Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 

Casa Balotesti in regim DIY

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
403 replies to this topic

#73
Prototype2

Prototype2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,913
  • Înscris: 20.11.2008
Pai un AC in hol deranjeaza asa de mult?

Eu asa ma gandesc sa procedez mai ales ca ventilatia centralizata pe recuperare sau recirculare (nu bypass) ajuta.

Faci si tu precum colegul kolfleading, il setezi sa mearga pe minim cand esti plecat, sau sa mentina o anume temperatua si cand vrei sau dormi il opresti, racoarea apoi vine din pereti, la fel cum vrei tu din tavan.

#74
nightmare392

nightmare392

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,500
  • Înscris: 20.09.2007
In general nu imi place racirea care implica debite mari de aer rece, nu ca as fi eu foarte sensibil, dar nu mi se pare deloc comfortabila, plus ca nu vreau unitati externe de AC atarnate pe fatade, pentru ca sunt inestetice. Oricum momentan e instalatia din pardoseala e proiectata sa faca si incalzire si racire, deci oricum nu va fi AC, dar as fi preferat in tavan. In plus la mine nu ar functiona ideea cu lasatul AC-ului pornit cand sunt plecat, pentru ca lucrez de acasa, deci nu prea o sa fiu plecat asa des.

Edited by nightmare392, 06 January 2022 - 13:37.


#75
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postnightmare392, on 06 ianuarie 2022 - 13:35, said:

nu vreau unitati externe de AC atarnate pe fatade
In general aparatele AC de firma buna permit trasee frigorifice de 20 - 30 metri intre unitatea interioara si exterioara.
La casa, unitatea exterioara se poate pune pe sol, langa casa (daca ai o zona pe unde nu circuli frecvent, cum am eu pe latura Nordica) sau se pot pune chiar la distanta de casa, cu traseul frigorific ingropat in pamant, trecut prin niste teava PVC de canalizare de 110 - 125 mm.

Colegul nostru catalijns chiar a facut o chestie interesanta, a montat unitatile AC la 2 metri de casa si le-a mascat cu niste plante.

Traseul de coborare de pe casa se poate masca in termosistem, eventual protejat intr-o conducta.

Edited by kolfleading, 06 January 2022 - 18:32.


#76
mircea812

mircea812

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,977
  • Înscris: 08.06.2005

View Postkolfleading, on 06 ianuarie 2022 - 18:30, said:


Traseul de coborare de pe casa se poate masca in termosistem, eventual protejat intr-o conducta.

Prin conducta aia poate aparea condens?

#77
nightmare392

nightmare392

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,500
  • Înscris: 20.09.2007

View Postkolfleading, on 06 ianuarie 2022 - 18:30, said:


In general aparatele AC de firma buna permit trasee frigorifice de 20 - 30 metri intre unitatea interioara si exterioara.
La casa, unitatea exterioara se poate pune pe sol, langa casa (daca ai o zona pe unde nu circuli frecvent, cum am eu pe latura Nordica) sau se pot pune chiar la distanta de casa, cu traseul frigorific ingropat in pamant, trecut prin niste teava PVC de canalizare de 110 - 125 mm.

Colegul nostru catalijns chiar a facut o chestie interesanta, a montat unitatile AC la 2 metri de casa si le-a mascat cu niste plante.

Traseul de coborare de pe casa se poate masca in termosistem, eventual protejat intr-o conducta.

Din pacate asta tot nu rezolva problema principala: nu ma simt confortabil cu AC. Am si unde stau acum si am avut peste tot pe unde am stat si mi se par neplacuti curentii de aer generati, indiferent unde ar fi plasat

#78
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postmircea812, on 06 ianuarie 2022 - 19:06, said:

Prin conducta aia poate aparea condens?

Nu, deoarece traseul frigorific este termoizolat.

View Postnightmare392, on 06 ianuarie 2022 - 22:32, said:

nu ma simt confortabil cu AC
Racirea radianta scade doar temperatura (extrage caldura sensibila).
Prin scaderea temperaturii aerului, umiditatea relativa creste si nu se obtine confort termic.
De aceea, daca e sa fie ca la carte, racirea radianta trebuie insotita de o solutie pentru eliminarea umiditatii din aer, dezumidificare (extragere caldura latenta).
Dezumidificarea presupune racire sub punctul de roua si se face cel mai simplu cu un AC.

View Postnightmare392, on 06 ianuarie 2022 - 22:32, said:

Am si unde stau acum si am avut peste tot pe unde am stat si mi se par neplacuti curentii de aer generati, indiferent unde ar fi plasat
Exact asa am fost si eu, exact asa am crezut si eu ca va fi problema cu curentii de aer.
Dar in practica am constatat ca daca merge AC in hol la etaj si eu stau la parter, nu e nici un disconfort.
Si seara cand ma duc la culcare, peretii dormitoarelor de la etaj sunt racoriti si tin racoare pana a doua zi la pranz.

Edited by kolfleading, 06 January 2022 - 22:40.


#79
nightmare392

nightmare392

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,500
  • Înscris: 20.09.2007
Dezumidificare ma gandesc ca se poate face prin intermediul sistemului de ventilatie cu recuperare de caldura, care oricum va fi montat

#80
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Sfatul meu este sa nu te bazezi pe asta.
  • Sisteme de ventilatie care sa faca si dezumidificare costa ENORM ... 10K+ EUR.
  • Ca sa faca dezumidificare, o sa faca racire.
  • Debitul de aer prin ventilatie este foarte mic si nu face fata sa dezumidifice si de la sursele de umiditate interioare. Rezolvarea acestei probleme se face recirculand o parte din aerul interior la debit mare ... si ajungi tot la curenti de aer.


#81
nightmare392

nightmare392

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,500
  • Înscris: 20.09.2007
Cred ca se poate evita total condensul cu senzori de punct de roua, care sa controleze temperatura apei in sistemul de racire. Practic daca nu ajungi la punctul de roua, nu sunt probleme. Intr-adevar sunt necesare suprafete radiante foarte mari, ca sa poti raci cu apa la o temperatura de 18-20 grade, dar, daca nu reusesc sa fac si prin tavan si ramane doar pardoseala, nici nu mi-as dori o temperatura mai mica de atat la picioare.

Edited by nightmare392, 07 January 2022 - 09:03.


#82
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Prin scaderea temperaturii, umiditatea relativa creste.

Eliminarea umiditatii este necesara si pentru confort, nu doar pentru evitarea condensului pe tavan/pardoseala.

Daca faci doar scaderea temperaturii, fara eliminarea umiditatii, tot transpiri si tot ti se pare ca e cald.

#83
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,231
  • Înscris: 14.05.2007

View Postkolfleading, on 06 ianuarie 2022 - 22:54, said:

Debitul de aer prin ventilatie este foarte mic si nu face fata sa dezumidifice si de la sursele de umiditate interioare. Rezolvarea acestei probleme se face recirculand o parte din aerul interior la debit mare ... si ajungi tot la curenti de aer.

Debitul este mic dar constant pe 24h. De ex. noi folosim ventilatia de ceva vreme (sezonul rece) pe vreo 100mc/h adica un schimb in ceva mai putin de 4h. Desi avem umidificatoare pe fiecare etaj si le umplem la max 2 zile (cu vreo 4 l de apa fiecare) umiditatea se mentine pe la max 45%. Fara umidificatoare in 2 zile se duce in 35%. Depinde bineinteles si de temperaturile exterioare, daca e mai frig fenomenul de dezumificare se accentueaza.
Am avut si o perioada de vreo 2 saptamani fara HRV (prin noiembrie) si in zilele respective nu prea a mai fost nevoie de umidificatoare, diferenta era destul de vizibila/maricica. Oricum fara HRV nu e acelasi lucru, se simte clar alta calitate a aerului in casa, nu e chiar un moft dpmdv. Dar ca sa faci diferenta asta trebuie intai sa locuiesti intr-o casa "aerisita" altfel e destul de dificil.
Ce vreau sa spun din practica este ca solutia de HRV are totusi un impact in umiditatea din casa, in special iarna. Vara nu e mare lucru pentru ca AC regleaza usor excesul de umiditate. AC folosit constant cateva ore pe zi la o temperatura de 24-25C ca sa nu creeze curenti puternici si deci disconfort. Avem unul singur pe casa scarii si este suficient pana acum, nu simt nevoia de suplimentare. In plus impact in factura in lunile de vara (iulie si august) a fost de max 50 ron/luna, deci f ok dpmdv.

View Postkolfleading, on 07 ianuarie 2022 - 10:13, said:

Eliminarea umiditatii este necesara si pentru confort, nu doar pentru evitarea condensului pe tavan/pardoseala.
Cred ca o umiditate corecta este importanta in primul rand pentru sanatatea locatarilor. Nu cred doar eu asta ci chiar medicii, de ex. pediatrii (buni) discuta de binomul temperatura-umiditate nu doar de x grade C.

View Postkolfleading, on 06 ianuarie 2022 - 18:30, said:

Colegul nostru catalijns chiar a facut o chestie interesanta, a montat unitatile AC la 2 metri de casa si le-a mascat cu niste plante.
Recunosc, in toamna UE era mascata chiar de niste ciorchini de struguri Posted Image

Edited by catalijns, 07 January 2022 - 10:37.


#84
Ca Castelul Bran

Ca Castelul Bran

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,360
  • Înscris: 15.01.2007

View Postnightmare392, on 05 ianuarie 2022 - 15:24, said:


Intre timp, la o saptamana dupa ce am turnat placa si grinzile de echilibrare, am si decofrat, dar am uitat sa pun poze, asa ca atasez acum. A iesit oglinda, am doar 2 segregari minuscule. Oficial imi place TEGO: se cofreaza si se decofreaza destul de usor si iese si frumos. Am curatat toate panourile de tego si le-am asezat unul peste altul, astfel incat sa ramana spatii intre ele, sa nu putrezeasca si le-am acoperit cu o prelata, asezata ca un fel de tunel, astfel incat sa fie protejate de ploaie/ninsoare, dar sa treaca aerul dintr-o parte in alta, ca sa nu se mentina umiditate in interior.



Uimitor de bine a iesit fundatia. bravo !
Asta daca nu si retusat pozele :):):)

Si Mai lucrat, turnat betoane inainte, sau e prima data?
Cate persoane te mai ajuta (si care e gradul lor profesiinal)?

Cat ai investit pina la aceasta etapa? Si.....cu cit ai depasit fata de planul/estimarea initial/a?

#85
nightmare392

nightmare392

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,500
  • Înscris: 20.09.2007

View PostCa Castelul Bran, on 07 ianuarie 2022 - 15:09, said:

Uimitor de bine a iesit fundatia. bravo !
Asta daca nu si retusat pozele Posted ImagePosted ImagePosted Image

Si Mai lucrat, turnat betoane inainte, sau e prima data?
Cate persoane te mai ajuta (si care e gradul lor profesiinal)?

Cat ai investit pina la aceasta etapa? Si.....cu cit ai depasit fata de planul/estimarea initial/a?

Nu am retusat nimic, exact ce se vede a iesit (poza este de pe o camera de supraveghere). De construit case nu am mai construit niciodata, dar nu am 2 maini stangi, ma descurc destul de ok cu scule de mana si electrice. Cel mai mult beton pe care l-am turnat a fost o placa de la un gratar. De ajutat ma ajuta sotia mea, care e structurist, m-au mai ajutat la operatiile mai laborioase (bagat pamant si piatra in fundatii, sapat pentru scurgeri etc) socrul meu si 2 cumnati (in functie de cum a avut timp fiecare). Nici unul din ei nu lucreaza in constructii. Pana acum am investit 20K euro in ce am facut (amprenta e de ~ 200 m2) si include trasare, decopertare cu buldo, sapatura fundatii izolate cu un miniexcavator, fier, beton, polistiren extrudat de 10cm pentru grinzi si blocuri de fundare si de 20cm sub placa, sort 16-32, tevi pentru scurgere, bobcat care a bagat piatra, inchiriat compactor, materiale placi de tego pentru cofraj, lemn, cuie, sarma pentru legat fier, sarma de dulgher, distantieri etc. Estimat era cam 20K, cred ca am depasit cam cu 100 - 200E.

Edited by nightmare392, 07 January 2022 - 16:09.


#86
Ca Castelul Bran

Ca Castelul Bran

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,360
  • Înscris: 15.01.2007
Glumeam cu photoshop.atul! 👍
Si iesit f bine, zic eu, raportat la cheltuueli/calitate/suprafta.
Am da urmaresc evolutia etapelor ulteriiare.
Au achizitiinat ceva materiale (custodie) Dau te astepti sa fie o crestere mica, eventual reducere a preturile?
Vremurile care vin sunt cam tulburi.

#87
Prototype2

Prototype2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,913
  • Înscris: 20.11.2008

View Postnightmare392, on 07 ianuarie 2022 - 08:58, said:

Cred ca se poate evita total condensul cu senzori de punct de roua, care sa controleze temperatura apei in sistemul de racire. Practic daca nu ajungi la punctul de roua, nu sunt probleme. Intr-adevar sunt necesare suprafete radiante foarte mari, ca sa poti raci cu apa la o temperatura de 18-20 grade, dar, daca nu reusesc sa fac si prin tavan si ramane doar pardoseala, nici nu mi-as dori o temperatura mai mica de atat la picioare.

Sa zicem ca o sa cablezi toata casa cu senzori de punct de roua - nici nu stiam de existenta lor - Sa mai zicem ca si functioneaza sistemul struna si limiteaza racirea tavanului, DAR in acest caz iti cam opreste racirea daca aerul e umed. Aerul e ca un burete, daca e cald retine mai multa apa, daca il racesti e ca si cum l-ai stoarce. Acum am citit ce spune kolfleading imi dau seama ca ce instalatii fancy am vazut pe youtube au fost doar reclama, nimeni nu ne-a aratat ca ulterior oameni baga dezumidificatoare sa scoata "efectul de pestera" umeda din casa. E o parere nu neaparat un fapt universal valabil.

La catalijns e umiditate scazuta fiindca are HRV care nu recupereaza umiditatea, in cazul ERV iarna cel mai probabil poti evita nevoia de umidificator.

#88
nightmare392

nightmare392

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,500
  • Înscris: 20.09.2007
Cresteri foarte mari nu mai vad sa fie, pentru ca s-au mai calmat apele putin. Nu ma astept nici la scaderi majore de pret. Am cumparat materiale pe masura ce am avut nevoie, nu am nimic in custodie.

View Postdanciusergiu84, on 07 ianuarie 2022 - 22:15, said:



Sa zicem ca o sa cablezi toata casa cu senzori de punct de roua - nici nu stiam de existenta lor - Sa mai zicem ca si functioneaza sistemul struna si limiteaza racirea tavanului, DAR in acest caz iti cam opreste racirea daca aerul e umed. Aerul e ca un burete, daca e cald retine mai multa apa, daca il racesti e ca si cum l-ai stoarce. Acum am citit ce spune kolfleading imi dau seama ca ce instalatii fancy am vazut pe youtube au fost doar reclama, nimeni nu ne-a aratat ca ulterior oameni baga dezumidificatoare sa scoata "efectul de pestera" umeda din casa. E o parere nu neaparat un fapt universal valabil.

La catalijns e umiditate scazuta fiindca are HRV care nu recupereaza umiditatea, in cazul ERV iarna cel mai probabil poti evita nevoia de umidificator.

HRV probabil voi avea si eu. Partea de recuperare de umiditate scade din eficienta recuperarii de caldura, asa ca prefer sa folosesc umidificator ocazional decat sa pierd caldura. Sistemele de racire radianta nu sunt ceva nou si daca se vand de ceva vreme inseamna ca exista solutii sa functioneze corect, fara sa ploua din tavan. Totusi nu suntem la tropice sa avem umiditate chiar atat de mare. Afirmatia ca aerul cald retine mai multa apa e doar un mit. Ce se intampla de fapt e ca la temperaturi mai mari sansa e mai mare ca mai multa apa sa fie in stare de vapori. Intre moleculele gazelor din aer e suficient spatiu sa incapa molecule de apa si cand e aerul cald si cand e rece. Cand aerul e foarte cald, punctul de roua e sus, deci apa din sistemul de racire are o temperatura mare, dar totusi mai mica decat a aerului din incapere, deci va extrage caldura si va raci. Pe masura ce aerul se raceste, coboara si punctul de roua, deci apa poate fi mai rece si poate raci mai mult. Punand asta impreuna cu ventilatia, izolatia buna si umbrirea asigurata de terasa, respectiv rulouri, ar trebui sa duca la o temperatura interioara placuta si relativ constanta. Acum speram ca practica nu ne omoara.

Edited by nightmare392, 07 January 2022 - 22:34.


#89
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Nu este un mit, este o realitate fizica.

Sa zicem ca avem 27 C, 50% => 0.014 kg vapori de apa pe metru cub de aer si punctul de roua = 16 C.

Racim fara condens pana la 23C, pastram acelasi nivel de umiditate 0.014 kg vapori de apa pe metru cub de aer => umiditate relativa 67%, punctul de roua = 17C.

Deci punctul de roua nu scade.

Toate instalatiile de racire radianta profesionale sunt prevazute cu dezumidificare, atat pentru a preveni aparitia condesului pe suprafetele radiante cat si pentru confortul termic.

View Postnightmare392, on 07 ianuarie 2022 - 22:29, said:

Cand aerul e foarte cald, punctul de roua e sus,
Depinde de umiditate.

#90
nightmare392

nightmare392

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,500
  • Înscris: 20.09.2007

View Postkolfleading, on 07 ianuarie 2022 - 22:46, said:

Nu este un mit, este o realitate fizica.

Sa zicem ca avem 27 C, 50% => 0.014 kg vapori de apa pe metru cub de aer si punctul de roua = 16 C.

Racim fara condens pana la 23C, pastram acelasi nivel de umiditate 0.014 kg vapori de apa pe metru cub de aer => umiditate relativa 67%, punctul de roua = 17C.

Deci punctul de roua nu scade.

Toate instalatiile de racire radianta profesionale sunt prevazute cu dezumidificare, atat pentru a preveni aparitia condesului pe suprafetele radiante cat si pentru confortul termic.


Depinde de umiditate.

E adevarat ce spui, doar ca nu tine de o capacitate a aerului de a retine apa, ci de miscarea mai rapida sau mai lenta a moleculelor de apa in functie de temperatura. Cand temperatura e mai mare, apa are mai multe sanse sa fie in stare gazoasa decat lichida, asta pentru ca mai multe molecule au energie cinetica suficient de mare incat sa scape de la suprafata apei. Acum sper ca nu am uitat de tot termodinamica.

Edited by nightmare392, 07 January 2022 - 23:36.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate