Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Casa Balotesti in regim DIY
#91
Posted 07 January 2022 - 23:41
nightmare392 - eu zic sa nu te pui cu fizica aici pai de ce crezi ca la umiditate ii spune relativa? pt. ca e in relatie directa cu temperatura.
O umiditate relativa de 50% la 25 de grade celsius permite mai multa apa sub forma de vapori pe metru cub de aer decat o umiditate relativa tot de 50% la 20 de grade Eu personal nu as fi Hagi Tudose la faza cu recuperarea de caldura si as alege ERV decat sa mai am o scula in plus de achizitionat, intretinut, consum, defectiuni, spatiu bla bla... Aerul uscat nu-l suport iarna clar |
#92
Posted 07 January 2022 - 23:48
danciusergiu84, on 07 ianuarie 2022 - 23:41, said:
nightmare392 - eu zic sa nu te pui cu fizica aici pai de ce crezi ca la umiditate ii spune relativa? pt. ca e in relatie directa cu temperatura. O umiditate relativa de 50% la 25 de grade celsius permite mai multa apa sub forma de vapori pe metru cub de aer decat o umiditate relativa tot de 50% la 20 de grade Eu personal nu as fi Hagi Tudose la faza cu recuperarea de caldura si as alege ERV decat sa mai am o scula in plus de achizitionat, intretinut, consum, defectiuni, spatiu bla bla... Aerul uscat nu-l suport iarna clar Cat despre HRV/ERV, inca nu sunt hotarat. As prefera ERV pe de o parte, dar pe de alta nu as vrea sa pierd din eficienta. Am destul timp sa ma hotarasc. Nici eu nu sunt foarte incantat de aerul uscat iarna. Edited by nightmare392, 07 January 2022 - 23:50. |
#93
Posted 08 January 2022 - 07:17
nightmare392, on 05 ianuarie 2022 - 15:24, said:
Intre timp, la o saptamana dupa ce am turnat placa si grinzile de echilibrare, am si decofrat, dar am uitat sa pun poze, asa ca atasez acum. A iesit oglinda, am doar 2 segregari minuscule. Oficial imi place TEGO: se cofreaza si se decofreaza destul de usor si iese si frumos. Poza aia ar trebui folosita drept model |
#94
Posted 09 January 2022 - 01:42
Faza cu cresterile de pret.....nu cred ca e intocmai ce si spus tu: pretul gazului, energiei electrice, petrolului vor influenta cimentul, otelul, polistirenul fara o legatura directa cerere oferta; eu asa vad lucrurile, in momentul de fata. Vedem in primavara
|
#95
Posted 09 January 2022 - 10:47
#96
Posted 10 January 2022 - 13:00
nightmare392, on 07 ianuarie 2022 - 23:48, said:
Cat despre HRV/ERV, inca nu sunt hotarat. As prefera ERV pe de o parte, dar pe de alta nu as vrea sa pierd din eficienta. Am destul timp sa ma hotarasc. Nici eu nu sunt foarte incantat de aerul uscat iarna. Vara cu HRV nu am sesizat neplaceri (in sensul unei umiditati suplimentare exagerat de mari), oricum mai folosesti putin AC si se regleaza usor partea asta. Nu stiu cum se comporta un ERV vara in contextul climei de la noi, paote ar fi de ajutor un feedback de la cineva care are instalat deja. |
#97
Posted 10 January 2022 - 13:48
Teoretic un ERV ar trebui sa lucreze in ambele sensuri: in sezonul rece sa ia umiditate din aerul care iese si sa o transfere la aerul care intra si in sezonul cald sa scoata umiditatea din aerul care intra, dar nu stiu pe nimeni cu ERV, deci nu pot confirma ca se intampla asta corect si in practica.
|
#98
Posted 10 January 2022 - 16:43
ERV tinde sa CONSERVE umiditatea (mica sau mare) de la interior, in limita randamentului schimbatorului de umiditate (50% - 60%).
Daca ai dezumidificare activa la interior, ERV este un AJUTOR pentru dezumidificator. Daca n-ai dezumidificare activa la interior, vara o sa creasca umiditatea interioara la nivelul celei exterioare. La ERV creste putin mai lent decat la HRV. |
#99
Posted 10 January 2022 - 18:34
Ai dreptate, daca aerul care iese are deja umiditate mare, nu are cum sa mai preia din umiditatea celui care intra. Presimt ca va fi de munca cu dezumidificarea si nu vad nici o solutie pentru a dezumidifica direct prin ventilatie, care sa nu coste o avere si sa ocupe mai mult spatiu decat centrala de ventilatie.
|
#100
Posted 11 January 2022 - 11:45
|
#101
Posted 11 January 2022 - 15:00
anothertwo, on 11 ianuarie 2022 - 11:45, said:
Îmi bag puțin nasul. Majoritatea implementărilor ERV nu folosesc sifon pentru evacuare umiditate și condens in exces, și nu prea ai unde sa elimini excesul. Apropo de sifon evacuare condens: HRV are scurgere de condens dar nu a produs niciodata vreo picatura de apa! Scurgerea este conectata la canalizare dar primele luni (toamna lui 2020) nu a fost conectat si l-am mai lasat si o luna de iarna tot asa, neconectat la scurgere ca sa vad daca sunt ceva picaturi condens. Nimic..nada..zero. Probabil are de-a face si cu faptul ca alimentarea se face prin put canadian (nu coboara sub 10C nici cand sunt afara -10C) iar evacuarea este bine izolata cu armaflex. Inauntru e perfect uscat, filtrele la fel...in opinia mea umiditatea se evacueaza prin aerul scos in exterior. De obicei umiditatea relativa din aerul scos din casa este pe la 70-80% (nu glumesc!), asta si pentru ca temperatura aerului scos are intre 1C si 2C mai mult decat cea a aerului care intra in casa. kolfleading, on 10 ianuarie 2022 - 16:43, said:
ERV tinde sa CONSERVE umiditatea (mica sau mare) de la interior, in limita randamentului schimbatorului de umiditate (50% - 60%). Daca ai dezumidificare activa la interior, ERV este un AJUTOR pentru dezumidificator. Daca n-ai dezumidificare activa la interior, vara o sa creasca umiditatea interioara la nivelul celei exterioare. La ERV creste putin mai lent decat la HRV. Asta este argumentul nr 1 pentru care nu am ales ERV: faptul ca de fapt nu rezolva problema umiditatii interioare ci doar o amelioreaza! Daca tot ai nevoie de o solutie suplimentara pentru reglarea optima a umiditatii...atunci nu mi-au ramas prea multe argumente pt ERV. Argumentul Nr 2 a fost treaba cu reciclarea umiditatii din bai (observatia ta) la egalitate cu partea financiara (gen 1.5k eur in plus). Scriu asta in special pt autorul topicului , sa stie si sa aleaga cat mai bine (pt el!). Edited by catalijns, 11 January 2022 - 15:07. |
#102
Posted 11 January 2022 - 15:12
Abia astept sa testez ERV cu sifon de scurgere. Chiar sunt curios dacă unitatea scoate umiditatea in exces, a.i. umiditatea sa stea la valorile setate in unitate (40-60%).
|
#103
Posted 12 January 2022 - 09:43
catalijns, on 11 ianuarie 2022 - 15:00, said:
Asta este argumentul nr 1 pentru care nu am ales ERV: faptul ca de fapt nu rezolva problema umiditatii interioare ci doar o amelioreaza! HRV e gica contra si elimina umiditatea, aducand aer de afara cu umiditate absoluta putina si trebuie umidificare suplimentara. Daca aerul adus din exterior este suficient de rece, condensarea umiditatii din aerul evacuat se produce in canalele de evacuare ale schimbatorului de caldura. Vara, ai aceleasi surse de umiditate la interior si mai vine si aerul de afara cu umiditate absoluta mai multa. Daca mai ai si racire radianta, deja e cam mult, umiditatea relativa ar putea sa creasca peste nivelul de confort. Daca ai dezumidificare activa la interior (ex. aer conditionat). ERV ajuta sa se pastreze ceea ce face dezumidificatorul. HRV e iarasi gica contra si aduce de afara aer cu umiditate relativa mare. anothertwo, on 11 ianuarie 2022 - 11:45, said:
Îmi bag puțin nasul. Majoritatea implementărilor ERV nu folosesc sifon pentru evacuare umiditate și condens in exces, și nu prea ai unde sa elimini excesul. La ERV, excesul de umiditate din aerul introdus se elimina spre aerul evacuat. anothertwo, on 11 ianuarie 2022 - 15:12, said:
Abia astept sa testez ERV cu sifon de scurgere. Chiar sunt curios dacă unitatea scoate umiditatea in exces, a.i. umiditatea sa stea la valorile setate in unitate (40-60%). Edited by kolfleading, 12 January 2022 - 09:50. |
#104
Posted 12 January 2022 - 12:21
kolfleading, on 12 ianuarie 2022 - 09:43, said:
Teoria este in felul urmator: iarna ai surse de umiditate la interior care te ajuta in ridicarea umiditatii interioare (respiratie, transpiratie, gatit, spalat). Iar ERV ajuta prin pastrarea umiditatii de la aceste surse, in limita randamentului propriu de recuperare de umiditate. HRV e gica contra si elimina umiditatea, aducand aer de afara cu umiditate absoluta putina si trebuie umidificare suplimentara. Daca aerul adus din exterior este suficient de rece, condensarea umiditatii din aerul evacuat se produce in canalele de evacuare ale schimbatorului de caldura. Vara, ai aceleasi surse de umiditate la interior si mai vine si aerul de afara cu umiditate absoluta mai multa. Daca mai ai si racire radianta, deja e cam mult, umiditatea relativa ar putea sa creasca peste nivelul de confort. Daca ai dezumidificare activa la interior (ex. aer conditionat). ERV ajuta sa se pastreze ceea ce face dezumidificatorul. HRV e iarasi gica contra si aduce de afara aer cu umiditate relativa mare. Exact asa se intampla doar ca vara diferentele de umiditate intre in casa si afara sunt mai mici si oricum mai folosesti ceva AC - de asta ziceam ca nu e deranj in perioada de vara. In schimb azi aerul intra (din canadian, repet) cu 12C si 14% umiditate! Folosesc un volum de aer mai mic, treapta 1 cu 1 schimb de aer la 4 ore si in felul asta umiditatea in casa e decenta, pe la 45% in medie. Desigur cu cate un umidificator pe etaj. ERV doar ar intarzia scaderea umiditatii din casa pe timp de iarna (in limita randamentului) dar foarte probabil nu este suficient pentru a mentine pe termne lung peste 40% umiditate relativa. De aici si alegerea noastra pt hrv, pt ca erv nu rezolva problema umiditatii, doar o amelioreaza. |
#105
Posted 15 February 2022 - 19:00
Cand credeam si eu ca am scapat de munca pana prin martie, m-am trezit ca ma suna cei de la Criber ca e gata fosa cu 1 luna mai devreme decat imi spusesera in decembrie cand am comandat-o, asa ca a trebuit sa o montez. Problema e ca m-am luat dupa proiectul de instalatii si am iesit cu canalizarea asa cum scria acolo la -0,9 sub CTA, adica aproximativ -0,7 fata de CTN si traseul ocoleste casa, pentru a putea prelua coloana de la bai si bucataria (teoretic as fi putut sa il fac ceva mai scurt, daca bagam si colectorul principal pe sub fundatie, dar asta insemna sa mut cateva zeci de m3 de pamant din sapatura si sa sap destul de mult intr-un pamant tare ca piatra, la mana, pentru ca nu putea intra nici un utilaj printre fundatii). Traseul total pana la fosa are aproximativ 30 m si teava acolo ajunge cam la 1,1 m sub CTN. Initial m-am gandit sa nu ma bag eu la montatul fosei si sa chem pe cineva care face asta, pentru ca mi se parea ceva complicat, dar dupa ce a venit omul, care initial avea preturi ok si a vazut ca am iesit asa jos cu teava, a zis ca nu mai poate sa lucreze la acelasi pret si costa aproape dublu, asa ca brusc am realizat ca de fapt ma pricep foarte bine la montat fose. Am luat tot ce trebuie (tevi, coturi, camine, piatra 16-32 pentru dren, nisip etc), am inchiriat un miniexcavator si m-am apucat de lucru. Am mai convocat pe cumnatul meu si 2 prieteni si ne-am apucat de lucru. A sapat miniexcavatorul santul in jurul casei si noi ne-am apucat de bagat nisip, de pozat tevile si dat panta. Am pus camin la iesire din casa, am mai pus o gura de vizitare la colt unde face 90 de grade (am facut unghiul de 90 din 2 coturi de 45 grade si o bucata de teava intre ele) si la intalnirea tevii de la bucatarie cu colectorul. Am astupat santurile de mana, pentru ca miniexcavatorul nu mai incapea sa si astupe si am lasat ultima bucata de sant libera, pentru a continua a doua zi. Etapa urmatoare a fost sa inchiriez un buldoexcavator, sa poata sapa groapa pentru fosa si santul pentru dren (fundul gropii de la fosa a ajuns cam la 2,5 m). Am pus cam 15-20 cm de nisip pe fundul gropii pentru fosa si l-am nivelat cu un dreptar, dupa care am coborat fosa legata cu niste chingi de cupa excavatorului si am bagat inca aproximativ 20 cm de nisip pe langa ea, lasand in acelasi timp sa curga si apa in ea, pentru a merge cu astupatul fosei cu pamant in acelasi timp cu cresterea nivelului apei in ea. Am continuat cu santul pentru dren cu geotextil + 60 cm de piatra + furtunul de dren + inca vreo 10 cm de piatra peste el + folie de pvc si pamant, iar in capat am facut aerisire dintr-o teava de 110 (sper ca l-am facut bine). Evident ca si drenul a fost cu cantec, pentru ca trebuia sa treaca pe sub aleea de acces auto, asa ca am pus o bucata de dren, dupa care am continuat cu o teava SN4 de 110 pe sub alee, apoi iara dren pana la capat. Din pacate am fost murdar in continuu pe maini, asa ca nu am facut poze la etapa asta. Singurele 2 pe care le am sunt facute pe fuga dupa ce mare parte din santul de canalizare era deja astupat si bagasem si teava de alimentare cu apa si la finalul drenului, cand astupam cu pamant.
Attached FilesEdited by nightmare392, 15 February 2022 - 19:01. |
|
#106
Posted 15 February 2022 - 21:32
Ce rol are teava de aerisire? Ce aeriseste? Furtunul de dren nu este perforat?
|
#107
Posted 15 February 2022 - 21:46
#108
Posted 16 February 2022 - 09:28
Ce ai descris pare simplu de facut (dpdv logic, nu volum munca), dar imi inchipui ca pamintul e ff tare, multa umplutura (nisi & pamint) etc. Bine ca nu a fost noroi. Cat a plusat instalatorul?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users