Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

EV autonomie la 130km/h

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#73
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
E greu de gasit un echivalent ICE perfect pentru Tesla Model-3 LR (pret si performante similare), dar as zice ca niste aproximari cat de cat rezonabile ar fi Kia Stinger GT (desi puterea maxima este semnificativ mai mica) si Ford Mustang GT (caruia ii lipsesc AWD si 2 portiere). :)

Ei bine, cu datele statistice de pe spritmonitor, avem asa:
Tesla Model-3 LR -> 75 kWh / 18.82 kWh/100 km -> 398 km: https://www.spritmon...=lr&powerunit=2
Kia Stinger GT -> 61 L / 11.84 L/100 km -> 515 km: https://www.spritmon...=gt&powerunit=2
Ford Mustang GT -> 61 L / 12.32 L/100 km -> 495 km: https://www.spritmon...=gt&powerunit=2

Asadar, autonomia (statistica) medie pentru Model-3 LR ar fi de cca 400 km, iar pentru Stinger si Mustang GT, cca 500 km.
Asadar, un +25% pentru ICE-urile (oarecum) comparabile, in conditiile unor costuri de exploatare si intretinere mult mai mari si o valoare de revanzare trista.

Daca voua vi se pare ca merita, we agree to disagree si gata. :)

P.S. @garett -> au mai fost unii (cu ICE) care au tinut neaparat sa se intreaca cu Model-3 pe A1/A3 si s-a terminat cu ei ramasi in urma, cu un consum mediu pe CB deloc placut, iar Tesla incarcand la urmatorul Supercharger, gratuit.
Words from the wise, don't mess with Tesla. ;)

#74
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 948
  • Înscris: 10.01.2009
La 130 km/h sustinut si eu fac minim 500 km, cred ca trec chiar de 600km cu mici riscuri. E limitata electronic la 160km/h ca am C-uri.

#75
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

View Postkolfleading, on 11 iunie 2022 - 08:42, said:


O alta mare diferenta: puterea este mult mai usor de accesat.

Un EV reactioneaza in orice moment la pedala de acceleratie ca si o masina pe benzina de la 4000 RPM in sus sau ca un diesel de la 2800 RPM.

Si daca mai este si RWD sau AWD, fara torque steer ... sa-i tot dai pedala...

Adică cuplul motor, da , nu puterea ?

Despre diesel ai spus prostii, plaja de cuplu maxim incepe mult mai devreme.

Și cred că și la benzină turbo la fel.

#76
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 948
  • Înscris: 10.01.2009
La un motor electric cuplul este liniar pe toata plaja de turatie, puterea maxima este fixa la o anumita turatie.
Cuplul te ajuta sa mentii viteza in sarcina si puterea sa ajungi cat mai rapid la turatia maxima a motorului.
  Exista pe piata Lightyear 0 care desi are cuplu imens puterea maxima este destul de mica din cauza ca motoarele electrice au parghie destul de mare intre extremitatea rotorului si axul central, are si panouri solare si se incarca singurica de la soare nefiind nevoie sa o bagi la priza zilnic https://www.cnet.com...t-design-specs/

#77
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Mdeaa, cu așa susținători ai EV urilor, așa bine documentați, cre că mai stau pe diesel o perioadă...

Ai spus o grămadă de prostii in postul ăla, ca fapt divers.

#78
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostFord4, on 11 iunie 2022 - 22:40, said:

...
Nope, n-ai înțeles.
160 este viteza la care mă simt relaxat, de mers am mers și mai tare.
Diferența dintre un ICE și EV este că mersul la viteză mare pe distanțe mari nu este o opțiune pentru a doua.
Da, poate că poți să mergi cu Tesla 100 km cu 180, cu ICE poți să mergi TOATĂ distanța la aceeași viteză. Diferența făcând-o nu doar autonomia ci și durata rencărcării. Nu-mi spune că poți să faci Constanța-București la 160 cu o singură baterie!

View Postmars2k, on 11 iunie 2022 - 23:18, said:

P.S. @garett -> au mai fost unii (cu ICE) care au tinut neaparat sa se intreaca cu Model-3 pe A1/A3 si s-a terminat cu ei ramasi in urma, cu un consum mediu pe CB deloc placut, iar Tesla incarcand la urmatorul Supercharger, gratuit.
Words from the wise, don't mess with Tesla. ;)
Diferența fiind că Tesla stă minim jumătate de oră la încărcat la Supercharger, DACĂ MERGE, DACĂ E LIBER, etc cei cu ICE își continuă drumul după 5 minute...
Iat Tesla este un caz aparte, nu toate EVs sunt comparabile.
Și mie îmi place, la un preț decent era o opțiune, dar nu fac o "religie" din asta.
Tesla e Apple-ul pe roți, deținătorii sau fanii simt nevoia instinctiv s-o ridice pe un piedestal și să-i închine ode.

Iar chestia cu gratuitatea: abia atunci când se va plăti pentru încărcare se va vedea cu adevărat atașamentul față de "valorile ecologiei"!

#79
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostDarthBane, on 12 iunie 2022 - 00:43, said:

Adică cuplul motor, da , nu puterea ?
Da, precis...de altfel, chiar ma uit acum la specificatiile si performantele lui Ford Focus Mk2, ca pe astea le am la indemana si vad asa:
  • Varianta 1:  motor cu 185 Nm: 0 - 100 Km/h in 9.4 secunde.
  • Varianta 2:  motor cu 340 Nm: 0 - 100 Km/h in 9.6 secunde.
Deci clar, varianta 2, avand cuplu aproape dublu, are demaraj aproape dublu ... sau poate gresesti tu undeva ... ?

View PostDarthBane, on 12 iunie 2022 - 00:43, said:

Despre diesel ai spus prostii, plaja de cuplu maxim incepe mult mai devreme.
Nu, n-am spus prostii. Am condus si turbo-diesel si EV si stiu ce spun.

Edited by kolfleading, 12 June 2022 - 07:18.


#80
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,162
  • Înscris: 13.11.2017

View Postgarett, on 12 iunie 2022 - 06:10, said:


Nope, n-ai înțeles.
160 este viteza la care mă simt relaxat, de mers am mers și mai tare.
Diferența dintre un ICE și EV este că mersul la viteză mare pe distanțe mari nu este o opțiune pentru a doua.
Da, poate că poți să mergi cu Tesla 100 km cu 180, cu ICE poți să mergi TOATĂ distanța la aceeași viteză. Diferența făcând-o nu doar autonomia ci și durata rencărcării. Nu-mi spune că poți să faci Constanța-București la 160 cu o singură baterie!

Constanța-Bucuresti sunt vreo 225 km. Normal că poți să-i faci la 160 km/h cu un LR. Cu un SR+ probabil că trebuie să mai oprești pentru o încărcare de vreo 15 minute.
Eu nu vorbeam că am făcut cu Tesla 100 km la 180 km/h, fiindcă nu am Tesla ci Ford Focus. Recitește ce am scris acolo.
Deci tu te simți confortabil sa mergi pe autostradă cu 160 km/h și te deranjează că multe sunt limitate la 180 km/h ? Și de cate ori pe durata de viață a mașinii te-ar deranja limitarea asta ? :)

#81
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Irelevant.
Simplul fapt că sunt limitate contează.
Max am mers cu 194, pe GPS. Deci cu 14 PESTE limitarea respectivă.

#82
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
Tot timpul pentru ca e troll.
Nu mai hraniti trolli

#83
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 13.03.2003
Se poate trai frumos si la 110km/h pe autostrada, mai o poveste o gluma, mai vezi si ce masini te depasesc si invidiaza, si nu castigi mult fata de 130km/h, maxim o cafea. La preturile actuale pentru combustibil si curent, nu stiu cine merge la vitezele ipotetice de care se discuta, si cine merge sunt cazuri exceptionale. Cum ma tragea un coleg de maneca cand eram suparat din iarna, acum incep sa inteleg fenomenul EV,  cu putina planificare viata e mai frumos si blanda la buzunar, ariciul este fericit.

#84
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,531
  • Înscris: 30.08.2017

View PostZoot, on 12 iunie 2022 - 11:52, said:

Se poate trai frumos si la 110km/h pe autostrada, mai o poveste o gluma, mai vezi si ce masini te depasesc si invidiaza, si nu castigi mult fata de 130km/h, maxim o cafea.

Nu cred că te invidiază nimeni că mergi cu 110km/h pe autostrada.

Altfel, nu e o viteza prea grozava, ești între tiruri și cei care merg cu 130km/h (destul de mulți). Ideal e 130-140, o viteza care iti permite să mergi în ritm cu restul traficului, fără a fi nevoit să schimbi des benzile.

#85
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 13.03.2003
Chiar am făcut experimentul ăsta recent, fiind cu familia și nu am simțit absolut nici un inconvenient. Tirurile oricum le devansezi  și la 130 și la 110, doar că durează câteva secunde în plus. Că vine civilizația din spate cu legal + deja sunt alte discuții.
Ev-ul clar nu este în largul sau pe autostradă dar se poate trăi optim cu el.
La 9 RON litrul mă invidiez chiar pe mine când fac plinul la ICE....Invidia este acolo, trust me 😎

Edited by Zoot, 12 June 2022 - 12:22.


#86
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
La 110-120 ai avantajul ca nu te incurca nimeni, mergi lejer fiindca toti merg la 130+.

#87
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012
...doar că tre' să-ți tragi palme, să te ciupești de obraz, să-ți pui scobitori la pleoape... :)

#88
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Nu neaparat, in extern am mers 120-125 kmph  mii de km si nu am crapat, dimpotriva, numai in Ro suntem sumahari !

#89
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
De aia sunt tari unde limita pe autostrada e 120 km/h .. pt ca nu o fi suficient.
Si culmea, lumea o respecta, traficul e calm, si soferii prudenti si respectuosi.
Numai la noi 130 nu e suficient, si avem numai zmei pe sosele .. si accidente cu duiumul.
🤦‍♂️

#90
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,892
  • Înscris: 14.08.2007

View Posticssizero, on 17 iunie 2022 - 09:02, said:

Nu neaparat, in extern am mers 120-125 kmph  mii de km si nu am crapat, dimpotriva, numai in Ro suntem sumahari !
In tarile cu apa calda e monitorizata viteza pe autostrada, inclusiv se face media pe care o ai, iar daca e prea mare media, iei amenda oricum, chiar daca in dreptul radarului ai viteza legala. De asta e nevoie si in Romania.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate