Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
In ce situatii cereti o a doua op...

DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!
 La multi ani @barbosa1bis!

La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...
 Culori fire la boxele de jogger

Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...
 M-am culcat cu un tip și apo...

Facultate din Bucuresti posibil o...

Eroare steering

Recomandare service pentru repara...
 

Rezumat despre masinile electrice

* * * * * 5 votes
  • Please log in to reply
1979 replies to this topic

#1891
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,132
  • Înscris: 13.03.2003
Cine a văzut electrică pe autostradă? Și alea care scăpa stau în spate la tiruri cu 100 și încurcă traficul.

În realitate trebuie să compari mașini premium care au o insonorizare mai bună, la clasele mai jos pe lângă anvelope mai auzi și motoru. Pe general orice EV, în cazul ipotetic în care ajunge în acel mediu și acea viteza, înăuntru este mai plăcut versus ice.

#1892
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,799
  • Înscris: 08.01.2010
Nu, nu se aude motorul pentru ca ruleaza constant, turatia e joasa. Se aud doar anvelopele. Desigur putina muzica anuleaza si acel mic inconvenient. Daca ai un Logan sau un Porsche va fi clar mai multa galagie, dar nu e relevant pentru discutie. Si zgomotul exterior este similar la 130km/h pentru electrica, benzina sau Diesel. Masinile vechi banuiesc ca le scoatem din discutie.

#1893
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,668
  • Înscris: 31.01.2010
In realitate   Tesla 3 la 130km/h are 68,9dB, masina "premium" americana, 67kE
Renault Megane 4, la 130km/h are  67dB, masina europeana clasa compacta ieftina, 28kE
Sursa ADAC:
https://assets.adac....g_Range_AWD.pdf
https://assets.adac....ose_Edition.pdf

#1894
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,162
  • Înscris: 11.01.2009

View PostCumulus, on 30 martie 2024 - 13:55, said:

Pe autostrada la 130km/h nu exista diferente intre o masina de 500CP si una de 100CP, sau intre electrica, benzina si Diesel. La toate se va auzi doar zgomotul de rulare al anvelopelor.

View PostIon_Bumbu, on 30 martie 2024 - 18:13, said:

In realitate   Tesla 3 la 130km/h are 68,9dB, masina "premium" americana, 67kE
Renault Megane 4, la 130km/h are  67dB, masina europeana clasa compacta ieftina, 28kE
Sursa ADAC:
https://assets.adac....g_Range_AWD.pdf
https://assets.adac....ose_Edition.pdf

In principiu așa e, dar depinde de masina. Vechea mea Honda Civic avea peste 3000 rpm la 130 km/h si era inconfortabil sa ai o conversatie inauntru.

P.S. Tesla Model 3 modelul nou are 66.2 dB: https://assets.adac....la-model-3.pdf.
Si costa 43k pret de lista inainte de Rabla.

#1895
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,668
  • Înscris: 31.01.2010
Da, asa este, au mai dat jos pretul de masina "premium" si au imbunatatit insonorizarea.
https://www.adac.de/.../tesla-model-3/

#1896
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,281
  • Înscris: 02.12.2007
Model S si X sunt mașini premium, și la preț premium. Model 3 și Y, nu sunt mașini premium și nici nu au prețul premium.

Am mașina echivalenta preț cu Rav4, Tiguan ori Sportage. Așa că mai tăiați din retorica premium.

#1897
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,364
  • Înscris: 22.10.2007
Sunt tot premium dar clase diferite, S/X sunt in clasa mare, pe cand 3 si Y in cea medie.
Antifonarea nu prea are legatura cu premium, sunt masini antifonate mai bine si masini antifonate mai slab, intre un seria 3 si un c class ultimul e mult peste, iar o masina non-premium cu pachet de antifonare poate fi mai ok decat una premium standard.

#1898
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,281
  • Înscris: 02.12.2007
Atunci sunt puțin dezamăgit, căci suspensia model y numai premium nu este.

#1899
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,132
  • Înscris: 13.03.2003

View Post_-livio-_, on 30 martie 2024 - 23:37, said:

Sunt tot premium dar clase diferite, S/X sunt in clasa mare, pe cand 3 si Y in cea medie.
Antifonarea nu prea are legatura cu premium, sunt masini antifonate mai bine si masini antifonate mai slab, intre un seria 3 si un c class ultimul e mult peste, iar o masina non-premium cu pachet de antifonare poate fi mai ok decat una premium standard.

O masina dintr-o clasa superioara are o antifonare mai buna ca standard, nu ca optiune adaugata. Iar la electrice, este mai liniste standard, lipsind multe componente aflate in miscare, motor/cutie. Sursa de zgomot principala la acea viteza este generat de frecarea cu aerul, unde electrica datorita coeficientului redus gandit din faza de proiectare ofera un avantaj.

Meganul 4 este o capodopera tehnologica, il vad deseori aparand in tot felul de comparatii, consum/performante/tco, este un fel de unicorn in industria auto.

#1900
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,799
  • Înscris: 08.01.2010
Zgomotul aerodinamic e neimportant, cu exceptia comparatiei cu vreun camion. Zgomotul de rulare este cel prevalent si e influentat de mai multi parametri: dimensiune anvelope, presiune, masa masinii samd. Nu vei stii, daca esti cu ochii inchisi, ca a trecut o electrica sau un Diesel modern cu 130km/h. Mers constant, nu accelerare

#1901
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,162
  • Înscris: 11.01.2009
Pana acum discutia era despre zgomotul interior la viteza de autostrada.
Nu stiu cine s-a plans de zgomotul de pe autostrada.

Iar, in oras, unde conteaza zgomotul foarte mult si se circula cu viteze moderate, se aude absolut diferenta dintre o masina cu combustie si una electrica.
Plus ca si accelerezi frecvent, nu doar mergi constant.

#1902
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,799
  • Înscris: 08.01.2010
Da, am extrapolat discutia si la zgomotul exterior. Mea culpa.

#1903
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,132
  • Înscris: 13.03.2003
Mai vezi niște teste cu sursele de zgomot, pe unde stă zgomotul de rulare, unde EV ul stă iar mai bine cu anvelope gândite pentru eficientă și zgomot.

#1904
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,496
  • Înscris: 17.09.2007

View PostCumulus, on 31 martie 2024 - 09:32, said:

Zgomotul aerodinamic e neimportant, cu exceptia comparatiei cu vreun camion. Zgomotul de rulare este cel prevalent si e influentat de mai multi parametri: dimensiune anvelope, presiune, masa masinii samd. Nu vei stii, daca esti cu ochii inchisi, ca a trecut o electrica sau un Diesel modern cu 130km/h. Mers constant, nu accelerare
Sorry, de doua ori am fost cu un BMW X3 diesel pe autostrada (ca pasager) si motorul mugea de acoperea orice zgomot de rulare, inclusiv la mers constant. Nu era model vechi, avea sub 100k km.

#1905
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,668
  • Înscris: 31.01.2010
Adica era mai linistit decit Tesla model 3 la 66dB, ala Diesel.
https://www.adac.de/...lle/bmw/bmw-x3/

#1906
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,496
  • Înscris: 17.09.2007
In ADAC n-as avea incredere nici cand ar spune adevarul.

#1907
Mo_su

Mo_su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 304
  • Înscris: 13.02.2024
Tco 0,4 euro pe km, din care jumatate a fost pretul de achizitie !
Rezumatul despre electrice, scumpe si ineficiente , generatoare de timp pierdut !
Unicornii aia care produc curent electric ce tco au ?

#1908
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,668
  • Înscris: 31.01.2010

View PostHansolo, on 31 martie 2024 - 17:42, said:

In ADAC n-as avea incredere nici cand ar spune adevarul.

Eu am doar in aparatele de masura folosite si verificate conform normelor pentru indeplinirea si mentinerea acreditarii ISO obligatorii.

Edited by Ion_Bumbu, 31 March 2024 - 18:02.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate