Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Livrare Hyundai i30 2022 cu DCT

Brother Eroare scanare A9

Achizitie auto
 Procedura Preschimbare nr verzi p...

Copiii si obezitatea

Reglare greutate doza Unitra GS-431

Potrivire jante ?
 instant sau dus electric?

Microfon extern pentru ML/DSLR

Schimbare parbriz

Costuri achiziție garsoniera.
 Pensii publice - Venit total asig...

Solutie (lichid pulverizat) pentr...

Backup calling

Ce placa video recomandati si car...
 

Probleme rezervări la hotel

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1
donjoe

donjoe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,255
  • Înscris: 23.08.2006
Există legislație de protecție a consumatorului vizavi de rezervările hoteliere? Ceva mai explicit decât OUG 14/2011 zic, că acolo e mai mult despre retragerea din contract.

Problema mea e cu definiția "rezervării": cf. dicționar înseamnă să păstrezi un lucru pentru cineva anume în mod exclusiv, adică să refuzi să-l dai oricui altcuiva. Or în momentul în care hotelul zice că-ți face rezervare de cazare dar că "nu poate garanta" ba etajul, ba fața clădirii unde se va afla camera, ba că are sau nu anumite caracteristici constructive, e clar că nu ți-a păstrat în mod exclusiv o cameră anume, deci pentru mine e clar că nu a făcut o rezervare propriu-zisă, deci a mințit. Și aș vrea să știu că pot reclama cel puțin la ANPC asemenea minciuni, dacă nu chiar în instanță.

Edited by donjoe, 22 May 2022 - 12:59.


#2
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,794
  • Înscris: 15.04.2019
Sa inteleg ca ati platit rezervarea? Fara sa intrebati daca va este rezervata fix o anumita camera, fara sa aveti o dovada ca vi s-a confirmat asta? Succes la Haga. Sau n-ati platit-o, dar discutati asa, teoretic? Incercati la alt hotel - din alta tara, si postati daca acolo merge.

Edited by __Dan__, 22 May 2022 - 13:33.


#3
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 113,134
  • Înscris: 07.02.2003
Rezevrarea e ceva virtual, camera nu poate fi garantata, se ia la rand ce se elibereaza la receptie.

#4
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 42,583
  • Înscris: 31.03.2012
Probabil ca in anumite situatii se poate rezerva cu plata in avans o anumita camera, dar lucurile trebuiesc stabilite si confirmate clar.
Daca hotelul iti spune ca nu poate garanta, atunci asta inseamna dar nici nu reprezinta faptul ca la prezentare nu face best efforts pentru a satisface clientul.

Edited by pasilla, 22 May 2022 - 13:58.


#5
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,416
  • Înscris: 23.01.2010
Asa procedez eu de ani de zile la mare , sun pe la inceputul lui iunie si rezer v singurul apartament la un hotel in Eforie S. Ziua cind trebuie sa ma prezint, de regula sunt pe drum spre mare si ma suna tipa de la receptie.Deci  ,ok.

#6
donjoe

donjoe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,255
  • Înscris: 23.08.2006

View PostXTH, on 22 mai 2022 - 14:00, said:

Asa procedez eu de ani de zile la mare , sun pe la inceputul lui iunie si rezer v singurul apartament la un hotel in Eforie S.
Păi da, asta îți rămâne singura soluție dacă nu te ajută legea în niciun fel: rezervi ceva atât de diferit structural (dar și ca preț) încât hotelierul să nu se poată fofila cu "ce găsim la recepție" (parte din minciuna rezervării - să fii tratat ca unul care tocmai a intrat de pe stradă deși tu ai "rezervat" cu o lună mai devreme).

Deci din răspunsurile de mai sus, inclusiv unele țâfne cu miros de patron român de hotel, înțeleg că participanții de până acum nu cunosc legislație care să se refere la ce-am întrebat eu. Am înțeles. Trebuie să mai aștept, mai caut etc.

Edited by donjoe, 22 May 2022 - 14:14.


#7
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,033
  • Înscris: 24.02.2006

View Postdonjoe, on 22 mai 2022 - 12:57, said:

Există legislație de protecție a consumatorului vizavi de rezervările hoteliere? .....
Problema mea e cu definiția "rezervării": cf. dicționar înseamnă să păstrezi un lucru pentru cineva anume în mod exclusiv, adică să refuzi să-l dai oricui altcuiva. ....

nu, nu exista (din ce stiu eu) vreun act normativ care sa-ti sustina dorintele tale.
modul de functionare a rezervarilor este stabilit in regulamentul hotelului.

#8
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,732
  • Înscris: 09.08.2005
În majoritatea cazurilor rezervi tipul de cameră - două paturi, balcon, vedere spre munte, baie cu cadă. Dacă ții morțiș să rezervi camera 401 trebuie să dai telefon - pe site-uri n-am văzut pînă acum opțiunea asta.
În cazul inițiatorului pare că a nimerit un hotel care nu se obosește cu munca. Rezervăm, cum să nu, da' dăm ce se nimerește cînd apare călătorul...

#9
cmzo

cmzo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 04.05.2022

View PostXTH, on 22 mai 2022 - 14:00, said:

Asa procedez eu de ani de zile la mare , sun pe la inceputul lui iunie si rezer v singurul apartament la un hotel in Eforie S. Ziua cind trebuie sa ma prezint, de regula sunt pe drum spre mare si ma suna tipa de la receptie.Deci  ,ok.
Asa fac și eu. Plus ca nu plătesc eu cu cardul pe booking, ci direct la recepție la hotel :)

#10
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,690
  • Înscris: 10.04.2006

Vizualizare mesajcmzo, pe 22 mai 2022 - 17:25, a scris:

Asa fac și eu. Plus ca nu plătesc eu cu cardul pe booking, ci direct la recepție la hotel Posted image
Ma bucur ca te mandresti cu asta.
Asteapta ziua in care hotelul nu va avea camera ta si iti va spune...pai nu ne-ati platit nimic. Cearta-te tu cu hotelul...
Daca plateai la Booking, nu isi permiteau sa faca figuri.
Am patit de cateva ori in Spania sa gasesc overbooking si sa primesc cazare superioara.
Daca faceam ca tine sa platesc la receptie la hotel, nu prea aveam ce plati.

#11
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 62,543
  • Înscris: 15.06.2004
Nenea Zap - Anul trecut in Grecia la fel am facut - am "rezervat" camera pe mail, Fara avans.
M-am dus in ziua respectiva la receptie, am platit si mi-am luat camera.

Am colegi care fac asta de ani de zile - in Grecia se poarta.
Ba eu am si camera mea - in fiecare an e aceeasi. :P

Initiator - In mod normal rezervarile la hoteluri se fac in sensul ca rezrevi o camera si tipul de camera - single, duble...
Cei de la hotel iti ofera la sosire o camera conform cu ce ai rezrevat - asta e obligatia lor - sa aiba o camera de acel tip libera cand ajungi la ei.

O camera anume - etaj, amplasare, nu se rezerva prin booking sau alte metode - doar sa ceri in mod expres asa ceva si daca hotelul accepta se poate lua in calcul.
Deci ei iti ofera o camera corespunzatoare ptr ce ai achitat avansul. Nu e nicio incalcare a legislatiei.

#12
george_alexandru

george_alexandru

    `·.žž ><((((º>.·<((((º>

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,945
  • Înscris: 30.08.2017
Când faci rezervare plătești pentru o camera în hotelul respectiv conform descrierii din prezentare. Cât timp îți dă ce scria acolo, n-ai ce pretenții să emiți.

#13
donjoe

donjoe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,255
  • Înscris: 23.08.2006

View Postgeorge_alexandru, on 22 mai 2022 - 18:46, said:

Când faci rezervare plătești pentru o camera în hotelul respectiv conform descrierii din prezentare. Cât timp îți dă ce scria acolo, n-ai ce pretenții să emiți.
Când faci rezervare se blochează o cameră pentru tine care nu se mai poate da altcuiva în aceeași perioadă, asta conform dicționarelor limbii române. Dacă hotelierul are mai multe camere care corespund cu 100% din cerințele făcute de mine la rezervare și își ia libertatea să se organizeze mai dinamic (să nu blocheze camera x pentru mine) și totuși să-mi asigure una dintre variantele alea, pentru mine e egal, n-o să mă plâng taman de cazul ăla că nu m-am îndrăgostit de eticheta de pe ușa camerei.

Dar când hotelierul zice "nu vă putem asigura că va fi la etajul n, vom vedea când ajungeți", rezervarea e o minciună, fără discuții. Ori ai în perioada aia toate camerele care satisfac cerințele mele 100% deja rezervate, caz în care îmi spui asta, nu că "vedem la recepție" (sau, mai exact, îmi spui că se va putea numai dacă renunță din ceilalți), ori #2, tu de fapt refuzi să faci rezervări adevărate deși ai putea. Nu ai toate camerele de tipul respectiv deja rezervate și totuși refuzi să blochezi una pentru mine deși am sunat din timp. În cazul ăsta din urmă cred că sunt acum, și am mai fost.

Nu știu de ce ar face hotelierii asta, mă gândesc că poate au VIPs, pretenași ai patronului care trebuie serviți cu orice cameră vor oricând apar cu pretenții din senin, nu știu, dar pentru mine ca turist obișnuit asemenea comportamente transformă rezervarea într-o minciună.

Edited by donjoe, 22 May 2022 - 19:50.


#14
cmzo

cmzo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 04.05.2022

View Posteiffel, on 22 mai 2022 - 18:45, said:

Nenea Zap - Anul trecut in Grecia la fel am facut - am "rezervat" camera pe mail, Fara avans.
M-am dus in ziua respectiva la receptie, am platit si mi-am luat camera.

Am colegi care fac asta de ani de zile - in Grecia se poarta.
Ba eu am si camera mea - in fiecare an e aceeasi. :P

Initiator - In mod normal rezervarile la hoteluri se fac in sensul ca rezrevi o camera si tipul de camera - single, duble...
Cei de la hotel iti ofera la sosire o camera conform cu ce ai rezrevat - asta e obligatia lor - sa aiba o camera de acel tip libera cand ajungi la ei.

O camera anume - etaj, amplasare, nu se rezerva prin booking sau alte metode - doar sa ceri in mod expres asa ceva si daca hotelul accepta se poate lua in calcul.
Deci ei iti ofera o camera corespunzatoare ptr ce ai achitat avansul. Nu e nicio incalcare a legislatiei.
Omul e troll, ii scrisese foxbat in alte topicuri sa termine cu troleala

#15
george_alexandru

george_alexandru

    `·.žž ><((((º>.·<((((º>

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,945
  • Înscris: 30.08.2017
Nu există "conform dicționar". Relațiile comerciale se derulează conform legilor și contractelor. Rezervare poate însemna să-ți blocheze o camera anume, dar poate însemna și să-ți dea orice cameră conform tipului de camera plătit. Tine de ce ați agreat când ai făcut plata. Dacă ce ați agreat ii lasă mult loc de manevra, ghinion, e acoperit.

Edited by george_alexandru, 22 May 2022 - 20:09.


#16
spider8

spider8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 636
  • Înscris: 14.01.2006
Există hoteluri/pensiuni care oferă posibilitatea de a rezerva exact o anume cameră, adică știi exact nr. camerei pe care o rezervi, precum și etajul unde este camera.
Astfel de hoteluri sunt puține, iar explicația este foarte simplă și ține de optimizarea costurilor și de maximizarea gradului de ocupare.

De exemplu iarna la un hotel de 5 etaje cu 20 de camere pe etaj (adică în total 100 de camere) se închiriază într-o anume perioadă 18 camere, dar 2 sunt la etajul 1, 5 camere la etajul 2 și așa mai departe, astfel că sunt cateva camere ocupate la toate etajele  - adică ei trebuie să încălzească tot hotelul pentru 18 camere, când ar putea să cazeze toți oamenii la etajul 1 și încălzesc doar etajul 1, deci costul la căldură ar fi mult mai mic.

Alt exemplu - la același hotel, vara, într-o anume periodă sunt 18 camere ocupate, dar o clasă de adolescenți care termină liceul vor să stea câteva zile la hotel și au nevoie de 15 camere. La fel ca în exemplul anterior, dacă cele 18 camere cu adulți și cele 15 camere cu adolecenți sunt împărțite la toate etajele inevitabil adolescenții vor face scandal, vor sta până noaptea tărziu, eventual se vor îmbăta, deci clienții adulți vor fi nemulțumiți, vor face scandal și vor da review-uri negative hotelului - dacă însă toate cele 18 camere cu adulți vor fi alocate la etajul 1 și toate cele 15 camere cu adolescenți vor fi alocate la etajul 4 sau 5, toți adolescenții vor fi la un loc și chiar dacă vor face scandal este mult mai greu să îi deranjeze pe adulții aflați la 2 - 3 etaje mai jos.

Alt exemplu - la mare toate familiile care au copii mici le pui la același etaj, deoarece se trezesc și se culcă la aproximativ aceleași ore, pe când cei de 20 - 25 de ani care au venit la distracție îi pui la alt etaj, deoarece se vor culca mai târziu, se vor trezi mai târziu și nu are rost să se deranjeze reciproc.

Exemplele ar putea continua, dar cred că este evident pentru toată lumea de ce la hotelurile/pensiunile cu multe camere nu se poate aloca o anume cameră încă din momentul rezervării, asta se poate doar la pensiunile mici, unde sunt în jurul a maxim 10 - 15 camere și unde nu contează așa mult în ce cameră stai deoarece oricum spațiul este mic și toți stau aproximativ la un loc.

Edited by spider8, 22 May 2022 - 20:32.


#17
george_alexandru

george_alexandru

    `·.žž ><((((º>.·<((((º>

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,945
  • Înscris: 30.08.2017
La ultima vacanță in țară s-a întâmplat să rezerv numărul camerei când am făcut rezervarea. Camerele aveau același preț dar erau diferite ca suprafață și mobilier, și cum erau mai multe disponibile, am putut alege. Însă chestia asta se întâmplă foarte rar.

#18
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,690
  • Înscris: 10.04.2006

 cmzo, pe 22 mai 2022 - 19:57, a scris:


Omul e troll, ii scrisese foxbat in alte topicuri sa termine cu troleala
Ontopic poți scrie sau doar atacuri la persoană ești în stare?
Scăzut tare nivelul....

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate