Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Radiere auto în vederea înmatriculării în altă țară peste câțiva ani

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#19
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,487
  • Înscris: 06.01.2014
Eu cred ca e ca la RCA. Concret vei afla doar cand vrei sa o reinmatriculezi.

#20
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,282
  • Înscris: 27.10.2007
toti vorbesc, eu simt nevoia sa citez din lege
ORDIN nr. 1.501 din 13 noiembrie 2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii și eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor

Capitolul VI Radierea din circulație a vehiculelor

Articolul 24
(1) Proprietarii de vehicule înmatriculate sau înregistrate pot depune o cerere privind radierea din circulație, al cărei model este prevăzut în anexă, dacă fac dovada depunerii acestora într-un spațiu adecvat.
...
(5) Situația vehiculelor radiate se comunică electronic, lunar, de către autoritatea care a efectuat-o organului fiscal competent al autorității administrației publice locale.

Articolul 25
(1) Radierea se efectuează de către autoritatea care a efectuat înmatricularea pe baza depunerii certificatului de înmatriculare sau de înregistrare și a plăcuțelor cu număr de înmatriculare ori de înregistrare, după caz, a cărții de identitate a vehiculului (doar pentru vehiculele înmatriculate după 1 iulie 1993), a certificatului de atestare fiscală, precum și a documentelor care atestă faptul că a intervenit una dintre situațiile prevăzute la art. 24 alin. (1)-(4).
in traducere: depui actele pt radiere la serviciul inmatriculari, nu la impozite Locale.

#21
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,487
  • Înscris: 06.01.2014
Corect.
Așa am făcut.

Și pe urma ? Ca e incomplet ce ai scris.
Am fost la Primărie,  în Cluj era/(este?) pe Eroilor, și mi-a "scos-o" de la impozit/e.

#22
PopIoan612

PopIoan612

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 19.12.2021
OK, dar legat de o eventuală reînmatriculare în viitor (peste câțiva ani) și de plata impozitului pe perioada cât mașina e radiată sau plata impozitului retroactiv în momentul reînmatriculării ... cum ar trebui procedat și ce se plătește?
Mulțumesc.

#23
PopIoan612

PopIoan612

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 19.12.2021

View Postcristobob, on 20 decembrie 2021 - 22:32, said:

Corect.
Așa am făcut.

Și pe urma ? Ca e incomplet ce ai scris.
Am fost la Primărie,  în Cluj era/(este?) pe Eroilor, și mi-a "scos-o" de la impozit/e.


Ce se întâmplă după radiere cu actele?
Ce acte îți rămân?
Talon, CIV?
Și ce scrie pe ele?
Mai poți reînmatricula mașina în viitor?
Care este ordinea radierii? Prima dată o radiezi din circulație și după aceea o radiezi fiscal, sau invers?

#24
MBSL

MBSL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 16.11.2021

View PostPopIoan612, on 19 decembrie 2021 - 04:02, said:

Bună ziua,

Dețin un autoturism pe care doresc să-l radiez atât fiscal cât și din circulație, în vederea înmatriculării ulterioare (probabil peste câțiva ani) în altă țară (sau probabil tot în România; asta depinde de mai mulți factori și nu știu acum exact cum voi proceda). Motivele sunt următoarele: momentan nu folosesc mașina și nu aș dori să tot plătesc pentru ea doar că stă nemișcată în garaj (impozit, RCA, ITP, rovinieta, etc.) Știu că RCA, rovinieta și altele sunt oarecum "opționale" pentru o mașină care doar stă nefolosită, dar cel mai mult mă interesează impozitul, care este destul de mare (motor de peste 3.000 cmc). RCA, ITP, rovinieta le faci când ai nevoie, nu te obligă nimeni oarecum, dar impozitul îl plătești indiferent dacă umbli sau nu cu mașina, atât timp cât ești proprietar și mașina e declarată la Primărie (Taxe și impozite) și este înscrisă în circulație; asta aș vrea să rezolv.
Practic aș vrea o "pauză" de la toate aceste cheltuieli, în special de la impozit, atât timp cât mașina nu e folosită, și să plătesc doar atunci când o voi mai folosi.

Aș dori să știu:

1. Dacă atât timp cât mașina nu va fi folosită o pot radia și să nu mai plătesc impozit? Și care e procedura.

2. Este posibil să o radiez acum, iar peste câțiva ani să o înmatriculez iar în România? Și care e procedura.

3. Este posibil să o radiez acum, iar peste câțiva ani să o înmatriculez în altă țară? Deci nu vreau să vând mașina în altă țară unei alte persoane, ci să o păstrez; tot eu voi fi proprietar, doar că în situația aceasta, dacă mă mut în altă țară peste câțiva ani, vreau să iau mașina cu mine și să o înmatriculez acolo. Și care e procedura.

4. În situațiile de la punctele 2 și 3, va trebui să plătesc impozit retroactiv pentru toți anii în care mașina a fost radiată? Aș dori răspunsuri pentru fiecare situație în parte. Este evident că se va întâmpla fie ce e la punctul 2, fie ce e la punctul 3, dar aș dori să știu precis dacă impozitul nu se plătește retroactiv în niciuna dintre variante, sau doar într-o variantă iar în cealaltă nu, sau dacă se plătește în ambele. Și care e procedura.

5. În tot acest timp eu voi rămâne proprietar al mașinii, doar că aceasta va fi radiată.

Am găsit răspunsuri pentru situații în care mașina se radiază pentru export/dezmembrare/furt etc., dar aici nu e cazul.
Nu am găsit niciunde ce se întâmplă pe perioada în care mașina e radiată și cum se procedează cu înmatricularea unei mașini radiate, în special ce se întâmplă cu impozitul.
Știu că în cazul raderii, mașina va putea fi transportată doar pe platformă, până la o înmatriculare ulterioară.

Mulțumesc!


Stimate coleg.
Am să vă dau același răspuns ca și altui coleg aflat într-o situație similară și apoi voi încerca să abordez fiecare punct din solicitarea dvs..
„Stimate coleg.
Din principiu, evit să intru în dispute și/sau diferende, iar opiniile pe care le exprim sunt bazate pe prevederi legale, cutume și/sau experiență acumulată în timp îndelungat și au drept scop oferirea unor sfaturi/informații, doar din dorința de a ajuta fără a avea un scop ascuns, acelor entități (persoane) care dau dovadă de un minim bun simț și decență.
De obicei, pornind de la premiza că „cine are urechi de auzit, aude, și cine are ochi de văzut, vede”, dau un singur răspuns la un subiect. În cazul în care constat un interes real pentru informațiile din postarea inițială, și mi se vor solicita detalii/completări, atunci voi continua să postez la subiectul respectiv. Din experiența personală am constatat că sfaturile/informațiile nesolicitate sau gratuite, indiferent de cine/cui/când/unde le oferă, sunt tratate cu dispreț. Când aceleași sfaturi/informații sunt oferite de aceiași entitate/persoană contra unui cost semnificativ de mare, atunci sunt preluate și urmate cu foarte mare atenție.
Deși eu sunt nou acceptat în această comunitate și am publicat doar cca. 40 de postări, practic „un neica nimeni, coate goale, mațe fripte” (ca să îl citez pe „anonimul” I.L. Caragiale), voi risca și îmi voi spune punctul de vedere. Sper să nu deranjeze.
Nu vă cunosc vârsta, nivelul de pregătire și cel de sinceritate de care puteți da dovadă și drept urmare risc și vă voi acorda prezumția de corectitudine și sinceritate totală până când voi constata contrariul.
Referitor la speța dvs. :
La vânzarea unui autovehicul :
Vânzătorul are următoarele obligații :
3. Să declare acest fapt, în termenul legal, la Direcția de Impozite și Taxe Locale - DITL unde avea înregistrat autovehiculul (mașina), iar ca urmare se va „scoate” de la impozit de la data încheierii actului de vânzare - cumpărare. Probabil se va întocmi un contract de vânzare - cumpărare tip, de genul celor prevăzute de legislația actuală ca posibilă procedură de îndeplinit. Ar trebui să stea liniștit dacă deține măcar un exemplar cu viza DITL-ului respectiv aplicată în original.
4. După încheierea actului de vânzare - cumpărare să predea cumpărătorului cel puțin următoarele :
4.1. seturile de chei și
4.2. actele în original – cartea de identitate a vehiculului – CIV, certificatul de înmatriculare/talonul de preferat cu înscrierea olografă, cu pix sau cerneală, în rubrica special destinată a mențiunii „Înstrăinat către ... la data de ... ora ...”
ale autovehiculului.
Cumpărătorul are obligația legală să declare dobândirea autovehiculului, în termen de 30 de zile, la DITL-ul de care aparține adresa de domiciliu a acestuia.
Conform prevederilor legislației actuale, pentru perioada de timp rămasă din anul dobândirii dreptului de proprietate asupra autovehiculului cumpărătorul nu datorează impozit, acesta fiind achitat de vânzător.
Dacă nu o face va fi pasibil și de sancțiune (amendă) pe lângă impozitul datorat.
Chiar dacă respectiva persoană declară sau nu deținerea în proprietate a autovehiculului respectiv, DITL-ul unde a fost anterior înregistrat bunul mobil are obligația să înștiințeze, în termen de 5 zile, :
3. DITL-ul care administrează teritoriul pe raza căruia se află domiciliul cumpărătorului pentru a lua în evidență bunul respectiv, și
4. Direcția Regim Permise și Înmatriculare Vehicule - DRPCIV – „Poliția” pentru a consemna în baza de date proprie schimbarea proprietarului autovehiculului.
Precizez că nu există prevedere legală care să oblige cumpărătorul să înmatriculeze pe numele său autovehiculul respectiv.
Ca să glumesc, cumpărătorul ar putea să fi achiziționat câte o mașină de lux pe care să o folosească drept cuibar pentru fiecare găină din curte, iar ouăle să le vândă scump pe motiv că au fost produse în condiții de lux. Legea nu interzice o astfel de acțiune. Deci este permisă.
În concluzie, revenind la o situație uzual întâlnită, referitor la autovehicul, cumpărătorul :
4. are obligația de a îl declara la DITL-ul de care aparține în termen de 30 de zile de la dobândire,
5. îl poate înmatricula în circulație, pe numele său, doar atunci când dorește, fără a exista un termen limitativ în acest sens,
6. îl poate radia din circulație, provizoriu sau definitiv, și astfel nu va mai datora impozit dacă face dovada că dispune (în proprietate, închiriere, comodat, punere la dispoziție, etc.) de un teren aflat în proprietate privată pe care să fie staționat/depozitat autovehiculul respectiv.
Dvs. veți decide ce veți face în continuare.
Din experiență, știu că în alegerea căii de urmat, vor conta mai ales convingerea personală existentă în subconștient și impulsul de moment, decât „sfaturile” primite.
Eu mi-am exprimat doar disponibilitatea de a ajuta cu ceea ce pot. Nu sunt nici Dumnezeu și nici Mafalda. Doar un simpu om care este dispus să ajute în limita timpului disponibil.
Nu „intru” pe internet decât atunci când pot aloca timp pentru această acțiune. Drept urmare nu voi răspunde întotdeauna foarte rapid la toate solicitările primite. Dacă este o mare grabă și considerați că aș putea să vă ajut, atunci puteți încerca să îmi trimiteți un mesaj privat care probabil îmi va fi redirecționat rapid în contul de poștă electronică („e-mail”).
Îmi doresc să nu îmi irosesc resursele (mai ales timpul) inutil.
Dacă veți găsi greșeli gramaticale sau de sintaxă în vreunele dintre postările mele aproape sigur acestea se datorează grabei, neatenției sau stării de oboseală din momentul când am elaborat/redactat textul respectiv sau chiar unei tastaturi care a început să „obosească”. De regulă, când nu am o urgență, pentru a accesa internetul, folosesc un laptop pentru a avea o imagine de ansamblu mai mare asupra citirii/scrierii textelor. Elaborez/redactez textul respectiv într-un fișier de tip „Word”, îl recitesc și corectez în măsura în care sesizez la timp eventualele greșeli, și de abia apoi îl postez folosind metoda copiere - lipire/transcriere (cunosc și termenul „copy - paste” dar prefer exprimarea în limba română atâta timp cât încă sunt capabil să mă exprim corect, cursiv și inteligibil într-o singură limbă). Indiferent de cine este autorul, nu îmi plac „dovezile” de incultură sau chiar de (semi)analfabetism care au început să devină regula, nu excepția, în societatea globală actuală. Totodată evit să folosesc așa numitele „telefoane”. Cu cât sunt mai „inteligente” cu atât mă atrag mai puțin.
Cred că am fost suficient de explicit.
Sper să vă fie de folos aceste informații.”
Acum voi trece la abordarea pe puncte a solicitării dvs., dându-vă informații valabile în prezent (ce va fi în viitor, vom afla atunci) :
1. Da. Procedura este descrisă în mesajul citat anterior.
2. Da. Pentru reînmatriculare va trebui să depuneți actele precizate pe site-ul DRPCIV – „Poliție”. De reținut că la radierea provizorie din circulație vi se vor reține doar certificatul de înmatriculare (talonul) și numerele de înmatriculare ale mașinii de către DRPCIV – „Poliție”, iar cartea de identitate a vehiculului (CIV) va rămâne în posesia dvs. pentru a o putea reînmatricula în viitor în România sau în altă țară.
3. Răspunsul se regăsește la punctul anterior (2.), cu precizarea că va trebui să urmați procedura de înmatriculare din țara respectivă.
4. Nu veți datora impozit dacă veți proceda în modul descris în citatul de răspuns de mai sus. Pentru detalii vă voi cita un alt răspuns dat unui alt coleg :
„Stimate coleg.
Consider că această impresie este falsă și, în general, se urmărește inducerea ei cât mai multor „contribuabili”.
De ce fac această afirmație ?
Deoarece după ce bunul mobil respectiv (în cazul de față autovehiculul) care în mod „normal” toată lumea știe că „este impozabil pentru că este deținut în proprietate” este radiat din circulație și se poate face dovada că nu este staționat/parcat pe domeniul public, ci pe o proprietate privată (indiferent care), la cererea adresată de proprietar autorității publice locale competente (în speță Direcției de Impozite și Taxe Locale), aceasta scoate din evidențele fiscale bunul mobil respectiv (în cazul de față autovehiculul) și din acel moment nu se mai datorază impozit.
Oare de ce ?
Pentru că este legal.
De fapt impozitul de datorează pentru dreptul de utilizare a domeniului public, drept care se obține atunci când autovehiculul se înscrie în circulație și încetează atunci când se radiază din circulație.
Puteți deține câte autovehicule doriți în proprietate și atâta timp cât nu sunt înscrise în circulație și nu sunt staționate/parcate pe domeniul public, ci pe o proprietate privată, nu datorați impozit nimănui.
Ca să glumesc, puteți să aveți câte o mașină de lux pe care să o folosiți drept cuibar pentru fiecare găină din curte, iar ouăle să le vindeți scump pe motiv că au fost produse în condiții de lux.
Cred că am fost suficient de explicit.
Sper să vă fie de folos aceste informații.”
5. Da.
6. Acest punct l-am adăugat eu pentru a vă răspunde la afirmația dvs. : „Știu că în cazul raderii, mașina va putea fi transportată doar pe platformă, până la o înmatriculare ulterioară.” Dacă veți dori să vă reînmatriculați autovehiculul la o distanță suficient de mare care să justifice evitarea plății transportului mașinii cu o platformă la destinația aleasă, atunci puteți face mai întâi reînmatricularea provizorie/definitivă în România iar când veți ajunge la destinația aleasă puteți păstra această înmatriculare în România sau o veți schimba cu cea în țara de destinație, în funcție de legislația locală. Vă sfătuiesc ca înainte de a face reînmatricularea provizorie/definitivă în România doar în vederea evitării plății transportului mașinii cu o platformă la destinația aleasă să vă interesați care va fi prevederea legală aplicabilă în momentul respectiv în ceea ce privește plata impozitului sau a altor taxe. S-ar putea ca acestea, cumulate, să depășească prețul pe care l-ați plăti pentru transportul cu o autoplatformă.
Cred că am fost suficient de explicit.
Cu speranța că vă vor fi de folos aceste informații vă urez o zi cât mai bună.

#25
MBSL

MBSL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 16.11.2021

View PostPopIoan612, on 25 decembrie 2021 - 08:27, said:

Ce se întâmplă după radiere cu actele?
Ce acte îți rămân?
Talon, CIV?
Și ce scrie pe ele?
Mai poți reînmatricula mașina în viitor?
Care este ordinea radierii? Prima dată o radiezi din circulație și după aceea o radiezi fiscal, sau invers?


Stimate coleg.
Referitor la „talon” și CIV v-am răspuns în postarea anterioară.
La fel și în ceea ce privește o viitoare reînmatriculare.
Ordinea radierii este cea procedurală și în cazul de față este și cea logică : Prima dată se face radierea din circulație la DRPCIV – „Poliție”, iar pe baza unei copii a certificatului de radiere provizorie și eventual a altor acte solicitate la DITL-ul unde este luată în evidență mașina.
Nu atașați niciodată la cereri depuse la diferite autorități documente în original, cel mult copii legalizate sau cel mai bine copii simple certificate prin înscrierea mențiunii „Conform cu originalul” și semnătură olografă. Bineînțeles cu excepția cazurilor în care prin lege este prevăzută această obligativitate. Și în acest caz, dacă nu dețineți mai multe exemplare originale sau vreți să le păstrați, depuneți copii legalizate notarial.

#26
PopIoan612

PopIoan612

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 19.12.2021
Multumesc tuturor celor care au raspuns acestei solicitari si sper ca informatiile de aici sa fie de folos cat mai multor persoane.
O zi buna!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate