Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 

Jurnal EV - Mercedes EQC 400 - 2021

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
116 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Se fac 5 ani cu vechea masina, iar sotia dorea un EV.
Desi iubeste masinuta precedenta (Evoque), uraste ca are un turbo lag imens la plecarea de pe loc, si are emotii in sensurile giratorii din Pipera, unde trebuie sa tasnesti la timp.

In plan era un Model Y, dar dupa ce a vazut cum arata Tesla in interior, a fost foarte dezamagita de simplitatea extrema.
Am avut o oferta foarte buna la un Mercedes EQC AMG cu 80 kWh.
Sotia a suras cand a vazut masina si interiorul.

Attached File  fata.jpg   299.5K   462 downloads Attached File  spate.jpg   417.75K   518 downloads Attached File  int_fata.jpeg   167.14K   539 downloads Attached File  int_spate.jpeg   148.1K   515 downloads

E frumoasa, o luam acasa!

Si uite asa, avem un EQC babby.

Am mers deja cu ea de o saptamana, asa ca iata impresii pe scurt:

Exterior:
- forma clasica de OU, care da majoritatii EV-urilor un look ciudat.
- vopsea gri metalizat, care atrage praful
- atrage privirea, sunt putine pe strada.
- jante de 19 inch (as fi preferat 20)
- face foarte putin zgomot la exterior, asa ca pietonii o ignora total.

Interior:
- este un Mercedes foarte bine dotat, ceea ce face ca interiorul sa fie LUX si la ani lumina vs Tesla.

Egonomia = un dezastru

Zici ca la Mercedes fiecare echipa a lucrat la niste componente, apoi cand le-au imbinat nu au mai avut timp sa le modifice.
Daca multi au renuntat la butoane fizice, Mercedes a lasat destule, dar care se imbina intr-un mod neplacut/inutil cu ecranul touch.
Majoritatea butoanelor se comporta altfel decat ti-ai imagina si de fapt cheama functii configurabile pe ecranul lcd.

Volanul este un dezastru ergonomic. Intotdeauna Mercedes a avut un sistem de meniuri ciudat, dar cand acest sistem il complici cu 2 butonase care au pe ele touch, innebunesti si trebuie sa te uiti pe ce apesi ca sa vezi ce faci (si nu te mai uiti la drum).

Ai Volan cu touch, ai LCD touch si mai si un touchpad intre scaune (total inutil).

Cand urc in masina si conectez iPhone, trece automat pe aplicatia Music, de pe Radio.
Eu vreau radio, deci trebuie sa apas pe volan:
- tasta Home
- butonul touch
- swipe dreapta pe touch
- enter pe buton -> Radio
- swipe sus/jos pt a selecta statia radio (cu lag)
Lag-ul este enervant, adica sonor se schimba statia, iar dupa 1,5s se schimba si pe ecran numele.
La BMW faci totul instant si rapid, fara sa iti iei ochii de la drum! Mercedes trebuie sa ia notite.

Exista si un buton pe care scrie Radio/Media.
Cand apesi pe el schimba intre Carplay si Home pe main LCD!
WTF?

Attached File  bord1.jpeg   322.9K   526 downloads

Bordul imbracat in piele e o minunatie de design, doar ca grilele argintii si cusatura alba se reflecta EXTREM de deranjant pe parbriz (se plang multi) si taie in doua HUD.

HUD este si el destul de prost facut, pt ca exista bordul pe 2 nivele si daca dai HUD jos (cum imi place mie), e blocat de partea ridicata a bordului.
Daca il dai mai sus, vezi totul prin el si e enervant.

Attached File  bord2.jpeg   336.06K   483 downloads

Masina are un locsor cu wireless charging, dar NU are wireless carplay, deci dilema e unde pun telefonul daca tot il incarc de fapt prin cablu (ca doar asa merge carplay)?

Desi masina e facuta cu profile de utilizator si te streseaza de cand te urci si ea ca sa selectezi un profil, inca nu le-am gasit sensul clar.
Urasc faptul ca nu retine ca eu vreau sa merg pe mod Comfort si mod regenerare -1.
Sotia vrea confort si mod regenerare 0.
Nu ne place modul ECO; masina reactioneaza greu.

====

Nissan Leaf avea niste chestii foarte practice la partea de programare incarcare:

1. puteai seta doua intervale de incarcare
2. puteai sa activezi incarcarea pe intervale doar pentru "acasa" (memorata pozitia pe GPS as Home)
3. Aveai de setat ora la care dorea sa fie masina cu 23C in inteiror.

De fapt, foarte multi posesori de EQC reclama lipsa oricarei posibilitati de programare a incarcarii (in masina sau app).
Daca doresti sa inceapa incarcarea la ora 23.00 (bransament mic sau tarif de noapte), nu poti face asta.
Cum conectezi cablul, incepe incarcarea.

Daca aveam deja bateria incarcata si eram acasa, doar introduceam mufa incarcatorului si programam sa inceapa incarcarea cu 15 minute inainte de ora plecarii.
Masina statea in stand by dpdv al incarcari pana la ora setata.

Mercedes nu are asemenea chestii practice, dar are apps care totusi merg si reactioneaza foarte rapid.

====
La capitoul Apps, se simte ca Mercedes se chinuie, si niste chestii nu se pupa:
- mi-a luat doua zile sa activez contul de Mercedes ME pe masina.
- facusem profilul pe computer, am instalat App pe telefon si am activat din masina, DAR nu mergeau multe serrvicii (erau gri, inactive).
- dupa doua zile am intrat iar pe computer (pe telefon nu era nimic in neregula) si acolo am vazut ca FRAIERE, accepti GDPR ?
OK, accept => acum merg serviciile.
- serviciile se platesc, adica dupa primii 3 ani, Mercedes mai trage de la tine niste bani.
Attached File  servicii.jpeg   53.05K   431 downloads
- Aplicatia Mercedes ME e relativ noua si mult timp aparea ca are si app de Apple Watch, dar nu mergea deloc => dupa multe plangeri au scos partea de Watch.
- Noua aplicatie este ok, are functii interesante, dar pe cea apar doar ca notificari. In app veche vedeai rapid gradul de incarcare etc.
La 10 minute dupa ce opresti masina te intreba daca nu cumva doresti sa o inchizi.
Poti vedea pozitia de inchis/deschis a geamurilor si a trapei (trapa e motiv de trezit la oara X noaptea, ca ploua afara).
- providerul de internet e Vodafone, care e sublim, insa ia 5 minute dimineata sa prinda reteaua.

Sistemul audio Burmester e foarte frumos, dar nu impresioneaza deloc prin volum, adica pe setarea maxima nu te dor urechile, deci in mod normal il tin pe la 75% (sotia zice ca sunt surd).

Clima e "trizonica", iar de asta se bucura cel mai mult copiii, mari iubitori de frig.

Tinuta de drum

Este excelenta, avand in vedere ca suspensia e clasica, nu e adaptiva.
Vs BMW iX3 cu care am facut test-drive, este ceea ce trebuie, adica NU topaie si absoarbe binisor gropanele + speed bumps.
Prin curbe are ruliu destul de mare.

Tractiunea
- este 4x4
- cand mergi tiptil/mod eco trage doar fata. Daca apesi mai tare pe acceleratie, intra in functiune instant si motorul din spate.
La regenerare face similar.
- masina cu 408 CP e o racheta daca apesi mai tare pedala de acceleratie, iar depasirile sunt o placere ciudat de insonorizata (nu urla motorul, desi senzatia e de V8).

Consum

Dragii mei, daca vrei sa ai +400cp si sa mergi legal, atunci EV e solutia.
Recunoaste automat semnele de circulatie si exista setare sa limiteze automat viteza maxima in fct de semne, dar nu despre asta e vorba: masina consuma de rupe!

Attached File  consum.jpeg   296.38K   438 downloads

In primele zile am avut in Bucuresti, mers tiptil, eco etc 30-31 kwh/100km
Acum a scazut pe la 28 kWh/100km.
Am mers prea putin pe DN-uri in aceasta saptamana, dar pe autostrada, nu prea ai chef sa mergi peste 130 km/h, ca banuiesc ca nu ajungi pana la mare.
O sa vad saptamana viitoare la un drum pana la Bv care e treaba, dar nu pot exista surprize placute.

Stiu ca in teste/review vad si 400 km range afisat pe bord, dar realitatea e ca si la ICE, ca Romania nu e Norvegia, iar Bucurestiul e un iad dpdv al consumului, deci autonomia reala e de maxim 300 km.
Ma gandesc daca ajung cu ea pana la C-ta, mai ales daca nu pun cruise-control la 130 km/h.
Bateria are 80 kWh utili (aparent 84 brut), si acum exista baterii de max 100 kwh pe masini, iar autonomia teoretica o inmultesti cu 0.75 ca sa iti dea autonomia reala.
Peste 100 kWh bateriile actuale devin prea grele si nu mai are rost sa le maresti capacitatea, ca nu mai castigi nimic.

Incarcarea
- initial se incarca cu 7 kw, dar au facut upgrade dupa cateva luni la 11 kw trifazic (16A), deci se incarca intr-o noapte acasa la al meu EVSE Home Made Type 2.
Attached File  evse.jpeg   635.22K   444 downloads
- cand incarci pe Type 2 (nu si pe fast), incarcarea se opreste daca deschizi usa, si reporneste dupa ce inchizi usa.
E "superb", daca faci asta la statii cu autentificare.

- la fast charge, incarca cu maxim 110 kw pe CCS.
Am incarcat doar o singura data, la o statie cu 50 kw si e interesant ca la 92% incarca inca cu 42 kw.
A se vedea testul de aici + curba de incarcare.
Attached File  fast.jpg   46.2K   321 downloads

Concluzia mea?
E o masina frumoasa, luxoasa si potenta, dar eu NU as alege-o.
Sotia o iubeste, deci totul e perfect.

Eu am mari sperante in Tesla Model X, dar dupa ce am vazut consumul la asta, e clar ca la 100 kWh bateria, pot spera maxim la 400 km autonomie.

P.S. Criza de componente creaza probleme stranii.
Masina a venit fara capacul de plastic de deasupra motorului si fara camera de "augmentare vizuala", care functioneaza si ca dashcam (daca va fi activat in Romania - vedem).
Acestea urmeaza sa vina candva...
P.S. pt dashcam este un App, care costa si ala Posted Image

#2
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,823
  • Înscris: 30.08.2006
Pe vremurile de mult apuse, butoanele capacitive aveau marcajul in relief. Nu era greu sa le simti la deget.

#3
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,039
  • Înscris: 08.08.2018
As fi zis ca nu poate exista consum de 30kwh/100 in oras, dar iata ca se poate Posted Image
O avea totusi vreo problema pe la sistemul de franare, mi se pare ENORM.
Sa o stapanesti sanatos si sa ne tii la curent cu evolutia consumului (poate sunt naiv, dar continui sa cred ca este o eroare pe undeva, adica Tesla scoate putin peste jumate din Merc prin oras, o fi atat de mare diferenta de greutate?)

#4
eagle_xl

eagle_xl

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,239
  • Înscris: 10.01.2019
Cum?! Nu are cârlig de remorcare?! :D
Sa o stapanesti sanatos!

#5
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Daca luai X5 acum 12 ani, nu-ti mai bateai capul cu alta masina, sau te uitai dupa electrica doar ca sa fi eco, si probabil gaseai la Jaguar sau la Audi ceva decent.
Nu-mi place interiorul de la Mercedesurile de acum, sunt deja niste ani de cand le fac kitschoase. Erau faine cu ani in urma.

Pt. mers prin oras, 8 KWh/100 km ar fi suficient, si 16 daca o conduci mai sportiv in limita legala.
Desigur cine prinde 121 Km/h si peste intre semafoare, cum stiu pe cineva care doar asa mergea prin Bucuresti, nu se poate astepta la consum mic.

Edited by loock, 25 September 2021 - 10:39.


#6
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Eu am cu ZOE 15-18 in oras si o cam forjez.

#7
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Merc e setat pe comfort, de aceea in mod normal (default) regenerarea e minima.

Cand mergi cu regenerare D - sau D - - (ca E-Pedal la Leaf) e ff deranjant pt pasageri, al caror gat face ca la papusile dezarticulate.
E ca la troleu.

Chiar si asa, consuma enorm la viteze mici si stop&go.

Cum o sa merg cu energie PV, nu ma intereseaza pret curent, ci autonomia dezastruoasa.

Attached Files



#8
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Si eu care injuram infotainment-ul de la Lexus si al sau touchpad, dar MB sunt regi la luat injurii pe treaba asta.

Alte modele nu ati vazut pana la EQC? Ca din pacate imi confirmati ca nu tot ce este EV de la producator mare este si bun.

#9
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,664
  • Înscris: 24.10.2015
Frumoasa. Impotriva reflexiilor de pe geam incearca ochelari cu polarizare.

#10
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Da, port, insa nu mai vezi nici HUD :D

#11
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,561
  • Înscris: 12.10.2005

 Courage, on 25 septembrie 2021 - 07:07, said:

...

S-o stapaniti sanatosi si sa va tina multi ani fara probleme! Ei, legat de ergonomie si functionalitate, ce ai tu acolo a aproape 1:1 cu ce am si eu pe masina, nu mi se pare deloc ca e ceva prost gandit sau lipsit de ergonomie. Pentru majoritatea comenzilor rapide (gen clima, dinamica, navi, parcare automata) exista butoane fizice si in plus ai asistenta aia virtuala, nu trebuie sa apesi nimic sau sa intri in vreun meniu, te pui si urli la ea: "Hey Mercedes, switch to DigiFM" si voila, asculti DIgiFM. Sau altceva. :)

#12
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Eu ma cert cu Siri. Cu mercedesa inca nu am mari conflicte Posted Image

Quote

I discovered a new irritating fact about the EQC, and perhaps other new Mercedes' cars. Every time you start the EQC it alerts you that there is no-one in the back seats (Doh!) with a bright yellow graphic on the dash. I undertook some research and discovered I was not alone with this dilemma. Armed with this knowledge I went straight to eBay and found seatbelt inserts that stop the alarm AND opens beer bottles!!! A match made in heaven.!!!

Te urci in masina si te anunta ca nu e nimeni in spate si ca nu e pusa centura de siguranta (in spate).
Logica?

[ https://cimg7.ibsrv.net/gimg/www.mbworld.org-vbulletin/732x975/d9b2d515_93f1_4253_af0a_ee928d3b0490_1_201_a_cd9006d7d18fb5fa698ca4bd4bfe3e30676e8293.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Also, pe cockpit ai o pictocrama ca nu e nimeni pe scaunul pasagerului si airbagul e dezactivat.
La ce imi foloseste acest bec aprins oare?

La alte masini se aprinde doar daca puneam un scaunel de copil sau un copil (senzor de greutate).

harta e HERE Maps 2020, cu info trafic.
Nu stiu de unde ia info trafic, pt ca e praf in Bucuresti.
Google Maps si Waze sunt mult mai aproape de realitate.

O alta problema este baza de date cu statii de incarcare, care e foarte prost gandita si nu poti selecta ca vrei sa vezi doar fast charge.

Quote

Finally, a response from MB about my missing D-AUTO
I have finally, a year later, received an answer as to why Australia had D-Auto disabled in EQC400's. MB used 2D maps without "topographical elevations" as they rushed to throw mapping together for Australia.

Due to this, the car does not know if it is going uphill or downhill therefore cannot maximize regeneration based on elevation.

This has already been fixed in the new EQA models but a retrofit is not immediately planned for the EQC400  My disappointment is that MB could have told me that a year ago and I would have been unhappy but satisfied.

The values of MB are Passion, Respect, Integrity, Discipline, and Excellence but little of these values are shown to customers when they continually and arrogantly hide cogent facts about our cars from us. I have been told for the past year that corporate "privacy and confidentiality" was the reason that MB could not share vehicle "differences" around the world. If we are to buy our cars from the internet in the future then there needs to be greater transparency about these differences such as no D-AUTO and removing "self-parking" after purchase.
At least I still have self-parking, after my swag of software upgrades

LE
Eu am D - Auto, vedeti mai jos.

Attached Files



#13
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Uite ce am gasit eu cu greu.

Ia incearca sa smucesti oricare padela mai mult timp.

Quote

Recuperation modes
The eVito Tourer uses a process called recuperation that recovers energy when the vehicle is decelerating to help you efficiently manage your vehicle’s range. You can select 5 different modes via the gearshift paddles. The greater the recuperation, the faster you decelerate and therefore, the more energy your vehicle will regenerate:
D- - This mode is designed to get maximum range from your eVito Tourer. With the fastest deceleration, it recovers the most energy. As the deceleration is so strong, your brake lights will be automatically activated.
D- When you ease off the accelerator in D-, your vehicle will slow down less quickly and recover a little less energy than D--. Generally, this mode will activate your brake lights.
D This mode is good for faster paced traffic traveling at a relatively constant speed and the vehicle returns to D every time you start the motor. It has a gradual deceleration feel – like putting a diesel vehicle into a lower gear. Some energy is recovered, but not as much as D-. Brake lights are generally not automatically activated in this mode.
D+ This is a sailing mode, meaning your vehicle will decelerate naturally – like coasting to a stop in a diesel vehicle. No energy is recovered into the battery. It is useful on long downhill sections of main roads, as you will be able to ‘sail’ with no drag from the electric motor.
D Auto With a long pull of either paddle shifter, the intelligent mode D Auto is activated. It uses a radar sensor and navigation data to automatically adjust the recuperation level to the traffic situation – so you don’t have to.


#14
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
RTFM…

De ar exista si manual electronic :(

Da, am D-Auto

Attached Files


Edited by Courage, 25 September 2021 - 17:31.


#15
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Aparent cam asta e consumul

https://youtu.be/_EfKlY61yw8?t=106

#16
PMMEDOGPICS

PMMEDOGPICS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 333
  • Înscris: 13.12.2019
Sa o folositi sanatosi!

 Courage, on 25 septembrie 2021 - 07:07, said:

are un turbo lag imens la plecarea de pe loc, si are emotii in sensurile giratorii din Pipera, unde trebuie sa tasnesti la timp.
Din pacate e o problema comuna la masinile cu cutii cu convertizor de cuplu cand incerci sa tasnesti undeva de pe loc, dar nu e turbo lag, e "lag" din cutie / management-ul ei. Cu cat e mai grea masina si mai setata spre confort e mai rau fenomenul, chiar periculos pe unele masini. E foarte neintuitiv, dar in unele cazuri pleci mai repede de pe loc daca accelerezi mai usor si mai lin pana prinzi putina viteza.
La cutiile cu convertizor mai vechi si mai simple raspunsul era mult mai rapid si mai analog la plecarea de pe loc.

#17
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 Courage, on 25 septembrie 2021 - 07:07, said:

...
Super masina. Sa o folositi cu maxima placere.

Imi place review-ul, obiectiv, ancorat in realitate.
Sunt curios de impresii dupa un drum mai lung, la mare sau la munte.

#18
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 Courage, on 25 septembrie 2021 - 07:07, said:

P.S. pt dashcam este un App, care costa si ala Posted Image

Se pare ca acum producatorii auto compenseaza mentenanta redusa la EV pe alte parti, gen abonament pentru diverse chestii.
Din ce spui se vede ca Tesla face masini electrice... dintotdeauna (consum mic), iar Mercedes face... interioare dintotdeauna. La partea de ergonomie si integrat intr-un tot unitar mai au de lucru, ceea ce e dezamagitor avind in vedere ca Mercedes e orice dar nu ieftina. Nu intimplator Tesla se pozitioneaza ca o companie de tehnologie, nu una auto.

Multi km fara probleme!

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate