Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Eliminarea festivitatilor de premiere

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#19
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

 PlatonX, on 18 iunie 2022 - 15:28, said:

Important este sa inteleaga tot ce invata, ceea ce este imposibil avand in vedere cantitatea enorma de informatie, modul de predare si programa.
E suficient daca inteleg 75%, nu trebuie sa inteleaga tot ... da, e nevoie de mult mai mult timp/mult mai putina materie ca sa poata intelege tot.

#20
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,778
  • Înscris: 12.01.2018

 PlatonX, on 18 iunie 2022 - 11:47, said:


Toti, fara exceptie din cei cu 10 pe linie memoreaza cea mai mare parte pentru ca altfel nu ar avea fizic timp sa inteleaga logic totul in detaliu,
toți memorează.unii instantaneu alții mai greu

#21
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
As fi curios de un test de cultura generala cu premiantii claselor a VIII-a sa vad cat mai stiu din ce au invatat. Intrebari de tipul celor pe care le-am pus anterior. Chestiuni simple, de cultura generala, nu detalii.
Parerea mea este ca 90% din ce au invatat au uitat.

Edited by PlatonX, 18 June 2022 - 15:46.


#22
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

 PlatonX, on 18 iunie 2022 - 14:09, said:

Cand crede ca eletronii se invart in jurul nucelului inseamna ca nu a inteles. El a vazut acolo cuvantul model atomic dar crede ca este realitatea.
Si e treaba elevului sa stie realitatea/dedesubturile de dincolo ce i se preda? Va face asta doar daca merge la o facultate in domeniu. Daca in scoala i se spune/sugereaza ca electronii se invart in jurul nucleului, cu aia va ramane.

#23
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
Nu este vina elevului care invata pentru el isi face partea. Este vina sistemului de invatamant in general si a societatii romanesti pentru ca incurajeaza acest sistem.

Copiii sunt doar victime, sunt obligati de un sistem absurd sa lucreze mai mult decat un adult intr-un mod ineficient.
Imi pare rau daca s-a inteles ca elevii care invata au o vina, eu am blamat parintii/profesorii/societatea care incurajeaza memorarea.

Edited by PlatonX, 18 June 2022 - 16:43.


#24
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ma gandesc sa existe premiere pt fiecare materie in parte, cel mai bun la fizica, cel mai bun la matematica etc. Cel mai bun la toate, cam greu... si la romana si la mate si la fizica si la chimie etc cam greu

#25
represor

represor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 05.04.2007
sistemul asta nu e creat pt elevi ci pt cei din sistem recte profesori si restul atarnatorilor si lor le este mult mai usor sa puna elevii sa memoreze si apoi sa evalueze ce au memorat decat sa le evalueze capacitatea de intelegere a fenomenelor, iti dai seama ce munca ar presupune asta din partea profesorilor? munca din aia pe bune nu aruncat lectia pe tabla si "in carte de la pag.25 la pag 32"

evident ca nu poti fi bun la toate materiile iar elevii de 10 pe linie sunt de fapt un balon de sapun ... daca stai si inveti toata ziua ca sa iei 10 la stiinte e clar ca nu mai poti sa fii de 10 si la sport si la muzica, iar daca esti pasionat de stiinta nu prea te mai pupi cu religia dar asa ne place noua sa credem ca le stim pe toate, de asta suntem cei mai tari de pe planeta la comentat si barfit pe altii ca la facut lucruri mai putin, traim din amintiri si cateva exceptii, marea parte a angajatilor din Romania fiind de fapt o masa amorfa de executanti obedienti ... ca asa i-a crescut sistemul, fa ce ti se zice si nu pune prea multe intrebari ca deranjezi.

parintii in general vor premii pt copii ca sa isi refuleze astfel propriile neimpliniri din vremea cand erau si ei elevi.
imi amintesc cum dupa vreo 20 de ani de cand terminasem scoala, maica-mea inca avea sechele ca in clasa intai nu mi-a dat premiul I desi timpul deja demonstrase ca premiantii s-au pierdut pe drum si nu prea ajunsese nimic, iar cei care nu au alergat dupa note si premii chiar reusise cate ceva in viata.
eu uram festivitatile de premiere si mi se parea penibil sa ma duc cu flori si cu carti pe care sa le primesc inapoi, de asta din clasa a 5a nici nu m-am mai dus la vreo premiere, taica-miu ma sustinea si imi tot spunea "sa invat pt mine nu pt note sau premii" dar maica-mea era inebunita dupa note si premii, cel mai probabil pt ca ea nu luase niciodata nici note mari nici vreun premiu si dorea sa le obtina prin intermediul meu, lucru destul de usor de observat la majoritatea parintilor care vor sa iasa cumva si ei in fata prin intermediul copiilor si eventual sa se laude la gospodina de la parter ca "al meu a luat premiul intai" ... mare branza premiul mai ales in clasele mici ... au picat premiantii la admiterea la liceu pe capete pt ca si-au supraevaluat capacitatile.
nu mai vreau sa spun de modul in care isi refuleaza profesorii frustrarile si se razbuna prin note pt lucrurile care nu au legatura cu cunostintele ... de asta e o prostie admiterea pe baza notelor din scoala sau liceu ... dar ce stiu eu, avem ministresi care vegheaza la buna desfasurare a sistemului de invatamant ... hai ca mi se face somn.
noapte buna in noaptea mintii, Romania.

#26
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 05.06.2006
Programele scolare de astazi sunt facute „pe memorare“. Memorarea nu inseamna invatare.
Pentru cine nu stie, predarea este la profesor, invatarea este la elev. Profesorul nu invata copiii, el preda. Daca copilul invata sau nu din ce preda profu', este treaba lui.
Cel mai bine se asimileaza cunostintele (nu se memoreaza) din activitatile practice. Sunt multe de spus pe aceasta tema.
Ca exemplu, sistemul de invatamant finlandez pe asta se bazeaza.

#27
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,867
  • Înscris: 28.11.2006
Vad ca multi au memorat bine marota cu "programa e axata pe memorare" :P Macar ati studiat programele in vigoare? Intreb si eu pentru un prieten...

On: presiunea pe invatatoare la ciclul primar e uriasa: toti copiii TREBUIE sa ia premiul I cu coronita. Ori, daca ii premiezi pe toti, indiferent de rezultate, e aceeasi chestie ca atunci cand nu premiezi pe nimeni. Ma rog, mai putin costul florilor/coroanelor/etc. La asta ajuta si sistemul de calificative, care e mult mai imprecis decat cel cu note. Si asa te trezesti ca o loaza care a frecat menta in inv. primar, dar a avut coronita in fiecare an, abia daca stie sa scrie si sa citeasca in clasa a V-a. Si ii va fi aproape imposibil sa recupereze decalajul.

Premierea trebuie pastrata, pentru ca trebuie sa existe putina competitie. Dar competitia trebuie sa fie cu elevul insusi, astfel incat el sa incerce sa se autodepaseasca. Altfel e degeaba. Poate "impusca" niste note, dar o sa ajunga prost cu diploma, cum ziceau Parazitii.

#28
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

 represor, on 18 iunie 2022 - 18:06, said:

evident ca nu poti fi bun la toate materiile iar elevii de 10 pe linie sunt de fapt un balon de sapun ... daca stai si inveti toata ziua ca sa iei 10 la stiinte e clar ca nu mai poti sa fii de 10 si la sport si la muzica, iar daca esti pasionat de stiinta nu prea te mai pupi cu religia dar asa ne place noua sa credem ca le stim pe toate, de asta suntem cei mai tari de pe planeta la comentat si barfit pe altii ca la facut lucruri mai putin, traim din amintiri si cateva exceptii, marea parte a angajatilor din Romania fiind de fapt o masa amorfa de executanti obedienti ... ca asa i-a crescut sistemul, fa ce ti se zice si nu pune prea multe intrebari ca deranjezi
La muzica, desen, sport, religie nu prea se dau note mici ... de aia a si propus ministerul acum sa nu mai fie note, ci calificative (cel putin la muzica, sport, desen, dar cred ca si religia ar trebui sa intre acolo pentru ca e materie optionala pana la urma, n-ar trebui sa conteze nota).

Aproape toata lumea de la fiica-mea din clasa a luat 10 la materiile astea anul asta (clasa a V-a), am acces la catalogul online si iti arata acolo media pe clasa pe diverse materii, la religie si sport e 10 la toata clasa, la muzica e aproape 10 (9.97), la desen se pare ca s-au dat si note mai mici ocazional, dar tot e o medie aproape de 10 (daca nu ma insel zicea fiica-mea ca unii au luat note mici ca nu si-au facut lucrarile cerute, nu neaparat pentru ca au desenat prost, deci cumva au luat nota mica pentru lipsa de interes). Oricum nu vad nici un motiv pentru care religia nu se "pupa" cu stiintele, religia e o materie teoretica si ea, e ca si cum ai invata despre mitologia greaca pana la urma, nu exista nici un motiv pentru care nu poti lua usor 10 si la religie daca tie iti plac stiintele. Eu nu cred in Dumnezeu dar stiu multe despre religia crestina, cam tot ce e important din Biblie (vechiul si noul testament), cum s-a raspandit crestinismul, de ce s-au despartit ortodocsii si catolicii, de ce s-au separat reformatii si protestantii de catolici, de ce au aparut greco-catolicii, despre edictul de la Turda care a fost printre primele care proclama libertatea constiintei religioase, despre cruciade, etc.

La matematica, romana, limbi, biologie, geografie, istorie s-au dat si note mai mici, normal. Ca idee, anul asta fiica-mea a luat diplome (premii sau mentiuni) si la matematica, si la romana (la olimpiadele judetene adica sau concursuri nationale de matematica/romana), si la engleza (adica diploma de certificare Cambridge, cu rating maxim). Deci nu e asa de extraordinar sa performezi la mai multe materii, chiar din domenii diferite.

 represor, on 18 iunie 2022 - 18:06, said:

parintii in general vor premii pt copii ca sa isi refuleze astfel propriile neimpliniri din vremea cand erau si ei elevi
Nu stiu daca e asa, eu am luat premii la olimpiadele de informatica, matematica si fizica de exemplu, deci n-am avut deloc "neimpliniri" la scoala. Si am fost in liceu in cea mai buna clasa din judet (clasa cu cea mai mare medie de admitere si cele mai bune rezultate la olimpiade). La sport eram printre cei mai buni la viteza si saritura de pe loc, asa ca la Bac am preferat sa dau din sport pentru ca stiam ca pot lua usor 10. Deci si eu eram bun la mai multe materii, sigur, informatica/matematica/fizica macar erau toate din acelasi domeniu real, dar tot sunt materii complet diferite. E drept, biologie/chimie/istorie stiam doar cat sa iau niste note cat de cat ok, care sa nu-mi strice prea mult media :D Dar la romana/engleza/franceza eram destul de bun pentru ca stiam ca voi avea nevoie de ele (si chiar am avut, lucrez de 20 de ani cu clienti cu care trebuie sa vorbesc in engleza, am avut si perioade cand am lucrat cu clienti cu care trebuia sa vorbesc in franceza), la geografie am invatat bine poate pentru ca ma atragea inca de pe atunci ideea de a calatori prin lume (si imi prind bine acele cunostinte si acum, anul asta cu ce am deja rezervat voi ajunge spre 150 de localitati vizitate prin strainatate), etc.

Edited by utopium, 19 June 2022 - 09:11.


#29
represor

represor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 05.04.2007
religia ar fi o materie foarte interesanta daca ar fi intr-adevar "religie" ... in scolile noastre se face ortodoxism si indoctrinare ortodoxa, lucru cu care nu am fost de acord nici cand aveam 12 ani si proveneam totusi dintr-o familie "traditionala" ortodoxa.

nu stiu cat de normal vi se pare ca sa se dea 10 la toata lumea la desen si muzica atata timp cat acestea sunt materii vocationale si chiar iti trebuie talent si multa munca pt a fi de 10 ... daca sunt considerate auxiliare atunci sa le faca optionale dar sa dai 10 de pomana ca sa nu strici media generala e o nascocire aberanta a sistemului nostru de invatamant si de valori.
examenele la liceele de arta sunt chiar serioase si nu stiu daca macar 5% din elevii aia de 10 au capacitatea sa le promoveze.

#30
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
Creierul are o capacitate limitatata de procesare, nu ai cum sa intelegi atat de multa informatie intr-un timp atat de scurt. La fiecare materie este lectie noua, cu o gramada de informatii noi, cu care nu poti face conexiunea din clasele anterioare, sa zici ca 80% din lectia de istorie din clasa a V-a s-a mai facut in clasa a III-a.

Deci nu ai cum sa intelegi zeci de pagini pe zi in fiecare zi, fizic nu ai cum.
Ganditi-va numai la cate cuvinte noi se invata la engleza: la fiecare cuvant trebuie sa stii sunetele, literle si traducerea.

Deci invezi la prima oia 10 cuvinte noi x 3 informatii (sunetele, literele si traducerea) = 30 de informatii noi.
Apoi vine biologia unde si acolo sunt  10 termeni noi.

40 de de cuvinte noi pe zi in fiecare zi + alte materii. Este fizic posibil sa ramai cu toate astea? Nu sa le stii a doua zi si sa le uiti peste 3 luni.

Edited by PlatonX, 19 June 2022 - 10:53.


#31
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

 represor, on 19 iunie 2022 - 10:26, said:

nu stiu cat de normal vi se pare ca sa se dea 10 la toata lumea la desen si muzica atata timp cat acestea sunt materii vocationale si chiar iti trebuie talent si multa munca pt a fi de 10 ...
Nu e normal, dar la asta s-a ajuns datorita faptului ca mediile conteaza la admiterea in liceu. Cred ca are dreptate ministrul aici, poate ca ar trebui sa nu mai existe note la desen, muzica, sport si eu as adauga si religia.

Eu primele note mici din viata mea (adica de 4) le-am luat la muzica si desen. Nu mai stiu exact de ce (ma descurc acceptabil la amandoua, iar la istoria muzicii si a artelor vizuale sunt chiar avansat), dar stiu ca asa a fost. Probabil pentru ca de multe ori profesorii de muzica/desen se simteau ignorati fata de alti profesori si voiau sa atraga atentia ca si materia lor e serioasa.

#32
represor

represor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 05.04.2007
un articol destul de bine scris pt cei care au rabdare 15 minute sa il citeasca cu atentie si care cred ca atinge destul de bine discutia din acest topic:

https://www.edupedu....e-a-examenelor/

#33
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007
Sistemul de invatamant din Romania e de top, doar l-a produs pe utopium  Posted Image

 utopium, on 19 iunie 2022 - 09:09, said:

Oricum nu vad nici un motiv pentru care religia nu se "pupa" cu stiintele, religia e o materie teoretica si ea, e ca si cum ai invata despre mitologia greaca pana la urma, nu exista nici un motiv pentru care nu poti lua usor 10 si la religie daca tie iti plac stiintele.

E ca si cand ai spune ca la fizica ai invatat ca G = m x 9,81 dar la chimie iti spune ca acelasi G = m x 5,41.

E usor sa inveti daca o faci doar memorand , nu-ti pasa ca la doua materii inveti doua chestii ce se bat cap in cap.

 represor, on 18 iunie 2022 - 18:06, said:


eu uram festivitatile de premiere si mi se parea penibil sa ma duc cu flori si cu carti pe care sa le primesc inapoi,

Din scoala astea si serbarile mi se pareau cele mai nasoale momente.

 utopium, on 19 iunie 2022 - 09:09, said:


Nu stiu daca e asa, eu am luat premii la olimpiadele de informatica, matematica si fizica de exemplu, deci n-am avut deloc "neimpliniri" la scoala. Si am fost in liceu in cea mai buna clasa din judet (clasa cu cea mai mare medie de admitere si cele mai bune rezultate la olimpiade). La sport eram printre cei mai buni la viteza si saritura de pe loc, asa ca la Bac am preferat sa dau din sport pentru ca stiam ca pot lua usor 10. Deci si eu eram bun la mai multe materii, sigur, informatica/matematica/fizica macar erau toate din acelasi domeniu real, dar tot sunt materii complet diferite. E drept, biologie/chimie/istorie stiam doar cat sa iau niste note cat de cat ok, care sa nu-mi strice prea mult media Posted Image Dar la romana/engleza/franceza eram destul de bun pentru ca stiam ca voi avea nevoie de ele (si chiar am avut, lucrez de 20 de ani cu clienti cu care trebuie sa vorbesc in engleza, am avut si perioade cand am lucrat cu clienti cu care trebuia sa vorbesc in franceza), la geografie am invatat bine poate pentru ca ma atragea inca de pe atunci ideea de a calatori prin lume (si imi prind bine acele cunostinte si acum, anul asta cu ce am deja rezervat voi ajunge spre 150 de localitati vizitate prin strainatate), etc.



Nu poti "sa fii bun" la o materie sau alta. Daca la alea tehnice ai nevoie de anumite cunostinte, trebuie sa faci conexiuni mai rapide, etc. la biologie, istorie, geografie oricine poate sa fie bun. Si eu aveam note bune in scoala, imi placeau materiile tehnice si ma disperau alea de tocit. Chiar si la geografie sau istorie care imi placeau aveam nemultumiri fiindca deseori invatam ceva ce nu ma interesa absolut deloc.
De exemplu, am terminat clasa a 8-a in 2000 si un trimestru am invatat la geografie doar despre fabricile din fiecare oras, constienti fiind de faptul ca 75% din ele se inchideau sau erau deja inchise.

Si acum, parerea mea despre subiect: Eu as prefera un sistem in care sa existe profesionisti (invatatori, profesori) care sa aplice anumite metode de evaluare al caror rezultat sa fie niste calificative si descrieri ale capacitatilor fiecarui copil.
As vrea sa imi spuna "bai giuliani, stim ca tu esti inginer, da pruncul tau nu le are cu matematica mai deloc, se descurca el, dar nu insista pt ca nu-i viitorul lui. Insista mai mult cu educatia in alta directie, etc".

As prefera sa munceasca mult in echipa, sa lucreze de mic in proiecte cu alti copii, sa invete oarecum niste chestii care il vor ajuta sa asimileze si sa se dezvolte personal cat mai ok. Mi se pare oarecum aiurea sa invete sa toceasca din clasa a treia.

Edited by giuliani, 20 June 2022 - 12:44.


#34
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

 giuliani, on 20 iunie 2022 - 12:55, said:

Sistemul de invatamant din Romania e de top, doar l-a produs pe utopium  Posted Image
Hai sa spunem ca nu e un sistem de invatamant care ii avantajeaza pe cei slabi, dar pe cei buni la materiile reale ii duce la un nivel mai ridicat (matematica de la noi e mai complexa decat e la aceeasi clasa in vest - partea proasta e ca nu se fac aplicatii practice ale matematicii la fel de bine).

 giuliani, on 20 iunie 2022 - 12:55, said:

E ca si cand ai spune ca la fizica ai invatat ca G = m x 9,81 dar la chimie iti spune ca acelasi G = m x 5,41.
Cat timp interpretezi ce inveti la religie ca si mitologie crestina (pe acelasi principiu cum inveti despre mitologia greaca), nu vad unde e problema.

 giuliani, on 20 iunie 2022 - 12:55, said:

As prefera sa munceasca mult in echipa, sa lucreze de mic in proiecte cu alti copii, sa invete oarecum niste chestii care il vor ajuta sa asimileze si sa se dezvolte personal cat mai ok. Mi se pare oarecum aiurea sa invete sa toceasca din clasa a treia.
Se lucreaza mult mai mult in echipa acum decat pe vremea mea. Doar anul asta fiica-mea a avut vreo 4-5 proiecte de lucru in echipa ... eu n-am avut atatea in toti cei 12 ani de primara, gimnaziu si liceu.

Edited by utopium, 20 June 2022 - 15:01.


#35
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
Sunt mulți care susțin că goana asta după note este, de fapt, benefică. Sau alta și mai bună, cum că se vrea stigmatizarea premianților și a copiilor care ,,muncesc". Probabil n-ar mai fi atât de vocali dacă ar ști cum se dau notele: în funcție de toanele sau preferințele unor specimene care nu prea au ce căuta la catedră, pe copiat, uneori doar pentru că te duci la oră, etc. Că tot amintea cineva de fii/fiice de profesori, cunosc îndeaproape vreo două astfel de cazuri, unul chiar din liceul pe care l-am frecventat. Cu toate răspunderea spun că influența părintelui, care, fiind în grațiile directorului, îi dicta acestuia din urmă ce profesori să primească ore la clasa unde învăța copilul său, se vedea. În celălalt caz, odată cu mutarea în alt județ a unei tipe, situația școlară a acesteia s-a înrăutățit considerabil, deși anterior avea aproape numai zece pe linie. Evident, maică-sa fusese inspector școlar și parcă și director dacă nu mă înșel 🙂.
În plus, modul ăsta de a vedea lucrurile este unul foarte toxic, total ineficient în desfășurarea actului educațional.  Se lasă impresia că cine n-are numai nouă sau zece este ratat, prost, leneș, incapabil sau mai știu eu cum, fără a se ține cont de faptul că nu tuturor le place fizica sau matematica (de exemplu) și că nu toți au aceeași capacitate de memorare (memorarea asta e o altă mare hibă a sistemului).
Cât despre calitatea învățământului românesc, să fim serioși, e sub nivelul mării. Avem zeci de olimpici, dar zeci de mii de analfabeți funcțional. Nu văd niciun fel de performanță aici, doar meritul strict personal al  unor copii și al profesorilor care i-au îndrumat (șanse mari să nu fie cei de la clasă), pe care și-l asumă sistemul.
Atenție, doar cei așa-ziși ,,buni" sunt meritul sistemului. Ceilalți, care deși au trecut prin același sistem de învățământ, sunt cum am zis mai sus, adică putori, slabi, incapabili, loaze, etc.

#36
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
giuliani, de ce urai serbările? Mie îmi plăceau, chiar dacă nu îmi plac baiaremele spre exemplu (mă plictisesc repede dacă nu vorbesc). În generală a fost distracţie cu serbările din clasă... una generală pe şcoală nu am avut. Serbările (poate chiar la liceu) cred că ar fi ocazie de apopiat oamenii.   :)
Tu ai terminat clasa a VIII-a la 3 ani după mine.   :)
Unii elevi învaţă bine la mai toate materiile că-s mai capabili. Sau că vor note mari (unii poate chiar cred sau credeau că notele mari te ajută). Am avut cazuri în şcoală (în special fete) care luau numai 9 şi 10, rar mai puţin. Verişoar-mea a luat o dată un 6 (parcă am mai povestit o dată asta) la mate prin clasa a VI-a (ea a terminat în 1999 ca f.d.). Nu ştiu cât de mult împins de la spate şi câtă autoambiţie a mai fost în cazu acestor persoane... La noi asta cu notele arată priceperea unui om e o mentalitate veche, de care nu scăpăm. Şi probabil se transmite genetic şi la cei născuţi după 2006 să zic. Aşa că părinţii îşi doresc pe an măcar o zi în care să se laude în faţa lumii şi să fie văzuţi, iar elevii ziua în care să li se recunoască meritele. Ah, la Fac. Istorie am avut o colegă care luat 10 la Bac în 2007 - era la R.I.S.E. (Relaţii Internaţionale şi Studii Europene).
În schimb, la liceu (că s-a mai făcut un post în timp ce-l scriam pe ăsta) am avut o colegă care era favorizată de profa de Română şi lua note bune (adevărul e că şi o cam făceam restul pe animalele la ora aia - mie mi-e ruşine acuma; profa avea darul de a cam enerva lumea din păcate şi nu ştiu de ce) şi a picat la prima probă...
Ce baluri de absolvire au ăştia de la liceu acuma (văzut la televizor). Probabil şi cei din generală. Faţă de ce am prins majoriatea de pe aici... Premiile nu prea contează, gramatica probabil contează mediu, trenduri şi dans să fie.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate