Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Centrala Ariston Cares Premium 24...

La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip
 Cum au aparut supermarketurile in...

Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat
 bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard
 Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane

Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa
 

Scoala-mosie personala

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#73
Thuraya_123

Thuraya_123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,648
  • Înscris: 18.10.2017
Si crezi ca intr-un mediu politizat in draci, o salarizare mai mare ar atrage adevaratele valori? Nu cumva ii vor face pe cei care ocupa posturile sa fie si mai indarjiti in a face orice numai sa ramana acolo?

Stai linistit, ca nici in mediul privat, profesorii nu sunt mai breji. Si ma refer la universitati, unde mare parte sunt doar teoreticieni sau cunostintele cuiva, care predau materia intr-un stil paralel cu realitatea in domeniul studiat.

Ce vreau eu sa spun e ca intr-un cerc vicios al nulitatii (atat profesorii, societatea, cat si parintii), competenta nu are cum sa-si aiba locul. Sistemul de invatamant e rezultatul societatii, nu doar al politicienilor sau profesorilor.
Problema nu e ca aia au absolvit la Herculane, ci faptul ca toata societatea le-a cantat in struna si au plecat capul in fata cate unui functionar/profesor care nu-si vedea locul.

Din punctul meu de vedere, o privatizare a invatamantului, concomitent cu adoptarea pe termen lung a invatamantului online si reformarea materiilor inutile ar mai regla din probleme.
Sistemul educational vrea sa scoata din absolventii de liceu doctori eminenti in fizica, chimie si alte materii, in conditiile in care ele sunt predate de oameni paraleli cu materia, iar elevii abia asteapta sa plece la munca pe afara. Mai bine am reinventa meseriile si fiecare isi alege locul dorit si se bucura de o calificare.

Am avut de-a face cu profesori incompetenti si din Olanda, Spania, Franta sau Germania. Stai linistit, fiecare societate are uscaturile ei, doar ca acolo aceia isi vedeau locul si gata. Nu aveau pretentia sa fie considerati cei mai buni, asa cum fac la noi.

#74
Clio1973

Clio1973

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 30.01.2017

 Thuraya_123, on 31 ianuarie 2022 - 20:48, said:

Si crezi ca intr-un mediu politizat in draci, o salarizare mai mare ar atrage adevaratele valori? Nu cumva ii vor face pe cei care ocupa posturile sa fie si mai indarjiti in a face orice numai sa ramana acolo?.......
Ce vreau eu sa spun e ca intr-un cerc vicios al nulitatii (atat profesorii, societatea, cat si parintii), competenta nu are cum sa-si aiba locul. Sistemul de invatamant e rezultatul societatii, nu doar al politicienilor sau profesorilor.
Problema nu e ca aia au absolvit la Herculane, ci faptul ca toata societatea le-a cantat in struna si au plecat capul in fata cate unui functionar/profesor care nu-si vedea locul.

Din punctul meu de vedere, o privatizare a invatamantului, concomitent cu adoptarea pe termen lung a invatamantului online si reformarea materiilor inutile ar mai regla din probleme.
Sistemul educational vrea sa scoata din absolventii de liceu doctori eminenti in fizica, chimie si alte materii, in conditiile in care ele sunt predate de oameni paraleli cu materia, iar elevii abia asteapta sa plece la munca pe afara. Mai bine am reinventa meseriile si fiecare isi alege locul dorit si se bucura de o calificare......
1.Da,cred că o salarizare,,decentă" ar atrage absolvenți,,decent" pregătiți.
2.Da,nu vor pleca de ..bunăvoie,ar trebui siliți.
Cum,mi-e greu să presupun.

3.Foarte bine zis,,LA AȘA SOCIETATE AȘA SISTEM DE ÎNVĂȚĂMÂNT " !!!!!!

4.Din păcate școlile private sunt departe de a fi modele educaționale.
Sunt doar fabrici de diplome și de bani.
Și o pot spune cu mare...acuratețe.
5.Corect,un absolvent mediocru al unei mediocre universități va preda...matematica la nivel..mediocru.
Deci ne învârtim în cerc.
De aceea( continui )să pledez pentru salarii atractive, care SPER CĂ vor pune presiune pe sistem,acesta putând fi astfel curățat (de mediocrități).

Edited by Clio1973, 31 January 2022 - 21:36.


#75
represor

represor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 05.04.2007
doar majorarea salariilor nu va produce nici un efect de epurare al loazelor, ba chiar va avea efectul invers.
fara metode de evaluare periodica (maxim 2 ani) a activitatii profesorilor nu se va schimba nimic in modul lor de prezentare la clasa ... si as merge chiar pana la o componenta de evaluare din partea parintilor si elevilor ... ca daca sunt evaluati tot de cei din sistem, ne invartim in jurul cozii pana la pastele cailor ... nu poti sa reformezi sisteme cu oameni din interiorul sistemului ... o absurditate a sistemului de stat din Romania.

peste tot se vorbeste de reforma dar se pune sef de reforma un individ din sistem care toata viata lui nu a vazut altceva decat modul de lucru din acel sistem si care intrinsec si reflexiv incearca sa nu deranjeze prea tare sistemul sau i se pare ca fara metodele impamantenite in sistem totul se va sfarsi.

punem medici la sanatate si profesori la educatie de 30 de ani fara sa avem vreun rezultat ... oare cum se numeste cand faci acelasi lucru de mai multe ori si astepti rezultate diferite?

#76
pisoiu_22

pisoiu_22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,842
  • Înscris: 13.01.2019
Si alocatiile s-au tot marit in ideea de a se reproduce oamenii destepti si s-a obtinut contrariul ca s-au inmultit rromii.Posted Image

#77
Clio1973

Clio1973

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 30.01.2017

 represor, on 31 ianuarie 2022 - 21:58, said:

doar majorarea salariilor nu va produce nici un efect de epurare al loazelor, ba chiar va avea efectul invers.
fara metode de evaluare periodica (maxim 2 ani) a activitatii profesorilor nu se va schimba nimic in modul lor de prezentare la clasa ... si as merge chiar pana la o componenta de evaluare din partea parintilor si elevilor ... ca daca sunt evaluati tot de cei din sistem, ne invartim in jurul cozii pana la pastele cailor ... nu poti sa reformezi sisteme cu oameni din interiorul sistemului ... o absurditate a sistemului de stat din Romania.

peste tot se vorbeste de reforma dar se pune sef de reforma un individ din sistem care toata viata lui nu a vazut altceva decat modul de lucru din acel sistem si care intrinsec si reflexiv incearca sa nu deranjeze prea tare sistemul sau i se pare ca fara metodele impamantenite in sistem totul se va sfarsi.

punem medici la sanatate si profesori la educatie de 30 de ani fara sa avem vreun rezultat ... oare cum se numeste cand faci acelasi lucru de mai multe ori si astepti rezultate diferite?

1.Majorarea salariilor va aduce în sistem absolvenți bine pregătiți( este doar primul pas).
2.Evaluarea activității profesorului trebuie făcută pe un ciclu de învățământ( 5 ani la ciclul primar,4 ani la gimnaziu și liceu).Doi ani este muult prea puțin; dacă este tânăr absolvent nici nu se ,,dezmeticește"bine.
3.Cum să evalueze părinții  profesorii ??
Elevii sau studenții  pot să trimită ..feed back profesorului,ceea ce se face deja.
Dar părinții ??
Nu știu ce să zic,dar poate că-i bine.
4.Problema sistemului a fost că miniștrii erau orice altceva decât profesori.
Contabili( Adomniței),agronomi,ingineri(actualul)...
Doar un profesor înțelge sistemul,însă politicienii nu doresc un popor educat.

#78
represor

represor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 05.04.2007
raspund doar la 3. si 4.

3. parintii platesc "fondul scolii" nu elevii, tu te plangeai in unele comentarii de parinti deci rolul lor nu poate fi ignorat ... pana la urma ei raspund cat timp elevul este minor, de asta se fac sedinte cu parintii, de asta se poarta sintagma "maine sa vii cu ma-ta/tac-tu la scoala".

4. ati avut-o pe ambramburica vreo 10 mandate, l-ati avut pe Marga etc ... si asta de acum de nici nu vreau sa stiu cum il cheama e tot profesor, aia dinaintea lui, la fel nu vreau sa-mi amintesc cum o cheama, tot profesor

#79
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

 pisoiu_22, on 31 ianuarie 2022 - 22:14, said:

Si alocatiile s-au tot marit in ideea de a se reproduce oamenii destepti si s-a obtinut contrariul ca s-au inmultit rromii.Posted Image

Nu s au mărit deloc alocațiile in ideea aia, s au mărit pt stimularea sporului.

Din oameni deștepți pot ieși prosti de bubuie iar din părinți proști pot ieși genii.
Asta e, recombinarea genetică care face pipi cu boltă pe planurile și programările unora.

#80
Clio1973

Clio1973

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 30.01.2017

 represor, on 31 ianuarie 2022 - 23:14, said:

raspund doar la 3. si 4.

3. parintii platesc "fondul scolii" nu elevii, tu te plangeai in unele comentarii de parinti deci rolul lor nu poate fi ignorat ... pana la urma ei raspund cat timp elevul este minor, de asta se fac sedinte cu parintii, de asta se poarta sintagma "maine sa vii cu ma-ta/tac-tu la scoala".

4. ati avut-o pe ambramburica vreo 10 mandate, l-ati avut pe Marga etc ... si asta de acum de nici nu vreau sa stiu cum il cheama e tot profesor, aia dinaintea lui, la fel nu vreau sa-mi amintesc cum o cheama, tot profesor

Corect,părinții răspund cât timp elevul este minor.
Întrebarea este cum ar putea evalua un părinte( să zicem -analfabet funcțional) un profesor ?
Îi verifică cunoștințele științifice ?
Îi verifică dibăcia metodică ???
Ce îi evaluează ???
Cât știe copilul( având în vedere că pe părinte l-a durut fix în..,,pix" de ce face copilul la școală,de lecturi,teme)...??
Și cum ar putea ști părintele ,cât ar trebui să știe copilul la un moment dat ???


Puțini miniștri au fost ,,profesori".
Abramburica este un exemplu elocvent,o ingineră,la fel ca actualul ministru.

Edited by Clio1973, 31 January 2022 - 23:34.


#81
represor

represor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 05.04.2007
nici vorba de evaluat cunostintele stiintifice ... de fapt nici nu sunt aici marile probleme ale profesorilor, ei in general au cunostintele stiintifice.
problemele profesorilor sunt la modul in care transmit aceste cunostinte ... se face inteles de catre elev? ... ce atitudine are la clasa cu cei care nu inteleg? ... cum comunica in timpul si in afara orelor? ... este amabil sau nu? este calm sau repezit? pretinde cadouri/alte foloase sau nu? solicita pregatire in particular sau nu? etc etc etc

sunt extrem de multe lucruri de evaluat la un profesor ... meseria de profesor nu inseamna sa stii o materie si sa o arunci pe tabla ... asta pot sa fac si eu dar nu am capacitatile pt a transmite ceea ce stiu unor elevi, in special celor care inteleg mai greu (ma enervez si ridic tonul sau te si pocnesc), lucruri pe care le fac inca multi profesori ... si momentan nimeni nu evalueaza calitatile de dascal.

de asta nu e usor sa fii profesor, de asta elevii au repulsie fata de scoala, parintii sunt la fel nemultumiti ... profesorii nu stiu sa se faca placuti, sa se coboare la nivelul elevilor si al parintilor si au atitudinea de tartor la catedra ... a functionat asta o perioada dar vremea aia a trecut.

#82
pisoiu_22

pisoiu_22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,842
  • Înscris: 13.01.2019
Discutii sterile de 32 ani fara rezultat pozitiv.

Cei din system n-au ce sa propuna, e ca si cum muncitorii si paznicii ar propune ce sa faca patronul sau managerul firmei. Pai muncitorii ar putea sa ceara salarii la nesfarsit la infinit pana toti banii s-ar duce numai in salarii iar alte cheltuieli ar ramane restante si ar intra in faliment.

Se merge pe ideea proasta ca aia din system stiu cel mai bine, FALS, aia stiu cel mai bine sa cerseasca.

Scoala trebuie privita ca o firma unde profesorii directorul inspectorii ministrul sunt ANGAJATI ca muncitori, iar PATRONUL si managerul sunt societatea si beneficiarii adica elevii populatia piata muncii. Si atunci e calitate, firma ar raspunde solicitarilor si nevoilor clientilor si pietei.

Evident ca profesorii directorii si orice babuin din inspectorate vor cere doar salarii si conditii de munca. Nu trebuie bagati in seama !!

IN PREZENT SISTEMUL DE SCOLARIZARE E DOAR O CASA DE AJUTOR RECIPROC PTR PROFESORI, cum bine a spus cineva din america pe forum aici si o preluam toti ptr ca e o analiza de nota 100..

Tot ce va mai spun este GANDITI CAPITALIST, GANDITI EFICIENTIZARE, ACTIONATI LAFEL. COPIATI UN SISTEM DE INVATAMANT DIN OCCIDENT PT CA NU E CAZUL SA REINVENTAM ROATA.


Aud la radio, ca romanii au luat premiul 2 la olimpiada de robotica din Leningrad Russia. Locul 1 probabil rusia sau belarus sau ucraina sau alti comunisti si ex comunisti. Ce folos? cand sistemele lor toaca miliarde de dolari si produc rebuturi?/ Americanii si occidentalii nu sunt interesati de prostii d-astea, nici n-o fi participat, ei cumpara direct pe aia destepti, e mai rentabil, in schimb scolile lor educa eficient populatia si nu scoate rebuturi, nu scoate votanti PSD, nu scoate d-aia care au singurul scop in viata beutura si reproducerea pt alocatie

Edited by pisoiu_22, 01 February 2022 - 11:57.


#83
pisoiu_22

pisoiu_22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,842
  • Înscris: 13.01.2019
Nu va mai ganditi ca profesorii au mare scoala facuta. Exista si soferi cu facultate.

Inainte pana prin anii 90 cadrele didactice aveau doar liceul pedagogic 13 clase invatatoarele si educatoarele si colegiu universitar (Institut pedagogic de 3 ani) ceilalti profesori. Nu era necesar facultate. Deci nu erau la nivelul medicilor (6 ani + doctorat) sau inginerilor (5 ani), cum emit ei pretentii azi..Fabricile de diplome si oamenii lor cu interese i-au ridicat in grilele de slarizare si incadrare bagandu-le facultate precum medicii si inginerii, dar in mod aiurea, nefiind necesar. Uitati-va ca sunt multi maistrii instructori pe la scolile profesionale, chiar foarte buni, mult peste cat reuseste o invatatoare sau un profesor de gimnaziu sau chiar de liceu.

Deci pretentiile adrelor didactice de a se compara cu magistrati judecatori medici ingineri sunt deplasate. Sunt doar niste lucratori, valoare alor este cea de absolvent de liceu, sunt precum lucratorii din asistenta sociala, nu necesita inalte studii.

Tarile occidentale care au masterate didactice si doar profesori cu facultate in totlaitate nu exista, sunt doar o parte dintre ei cu asa studii sau incadrari. In mod normal la ei scoala e foarte diversa cum e si scoala Waldorf. Adica nu toate cadrele sunt lafel ca la noi din motive de gandire comunista, e diversitate, fiecare elev familie poate alege un tip de educatie adaptat nevoilor si dorintelor.

La noi e un sistem comunist, toti invata aceleasi materii programe continuturi dupa aceleasi metode fie ca le trebuie fie ca nu si dau aceleasi subiecte la admiteri bacuri capacitati evauari, vezi doamne unitatea de masura sa fie aceeasi. Ce folos? cand stim bine ca 5-ul ala nu e nicidecum un etalon si ca ala inseamna 0 la unii si 10 la altii.

#84
Clio1973

Clio1973

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 30.01.2017

 pisoiu_22, on 01 februarie 2022 - 12:12, said:


Nu va mai ganditi ca profesorii au mare scoala facuta.....

Inainte pana prin anii 90 cadrele didactice aveau doar liceul pedagogic 13 clase invatatoarele si educatoarele si colegiu universitar (Institut pedagogic de 3 ani) ceilalti profesori. Nu era necesar facultate. Deci nu erau la nivelul medicilor (6 ani + doctorat) sau inginerilor (5 ani), cum emit ei pretentii azi........
Uitati-va ca sunt multi maistrii instructori pe la scolile profesionale, chiar foarte buni, mult peste cat reuseste o invatatoare sau un profesor de gimnaziu sau chiar de liceu.

Deci pretentiile adrelor didactice de a se compara cu magistrati judecatori medici ingineri sunt deplasate. Sunt doar niste lucratori, valoare alor este cea de absolvent de liceu, sunt precum lucratorii din asistenta sociala, nu necesita inalte studii.

Tarile occidentale care au masterate didactice si doar profesori cu facultate in totlaitate

Yezzhayte v Moskvu ,ponimayiete ?😀

Motane,,spui"...tâmpenii și minciuni ca de obicei.
La voi în URSS așa era,profesorii aveau 2-3 ani de studii superioare!

LA NOI ,NU !!!!!!!!!!!

Sistemul nostru îl copiază,pe cel francez.
Istoria presupunea 5 ani curs de zi,iar ultima promoție cu 5 ani curs de zi a fost în 1997  !!!!!!!!!!
Matematica,geografia,limba română...erau toate ,,facultăți de 4 ani".
Sistemul ,,Bologna"( cu 3 ani DAR numai la gimnaziu) a fost introdus în România după anul 2000 !!!!!
Pentru a preda la liceu( la clasele a XI-a și a XII-a)ai nevoie în continuare de 5 ani de studii universitare.
Înainte de 1989 ,existau ,,IP3"-urile.
Adică ,,Institutele Politehnice ",cu durată de 3 ani,devenite ,,colegii universitare " după 1990.
Acelea scoteau subinginerii care puteau munci și ca profesori( de fizică,chimie..)

ERAU ÎNSĂ EXCEPȚII !!!!!!!

La noi(în Ardeal),profesorii și preoții erau ,,fruntea".
Și pentru un motiv ..bine întemeiat,pe care un ,,mujik"..nu-l poate înțelege.

Do svidaniya,tavarish !😉

Edited by Clio1973, 01 February 2022 - 18:32.


#85
axisborn

axisborn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 20.11.2020

 represor, on 01 februarie 2022 - 09:31, said:

sa se coboare la nivelul elevilor si al parintilor si au atitudinea de tartor la catedra ...

Dimpotriva, exigenta profesorilor este astazi la un minim absolut, de aceea nici nu sunt rezultate .

Profesorul nu trebuie sa fie tartor,  dar trebuie sa tina la reguli si regulamente pe care sa le aplice cu strictete.

 Clio1973, on 31 ianuarie 2022 - 22:45, said:

3.Cum să evalueze părinții  profesorii ??


Parintii nu au competentele necesare sa "evalueze" profesorii. Daca deja acum invatamantul este varza din cauza ca parintii fac presiuni sa se puna numai note mari si sa nu se invete prea mult (ca stresezi copilul, ce domne, el trebuie sa se joace toata ziua), iti dai seama ce-ar fi daca, prin absurd, un profesor ar fi pastrat sau nu anul urmator exclusiv pe baza aprecierilor parintilor (din care majoritatea pot fi chiar analfabeti functional, depinzand de scoala).

Nu, nu asta e solutia redresarii invatamantului, ci dimpotriva, profesorii trebuie sa capete o autonomie chiar mai mare in raport cu presiunile si interferenta parintilor.
Profesorul se presupune ca are niste studii, a dat examene etc...deci daca il consideri incompetent, da-l draq afara (aici da, trebuie schimbari sa poti concedia mai usor un profesor care nu-si face treaba, ori terorizeaza copiii, ori ii forteaza sa vina la meditatii ori vine beat la ore etc, dar contrar a ceea ce cred unii pe aici, indivizii de acest gen (ca nu pot fi numiti profesori) sunt exceptiile, nu regula in sistem).
Deci, e incompetent sau face prostii, il dai afara scurt.
Daca nu, il lasi naibii sa-si faca treaba. Fara sa mai vina parintii cu presiuni si prostii.
Si bineinteles, nu-i conditionezi locul de munca de cerinta de a promova toti elevii,ca altfel ramane scoala fara bani.

Edited by axisborn, 01 February 2022 - 19:39.


#86
pisoiu_22

pisoiu_22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,842
  • Înscris: 13.01.2019
Oricum nici in statele unite ale americii nu e scoala prea stralucita la stat.

Cine vrea sa invete merge la privat si plateste.
Plebea e la stat pt alfabetizare, gimnaziu si atat, restul se plateste. iar SUA e cea mai puternica tara, desi nu investeste deloc in invatamant si nu srtiga nimeni ca edocatia educatia, dati 6% din pib dublati salariile si alte cretinataturi ca in europa de est ex comunista.

O cunostinta care mersese si in SUA sa lucreze ca profesor mi-a spus ca acolo avea de lucru la greu, activtati cu copiii treburi si nici nu se compara cu lejeritatea din Romania. A revenit in Romania ca-i convine lejeritatea mi-a zis. Practic a plecat de aici din diverse motive si nemultumiri si acolo a gasit si mai greu asa ca a revenit inapoi in Romania.

O alta cunostinta s-a dus sa lucreze in UK profesor si la doar un an a revenit inapoi. Plecase cu o superoferta, toate gratuite acolo, numai sa faca treaba. Nu facea insa fata deloc. Mi-a zis ca aia nu-l ascultau deloc, chiar il ignorau, si a vrut sa plece inapoi din primele saptamani, dar trebuia sa plateasca niste daune atunci avand cazare masa si alte gratuite pe perioada contractului de 1 an

Acum ambele cunostinte sunt ilustrii ttulari in systemul romanesc cu note record la titularizare, chiar fosti olimpici. Eu ii apreciie
z inclusiv pt sinceritatea lor
Ambii nu erau interesati de bani ca aveau si alte surse si mediatii daca vroiau si ciubucuri si partener bogat, ci in sistemele vestice nu faceau fata, aici e lejeritate maxima. Ei au zis.

Inainte de 90 in Romania si estul europei erau facultatile sub forma de ingineri 5 ani si subingineri 3 ani (devenit colegiu apoi), iar profesorii faceau as anumitul IP3 (institut pedagogic de 3 ani) si avea toate specializarile, inclusiv specializari dual-core Biologie Geografie, istorie -Geografie, Fizica- Chimie, Matematica -Fizica, Romana -Franceza. Acolo ieseau profesori de fapt, primeau repartitie fara titularizare. Asa sunt majoritatea celor varstnici.
Maistrii instructori aveau scoala de maistrii , ei apoi predau acele "lucru manual-atelier" la gimnaziu respectiv materiile tehnice la licele industriale

In anii 80 aceste IP3-uri au fost convertite la 4 ani pe fondul tendintei de a trece catre birouri a oamenilor si deci cererea de scoala era mai mare si a informatizarii care deja plutea in aer.

Imediat dupa 90, au inceput schimbari, a fost o cerere crescuta de cadre pt ca s-au redus efectivele din clase, astfel au fost angajati inclusiv in ultimii anii din deceniul 8 cat si in anii 90 mii de cadre si numite pe post definitiv pe perioada nederetminata. Nici astia ca si anteriorii n-au examen de titularizare, dadeau o inspectie, si gata. Era suficient de fapt. daca omul stia cat de cat materia predata claselor lui si stapanea elevii era ok.

Gradul 1 se lua lejer, daca azi se dau mese si spaga la greu pt asa ceva, atunci se faceau in sali de pe la universittati sau licee adunari unde cadrele isi prezentau acea lucrare si obtineau gradul, au fost chiar greseli cand s-au acordat grade pt o specializare la lucrare de la alta specializare, galagia din sala si neatentia spunandu-si cuvantul. In fine nu conta, gradul era la gramada pt un spor la salar , omul trebuia sa stie materia pe care o preda la nivelul claselor sale si sa fie liniste la ora ca sa fie in system.

Dupa 90 au aparut insa materii noi, elevii au fost aglomerat plus ca multi absolventi chiar de facultati nu-si mai gaseau de lucru

Sttaul si cadrele au luat asfel masura salvarii lor impreuna cu FSN inventand noi materii,
Astfel

- Educatie Cultura civica - era apanajul completarii normei profesorilor de istorie si geografie si potea fi predata si de catre cei cu Dreptul

- Ed tehnologica - de regula a fost preluata de maistrii instructori ramasi fara catedre fiind in acelasi timp convertiti la ingineri ca incadrari cu niste relatii si spagi date pe la facultatile de ingineri

- Informatica -desi azi pare indispensabila si mai importanta decat matematica sau romana, ea era tot o cenusareasa. Era apanajul celor de matematica. TIC-ul era atat al celor de matematica cat si al inginerilor si diversilor absolventi fara lucru

- Religia - venea in ajutorul absolventilor de teologie care nu puteau sa-si intemeieze parohie

- Lb latina de regula ajuta pe profesorii de romana franceza

In trecut anii 60-70 materiile erau putine, continuturile mai reduse decat acum, iar profesorii erau suficient sa aibe acel IP3 unde faceau si pedagogie.


Daca se aduceau noi materii in ajutorul somerilor, cum sa credem ca ar reduce cineva vechile materii.

Astfel ca ele au fost pastrate in formatul vechi si ciar umflate
- fizica vine in sprijinul inginerilor someri si al sutelor de absolventi ai facultatii de profil care nu gasesc de lucru nicaieri
- chimia lafel, inclusiv cei disponibilizati din fostele combinate chimice si laboratoare uzinale
- sportul - ajuta pe cei care nu pot face performanta, nu pot juca fotbal sau alt sport la un club nu pot lucra individual sau sunt slabi
- educatie pt sanatate ajuta pe profii de bio fara ore sau medicii fara clinica
- lb tiganeasca si istoria si traditiile rromilor - ajuta rromii cu studii superioare sa aibe un salar si sa nu trebuisca sa cerseasca ca aia fara facultate
- lb maghiara -ajuta pe etnicii unguri sa -si pastreze traditiile limba cultura si sa nu fie desnationalizati spre deosebire romanii din ucraina
- logica- habar nu am cui trebuie

Revin cu o observatie importanta, va rog sa notati: criza de cadre se rezolva simplu chiar scazand salariile, aducand profesori din Republica Socialista Vietnam, nu trebuie sa-i lafaim si imbuibam pe ai nostri. Ai nostri daca nu le convine aiic au liber sa plece fie la privat fie in SUA UK oriunde.

Edited by pisoiu_22, 01 February 2022 - 20:11.


#87
Clio1973

Clio1973

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 30.01.2017

 pisoiu_22, on 01 februarie 2022 - 11:51, said:


Aud la radio, ca romanii au luat premiul 2 la olimpiada de robotica din Leningrad Russia. Locul 1 probabil rusia.....

Of,LENINGRAD......😀
Poate ne oferiți un link !?

Speranțe deșarte ,,tovarășe",
Lenin este ..mort și așa va rămâne!



 pisoiu_22, on 01 februarie 2022 - 20:03, said:


Inainte de 90 in Romania si estul europei erau facultatile sub forma de ingineri 5 ani si subingineri 3 ani (devenit colegiu apoi), iar profesorii faceau as anumitul IP3 (institut pedagogic de 3 ani) si avea toate specializarile, inclusiv specializari dual-core Biologie Geografie, istorie -Geografie, Fizica- Chimie, Matematica -Fizica, Romana -Franceza. Acolo ieseau profesori de fapt, primeau repartitie fara titularizare. Asa sunt majoritatea celor varstnici....
In anii 80 aceste IP3-uri au fost convertite la 4 ani pe fondul tendintei de a trece catre birouri a oamenilor si deci cererea de scoala era mai mare ...
Gradul 1 se lua lejer....



N-ai citit ce ți-am scris ???😀

Edited by Clio1973, 01 February 2022 - 20:19.


#88
pisoiu_22

pisoiu_22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,842
  • Înscris: 13.01.2019
Daca Simona Halep nu avea performanta ar fi ajuns profesoara de sport.

Un informatician bun nu sta la catedra. Are altceva mai bun de facut. E chiar penibil sa iubesti calculatorul si sa stai la o masa de lemn fara el si sa vorbesti altora despre dansul.

Ar putea sa mearga prof de sport Gh Becali?

Punem pariu toti ca daca Romania devine al 51-lea stat american, sistemul de invatamant romanesc se va schimba si eficientiza. Altfel e foarte greu.

Ramasesem cu istoria birocratiei din inatamant necompletata.

Daca invatatoarele si educatoarele aveau inainte de 2000 doar liceul pedagogic 13 clase, imediat dupa 2000 s-a introdus posibilitatea ca cine doreste sa poata urma cursurile unor colegii pedagogice de 3 ani, sa nu fie neaparat o cerinta neaparata liceul pedagogic.Perfect normal. Ca o noua calificare.

Insa prostia a fost ca lacomia a dus la diferente salariale pe care alea vechi nu le doreau, ca au si ele demnitatea lor si s-au apucat cu pile sa-si faca rost de diplome de colegiu pedagogic adica studii superiaore peste liceu pedagogic cu acelasi profil. De parca ar invata mai mult copiii cu tutele alea dupa ce au cumparat inca o hartie sau carton

Bologna a dus la i noua prostie in acest sens, astfel colegiile pedagogice devenind facultati de pedadogie si institutori ceea ce absolventilor le oferea (tampenie tipica la stat) alta grila de incadrare salariala. Astfel ca toate cadrele ciclului primar au fost convertite formal la studii superioare devenind cu salar cat profesorul de liceu.

Toate aceste masuri treptate au dus la o goana a cadrelor dupa grade sporuri plata cu ora ore suplimentare functii cumul etc, exact ca si unii elevi dupa note. Astfel interesul lor a devenit acea birocratie intensa, iar elevii sunt doar niste obiecte acolo undeva necesare sa fie in statistica.

Edited by pisoiu_22, 01 February 2022 - 20:30.


#89
represor

represor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 05.04.2007

 axisborn, on 01 februarie 2022 - 19:35, said:

Dimpotriva, exigenta profesorilor este astazi la un minim absolut, de aceea nici nu sunt rezultate .

Profesorul nu trebuie sa fie tartor,  dar trebuie sa tina la reguli si regulamente pe care sa le aplice cu strictete.

din pacate nivelul tau de intelegere al unui text este submediocru, este a doua oara cand nu pricepi sau citesti pe diagonala si tragi concluzii ... sper ca nu este vreun individ din sistem ca efectiv te-as bate.

sa te cobori la nivelul elevului si al parintilor nu inseamna sa faci rabat la exigenta sau calitatea actului de predare ci inseamna sa te cobori la nivelul elevului si al unor parinti de intelegere ... tu ca profesor trebuie sa fii constient ca nu toti elevii si nici parintii au capacitati intelectuale de varf, tu ca profesor nu poti uniformiza actul de predare pt ca elevii sunt diferiti ... cel putin in invatamantu primar care este obligatoriu si ar trebui sa fie obligatoriu pana la clasa a 8-a.

poti sa faci predare uniformizata doar de la nivel de liceu si cu conditia sa iti selectezi elevii prin examene dure de admitere.
am facut un astfel de liceu in care am semnat pt acceptul regulamentului de ordine interioara si eu si unul din parinti si ni se repeta zilnic "cine tine pasul il tine, cine nu >> usa e deschisa, nu v-am chemat noi la liceul asta ci ati venit singuri, nu punem absente dar nici nu veti promova vreodata daca nu stiti, daca nu va convine sunt o gramada de licee la care puteti lua 10 pe linie, liceul nu e obligatoriu, e nevoie de oameni si la porci"

intr-un invatamant de stat obligatoriu, cu miserupism si asteptat leafa nu poti sa ai pretentii de mariri de salarii ... intai munca, responsabilitate, seriozitate si pe urma recompense.

ce e prostia asta, toti profesorii indiferent unde predau si cum predau sa aiba acelasi salariu?

#90
Clio1973

Clio1973

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 30.01.2017
Domnilor ,,axisborn" și ,,represor", cred că toți trei dorim același lucru.
Un învățământ mai bun.
Vedem însă diferit modul cum putem ajunge acolo.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate