inovat sau nu. Dar daca tu ai venit cu o solutie fara sa stii ca exista deja una similara pe piata, din punctul meu de vedere aia e inovatie. E irelevant cine a implementat-o mai devreme, mai relevant e cine o face disponibila pe piata mai bine. Mie mi-a placut tot timpul sa stau sa descopar singur cum pot optimiza ceva, partea aia de "research" e faina ... sigur, cand esti grabit si trebuie sa implementezi ceva contra timp, cauti sa vezi cum au rezolvat altii problema si asta fac 95% dintre programatori cand au o problema mai complexa, cauta sa vada cum au rezolvat altii o problema similara. La fel cum si doctorii stau si studiaza ce au facut altii ... dar un mic procent vor testa si propriile inovatii.

#41
represor

represor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 05.04.2007
ati avut curiozitatea sa va uitati pe subiectele date astazi la bac ? efectiv o rusine de subiecte, nici la teza nu primeam asemenea subiecte ... subiectele se rezolvau in maximum 30 de minute de nota 10, de nota 7 le-am rezolvat mintal in 10 minute uitandu-ma pe telefon ... ce pretentii vreti sa aveti de la viitorii absolventi care, sunt convins, vor lua note de 5-6-7 in marea lor majoritate ... care e scopul sa cobori atat de mult stacheta ? se vrea doar justificarea cu orice pret a muncii mizere facuta de cei mai multi profesori ? ce se va intampla cu liceele in care procentul de promovabilitate va fi sub 50%? pt ca e inacceptabil ca un elev sa ajunga in BAC si sa nu ia nota 5 la subiectele alea, se putea lua 5 cu cunostintele din scoala generala ... vor exista anchete ? profesori concediati? sau bagam sub pres si dam totul in curul pandemiei ?

#42
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,895
  • Înscris: 14.08.2007
Din moment ce sunt destui care isi pica Bacul si iau note mici, crezi ca ar fi nevoie de subiecte mai grele? Da, cei buni iau 10 usor, dar asa era si pe vremea cand am dat eu Bacul acum 25 de ani, erau banale subiectele pentru cei bine pregatiti ... pentru cei din licee mai slabe insa si fara cunostinte grozave de matematica, nu mai erau deloc asa de accesibile.

#43
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
Nici notele de la Bac nu sunt relevante, mai ales cele de la materiile de uman. Când am dat eu, au fost cazuri în care, de la 7, 7 și ceva, notele s-au mărit chiar și cu două sau trei puncte. A fost și invers, o colegă care luase 9,50 la Română a făcut contestație, nota finală fiind un amărât de 7,30. Și pe la real s-au constatat destule discrepanțe în urma contestațiilor, deci......

#44
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,532
  • Înscris: 30.10.2003

View Postpufonel, on 18 iunie 2022 - 23:41, said:

Premierea trebuie pastrata, pentru ca trebuie sa existe putina competitie. Dar competitia trebuie sa fie cu elevul insusi, astfel incat el sa incerce sa se autodepaseasca. Altfel e degeaba. Poate "impusca" niste note, dar o sa ajunga prost cu diploma, cum ziceau Parazitii.
Corect. Nu premierea e problema, ci modul in care e facuta.

Un profesor de economie de la un colegiu a declarat ca nu a picat vreodata pe cineva la examen, dar a picat odata o grupa intreaga.
Acea clasa a insistat ca socialismul este functional si ca nimeni nu ar trebui sa fie sarac si nimeni bogat, toata lumea EGALA!

Profesorul le-a spus, “OK, vom face in grupa aceasta un experiment asupra socialismului.
Se va face media tuturor notelor, si fiecare va primi aceeasi nota, astfel incat niciunul nu va pica si niciunul nu va primi nota 10.”
Dupa primul test, notele au fost adunate si impartite la numarul de studenti, si toti au primit un 8.

Studentii care au studiat intens au fost suparati, dar cei care au invatat mai putin au fost bucurosi peste masura.
Cum cel de-al doilea test se apropia, studentii care studiasera putin au invatat si mai putin, iar cei care studiasera mai intens si-au spus ca si ei vor o “pomana”, asa incat si ei au studiat mai putin.
Media celui de-al doilea test a fost 6! Nimeni nu mai era fericit.

Cand a fost dat al treilea test, media notelor a fost 4.
Notele nu au fost crescatoare deoarece au aparut certurile, acuzatiile, ura si nimeni nu a vrut sa invete pentru beneficiul altuia. Spre marea surpriza a tuturor studentilor, toti au picat. Profesorul le-a spus ca socialismul va pica in final deoarece, atunci cand recompensa este mare, efortul pentru a avea succes este, de asemenea, mare. Dar cand statul nu mai acorda acea recompensa, nimeni nu va incerca sau va vrea sa aiba succes.

Nu putea fi o explicatie mai simpla.
Iata un scurt paragraf care sintetizeaza totul:

“Nu se poate legifera ca saracul sa fie liber, iar bogatul in afara libertatii. Ceea ce primeste o persoana, fara a fi muncit pentru aceasta, trebuie produs de cineva, care, la randul ei, nu primeste pentru ceea ce a muncit.
Statul nu poate da cuiva ceva, fara sa fi luat mai inainte de la altcineva.
Cand jumatate din populatie vede ca poate sa nu munceasca, pentru ca cealalta jumatate va avea grija de ea si cand jumatatea care a muncit realizeaza ca nu are sens sa mai munceasca, pentru ca altii sunt beneficiarii muncii lor, atunci, prietene, acesta este sfarsitul oricarei natiuni. Nu poti multiplica bogatia divizand-o.”

Edited by Bursul, 23 June 2022 - 09:30.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate