Probleme rezervări la hotel
Last Updated: May 24 2022 23:26, Started by
donjoe
, May 22 2022 12:57
·
0
#19
Posted 22 May 2022 - 23:42
Cand iti faci comanda de masina noua, ce aspecte te intereseaza? Model, motorizare, culoare, optionale, etc, corect? Daca tu vrei ca a opta cifra din VIN sa fie numar impar, atunci e naspa.
Hotelurile fac rezervari conform legii, adica tu rezervi si achiti sau nu un anumit tip de camera (dubla/single, cu dus/cada, cu vedere la munte/ocean/luna/curtea vecinii topless) si in momentul cazarii, ei se asigura ca-ti dau ce e mai bun. Ca uneori dau si rebuturi, asta e alta treaba. Ca sa intelegi de ce lucrurile functioneaza asa. Eu am prostul obicei sa ma cazez ori foarte devreme (9-10 dimineata) ori foarte tarziu (dupa 6-7 seara). Plus ca uneori mi se intampla sa mai adaug 1-2 nopti in timpul sejurului, asa ca daca cineva voia mortis camera in care sunt deja, desi sunt si alte camere identice libere, e naspa. Te inteleg daca iti place sau te-ai indragostit de o anumita camera. Si eu am patit-o, dar daca nu e sa fie, nu e si gata. Ca sfat personal, mai diversifica-le. E mai placut in viata! Eu niciodata nu merg in acelasi loc de doua ori, decat daca n-am altundeva ori m-a dat pe spate in comparatie cu ce gasesc in zona respectiva. |
#20
Posted 23 May 2022 - 01:03
pasilla, on 22 mai 2022 - 13:55, said:
Probabil ca in anumite situatii se poate rezerva cu plata in avans o anumita camera, dar lucurile trebuiesc stabilite si confirmate clar. Edited by andreic, 23 May 2022 - 01:03. |
#21
Posted 23 May 2022 - 01:48
AndreiC, overbooking-ul in sine este o chestiune foarte la limita legii, in special in domeniul hotelier. Atat timp cat camerele au fost rezervate si achitate non-refundable, nu ai nicio justificare sa faci overbooking.
In general, agentiile, nu hotelurile, fac overbooking din faptul ca ele rezerva peste numarul de camere contractate si dupa achitarea tuturor, contacteza hotelul ca sa contracteze si restul de camere. La fel, nu am inteles nici companiile aeriene de ce au voie sa faca asta. Ce conteaza ca 10% nu se prezinta la imbarcare, atat timp cat biletul e achitat si e non-refundable, mai ales ca un avion mai usor zboara mai ieftin. |
#22
Posted 23 May 2022 - 05:38
Thuraya_123, on 22 mai 2022 - 23:42, said:
Cand iti faci comanda de masina noua, ce aspecte te intereseaza? Model, motorizare, culoare, optionale, etc, corect? Daca tu vrei ca a opta cifra din VIN sa fie numar impar, atunci e naspa. Thuraya_123, on 22 mai 2022 - 23:42, said: Hotelurile fac rezervari conform legii pentru ca eu nu stiu sa fie legiferata treaba asta (a rezervarii camerelor de hotel) |
#23
Posted 23 May 2022 - 06:32
donjoe, on 22 mai 2022 - 12:57, said:
Există legislație de protecție a consumatorului vizavi de rezervările hoteliere? Ceva mai explicit decât OUG 14/2011 zic, că acolo e mai mult despre retragerea din contract. Problema mea e cu definiția "rezervării": cf. dicționar înseamnă să păstrezi un lucru pentru cineva anume în mod exclusiv, adică să refuzi să-l dai oricui altcuiva. Or în momentul în care hotelul zice că-ți face rezervare de cazare dar că "nu poate garanta" ba etajul, ba fața clădirii unde se va afla camera, ba că are sau nu anumite caracteristici constructive, e clar că nu ți-a păstrat în mod exclusiv o cameră anume, deci pentru mine e clar că nu a făcut o rezervare propriu-zisă, deci a mințit. Și aș vrea să știu că pot reclama cel puțin la ANPC asemenea minciuni, dacă nu chiar în instanță. Hotelul iti garanteaza tipul de camera pe care l-ai rezervat avand si codul aferent. Daca in descrierea camerei de pe site, brosura, e-mail etc nu sunt indicate expres caracteristicile camerei pe care tu ca client le-ai dorit si platit si ei le-au confirmat atunci nu ai niciun fel de drept suplimentar. Daca ai facut rezervarea prin terti gen booking sau expedia atunci spui adio la orice pretentie pentru ca tu nu ai niciun raport direct cu hotelul de asta trebuie intotdeauna reconfirmat direct cu hotelul |
#24
Posted 23 May 2022 - 08:47
Kokoshmare, on 23 mai 2022 - 06:32, said:
Daca ai facut rezervarea prin terti gen booking sau expedia atunci spui adio la orice pretentie pentru ca tu nu ai niciun raport direct cu hotelul de asta trebuie intotdeauna reconfirmat direct cu hotelul |
#25
Posted 23 May 2022 - 09:00
Eu am mai mult de 100 de rezervari pe booking in vreo 10 ani si am avut destul de multe exepriente neplacute si costisitoare cu parteneri de pe site.
Nu imi place sa stau sa dau telefoane sa intreb daca e apa calda sau au schimbat lenjeria, aleg dupa comentarii si poze, proximitate la ce ma intereseaza, prefer sa platesc putin mai mult decat sa stau sa caut dupa cartea de telefoane sau sa sun apoi periodic sa reconfirm rezervarea. Prin Romania de vreo 2 desi era platita rezervarea pe booking cand am ajuns aia nu mai aveau camere si ma invitau sa ma duc la ceva pensiune la 2km ca ei au nunta si au fost nevoiti sa dea toate camerele, mi-au dat banii inapoi dar nu mi-a fost usor sa gasesc in august alta cazare rezonabila la fata locului - i-am reportat la booking dar nu s-a intamplat mare lucru - mi-au dat un voucher de vreo 20 de euro parca. Prin Franta la un hotel cand am ajuns era inchis pur si simplu - am sunat la booking si dupa vreo 4 ore am primit mesaj ca asta e, imi recomanda altele din zona, aia nu s-au sinchisit sa sune sau sa dea mail ca au dat faliment sau nu mai deshid. Si tot asa, altele zic ca au parcare si cand ajungi sunt 4 locuri la 50 de camere, sau e parcare dar de fapt nu e a lor si e cu plata. |
#26
Posted 23 May 2022 - 12:36
Atata timp cat rezervarile se pot anula de catre client nu vad nicio problema la overbooking, mai ales in situatia actuala cu pandemia.
Eu mereu rezerv mai multe locatii cu cateva luni bune inainte de concediu. A, 5-6 cazari in aceeasi perioada si intre timp ma documentez legat de zona, ce ma avantzajeaza mai mult, etc iar cand se apropie termenul limita de anulare gratuita raman doar cu ce am decis ca e ceea ce trebuie. |
#27
Posted 23 May 2022 - 13:12
giuliani, on 23 mai 2022 - 12:36, said:
Eu mereu rezerv mai multe locatii cu cateva luni bune inainte de concediu. A, 5-6 cazari in aceeasi perioada si intre timp ma documentez george_alexandru, on 22 mai 2022 - 20:08, said:
Nu există "conform dicționar". Relațiile comerciale se derulează conform legilor și contractelor. spider8, on 22 mai 2022 - 20:31, said:
Exemplele ar putea continua, dar cred că este evident pentru toată lumea de ce la hotelurile/pensiunile cu multe camere |
#28
Posted 23 May 2022 - 13:13
Tind să cred că ești la prima ta rezervare sau primul contract, altfel n-ai fi scos prostia asta.
Cand ai un contract la îndemână, cauta rubrica "definiția termenilor" sau ceva similar. Apoi cauta termenii de acolo și in DEX. O să ai o mare surpriza. Un exemplu: https://www.google.r...m2Qk8mQ-XUUTQgD Cam la fel e și în lege, doar că acolo definiția e in articole și aliniate. Altfel, eu zic să-l iei pe avocatul ăla cu DEX-ul și să dai hotelul în judecată. Câștigi garantat Edited by george_alexandru, 23 May 2022 - 13:19. |
|
#29
Posted 23 May 2022 - 13:33
#30
Posted 23 May 2022 - 13:36
Termenii care generează drepturi sau obligații de obicei sunt pe listă. Tocmai, ca să fie clari și să nu vă certați pe ce înseamnă "rezervare". Dar da, sunt si situații în care nu sunt și ajungeți la situații ambigue. Iar acolo începe tiganeala.
|
#31
Posted 23 May 2022 - 13:48
Kokoshmare, on 23 mai 2022 - 06:32, said:
Hotelul iti garanteaza tipul de camera pe care l-ai rezervat avand si codul aferent. |
#32
Posted 23 May 2022 - 14:01
1 - daca nu vreti booking.com sau altele, trimiteti mail. Aveti ceva scris la mana in caz de ceva.
2 - niciodata hotelieru' nu o sa-ti garanteze o chestie specifica, gen "vreau cu balcon la ultimu' etaj cu vedere catre Ibiza si cu jacuzzi in baie". Pentru ca s-ar putea sa fie o singura camera in tot hotelu' care indeplineste toate conditiile astea si cretinu' care o salasuit inaintea ta sa-l oblige pe hotelier sa zugraveasca/schimbe instalatii/inlocuiasca mocheta/etc... Sau pur si simplu sa fie o defectiune (la AC de exemplu) care nu se rezolva in cateva ore. 3 - ce nu poate sa faca hotelieru' ii sa-ti dea o camera inferioara fata de ce ai comandat. Ii obligat sa-ti ofere conditiile promise la pretul promis. Dar aici ma refer la incadrare, nu la "io am vrut cu vedere la constelatia Șocâtelui". |
#33
Posted 23 May 2022 - 14:36
donjoe, on 23 mai 2022 - 13:12, said:
Interesant. Poate din cauza celor ca tine s-au adaptat și hotelurile și au găsit moduri da trata rezervările ca facultative și aruncabile la coș. Nu stiu, insa anularea gratuita este exact pentru a-ti oferi posibilitatea sa te hotarasti pana inainte cu X zile. Eu imi stabilesc concediul in luna decembrie a anului precedent, nu fac chiar atunci rezervari, insa in ianuarie-februarie ma apuc de treaba. Ulterior am timp sa ma documentez serios legat de zona, locatie, etc. |
|
#34
Posted 23 May 2022 - 15:18
Unii chiar au senzația ca hotelul e obligat sa facă o anumita rezervare?!?
|
#35
Posted 23 May 2022 - 15:49
edy_wheazel, on 23 mai 2022 - 14:01, said:
1 - daca nu vreti booking.com sau altele, trimiteti mail. Aveti ceva scris la mana in caz de ceva. |
#36
Posted 23 May 2022 - 16:07
Era mai bine dacă făceai direct la unitate și ei îți dădeau banii înapoi, sau nici măcar că de fapt nu ai plătit nimic pana atunci?
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users