Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Hyundai Elantra 2021 - Highway AT
Last Updated: Jan 27 2022 08:17, Started by
punks7yle
, Aug 13 2021 20:07
·
0
#1
Posted 13 August 2021 - 20:07
Dupa ani de folosit masina familiei(un Passat b6 sedan din 2007, 2.0 FSI) sau uber/bolt a venit timpul sa ma uit si eu la ceva nou pentru mine(noi:D). Suntem doar eu si nevasta si planul este sa ramanem doar noi, deci nu cautam ceva foarte mare, dar nici nu voiam ceva mic precum un i20 sau Swift, asa ca prin toamna anului trecut am inceput sa ma uit la ce este pe piata, am consultat zi de zi sectiunea de sfaturi cumparare auto precum si jurnalele de bord ale colegilor de pe forum, si am inceput sa-mi fac niste idei despre ce as vrea sa incerc, in limita bugetului (+-20k eur).
Prin iarna aveam pe lista astfel : - Honda Civic noua - Renault Megane GT, sh 2016-2018, erau cateva listate pe autovit. - Hyundai Elantra 2021 - Mix de alte masini sh listate, care ulterior dupa verificari au iesit cu km dati inapoi, etc. Civicul a fost prima optiune la care m-am uitat, dar am ramas dezamagit de reviewuri si ulterior de interior dupa test drive. Megane GTul a cazut si el o data ce m-am decis ca vreau ceva nou, iar dupa ce am vazut Elantra in persoana nu am mai avut nevoie sa vad altceva. Partea cu td pentru ea a fost mai complicata, nimeni nu avea in dealership o masina pentru test drive, am avut noroc cu un dealer care m-a lasat sa ma plimb putin cu masina care o folosea el. Din pacate pentru el nu avea pe stoc deloc ce imi doream - varianta Highway, automata, iar prima data cand ar ajunge una la comanda ar fi August/Octombrie(asta in Aprilie), asa ca am inceput sa sun si la alti dealeri. Am dat de un dealership unde urma sa ajunga relativ curand(fara sa fie rezervata - 35 de zile aprox) exact ce cautam, dar nu culoarea pe care o voiam. In fine, asta nu e un dealbreaker si am platit avansul a doua zi. Nu am reusit sa scot discount niciunde, probabil datorita cererii la care nu faceau fata, dealerul unde am facut micul td chiar a cerut 500 eur peste pretul de lista, macar aici cereau doar pretul de lista (18.110 EUR, cu ticket rabla 2500 RON de la dealer). Urmeaza asteptarea, din pacate cele 35 de zile s-au transformat in aproape 60, dar pe la inceputul lunii Iulie a ajuns si Elantra noastra la dealership. A venit cu benzina pentru aprox 100 km in rezervor, dar lichidul de parbriz aproape gol. Un mic stop pe drum pentru refill ambele si am pornit spre casa. Ce pot sa spun despre masina, in opinia mea arata superb, stiu ca unii nu sunt atrasi de noul design Hyundai, dar interiorul(volanul, digital clusters, linia evacuari ac), spatele masinii, liniile farurilor arata fenomenal pentru mine. Scaunele parca ma ia in brate iar spatiul in interior este mai mult decat de ajuns. Fata de modelul anterior este o masina mai mare, portbagajul la fel, este aproape la fel de mare ca la Passatul mentionat. Are Android Auto/Apple carplay wireless, touchscreenul este clar si snappy, iar sistemul audio se aude mult mai bine decat ma asteptam, tinand cont ca este inca cel de baza pe echiparea Highway. In plus, Hyundai ofera garantie si road assistance international 5 ani (si aici e cu +-, pentru unele lucruri de pe ea mai putin, altele mai mult) Bineinteles exista si minusuri, butonul fizic pentru deschiderea portbagajului pe varianta Highway este fals(nu puteau sa lase buton ?), farurile sunt halogen(lumineaza ok totusi..), iar transmisia CVT sau iCVT cum vor sa-i spuna imi da batai de cap uneori - eu obisnuit numai cu manuala pana acum si cu un motor un pic mai puternic. Pistoanele care ridica trapa portbagajului sunt destul de slabute, aceasta sare in sus si dupa coboara si sta intr-un fel intre-deschisa. Am pus doar 1000 km pe ea, dar am zis sa deschid aici un jurnal si sa raspund la intrebari daca exista, din ce am vazut exista interes pe forum. O sa revin si cu mai multe poze , primele doua din post au iesit prea washed. Attached Files |
#2
Posted 13 August 2021 - 22:40
Mie imi place foarte mult cum arata. Poti sa pui si cu interiorul ceva daca ai.
Mi se pare o masina foarte corecta si dotata pentru pretul asta, motor simplu, teoretic foarte fiabil, moderna. Multi kilometri fara probleme! |
#3
Posted 13 August 2021 - 23:00
Felicitari pentru achizitie
Sunt curios de doua aspecte: cum se simte cutia cvt in combinatie cu motorul, farurile halogen sunt suficiente? |
#5
Posted 13 August 2021 - 23:08
stalker2142, on 13 august 2021 - 23:00, said:
Felicitari pentru achizitie Sunt curios de doua aspecte: cum se simte cutia cvt in combinatie cu motorul, farurile halogen sunt suficiente? Uneori trage mai tare de cat cred eu ca ar fi nevoie, chiar si in marsarier, ceea ce ma surprinde uneori, alteori imi pare lenesa masina si schimb viteza in sport putin , cum am zis, trebuie sa ma obisnuiesc. Farurile lumineaza foarte bine, e doar un minus dpdv stilistic. Edited by althea, 14 August 2021 - 03:18. |
#6
Posted 14 August 2021 - 00:18
Arata foarte bine!
Ce nu mi-a placut cand am luat i30 fastback (tot echipare highway) ca si la varianta highway faruri nu sunt led (multe persoane ar fi dispuse sa plateasca extra sa renunte la halogen) |
#8
Posted 14 August 2021 - 08:58
Salut! Sa o stăpâniți sănătoși și sa va bucurați de ea! Când veți avea puțin timp liber, ar fi frumos sa ne spune-ți ce consumuri aveți (50-60/90-130).
|
#10
Posted 14 August 2021 - 11:55
stalker2142, on 13 august 2021 - 23:00, said:
farurile halogen sunt suficiente? Ce va mai i-au mintile producatorii cu tot felul de prostii.. Cati km conduceti noaptea? Sa fim sinceri. O nunta.doua pe an? Si atunci... Ajungi acasa si cu halogene. Faina masina. Doar spatele ala gen, Audi A7 wanna bee, e cam exagerat. Edited by mariovrs, 14 August 2021 - 11:55. |
|
#11
Posted 14 August 2021 - 13:24
Georges92Br, on 14 august 2021 - 08:58, said:
Salut! Sa o stăpâniți sănătoși și sa va bucurați de ea! Când veți avea puțin timp liber, ar fi frumos sa ne spune-ți ce consumuri aveți (50-60/90-130). Momentan 90% din km sunt facuti in aglomeratia ce este Constanta in timpul verii, media o am de 7.4. Nici nu am apucat sa o scot pe autostrada mai mult de 100 km. |
#12
Posted 14 August 2021 - 14:38
mariovrs, on 14 august 2021 - 11:55, said:
Ce va mai i-au mintile producatorii cu tot felul de prostii.. Cati km conduceti noaptea? Sa fim sinceri. O nunta.doua pe an? Si atunci... Ajungi acasa si cu halogene. |
#13
Posted 16 August 2021 - 06:57
Felicitări pentru achiziție, să o stăpâniți sănătoși!
Cu privire la farurile cu led, @d4m4g3, diferența dintre a lovi sau nu un obstacol noaptea e dată de viteza de deplasare, nu de faruri. Adaptezi viteza în funcție de vizibilitate. |
#14
Posted 16 August 2021 - 09:33
Habar nu am cum sunt farurile halogen pe varianta noua, dar pe varianta anterioara (2019) combinatia de lupa+halogen este trista. Traim in Romania, avem destule strazi slab iluminate sau chiar fara lumina. Iarna se face bezna la ora 4-5. Ce facem, nu mai conducem dupa aceasta ora?
|
#15
Posted 16 August 2021 - 10:37
Felicitari si multe plimbari fericite cu masinuta!
Nu sunt fan asiatice dar pot sa zic ca are o culoare misto, iar iluminarea posterioara ara interesant, linia aceea rosie, care este preluata de tot mai multe modele. |
|
#16
Posted 16 August 2021 - 10:50
Nu e nimic de condamnat in dorinta de a avea faruri mai bune si nici nu trebuie justificata in fata nimanui.
mavriors, ce zici tu se poate aplica cel mult daca se vorbea exclusiv de aspect. Personal ma descurc si cu faruri proaste (nu ca le-as cauta). Dar asta doar pt ca inca am vederea buna. Vizita medicala se face ziua cu lumina ambientala suficienta cand pupila e inchisa ajutand cristalinul sa focalizeze pe un DoF generos. Noaptea, cu pupila deschisa, DoF pe care focalizeaza cristalinul e mult mai ingust iar cine nu are ochi buni are probleme mari, chiar si cu ochelari. Voi pune o poza pt a exemplifica DoF din domeniul foto (apertura aparatului foto joaca acelasi rol pe care il joaca pupila in adancimea campului vazut clar) https://photographyl.../DoF-sketch.jpg Prima poza e cu diafragma deschisa (pupila deschisa cand e lumina putina). A doua e cu diafragma inchisa (pupila inchisa cand e lumina mai multa). |
#17
Posted 16 August 2021 - 11:09
paul_kelso, on 16 august 2021 - 09:33, said:
Habar nu am cum sunt farurile halogen pe varianta noua, dar pe varianta anterioara (2019) combinatia de lupa+halogen este trista. Traim in Romania, avem destule strazi slab iluminate sau chiar fara lumina. Iarna se face bezna la ora 4-5. Ce facem, nu mai conducem dupa aceasta ora? d4m4g3, on 14 august 2021 - 14:38, said: Nu conteaza cati kilometri conduci noaptea, conteaza ca niste faruri bune, eventual cu faza lunga automata sau full matrix incat sa lumineze inteligent, Am facut cateva drumuri recent, mai lungi, pe timp de noapte, si majoritatea masinilor care m-au deranjat erau cu faruri din astea "moderne" automate. In mod normal, cand se intalnesc doua masini cu becuri clasice , se comuta pe faza de intalnire cand distanta este de aprox 500 de metri. Alea automate, considera ca nu deranjeaza si se aproprie chiar si la 200 de metri pana comuta lumina pe faza de intalnire. Personal consider ca e mai mult marketing decat avantaje practice. d4m4g3, on 14 august 2021 - 14:38, said: Si 10m daca bat mai mult poate fi diferenta dintre a evita un animal/caruta/alte chestii gasite pe drumurile noastre si a intra fix in ele. Pot sa-ti bata farurile la 300 metri, sa lumineze perfect, si sa mergi cu 130kmh pe DN, si sa-ti sara din boschetii de pe margine un animal direct in fata masinii ca nici nu stii de unde a rasarit, in timp ce te concentrzi la orizontul vizibil. Prin tufe si printre copaci nu vad nici un fel de faruri, daca mergi printr-o padure de exemplu. De aia se pun garduri pe margine autostrazilor. Doar in macedonia am vazut pietoni care sa sara peste parapetul autostrazii de am inghetat cand i-am vazut, am trecut razant pe langa ei , ziua in amiaza mare. Edited by tfmercedez, 16 August 2021 - 11:12. |
#18
Posted 16 August 2021 - 11:21
Se poate, dar pentru ca se poate, nu inseamna ca aia 10m daca bat in plus nu ajuta. Fractiunea de secunda cu care vezi mai repede e importanta.
Orice imbunatatire la vizibilitate, aderenta, sisteme de securitate ajuta, catusi de putin si tot conteaza. In final e unul dintre cele mai importante aspecte. La fel si la anvelope. De ce luam unele mai bune care poate franeaza cu 1-2m mai rapid de la viteza medie/mare? Pentru ca distanta aia poate face diferenta. La fel si vizibilitatea. Mai ales ca niste faruri bune nu sunt lasere sa lumineze doar in departare, ci lumineaza corect si in lateral, apropiere. Vezi si in boscheti cum spui tu. Vazusem acum cativa ani buni un test de faruri (nu erau nebuniile astea LED matrix/camere/etc) e si majoritatea masinilor, inclusiv premium, aveau faruri care bateau foarte prost, lumina putina si nu unde trebuie. Dar designul era de premiat, desigur. Culmea, unele asiatice mai de buget aveau faruri care erau gandite bine practic. Conteaza cum bat, chiar de situatiile de vizibilitate foarte slaba or fi mai putine decat cele de oras sau drumuri iluminate. Oricum, suntem cam offtopic aici. Mai ales ca initiatorul spune ca bat bine. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users