Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai

UPGRADE interfon de bloc Electra?

Care-i diferenta intre Geberit De...
 

EV autonomie la 130km/h

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#37
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,567
  • Înscris: 14.08.2007

 r_vlad, on 09 iunie 2022 - 23:17, said:

Baiu ii ca mai toate PHEV-urile au rezervoare de combustibil mici, 45-50 l. Nu te mai poti lauda cu autonomie mare la 130 km/h.
Eu am 50 de litri pe ICE, cu care pe cruise control la 130 pe autostrada fac 925 de km (5.4 e de obicei consumul pe cruise control la 130, trecem peste faptul ca la 130 pe bord ai de fapt 12X km/h la ora). Pe europene, daca as merge pe cruise control cu 100 km/h, as face vreo 1.200 de km :)

Edited by utopium, 10 June 2022 - 07:27.


#38
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,943
  • Înscris: 17.01.2012

 mars2k, on 09 iunie 2022 - 14:18, said:

Scuze, dar nu inteleg de ce "PHEV-ul e ceea ce trebuie", din moment ce autonomia maxima pe autostrada, pentru PHEV-ul tau, ar fi de 420 km (rezervor de 42 litri conform site-ului Hyundai Romania si consum de 10 litri/100 km in regim de autostrada, asa cum ai spus).

oops, da, ai dreptate! topicul este despre mersul la 130/h
io, din inerție filozofam despre mersul în general :)

 utopium, on 10 iunie 2022 - 07:26, said:

(5.4 e de obicei consumul pe cruise control la 130,

sunt curios: ce ICE zici că ai?

#39
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,567
  • Înscris: 14.08.2007

 gushpi, on 10 iunie 2022 - 08:20, said:

sunt curios: ce ICE zici că ai?
Skoda Octavia 1.0 TSI, e usurica si suficient de aerodinamica ca sa aiba consumuri bune ... 1.150 kg. Si da, am verificat consumul indicat de masina de multe ori la pompa.

#40
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,273
  • Înscris: 29.04.2008

 gushpi, on 10 iunie 2022 - 08:20, said:

sunt curios: ce ICE zici că ai?

BIG mistake Posted Image

#41
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,100
  • Înscris: 13.03.2003
Sa vedeti plansete si bocete peste 130 km/h la nemti la ei acasa.
La ID4 : la max constructiv, s-a facut un test (* la nemti), in 70 secunde a scazut range-ul pe GOM de la 127 la 116, deci 11km si s-au parcurs ~3.2 km la viteza respectiva in intervalul de timp . La un range pe GOM maxim de 522 (*se ating doar in conditii ideale) din calcul reiese un range de 148 km. Astia se fac in cazul ideal, 0 - 100% si cum nimeni nu intra cu 100% pe autostrada si iese cu 0% range-ul real utilizabil poate fi in jurul de 100km. Si aici iar cu mentiunea ca vara, ca daca ploua sau e frig mai bine lasi EV-ul in garaj Posted Image

Testul facut nu este relevant pentru un detinator actual de EV, adica este un test atipic, dus in extrem si nici un posesor actual de EV nu v-a merge la max constructiv pe autostrada, pentru ca si-a planificat din timp traseul si stie ca nu se poate.

#42
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
La maxim constructiv nici ice n-ar avea cine știe ce autonomie. Un motor de 200-250cp probabil suge spre 40l/100km la maxim constructiv adică probabil n-ar duce 200km.

Însă nu-i un test reprezentativ, nici măcar în Germania nu mai poți face 200km dintr-o bucata la blana decat extrem de rar.

Edited by KiloW, 10 June 2022 - 10:33.


#43
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,136
  • Înscris: 30.08.2017
Asa e, nici ICE nu sunt eficiente, doar ca la ICE rezolvi rapid daca nu ti-ai planificat corespunzator drumul. Alimentezi in cateva minute si iti continui drumul. Imagineaza-ti Bucuresti - Constanta cu 150-180km/h, cum merg multi in momentul de fata. Cu o electrica ar trebui sa traga pe dreapta sa incarce. Multi vor trebui sa isi schimbe stilul de condus, altfel ce castiga cu viteza pierd cu incarcarea.

Edited by george_alexandru, 10 June 2022 - 10:35.


#44
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Exact, aici e problema la electric. Cu orice ice poți merge sa zic 3h cu 140 (asa la toleranta radarului) însă deocamdată puține bev-uri sunt capabile de asta și atunci cu compromisuri (gen ciclu 100%-0% pe care in mod normal le-ai evita).
Însă se rezolva, scădem limitele de viteza la 100, și asa 120 devine noul 150 :D

Edited by KiloW, 10 June 2022 - 10:39.


#45
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,236
  • Înscris: 02.05.2008
@george_alexandru nu stiu cand ai mers tu ultima oara la CT dar eu am mers 2 week-enduri la rand si in general nu se mergea 150-180 ci in jur de 120-130 ... s-a mai potolit lumea cu mers 180 ca papa spre dublu fata de 120 la pretul actual al combustibilului ..... Duminica seara erau si radare cam la fiecare pod peste autostrada, plus coada de la Cernavoda.

#46
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,100
  • Înscris: 13.03.2003
Cu mentiunea ca max constructiv la VW este 164km/h (pe bord) Posted Image

#47
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,136
  • Înscris: 30.08.2017
Un test cu Model 3 la 200km/h pe Autobahn. Consum 501 Wh/km

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EiuIyHORZi8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by george_alexandru, 10 June 2022 - 11:41.


#48
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Attached File  17latenight-superJumbo-v2.png   519.37K   27 downloads

#49
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 20.12.2004
Autonomia pe autostrada la electrice este un dezavantaj, dar asta-i "jumatatea goala" a paharului.

Din punctul meu de vedere, la electricele mai de Doamne-ajuta ai acces la o gama de putere superioara, care pentru un ICE este absurd de scumpa (costul masinii + costul impozitului anual + costul carburantului).

In plus, in coditii de mers inconstant pe DN-uri (acceleratii/incetiniri), consumul la BEV-uri nu este mult mai mare decat cel la mers constant, atata timp cat viteza maxima este limitata.
Franarea regenerativa ajuta, binenteles. :)

De exemplu:
Scenariul A: mers (resemnat) in regimul de viteza al coloanei nesfarsite, depasit doar "melcii" care fragmenteaza coloana :) -> 155 Wh/km
Scenariul B: depasit cat pot din coloana nesfarsita, in conditii de depasiri legale si safe, iar in depasiri pusi la treaba aia 450 CP :) -> 170 Wh/km

Daca incerc scenariul B cu un ICE de 150-180 CP, imi consuma cat pe autostrada.
Chiar daca puterea maxima a ICE-ului este mult mai mica decat cea a BEV-ului...

Nici nu vreau sa ma gandesc cat ar consuma un V8 in scenariul B. :)

#50
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

 mars2k, on 10 iunie 2022 - 22:36, said:

... asta-i "jumatatea goala" a paharului.
Mai pui prețul de achiziție și ai cealaltă jumătate a paharului și iese un frumos pahar gol! :lol:

Edited by garett, 11 June 2022 - 06:45.


#51
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,127
  • Înscris: 13.11.2017
Ia uită-te la prețul unui ICE cu dotări similare de 450 CP și după aia mai vorbim.
Omul a scris in detaliu mai înainte și asta că posesor de ev, dar tu nici nu te-ai obosit să citești

#52
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Un ICE de 450 cp va avea peste 500 de km autonomie, EV-ul NU !

Edited by icssizero, 11 June 2022 - 07:52.


#53
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,567
  • Înscris: 14.08.2007

 icssizero, on 11 iunie 2022 - 07:52, said:

Un ICE de 450 cp va avea peste 500 de km autonomie, EV-ul NU !
https://www.lucidmotors.com/air

#54
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Caii ăia-s complet inutili pentru o mașină folosită zi de zi. Doar bragging rights, nimic mai mult.
Mai bine pun motoarele mai puțin puternice și autonomie mai mare!
Cu ce te ajută 5-6-700 cai la o mașină care rămâne fără baterie după 100 km la viteză maximă?
ICE de puterea aia înseamnă Ferrari, Lambo, Maserati etc, n-are treabă Tesla cu clasa aia.
Cel mult compari Taycan cu Panamera.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate