Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
E permisă vaselina pe prezoane ?
Last Updated: Oct 04 2021 09:09, Started by
Remicade
, Sep 26 2021 15:54
·
0
#73
Posted 27 September 2021 - 10:26
prezoanele daca sunt ok nu se strica filetu asa repede,
bine ca nu ti-a zis sa schimbi si butucii. + la prezone intepenite trebuie tubulara buna si noua, eventual de impact... |
#74
Posted 27 September 2021 - 10:28
Masina mea anterioara are 12 ani (e la taica-miu acum), si are suruburile originale, desfacute si stranse de doua ori pe an.
Mi s-a intamplat insa o data sa nu pot scoate roata (aliaj) din alt motiv. Pur si simplu se sudase pe butuc, cu toate suruburile scoase era tapana acolo. Am bagat inclusiv o scandura pe post de parghie si tot n-am reusit s-o dau jos, am rupt scandura. Am pus suruburile slab fara sa le strang si am facut drifturi in parcare, nimic, A cedat pana la urma la soc (lovit cu ciocanul) la vulcanizare. |
#75
Posted 28 September 2021 - 07:19
Nu de la soc a cedat ci de la vibratii. Data viitoare sa lovesti cu ciocanul de jur imprejur cu ajutorul unei bucati de lemn, roata sa fie in aer sa vibreze.
|
#76
Posted 28 September 2021 - 08:18
Teoretic: orice producător are carte de service în care spune pașii de urmat. Acolo sunt tehnologii, teste, aprobări etc. E foarte bine ca manualele sa sie urmate.
Practic: piesele noi sunt protejate de substanțe anticorozive. Acestea ar trebui șterse înainte demontare, apoi folosite substanțele antigripare recomandate. Nu face nici dracu așa. Poate la mașinile asamblate de roboți. Strângerea se face dinamometric, chiar dacă este vorba de dispozitive pneumatice sau hidraulice. Și gata mașina noua, că despre asta se face vorbire, cu toate ca nu e specificat. Acum, în timpul exploatării e altceva. La vânzare, mașină ar trebui pregătită. Pas sărit cu voioșie. Manualul spune ce trebuie desfăcut, verificat, gresat, completat, strâns etc. Și de aici intervenim noi, proprietarii. Producătorul știe ce calități are șurubul și piulita și ce grad de oxidare are. Dacă zice ca trebuie protejat (și majoritatea zic), protejează! Apoi, discuția se lungește și intervine "dacă". Dacă filetil e deja corodat. Dacă șurubul e deja alungit. Dacă geanta de aluminiu e oxidata și în ce zonă (descentrata în zona conturilor) etc. Discuția e lunga tare. Și soluțiile muuulte. Sfat: nimeni nu s-a plâns vreodată de îmbinările filetate gresate. Ca o faci ca la carte sau cu ce ai la îndemână, tot e mai bine decât nimic. Dar nu gresa decât suprafețe bine curățate mecanic. Strangerile sa fie făcute dinamometric la lucrurile noi. Rotopercutorul din vulcanizare e pentru desfăcut, niciodată pentru strângere. (Nu încerca să-i spui lucrătorului asta ca te frige! Riști sa pleci cu roata nestransa, știu un caz. E o mentalitate care trebuie studiata la băieții de la vulcanizare.) Dacă vrei sa faci totul singur, citește un tabel cu cuplurile de strângere recomandate unor șuruburi ordinare, da o bere la un atelier care are o dinamometrica și roaga-i sa te lase sa strângi cu ea diferite șuruburi prinse în menghina. E o experiență de o viață și nu se uită ușor. Vei înțelege ce înseamnă să te apesi pe o pârghie de un metru cu 80 de kg. Eventual sa faci șocuri, țopăind. Am postat în cunoștință de cauză, nu ca să ma contrazic. Despre asamblări filetate, tehnologia materialelor, uleiuri si lubrefianti se învață ani de zile și tot la manual ajungi. După o vreme, faci lucrurile din reflex. Doar ca sunt unii care au reflexul format înaintea învățăturii |
#77
Posted 28 September 2021 - 08:28
la vulcanizare au o bucata de lemn de 80x80mm si cam 60-80cm lungime.
|
#78
Posted 28 September 2021 - 16:43
Vaccinatu, on 28 septembrie 2021 - 08:18, said:
......... Dacă șurubul e deja alungit....... Sunt 5 suruburi/piulite care au zone conice sau cum or fi ele, astfel incat contactul cu janta sa fie total si forta rezultata dintr-o groapa, ceva sa se imparta pe acele conuri. Care surub, repet, nu e 1, ci 5. Ma rog, mai exista si masini cu 4 sau am mai vazut Dacii 1300 (au 3). O roata nu este amortizor (desi amortizeaza si ea ceva). Suruburile care tin amortizoarele se schimba odata cu amortizorul, deoarece ele intradevar, cele de sus (de regula 3) sunt supuse la intindere si cel de jos la forfecare. Altfel ce intinderi ai la suruburile unei roti? Nu toata lumea face drifturi si unii, intradevar putini, merg normal (sau ceea ce mai inseamna normalitate pe soselele patriei). Apropo, tare-s curios daca aia in formula 1, ung piulitele alea inainte sa stranga rotile... Ati vazut careva? Edited by adip1962, 28 September 2021 - 16:46. |
#79
Posted 28 September 2021 - 16:56
adip1962, on 28 septembrie 2021 - 16:43, said:
(...) Apropo, tare-s curios daca aia in formula 1, ung piulitele alea inainte sa stranga rotile... Ati vazut careva? https://www.motorspo...rcedes/6514622/ https://www.roadandt...el-nut-removed/ |
#80
Posted 29 September 2021 - 06:48
regula mea personala este ca de cate ori umblu la ele dau cu un pic de WD40 . Acum nu zic ca fac eu bine sau nu, dar asa procedez.
|
#81
Posted 29 September 2021 - 07:20
adip1962, on 28 septembrie 2021 - 16:43, said:
Altfel ce intinderi ai la suruburile unei roti? Nu toata lumea face drifturi si unii, intradevar putini, merg normal (sau ceea ce mai inseamna normalitate pe soselele patriei). Let me stop you right there, partner. Entuziasmul ti-a depasit demult cunostintele. Cetateanul vorbea despre faptul ca orice surub prin strangere se alungeste, o notiune care te-a ocolit lejer, vad. Cand strangerea e excesiva, materialul surubului trece din domeniul elastic (isi revine cand e slabit) in domeniul plastic si ramane intins. Asta inseamna ca pasul filetului nu mai e ala nominal, ci un pic mai mare, de-aia se va infileta greu la folosiri ulterioare si se va scoate si mai greu. |
#82
Posted 29 September 2021 - 07:49
Am zis ca nu am timp de contrazieri si postari inutile. Fac o ultima precizare si va las sa strangeti cum vreti si sa ungeti sau nu, dupa cum doreste utilizatorul.
- Intindera unui surub/prezon se datoreaza fie datorita unei forte care actioneaza in sens contrar (detenta in cazul unui motor, un exemplu clasic), fie datorita fortei excesive de strangere (cazul de fata). - Strangerea unei roti nu se face numai in functie de surubul respactiv ci si in functie de janta. Cele de aliaj au valori de strangere mai mici decat cele de otel. - Stangerea exagerata duce atat la alungirea surubului dar, mai ales, la deformarea discurilor de frana, lucru care produce mult mai mult deranj fata de blocarea piulitei si/sau a jantei. - Suruburile si piulitele au grade de calitate a executiei si diverse tratamente termice, fizico-chimice etc. Daca comparam materialele folosite in F1 cu prezoanele luate (la pret bun) de la magazinul din colt, e clar ca stam rau cu informatia si bine cu timpul si dam sfaturi aiurea. - Ideea principala a topicului ar fi ca un prezon si o piulita noua, de fabrica, datorita tratamentelor de mai sus, chiar daca nu sunt protejate si printr-un adaos de lubrefiere, nu oxideaza pentru o vreme. In timp, oxidarea se produce si datorita ei, apare fenomenul de "lipire". De aceea, unii folosesc diferite substante care "rup" printr-o pelicula cele doua suprafete aflate in contact, astfel incat chiar daca exista o schimbare a calitatilor initiale (ruginire, oxidare, cum vreti sa-i ziceti), aceasta sa se faca independent, surub fata de piulita si janta fata de rambur si fata de prezon. Nu am pretentia ca am atins toate aspectele tehnice, nici pe departe. Doar am vazut ca nu am fost destul de clar in postarea precedenta. Chiar as fi curios daca acum am avut o explicatie inteligibila |
|
#83
Posted 03 October 2021 - 08:24
Nu ungeți cu vaselină.Se curăță cu peria de sârmă.Dacă sunt corodate se schimbă.
Eu schimb anual roțile iarnă-vară și n-am constatat nimic corodat la prezoane.Mașina are 15 ani.În principiu problemele apar la circularea pe drumurile unde se împrăștie sare. Dacă se ține neapărat se poate aplica unsoare grafitată de protecție,dar numai pe zona inactivă a prezonului. |
#84
Posted 03 October 2021 - 08:33
Prezonele de pe mașină le-am dat cu vaselina cu cupru, astea le voi curăța și le voi da tot cu spray vaselina.
|
#85
Posted 03 October 2021 - 08:34
suruburile de constructii (alea scumpe si bune) vin date ceva din fabrica.
probabil si cele de la roti la fel. intrebarea e cu ce si unde se gaseste acel "ceva". |
#86
Posted 03 October 2021 - 11:44
"suruburile de constructii (alea scumpe si bune) vin date ceva din fabrica."
Exact ca terminalele fiselor de bujie , se dau cu o vaselina alba speciala , greu de gasit dar exista de la Beru Tot asa ceva au si de fabrica , daca e rosiatica e pe baza de cupru, daca e alba e pe baza ceramica . Marea problema este ca nu gasesti consumabile de uzina numai daca ai pe cineva in interior . Am facut rost cu greu de adeziv special auto sa lipesc : oglinda, chedere, plastice prin interior si exterior s.a. , efectiv daca te superi pe vreunul si ii pui intre roata si asfalt ala nu mai pleaca de acolo numai cu pikamerul Edited by ldpe, 03 October 2021 - 11:45. |
#87
Posted 03 October 2021 - 11:57
V-ati hotarat ? Vaselina ori ba? Stau de o saptamana cu prezonul intr-o mana si vaselina in alta si astept sa va hotarati ca sa pot monta si eu la loc rotile.
|
|
#88
Posted 03 October 2021 - 12:06
Prezoanele vin direct pe fuzeta si sunt perfect uscate, nici macar ulei nu au, cand se monteaza roata nu se pune nimic, se strang simultan iar cuplul la care s-au strans e inregistrat.
Procedurile cel mai probabil difera de la un producator la altul. Adezivii sunt de la sika si inca vreo 2 la anumite piese. Evident, alti producatori pot avea alti furnizori. |
#89
Posted 03 October 2021 - 12:09
ldpe, on 26 septembrie 2021 - 16:30, said:
Faci cum crezi ! Dupa 690 de pagini vei ajunge la aceasta concluzie pufarin, on 03 octombrie 2021 - 11:57, said:
V-ati hotarat ? Vaselina ori ba? Asa am patit si cu vaselina la cap de bujie - eu pun Vaselina pe prezoane - pun cuprata foarte putin dupa ce in prealabil trec filetul prin carpa de 2-3 ori Vaselina pe filet bujie scanteie si preaincalzire la diesel - pun foarte putin si strang la cuplu vs sa nu aud de asa ceva Edited by ldpe, 03 October 2021 - 12:13. |
#90
Posted 04 October 2021 - 09:09
Cu prezoanele e clar,dacă nu recomandă expres fabricantul mașinii nu se ung!
La aplicare unsoare se modificã strângerea prezonului.În plus se pot slăbi. Și la mine,la Astra, au venit prezoanele perfect "uscate" din fabrică. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users