Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 

EV autonomie la 130km/h

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#55
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,218
  • Înscris: 08.01.2021
Nu cred ca ar ajuta prea tare, dacă iei o Tesla și-i pui motoare de 200cp în loc de 450 tot acolo ieși la autonomie.  Si la preț la fel, grosso modo. Taxe și asigurări la fel, asa ca mai bine vinzi specs chiar dacă ele nu înseamnă nimic pentru 99% din utilizatori în 99% din timp, ca ei tot cu 110 merg pe autostrada indiferent ca au 150 sau 500cp.

La fel cum aia cu dizal sunt complet neafectati de creșterea de preturi la carburant ca ei tot de 50lei baga :D

Edited by KiloW, 11 June 2022 - 08:25.


#56
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017

View Postgarett, on 11 iunie 2022 - 08:10, said:

Caii ăia-s complet inutili pentru o mașină folosită zi de zi. Doar bragging rights, nimic mai mult.
Mai bine pun motoarele mai puțin puternice și autonomie mai mare!
Cu ce te ajută 5-6-700 cai la o mașină care rămâne fără baterie după 100 km la viteză maximă?
ICE de puterea aia înseamnă Ferrari, Lambo, Maserati etc, n-are treabă Tesla cu clasa aia.
Cel mult compari Taycan cu Panamera.

Exista 450 CP si la BMW, Mercedes, Ford, GM ca sa poti compara daca vrei. In plus a fost pus un video mai sus cu autonomia unei Tesla la 200 km/h.
Dar asa cum ti-am spus tu nu citesti ce se arată  pe aici ci intri doar ca sa postezi ideile proprii chiar daca sunt gresite.

View PostKiloW, on 11 iunie 2022 - 08:24, said:

Nu cred ca ar ajuta prea tare, dacă iei o tesla și-i pui motoare de 200cp în loc de 450 tot acolo ieși la autonomie.  Si la preț la fel, grosso modo. Taxe și asigurări la fel, asa ca mai bine vinzi specs chiar dacă ele nu înseamnă nimic pentru 99% din utilizatori în 99% din timp, ca ei tot cu 110 merg pe autostrada indiferent ca au 150 sau 500cp.

La fel cum aia cu dizal sunt complet neafectati de creșterea de preturi la carburant ca ei tot de 50lei baga Posted Image

Ti-as fi dat un like pentru postarea ta daca nu intrai in jocul generalizarilor pe care-l fac multi pe aici cu mersul cu 110 km/h pe autostrada al celor cu electrice. Am postat si un filmulet mai demult pe aici cu un Model X care m-a depășit pe autostrada in Italia in timp ce eu mergeam cu 130 km/h. Eu nu inteleg de ce nu radeti de ICE-uri care merg cu 110 pe autostrada ca am intalnit destule (și vor fi tot mai multe pe masura ce se scumpesc combustibilii) dar imediat generalizati daca vedeti un EV ca merge asa.

Edited by Ford4, 11 June 2022 - 08:33.


#57
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postmars2k, on 10 iunie 2022 - 22:36, said:

Din punctul meu de vedere, la electricele mai de Doamne-ajuta ai acces la o gama de putere superioara, care pentru un ICE este absurd de scumpa (costul masinii + costul impozitului anual + costul carburantului).
O alta mare diferenta: puterea este mult mai usor de accesat.

Un EV reactioneaza in orice moment la pedala de acceleratie ca si o masina pe benzina de la 4000 RPM in sus sau ca un diesel de la 2800 RPM.

Si daca mai este si RWD sau AWD, fara torque steer ... sa-i tot dai pedala...

#58
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,218
  • Înscris: 08.01.2021
N-am generalizat, am zis "99%". Mai sunt 0.9% care merg cu 90, și 0.1% care merg cu +120 :D

La modul serios, depinde de moment. Pe 1 iulie cand e plina Franța de olandezi care se deplasează între domiciliu și camping 110 e regula. În zilele normale când se învârt in jurul casei sau fac naveta mai vezi câte un inconștient care merge cu peste 130.

Edited by KiloW, 11 June 2022 - 09:02.


#59
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 949
  • Înscris: 10.01.2009
Daca s-ar vinde aerodinamica si eficienta la fel de bine ca bling blingul, jante mari frumoase si accelerati iesite din comun atunci ati vedea eficienta la viteza mare.
  Pana nu o sa fie criteriu decisiv Cx-ul si eficienta motoarelor electrice o sa serviti multi ani bullshit de la producatori de Ev.
   Lightyear 0 e cam singura masina gandita sa reprezinte o evolutie in domeniul EV

#60
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostFord4, on 11 iunie 2022 - 08:41, said:

... autonomia unei Tesla la 200 km/h.
Tesla fiind alminteri printre puținele mașini electrice care poate să atingă 200 km/h, majoritatea fiind limitate din soft.
Și atunci revin: de ce am nevoie de 450CP la o mașină limitată la 180 km/h?
Mai bine pui două motoare de 125CP ca să ai și tracțiune integrală și te preocupi de OPTIMIZAREA consumului lor în loc să "arzi" inutil electronii.
Idem pentru accelerații de 3-5 secunde. Sounds like fun dar în RL îți folosește de câteva ori doar ca să te dai mare. În oraș, terenul de joacă predominant, ai toate șansele să te înfigi în cel din față sau într-un nebun care forțează semaforul, în afara localității să zicem că te ajută la depășirea unui tir, dar asta este la fel de valabil și cu o accelerație mai puțin fulminantă dar cu o conduită mai prudentă.

View PostFord4, on 11 iunie 2022 - 08:41, said:

... intri doar ca sa postezi ideile proprii chiar daca sunt gresite.
Intru ca să discut idei, chestie care se presupune a fi liberă. Greșite, se pot combate, cu argumente, corecte, îmi e perfect egal dacă mi se dă dreptate sau nu!

View PostKiloW, on 11 iunie 2022 - 08:24, said:

Nu cred ca ar ajuta prea tare, dacă iei o tesla și-i pui motoare de 200cp în loc de 450 tot acolo ieși la autonomie.  
Dunno, common sense spune că putere mai mare înseamnă consum mai mare.

#61
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgarett, on 11 iunie 2022 - 10:31, said:

În oraș, terenul de joacă predominant, ai toate șansele să te înfigi în cel din față sau într-un nebun care forțează semaforul, în afara localității să zicem că te ajută la depășirea unui tir, dar asta este la fel de valabil și cu o accelerație mai puțin fulminantă dar cu o conduită mai prudentă.
Ai pus 2 generalizari complet gresite.
1. Orasul NU e terenul de joaca predominant. in ORAS te deplasezi cu alte chestii (metrou, tramvai, autobuz, uber, taxi), nu cu masina. Masina este pentru exterior. Eu, din 30K Km facuti pana in prezent am sub 2K "in oras", restul fiind "in afara orasului", din care peste 75% pe autostrazi.
2. Capabilitatea de depasire "din scurt" nu e "sa zicem" ci chiar e reala. Sa vezi ce bine se depaseste la viteze de cruise. Exemplul cel mai des intalnit de mine este autostrada in mijlocul nicaierului cu benzi alternante 2+1. Cand intru in zona cu 2 benzi pot depasi fara stres orice mijloc lent de pe B1. Este o situatie des intalnita aici in nord odata ce iesi din zona metropolelor.

#62
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
OK, și revenim totuși în România... ;)
Viteza mea de croazieră pe autostradă e 139 km/h când n-am chef să-mi bat capul și 160-ish dacă vreau să mă joc.
În ambele cazuri fac un Constanța - București, să zicem, fără să mă uit măcar la indicatorul de la rezervor.
Cu o electrică nu ai luxul ăsta, cel puțin momentan.

Edited by garett, 11 June 2022 - 11:48.


#63
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
In Romania utilizarea masinii ar trebui sa fie tot majoritar extraurban.

Cele 2 masini pe care le-am utilizat in Romania aveau peste 95% din Km facuti extraurban. Vorbim de un total de cca 280K Km din care poate 5-10K au fost facuti in oras.

Edited by ro_explorer, 11 June 2022 - 12:01.


#64
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Doar că nu e...

Nu mai știu, unde stăteai înainte să pleci, Brașov?

Apropo, în SE tot 120 e limita pe autostradă, ca în NO?

Edited by garett, 11 June 2022 - 11:52.


#65
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Bucuresti - minunata capitala.

#66
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
I feel your pain, nici mie nu-mi place Bucureștiul. :)
Când mai ajung pe acolo pe mai multe zile, da, prefer să las mașina la hotel și să mă foiesc cu metroul. Dar restul transportului public e o glumă acolo!

#67
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,545
  • Înscris: 30.08.2017

View Postro_explorer, on 11 iunie 2022 - 11:49, said:

In Romania utilizarea masinii ar trebui sa fie tot majoritar extraurban.


Nu chiar. Vorbesc dpdv al Bucurestiului...eu merg cu metroul pentru ca am ruta directa, insa sunt zone pe care metroul nu le acopera iar STB e jale...aglomerate, murdare si pierd mult timp in trafic (rutele alea bune...mai sunt si alea in care o zi buna e aia in care nu esti buzunarit). Daca stai in afara Bucurestiului e si mai rau pentru ca la noi nu a prins sistemul park and ride. Avem in S4 un proiect al primarului actual care face o noua statie de metrou si o parcare imensa in zona pentru cei din Berceni, plus un pod peste centura facut de guvern, daca nu ma insel. Aia acum fac 45 de minute doar ca sa ajunga la o statie de metrou, statie la care nu prea au unde sa lase masina...deci continua in Bucuresti tot cu autoturismul.
Asta e pentru cei de buna credinta...restul, care s-au nascut in masina si ar vrea ca masina sa ii ia din casa si sa ii duca pana la etajul firmei la care lucreaza...pe astia doar cu taxe si amenzi ii convingi.  Taxe ca sa ii descurajezi, amenzi ca sa nu mai parcheze anapoda cand au parcare cu plata la 100m distanta.

Edited by george_alexandru, 11 June 2022 - 12:02.


#68
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Eu locuiam in Salajan (Trapezului) si munceam in Floreasca (ulterior Tei) ... Metroul si bicicleta au fost principalele mijloace de transport - ocazional tramvai si taxi - pe ultimul loc masina.

Oricum, sa revenim la subiect ca deja suntem pe "diverse".

#69
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,545
  • Înscris: 30.08.2017
Cand locuiam in Brancoveanu si lucram la Victoriei mergeam si eu cu bicicleta sau trotineta...dar 90% din drum aveam pe unde. Acum sunt in zona Aparatorii Patriei si lucrez in Pipera...bicicleta e o aventura pe acest traseu, nu prea ai pe unde iar pe carosabil e riscant, chiar daca multi se feresc de tine, mai gasesti si cate un taliban suparat pe biciclisti. Pana si pe Victoriei, unde pista de biciclete este cat se poate de evidenta, am avut care mi-au virat stanga fix in fata. Insa nici biciclistii nu stau prea bine...multi talibani si printre ei, agresivi, cu tupeu, iti sar in fata si tot ei sunt pusi pe harta. Singurul drum relaxat si civilizat e cu metroul.

Edited by george_alexandru, 11 June 2022 - 12:09.


#70
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017

View Postgarett, on 11 iunie 2022 - 10:31, said:

Tesla fiind alminteri printre puținele mașini electrice care poate să atingă 200 km/h, majoritatea fiind limitate din soft.

Atinge si cu mult peste, in functie de model.

View Postgarett, on 11 iunie 2022 - 10:31, said:

Și atunci revin: de ce am nevoie de 450CP la o mașină limitată la 180 km/h?

Pentru ca la fel ca si la ICE tu ai nevoie de putere cat mai mare pentru o acceleratie cat mai rapida, nu pentru viteza maxima. Chiar tu ai spus ca pe autostrada mergi cu maxim 160 km/h si asta doar cand vrei sa te mai joci.

View Postgarett, on 11 iunie 2022 - 10:31, said:

Mai bine pui două motoare de 125CP ca să ai și tracțiune integrală și te preocupi de OPTIMIZAREA consumului lor în loc să "arzi" inutil electronii.

Puterea mare este in general utilizata pentru scurt timp. Rezulta ca energia consumata (care este puterea inmultita cu timpul) de un motor cu putere mai mare nu este per total cu mult mai mare decat in cazul unui motor mult mai slab. Sper ca nu-ti inchipui ca un motor de 450 CP consuma in utilizare normala de 4 ori mai mult decat unul de 125 CP. Diferenta e chiar destul de mica.

View Postgarett, on 11 iunie 2022 - 10:31, said:

Dunno, common sense spune că putere mai mare înseamnă consum mai mare.

Nu neaparat si ti-am explicat mai sus si de ce. La consum, intervine factorul timp care este mult mai mic in utilizarea puterii maxime decat diferenta de putere intre motoare.

View Postgarett, on 11 iunie 2022 - 10:31, said:

Intru ca să discut idei, chestie care se presupune a fi liberă. Greșite, se pot combate, cu argumente, corecte, îmi e perfect egal dacă mi se dă dreptate sau nu!

Discutia presupune sa citesti si parerile celorlalti. Altfel e doar monolog expus pe forum.

#71
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostFord4, on 11 iunie 2022 - 21:20, said:

Chiar tu ai spus ca pe autostrada mergi cu maxim 160 km/h si asta doar cand vrei sa te mai joci.
Am spus viteza maximă DE CROAZIERĂ!
As in pus ACC-ul și mers relaxat.
Mă joc, în sensul că stau mai mult pe 2,
Max. pot să ating 200, teoretic, practic au mers unii cu 210, cu același model, pe GPS pe autobahn.
Spre deosebire de "Mache", de exemplu, limitat la 180. Idem pentru toate MEBs, 185 EV6 etc etc

Edited by garett, 11 June 2022 - 21:54.


#72
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
E bine daca te-ai lamurit in rest si singurul punct care te mai deranjeaza este ca limita de viteza la EV-uri ( cu exceptia Tesla, cred ca si Porsche), e doar de 160 -180 km/h.
Cel mai mult am mers pe autobahn cu 180 km/h. Viteza de croaziera. Se putea mai mult ? Bineinteles. Doar daca mai ajung din nou pe vreun autobahn si fara nevasta in dreapta.Posted Image
Improbabil, din mai multe motive. Deci e o non problema.
Daca totusi iti arde buza sa mergi cu mai mult, iti poti lua o Tesla. Iar daca zici ca e scumpa o sa-ti zic din proprie experienta ca o masina chiar si ICE care nu numai sa poata merge cu 200 km/h viteza de croaziera ca sa demonstrezi ca se poate, ci chiar sa te simti bine cand o conduci la asemenea viteza, costa mai mult decat o Tesla.
Apropo de asta stii ca mai circula pe aici o chestie ca autonomia la viteze foarte mari e insuficienta la EV-uri ? Stii cat am circulat eu pe autobahn cu 180 km/h. Doar in jurul a vreo 100 km ca dupa aia a devenit autostrada cu limita de viteza. Din cate stiu nici nu cred ca exista in Germania mai mult de 300 km continui fara limita de viteza, dar poate imi demonstrezi ca ma insel.

Edited by Ford4, 11 June 2022 - 22:42.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate