Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Frana slaba pe fata
#1
Posted 01 September 2021 - 09:10
Salut. Am cautat pe forum dar nu am gasit un topic asemanator, sper sa nu fie o problema ca am deschis acest topic.
Am o Bicicleta Cube Aim Pro 29" black/flashyellow 2018, cu 9444 km la bord ( 2019-2021 ). Inca de cand am cumparat-o am observat ca pe fata franarea este mai slaba, in sensul ca roata nu se blocheaza la franare brusca. Am zis ca asa trebuie sa fie, ca o masura de siguranta sa nu te dai peste cap. Totusi am remarcat la alte biciclete ale colegilor( alte marci nu CUBE), ca frana de pe fata este la fel, ca cea de pe spate. Intrebari: - este posibil ca frana fata sa fi fost reglata din fabrica sa fie mai slaba ? - se poate regla forta de franare pentru modelul acesta de sistem: brake system Tektro HD-M275, Hydr. Disc Brake (160/160). Am cautat pe site-ul producatorului un manual de service, dar nu am gasit. De asemenea nici pe internet nu am gasit informatii despre reglaj. Mentionez ca discul si placutele nu sunt contaminate, nu s-a inlocuit sau completat lichidul hidraulic, maneta de frana opune aceeas rezistenta ca cea de pe spate, cursa manetei este una normala, etrierul este reglat corect, in sensul ca discul de frana este la jumatatea distantei dintre placutele de frana. Multumesc ! Attached FilesEdited by phoenix76, 01 September 2021 - 09:11. |
#3
Posted 01 September 2021 - 09:31
daca roata fata s-ar bloca te-ai varsa instant cu tot cu bicicleta.
pe langa asta inertia muta toata greutatea pe fata, asa ca forta de franare necesara pt blocare e mult mai mare si e si motivul pt care roata din spate se blocheaza foarte usor. nu exista reglaj pt forta de franare, cel mult poti sa mergi la service sa-ti faca o aerisire. Edited by _-livio-_, 01 September 2021 - 09:32. |
#4
Posted 01 September 2021 - 09:42
Franele acelea nu sunt foarte bune. Am acelasi model si e cam slab (mi-au spus si mecanicii). Mie nu imi prinde frana de spate (placutele sunt bune, franele au fost aerisite in aprilie).
|
#5
Posted 01 September 2021 - 10:01
_-livio-_, on 01 septembrie 2021 - 09:31, said:
daca roata fata s-ar bloca te-ai varsa instant cu tot cu bicicleta. pe langa asta inertia muta toata greutatea pe fata, asa ca forta de franare necesara pt blocare e mult mai mare si e si motivul pt care roata din spate se blocheaza foarte usor. nu exista reglaj pt forta de franare, cel mult poti sa mergi la service sa-ti faca o aerisire. Nu poate exista un reglaj universal, valabil pe orice suprafata de rulare care sa asigure si franare eficienta si sa elimine si posibilitatea blocarii. Normal e sa o poti bloca si sa eviti asta cu manuta proprie. Vb de adulti, nu de copii. |
#6
Posted 01 September 2021 - 11:03
pe suprafete dure si unde cauciucul din fata are aderenta buna doar daca ai 45kg si palme de culturist.
Edited by _-livio-_, 01 September 2021 - 11:04. |
#7
Posted 01 September 2021 - 11:08
Daca te dai jos de pe ea, apesi frana fata si misti bicicleta in fata, se duce sau roata ramane blocata?
Ar trebui ca roata sa se frece de podea, sa nu se miste daca apesi tare de frana. Insa atunci cand mergi pe ea, nu poate opri chiar instant. Daca zici ca bicicleta are 10k km, poate ar trebui placute noi? Edited by Sephh, 01 September 2021 - 11:10. |
#8
Posted 01 September 2021 - 11:21
În 10k km s-au schimbat de multe ori plăcuțele și cred că și discul. Și de aici pot să vină o serie de probleme legate de incombatibilitatea disc-plăcuțe.
De ceva ani, majoritatea producătorilor montează discuri shimano, poate chiar resin only, împerechindu-le cu etrieri din seriile mici de la shimano sau cu tektro care au plăcuțele aproape pătrate, rezultând astfel o reducere a suprafeței de frecare. E principala cauză a frânării slabe pe față. Am trecut prin aceeași problemă după ce mi-am cumpărat focusul. Într-un final eu am schimbat întreg sistemul de frânare cu unul XT. |
#9
Posted 01 September 2021 - 11:49
_-livio-_, on 01 septembrie 2021 - 11:03, said:
pe suprafete dure si unde cauciucul din fata are aderenta buna doar daca ai 45kg si palme de culturist. Eu schimb placutele cam de doua ori pe an si aerisesc franele o data pe an. Acum am vazut ca trebuie sa schimb si dicurile. Edited by Razvan125, 01 September 2021 - 11:58. |
#10
Posted 01 September 2021 - 12:58
|
#11
Posted 01 September 2021 - 13:18
Doar că tektro nu merge cu adaptoarele de la shimano. Are nevoie de genul ăsta de adaptor: https://www.marosbik...-180-mm-d5.html
E tot din cauza acelor 2 mm de la forma plăcuțelor și a discurilor mai late de care vorbeam mai sus. Edited by exqusit_drunk, 01 September 2021 - 13:22. |
#13
Posted 01 September 2021 - 14:24
Pentru că discurile care utilizează întreaga suprafață a plăcuțelor tektro au diametrul exterior mai mare și vor lovi în etrier dacă se folosește adaptor shimano.
|
#14
Posted 01 September 2021 - 14:36
posibil sa fie in functie de model, sotia are tektro auriga comp cu adaptor shimano si disc tektro, nu loveste nimic dar placuta ajunge cam 2-3 mm pe spitele discului.
|
#15
Posted 01 September 2021 - 15:02
Atinsul plăcuțelor pe spițele discușui e un alt argument atât în favoarea adaptorului tektro care ar fi depărtat etrierul suficient încât plăcuța să calce unde trebuie cât și în favoarea împeregherii corecte a tuturor componentelor.
Eu am încercat diverse combinații și până la urmă am ajuns la întreg sistemul complet nou, aceeași marcă și aceeași clasă. E adevărat și faptul că doar la concursuri am simțit lipsa unei frânări eficiente înainte de schimbare. Edited by exqusit_drunk, 01 September 2021 - 15:06. |
|
#16
Posted 01 September 2021 - 15:08
Mulțumesc pentru răspunsuri. Ce am reținut, este ca nu exista reglaj pentru forța de frânare. Caz închis la acest capitol.
Am verificat frâna față la alta bicicleta, cu aceeași echipare și este mult mai ferma. Bicicleta are aprox. 10k,reviziile le fac eu. La partea de frânare nu s-a intervenit decât pe spate, schimbat plăcute. Fața nu este folosita, pentru ca nu prea are efect. Pe fata am discul și plăcuțele.initiale,si cred ca am folosit aceasta frână de maxim o sută de ori. Nu am aerisit niciodată frânele, pentru ca este prima bicicleta cu frânare hidraulica și nu mi-am băgat nasul. Cu ajutorul lui Google, voi face în curând prima aerisire și schimbare de lichid pe partea din fața. Producătorul recomanda înlocuirea lichidului la trei ani sau la nevoie. Deci nu aveam de ce sa umblu acolo. M-ați întrebat dacă se blochează roata cand o țin de ghidon. Da! Dar dacă ma apăs mai tare scăpa. Deci e clar ca ceva nu este în regulă. Ce am mai observat, niplul de la etrierul față este infiletat mai puțin decât cel de pe spate. Poate nu etanseaza bine în acest caz? Dar de ce nu vad scurgeri de lichid dacă nu am etanșare? In fine, o sa fac o aerisire și înlocuire de lichid, și revin cu detalii. |
#17
Posted 01 September 2021 - 15:08
@exqusit: Mai, diagonala totala nu cred ca depaseste 180mm la un disc cu suprafata mai mare de franare... adica cele entry.
Cred ca sunt mai late inspre inauntru. Phoenix, daca maneta nu ajunge la ghidon nu ai mult aer in sistem, deci nu stiu cat te ajuta aerisirea... sa nu fie bani dati degeaba. In special ca prin serviceuri aerisirea a ajuns si la 50-70lei/ frana... imo mai bine o frana shimano MT 200 frontala, costa ~120lei In cazul in care faci singur aerisirea e altceva. Personal folosesc de 2 ani frane diferite fata/spate, mai exact am frana slx (+disc Slx 180) la furca iar pe spate e stock, shimano entry + disc 160. Multi sunt cu fixuri de genul manete identice, frane identice...anvelope identice .... astea sunt mai mult pt linistea lor sufleteasca, in practica nu conteaza. Singura chestie e sa pozitionezi frana/ maneta corect pt mana ta, unele frane au maneta mai lunga decat altele. Edited by sirgoofy, 01 September 2021 - 15:22. |
#18
Posted 01 September 2021 - 16:14
sirgoofy, on 01 septembrie 2021 - 15:08, said:
@exqusit: Mai, diagonala totala nu cred ca depaseste 180mm la un disc cu suprafata mai mare de franare... adica cele entry. Cred ca sunt mai late inspre inauntru. În consecință, cine nu mă crede, poate face ce combinații dorește. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users